ΑΠΟΨΕΙΣ

Ζέττα Μακρή στη «ΜτΚ»: Οι αλλαγές στα σχολεία στοχεύουν στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας στην Παιδεία

Άρθρο της υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τη νέα σχολική χρονιά

 18/09/2024 07:00

Ζέττα Μακρή στη «ΜτΚ»: Οι αλλαγές στα σχολεία στοχεύουν στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας στην Παιδεία

Με την ευχή για καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, σηματοδοτούμε, κάθε χρόνο, την έναρξη της μαθησιακής διαδρομής στο σχολικό περιβάλλον.

Αρκεί, όμως, μόνο μια ευχή, από καρδιάς και με καλή προαίρεση και διάθεση, για να κυλήσει, όντως, η χρονιά ομαλά από την πρώτη ημέρα, με έμπνευση και αλληλεπίδραση στην τάξη, με όρεξη για μάθηση, με ενδιαφέρον για νέα εργαλεία και καλές πρακτικές, με ασφάλεια για κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας;

Με πόσες προσδοκίες και προκλήσεις «φορτώνουμε» αυτήν την ευχή και πόση δύναμη, αλήθεια, πιστεύουμε ότι μπορούμε να μεταφέρουμε με την σκέψη μας για καλή σχολική χρονιά;

Η ευχή από μόνη της δεν αρκεί! Η Παιδεία δεν μπορεί να στηρίζεται σε ευχολόγια και το εκπαιδευτικό σύστημα διεκδικεί, πέρα από τις ευχές, τις πράξεις, που θα οδηγήσουν στην ισχυροποίηση, στην αναβάθμιση, στην εξωστρέφεια και στην προοπτική του.

Η καλή σχολική χρονιά και η καλύτερη σχολική χρονιά από την προηγούμενη θέλει σκληρή και διαρκή δουλειά! Γιατί όσα και αν κάνουμε κάθε μέρα για την Παιδεία, πάντα υπάρχει και κάτι ακόμα, μεγαλύτερο ή μικρότερο, που μπορούμε να προσθέσουμε, να βελτιώσουμε, να αναδείξουμε, να εφαρμόσουμε, να εξασφαλίσουμε για την ποιοτική διαφορά κάθε επόμενης σχολικής χρονιάς.

Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς βρίσκει την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να βαδίζει στον έκτο χρόνο διακυβέρνησης της χώρας.

Χρόνος ικανός για να δείξουμε ότι μαζί με την ευχή και «χείρα κίνει»!

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ξεκίνησαν, δυναμικά, το 2019 και συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και με απαρέγκλιτο στόχο την ποιοτική αλλαγή στην εκπαίδευση.

Αυτήν την προτεραιότητα κρατάμε ψηλά και υπηρετούμε καθημερινά με τις εκπαιδευτικές τομές που επιχειρούμε, συνολικά, στο ελληνικό δημόσιο σχολείο και οι οποίες καλύπτουν, σφαιρικά, τον δυναμικό χώρο της Παιδείας.

Η σχολική χρονιά 2024-2025 ξεκίνησε με την ίδια ακριβώς ευχή! Και φέτος, όπως τα τελευταία πέντε χρόνια, κάθε «πρώτο κουδούνι» έφερε στον ήχο του την αισιοδοξία της αλλαγής προς ένα καλύτερο, φιλικότερο, πιο ανοιχτό και πιο δημιουργικό, πιο ασφαλές, πιο σύγχρονο σχολείο.

Η έναρξη των σχολείων, φέτος, μοιράζεται την κοινή αφετηρία με σπουδαίες αλλαγές που θα ισχύσουν από την πρώτη ημέρα!

Με τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών να ανεβάζουν τις μόνιμες τοποθετήσεις στις 37.500, την τελευταία πενταετία, το ελληνικό δημόσιο σχολείο ισχυροποιείται με μόνιμο διδακτικό προσωπικό, οι δεσμοί μαθητών και εκπαιδευτικών αποκτούν σταθερό έδαφος για να εξελιχθούν και οι λειτουργοί της εκπαίδευσης εξασφαλίζουν στέρεο περιβάλλον επαγγελματικής ανέλιξης.

Η επένδυση στην Παιδεία συνεχίζεται με μια σημαντική καινοτομία με έντονο κοινωνικό πρόσημο, που ξεκινά την πιλοτική λειτουργία της στις 16 Σεπτεμβρίου. Το Ψηφιακό Φροντιστήριο για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου με «ζωντανές» απογευματινές παραδόσεις για το σύνολο της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μαθημάτων. Επίσης, η διδασκαλία θα αφορά και σε 10 μαθήματα Ειδικής Αγωγής για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια.

Ακόμη, το Ψηφιακό Φροντιστήριο παρέχει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Β’ Λυκείου να παρακολουθούν το σύνολο της διδακτέας ύλης, σε ηλεκτρονική μορφή, στο digitalschool.gov.gr.

Βασικό μέρος του Ψηφιακού Σχολείου είναι και οι αυτόνομες τάξεις. Η Γαύδος το 2024 και οι Αρκιοί το2025 γίνονται οι δυο πρώτες απομακρυσμένες περιοχές που αποκτούν σχολεία με φυσική παρουσία τριών εκπαιδευτικών, βασικών ειδικοτήτων, σε συνδυασμό με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές παραμένουν στον τόπο διαμονής τους και αποκτούν πρόσβαση στην εκπαίδευση ενώ, παράλληλα, μέσω του ψηφιακού φροντιστηρίου, μπορούν να παρακολουθούν και τις πρότυπες φροντιστηριακές παραδόσεις.

Η συνέχεια στις αλλαγές φέρνει στο επίκεντρο τη χρήση των ψηφιακών μέσων και της τεχνολογίας με, σχεδόν, 40.000 διαδραστικούς πίνακες, εμπλουτισμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, επικαιροποίηση του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων της Πληροφορικής του Γυμνασίου και το σχεδιασμό νέου πιστοποιητικού που βασίζεται σε τέσσερις άξονες και περιλαμβάνουν βασικές αρχές computing, χειρισμό και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές και κοινωνικές πτυχές.

Την σκυτάλη των αλλαγών παίρνουν, διαδοχικά, ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων με αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων και συνέπειες για την εμφανή κατοχή και χρήση του κινητού καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι δράσεις Ενεργού Πολίτη με την εναρμόνιση των προγραμμάτων σπουδών με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, το πρόγραμμα σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας μέσα από την διδασκαλία ολόκληρων λογοτεχνικών έργων και την ευχέρεια των επιλογών μέσω του πολλαπλού βιβλίου και, φυσικά, η πλατφόρμα για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, που λειτουργεί από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς και, μέχρι σήμερα, έχουν δημιουργηθεί 1.433 προφίλ και έχουν υποβληθεί περισσότερες από 300 αναφορές από γονείς μαθητών Δημοτικού αλλά και από γονείς και μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου για την καταγγελία περιστατικών εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον.

Στις δράσεις της Κυβέρνησης για την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης προστίθεται και το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» ύψους 250 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων, με τη δυνατότητα αύξησης του προϋπολογισμού μέσω δωρεών, για την ανακαίνιση των σχολικών εγκαταστάσεων, που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, πριν από λίγες ημέρες.

Οι αλλαγές στα σχολεία στοχεύουν στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας στην Παιδεία και είναι η απτή ερμηνεία της ευχής για καλή σχολική χρονιά!

*Δημοσιεύτηκε στη «ΜτΚ» στις 14-15 Σεπτεμβρίου

Με την ευχή για καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, σηματοδοτούμε, κάθε χρόνο, την έναρξη της μαθησιακής διαδρομής στο σχολικό περιβάλλον.

Αρκεί, όμως, μόνο μια ευχή, από καρδιάς και με καλή προαίρεση και διάθεση, για να κυλήσει, όντως, η χρονιά ομαλά από την πρώτη ημέρα, με έμπνευση και αλληλεπίδραση στην τάξη, με όρεξη για μάθηση, με ενδιαφέρον για νέα εργαλεία και καλές πρακτικές, με ασφάλεια για κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας;

Με πόσες προσδοκίες και προκλήσεις «φορτώνουμε» αυτήν την ευχή και πόση δύναμη, αλήθεια, πιστεύουμε ότι μπορούμε να μεταφέρουμε με την σκέψη μας για καλή σχολική χρονιά;

Η ευχή από μόνη της δεν αρκεί! Η Παιδεία δεν μπορεί να στηρίζεται σε ευχολόγια και το εκπαιδευτικό σύστημα διεκδικεί, πέρα από τις ευχές, τις πράξεις, που θα οδηγήσουν στην ισχυροποίηση, στην αναβάθμιση, στην εξωστρέφεια και στην προοπτική του.

Η καλή σχολική χρονιά και η καλύτερη σχολική χρονιά από την προηγούμενη θέλει σκληρή και διαρκή δουλειά! Γιατί όσα και αν κάνουμε κάθε μέρα για την Παιδεία, πάντα υπάρχει και κάτι ακόμα, μεγαλύτερο ή μικρότερο, που μπορούμε να προσθέσουμε, να βελτιώσουμε, να αναδείξουμε, να εφαρμόσουμε, να εξασφαλίσουμε για την ποιοτική διαφορά κάθε επόμενης σχολικής χρονιάς.

Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς βρίσκει την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να βαδίζει στον έκτο χρόνο διακυβέρνησης της χώρας.

Χρόνος ικανός για να δείξουμε ότι μαζί με την ευχή και «χείρα κίνει»!

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ξεκίνησαν, δυναμικά, το 2019 και συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και με απαρέγκλιτο στόχο την ποιοτική αλλαγή στην εκπαίδευση.

Αυτήν την προτεραιότητα κρατάμε ψηλά και υπηρετούμε καθημερινά με τις εκπαιδευτικές τομές που επιχειρούμε, συνολικά, στο ελληνικό δημόσιο σχολείο και οι οποίες καλύπτουν, σφαιρικά, τον δυναμικό χώρο της Παιδείας.

Η σχολική χρονιά 2024-2025 ξεκίνησε με την ίδια ακριβώς ευχή! Και φέτος, όπως τα τελευταία πέντε χρόνια, κάθε «πρώτο κουδούνι» έφερε στον ήχο του την αισιοδοξία της αλλαγής προς ένα καλύτερο, φιλικότερο, πιο ανοιχτό και πιο δημιουργικό, πιο ασφαλές, πιο σύγχρονο σχολείο.

Η έναρξη των σχολείων, φέτος, μοιράζεται την κοινή αφετηρία με σπουδαίες αλλαγές που θα ισχύσουν από την πρώτη ημέρα!

Με τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών να ανεβάζουν τις μόνιμες τοποθετήσεις στις 37.500, την τελευταία πενταετία, το ελληνικό δημόσιο σχολείο ισχυροποιείται με μόνιμο διδακτικό προσωπικό, οι δεσμοί μαθητών και εκπαιδευτικών αποκτούν σταθερό έδαφος για να εξελιχθούν και οι λειτουργοί της εκπαίδευσης εξασφαλίζουν στέρεο περιβάλλον επαγγελματικής ανέλιξης.

Η επένδυση στην Παιδεία συνεχίζεται με μια σημαντική καινοτομία με έντονο κοινωνικό πρόσημο, που ξεκινά την πιλοτική λειτουργία της στις 16 Σεπτεμβρίου. Το Ψηφιακό Φροντιστήριο για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου με «ζωντανές» απογευματινές παραδόσεις για το σύνολο της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μαθημάτων. Επίσης, η διδασκαλία θα αφορά και σε 10 μαθήματα Ειδικής Αγωγής για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια.

Ακόμη, το Ψηφιακό Φροντιστήριο παρέχει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Β’ Λυκείου να παρακολουθούν το σύνολο της διδακτέας ύλης, σε ηλεκτρονική μορφή, στο digitalschool.gov.gr.

Βασικό μέρος του Ψηφιακού Σχολείου είναι και οι αυτόνομες τάξεις. Η Γαύδος το 2024 και οι Αρκιοί το2025 γίνονται οι δυο πρώτες απομακρυσμένες περιοχές που αποκτούν σχολεία με φυσική παρουσία τριών εκπαιδευτικών, βασικών ειδικοτήτων, σε συνδυασμό με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές παραμένουν στον τόπο διαμονής τους και αποκτούν πρόσβαση στην εκπαίδευση ενώ, παράλληλα, μέσω του ψηφιακού φροντιστηρίου, μπορούν να παρακολουθούν και τις πρότυπες φροντιστηριακές παραδόσεις.

Η συνέχεια στις αλλαγές φέρνει στο επίκεντρο τη χρήση των ψηφιακών μέσων και της τεχνολογίας με, σχεδόν, 40.000 διαδραστικούς πίνακες, εμπλουτισμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, επικαιροποίηση του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων της Πληροφορικής του Γυμνασίου και το σχεδιασμό νέου πιστοποιητικού που βασίζεται σε τέσσερις άξονες και περιλαμβάνουν βασικές αρχές computing, χειρισμό και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές και κοινωνικές πτυχές.

Την σκυτάλη των αλλαγών παίρνουν, διαδοχικά, ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων με αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων και συνέπειες για την εμφανή κατοχή και χρήση του κινητού καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι δράσεις Ενεργού Πολίτη με την εναρμόνιση των προγραμμάτων σπουδών με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, το πρόγραμμα σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας μέσα από την διδασκαλία ολόκληρων λογοτεχνικών έργων και την ευχέρεια των επιλογών μέσω του πολλαπλού βιβλίου και, φυσικά, η πλατφόρμα για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, που λειτουργεί από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς και, μέχρι σήμερα, έχουν δημιουργηθεί 1.433 προφίλ και έχουν υποβληθεί περισσότερες από 300 αναφορές από γονείς μαθητών Δημοτικού αλλά και από γονείς και μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου για την καταγγελία περιστατικών εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον.

Στις δράσεις της Κυβέρνησης για την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης προστίθεται και το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» ύψους 250 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων, με τη δυνατότητα αύξησης του προϋπολογισμού μέσω δωρεών, για την ανακαίνιση των σχολικών εγκαταστάσεων, που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, πριν από λίγες ημέρες.

Οι αλλαγές στα σχολεία στοχεύουν στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας στην Παιδεία και είναι η απτή ερμηνεία της ευχής για καλή σχολική χρονιά!

*Δημοσιεύτηκε στη «ΜτΚ» στις 14-15 Σεπτεμβρίου

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία