ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζ. Μακρή: Ολιστική παιδαγωγική απάντηση με το ν/σ για την σχολική βία

Η υφ. Παιδείας υπεραμύνθηκε της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας

 08/03/2023 14:48

Ζ. Μακρή: Ολιστική παιδαγωγική απάντηση με το ν/σ για την σχολική βία

«Εκείνο που αποκομίσαμε επισκεπτόμενοι δύο φορές το τόπο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, είναι πως οτιδήποτε πούμε αυτή τη στιγμή προσφέρει στην οργή και δυστυχώς δεν αφαιρεί καθόλου από την οδύνη. Και όποιος πει ότι δεν έχει ευθύνη έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη».

Αυτό τόνισε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή, με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία.

Η κ. Μακρή υπεραμύνθηκε της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας κάνοντας λόγο για μία «ολιστική, παιδαγωγική, ολοκληρωμένη λύση».

«Με αυτό το νομοσχέδιο ολοκληρώνουμε το σύνολο των προεκλογικών μας δεσμεύσεων για αυτό το εξαιρετικά κρίσιμο και ευαίσθητο θέμα του σχολικού εκφοβισμού, δίνοντας ολοκληρωμένες παιδαγωγικές απαντήσεις», επεσήμανε η κ. Μακρή και πρόσθεσε:

«Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του Έλληνα πολίτη στη ποιοτική δημόσια παιδεία ήταν και είναι η προτεραιότητα μας» είπε η κ. Μακρή, προσθέτοντας ότι στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μία ολιστική πολιτική για τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο.

«Τα περιστατικά βίας δυστυχώς υφίστανται και είναι ένα διεθνές διαχρονικό πολύπαραγοντικό φαινόμενο», σημείωσε.

Όπως είπε, σύμφωνα με σχετικές έρευνες που έχουν γίνει αποδεικνύουν ότι:

-Ένας στους τρεις μαθητές στην ΕΕ έχει βιώσει ψυχολογικό ή διαδικτυακό εκφοβισμό.

-Στην Ελλάδα ένας στους τρεις δέχεται σωματικό εκφοβισμό, ενώ ηθικό εκφοβισμό υφίστανται περισσότεροι από τους μισούς μαθητές.

-Οι μαθητές δημοτικού στην Ελλάδα δήλωσαν ότι η πιο συχνή μορφή εκφοβισμού που παρατηρούν είναι ο λεκτικός εκφοβισμός που είναι πάνω από 56%.

- Στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση ο κοινωνικός εκφοβισμός, η απομόνωση και η κοροϊδία από όλη την τάξη αγγίζει το 30%.

-Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το 9% των μαθητών έχει βρεθεί μερικές φορές στο ρόλο του θύματος, ενώ το 3% των μαθητών βρίσκεται συχνά και πολύ συχνά στην ίδια θέση.

-Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας είναι εντονότερο στις μεγάλες τάξεις και είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν 3 στους 10 εφήβους δηλώνουν ότι έχουν πέσει θύματα μπούλιγνκ, με ένα ποσοστό 5% εξ αυτών να δηλώνουν ότι αυτό γίνεται συχνά ή πολύ συχνά.

-Πρόσφατη έρευνα απέδειξε ότι όσοι έχουν υποστεί μπούλινγκ σε κάποια φάση της παιδικής ή εφηβικής ζωής τους, στην ενήλικη ζωή τους αντιμετωπίζουν θέματα ψυχικής υγείας.

«Το νομοσχέδιο έχει στόχο να προλάβει και να αντιμετωπίσει τη σχολική βία», είπε, ενώ έδωσε έμφαση στην λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και στη δυνατότητα ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών.

«Είναι φανερό και κοινά αποδεκτό ότι μαθητές, γονείς, στελέχη εκπαίδευσης, κοινωνία, όλοι μαζί, πρέπει να συντάξουμε τις δυνάμεις μας, να συνεργαστούμε και να σταθούμε δίπλα σε κάθε παιδί ώστε να σπάσει η σιωπή του και κανένα να μην αισθάνεται ότι είναι μόνο», κατέληξε η κ. Μακρή, καλώντας όλα τα κόμματα να στηρίξουν αυτή τη προσπάθεια.

«Εκείνο που αποκομίσαμε επισκεπτόμενοι δύο φορές το τόπο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, είναι πως οτιδήποτε πούμε αυτή τη στιγμή προσφέρει στην οργή και δυστυχώς δεν αφαιρεί καθόλου από την οδύνη. Και όποιος πει ότι δεν έχει ευθύνη έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη».

Αυτό τόνισε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή, με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία.

Η κ. Μακρή υπεραμύνθηκε της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας κάνοντας λόγο για μία «ολιστική, παιδαγωγική, ολοκληρωμένη λύση».

«Με αυτό το νομοσχέδιο ολοκληρώνουμε το σύνολο των προεκλογικών μας δεσμεύσεων για αυτό το εξαιρετικά κρίσιμο και ευαίσθητο θέμα του σχολικού εκφοβισμού, δίνοντας ολοκληρωμένες παιδαγωγικές απαντήσεις», επεσήμανε η κ. Μακρή και πρόσθεσε:

«Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του Έλληνα πολίτη στη ποιοτική δημόσια παιδεία ήταν και είναι η προτεραιότητα μας» είπε η κ. Μακρή, προσθέτοντας ότι στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μία ολιστική πολιτική για τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο.

«Τα περιστατικά βίας δυστυχώς υφίστανται και είναι ένα διεθνές διαχρονικό πολύπαραγοντικό φαινόμενο», σημείωσε.

Όπως είπε, σύμφωνα με σχετικές έρευνες που έχουν γίνει αποδεικνύουν ότι:

-Ένας στους τρεις μαθητές στην ΕΕ έχει βιώσει ψυχολογικό ή διαδικτυακό εκφοβισμό.

-Στην Ελλάδα ένας στους τρεις δέχεται σωματικό εκφοβισμό, ενώ ηθικό εκφοβισμό υφίστανται περισσότεροι από τους μισούς μαθητές.

-Οι μαθητές δημοτικού στην Ελλάδα δήλωσαν ότι η πιο συχνή μορφή εκφοβισμού που παρατηρούν είναι ο λεκτικός εκφοβισμός που είναι πάνω από 56%.

- Στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση ο κοινωνικός εκφοβισμός, η απομόνωση και η κοροϊδία από όλη την τάξη αγγίζει το 30%.

-Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το 9% των μαθητών έχει βρεθεί μερικές φορές στο ρόλο του θύματος, ενώ το 3% των μαθητών βρίσκεται συχνά και πολύ συχνά στην ίδια θέση.

-Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας είναι εντονότερο στις μεγάλες τάξεις και είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν 3 στους 10 εφήβους δηλώνουν ότι έχουν πέσει θύματα μπούλιγνκ, με ένα ποσοστό 5% εξ αυτών να δηλώνουν ότι αυτό γίνεται συχνά ή πολύ συχνά.

-Πρόσφατη έρευνα απέδειξε ότι όσοι έχουν υποστεί μπούλινγκ σε κάποια φάση της παιδικής ή εφηβικής ζωής τους, στην ενήλικη ζωή τους αντιμετωπίζουν θέματα ψυχικής υγείας.

«Το νομοσχέδιο έχει στόχο να προλάβει και να αντιμετωπίσει τη σχολική βία», είπε, ενώ έδωσε έμφαση στην λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και στη δυνατότητα ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών.

«Είναι φανερό και κοινά αποδεκτό ότι μαθητές, γονείς, στελέχη εκπαίδευσης, κοινωνία, όλοι μαζί, πρέπει να συντάξουμε τις δυνάμεις μας, να συνεργαστούμε και να σταθούμε δίπλα σε κάθε παιδί ώστε να σπάσει η σιωπή του και κανένα να μην αισθάνεται ότι είναι μόνο», κατέληξε η κ. Μακρή, καλώντας όλα τα κόμματα να στηρίξουν αυτή τη προσπάθεια.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία