Αύξηση διοδίων φέρνει η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού
27/03/2024 10:17
27/03/2024 10:17
Αύριο Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, στις 11:30 το πρωί, εν χορδαίς και οργάνοις υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, στην εταιρεία ειδικού σκοπού που ίδρυσαν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η γαλλική EGIS, παρουσία του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, έχει ήδη υπογραφεί η ΚΥΑ για την αύξηση των τελών διοδίων, στην Εγνατία Οδό, από 0,03 ευρώ/χλμ, σε 0,04 ευρώ/χλμ για να φτάσει σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών τα 0, 065, αύξηση κατά 120%. Σήμερα αναμένεται η δημοσίευσή της σε ΦΕΚ.
Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και του παραχωρησιούχου, του spv «Νέα Εγνατία Οδός», μπαίνει στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση μίας από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που απαιτήθηκε να γίνουν στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων, καθώς ο διαγωνισμός για την Εγνατία ξεκίνησε το 2016 , ενώ ο προτιμητέος επενδυτής, δηλαδή το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- EGIS, είχε ανακηρυχθεί τον Αύγουστο του 2021.
Μετά λοιπόν οκτώ (8) χρόνια, μπαίνουν οι υπογραφές σε αυτή τη μεγάλη παραχώρηση, η οποία όμως έχει ακόμη δρόμο μπροστά της μέχρι να ολοκληρωθεί το οικονομικό μέρος της συναλλαγής και να καταβάλλει ο παραχωρησιούχος το τίμημα των 1,35 δις. ευρώ, αλλά μειωμένο κατά 170 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο επενδυτής είχε αρχικά προσφέρει 1,496 δις. ευρώ, αλλά λόγω της αύξησης των επιτοκίων, στο διάστημα των δυόμισι χρόνων που κύλησαν μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση, καταλήξαμε στο κούρεμα του τιμήματος.
Μετά την αυριανή υπογραφή και εντός διαστήματος πέντε ( 5) μηνών, θα πρέπει φυσικά να κυρωθεί η σύμβαση από την Βουλή, αλλά παράλληλα να ολοκληρωθούν προαπαιτούμενα που δεν έχουν ακόμη ικανοποιηθεί, πριν εγκατασταθεί ο ιδιώτης και αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του οδικού άξονα και των τριών καθέτων.
Αυτά τα περίφημα προαπαιτούμενα, έχουν αναφερθεί ξανά και ξανά, με τη σημαντικότερη εκκρεμότητα να αφορά τις αδειοδοτήσεις σηράγγων, που είχαν κατασκευαστεί σε χρόνο προηγούμενο των νέων κανονισμών ασφαλείας . Οι σχετικές μελέτες έχουν γίνει από σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, με το θέμα της έγκρισης των επεμβάσεων και των νέων αδειοδοτήσεων να αφορά στη ΔΑΣ.
Επίσης, δεν έχουν κατασκευαστεί οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στη Χαλάστρα και στα Μάλγαρα, λόγω αντιδράσεων από τις κοινότητες των περιοχών αυτών, οπότε και αυτό το θέμα αποτελεί μία εκκρεμότητα.
Σε αυτούς τους πέντε (5) μήνες, θα πρέπει να κλείσουν τα «ανοικτά» θέματα της παραχώρησης, για να υπογραφεί η παράδοση- παραλαβή της Εγνατίας Οδού, ώστε να εγκατασταθεί στη συνέχεια, ως λειτουργός και διαχειριστής του αυτοκινητόδρομου, η «Νέα Εγνατία Οδός».
Αύριο Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, στις 11:30 το πρωί, εν χορδαίς και οργάνοις υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, στην εταιρεία ειδικού σκοπού που ίδρυσαν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η γαλλική EGIS, παρουσία του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, έχει ήδη υπογραφεί η ΚΥΑ για την αύξηση των τελών διοδίων, στην Εγνατία Οδό, από 0,03 ευρώ/χλμ, σε 0,04 ευρώ/χλμ για να φτάσει σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών τα 0, 065, αύξηση κατά 120%. Σήμερα αναμένεται η δημοσίευσή της σε ΦΕΚ.
Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και του παραχωρησιούχου, του spv «Νέα Εγνατία Οδός», μπαίνει στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση μίας από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που απαιτήθηκε να γίνουν στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων, καθώς ο διαγωνισμός για την Εγνατία ξεκίνησε το 2016 , ενώ ο προτιμητέος επενδυτής, δηλαδή το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- EGIS, είχε ανακηρυχθεί τον Αύγουστο του 2021.
Μετά λοιπόν οκτώ (8) χρόνια, μπαίνουν οι υπογραφές σε αυτή τη μεγάλη παραχώρηση, η οποία όμως έχει ακόμη δρόμο μπροστά της μέχρι να ολοκληρωθεί το οικονομικό μέρος της συναλλαγής και να καταβάλλει ο παραχωρησιούχος το τίμημα των 1,35 δις. ευρώ, αλλά μειωμένο κατά 170 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο επενδυτής είχε αρχικά προσφέρει 1,496 δις. ευρώ, αλλά λόγω της αύξησης των επιτοκίων, στο διάστημα των δυόμισι χρόνων που κύλησαν μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση, καταλήξαμε στο κούρεμα του τιμήματος.
Μετά την αυριανή υπογραφή και εντός διαστήματος πέντε ( 5) μηνών, θα πρέπει φυσικά να κυρωθεί η σύμβαση από την Βουλή, αλλά παράλληλα να ολοκληρωθούν προαπαιτούμενα που δεν έχουν ακόμη ικανοποιηθεί, πριν εγκατασταθεί ο ιδιώτης και αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του οδικού άξονα και των τριών καθέτων.
Αυτά τα περίφημα προαπαιτούμενα, έχουν αναφερθεί ξανά και ξανά, με τη σημαντικότερη εκκρεμότητα να αφορά τις αδειοδοτήσεις σηράγγων, που είχαν κατασκευαστεί σε χρόνο προηγούμενο των νέων κανονισμών ασφαλείας . Οι σχετικές μελέτες έχουν γίνει από σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, με το θέμα της έγκρισης των επεμβάσεων και των νέων αδειοδοτήσεων να αφορά στη ΔΑΣ.
Επίσης, δεν έχουν κατασκευαστεί οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στη Χαλάστρα και στα Μάλγαρα, λόγω αντιδράσεων από τις κοινότητες των περιοχών αυτών, οπότε και αυτό το θέμα αποτελεί μία εκκρεμότητα.
Σε αυτούς τους πέντε (5) μήνες, θα πρέπει να κλείσουν τα «ανοικτά» θέματα της παραχώρησης, για να υπογραφεί η παράδοση- παραλαβή της Εγνατίας Οδού, ώστε να εγκατασταθεί στη συνέχεια, ως λειτουργός και διαχειριστής του αυτοκινητόδρομου, η «Νέα Εγνατία Οδός».
ΣΧΟΛΙΑ