Ζήσης Ρούμπος στη «ΜτΚ»: Από μικρός προσπαθούσα να κάνω τους γύρω μου να γελάνε
12/09/2021 15:44
12/09/2021 15:44
Τον κέρδισε η κωμωδία (και δικαιολογημένα) αλλά βαθιά μέσα του θέλει να ασχοληθεί και με το δράμα. Είναι σεναριογράφος, stand-up comedian, θεατρικός συγγραφέας, εικονογράφος σε παιδικά βιβλία ενώ στο παρελθόν κάποια παιδιά είχαν την τύχη (χωρίς να το γνωρίζουν τότε) να τον έχουν στα πάρτι τους και ως animateur.
Ο Ζήσης Ρούμπος είναι ένας μετρ του αυτοσχεδιασμού αφού όπως έχει αποδείξει μέσα σε δευτερόλεπτα μπορεί να μεταμορφωθεί σε χίλια διαφορετικά πρόσωπα κατακτώντας το κοινό κάθε ηλικίας με την εκφραστικότητα και τη φαντασία του.
Η ελληνική stand up σκηνή υποδέχθηκε τον Ζήση το 2006 ενώ στο ευρύ κοινό συστήθηκε λίγα χρόνια αργότερα μέσω της εκπομπής «κάψε το σενάριο», στο πλευρό του Λάμπρου Φισφή και του Δημήτρη Μακαλιά.
Αυτό το τρίπτυχο της κωμωδίας συνεχίζει μέχρι σήμερα να αυτοσχεδιάζει καίγοντας κάθε σενάριο που θα βρεθεί στο δρόμο του ενώ στα τόσα χρόνια της κοινής τους πορείας ο Ζήσης παρατηρεί ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα παρά μόνο το δέσιμο μεταξύ τους.
«Στον πυρήνα του, το ‘Κάψε’ είναι ο αυτοσχεδιασμός. Παραμένει το πιο απαιτητικό πράγμα που έχω κληθεί να κάνω με κοντινό δεύτερο το stand-up comedy. Χρειάζεται να έχεις ετοιμότητα, να είσαι ανοιχτός στο αναπάντεχο και κυρίως να ακούς τον συμπαίκτη σου. Η απήχηση του σε ένα μεγάλο εύρος ηλικιών, νομίζω ότι οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι με τα παιδιά (Λάμπρο, Δημήτρη) κρατήσαμε το ύφος της κωμωδίας μας όσο πιο οικογενειακό γινόταν. Χωρίς πολιτικό σχόλιο και με την απαραίτητη παιδική αθωότητα που χρειάζεται αυτό το είδος. Αυτό που θα έλεγα ότι έχει αλλάξει, είναι το δέσιμο μεταξύ μας. Συνεργαζόμαστε τώρα κοντά στα 12 χρόνια και η σκηνική μας χημεία είναι πολύ δουλεμένη. Κάτι που μπορεί να καταλάβει ο οποιοσδήποτε από τα πρώτα λεπτά που θα μας παρακολουθήσει», εξηγεί ο κωμικός.
Κατά τη διάρκεια της καραντίνας γύρισαν το πρώτο «κάψε το σενάριο» χωρίς κοινό. Ένα σόου που σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στη live συμμετοχή του κόσμου γυρίστηκε αυτή τη φορά στη «σιωπή».
«Η αλήθεια είναι πως στις αρχές (της πανδημίας) ήταν αρκετά δύσκολο. Η ζωντανή κωμωδία απαιτεί το αντίστοιχο κοινό. Για να μπορείς να καταλαβαίνεις ποια αστεία δουλεύουν και ποια όχι, πότε περνάει καλά ο κόσμος και πότε όχι. Η ανάγκη μας οδήγησε σε καινούριους τρόπους προσέγγισης του κοινού μας και σιγά σιγά, προσαρμοστήκαμε όπως όλοι», αναφέρει ο Ζήσης ενώ πιστεύει πως βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα εποχή για τον κόσμο του θεάματος με το διαδικτυακό να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Πάντως για τον ίδιο, η κωμωδία τελικά μπορεί να υπάρξει και χωρίς κοινό, «με την ελπίδα ότι οι άνθρωποι που σε παρακολουθούν από την άλλη άκρη γελάνε και με μία καλή σύνδεση».
«Όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και στον χώρο του θεάματος που δέχτηκε ισχυρό πλήγμα, χρειάστηκε να παρθούν γενναίες αποφάσεις. Με λιγότερη ή περισσότερη επιτυχία, ανακαλύψαμε την ψηφιακή προβολή περιεχομένου και το live streaming. Πολλοί αντιτάχθηκαν σε αυτό, όμως νομίζω ότι δεν υπάρχει γυρισμός. Σίγουρα το live δεν αντικαθίσταται αλλά, από την άλλη, κόσμος σε απόμακρα σημεία της χώρας μπόρεσε να παρακολουθήσει παραστάσεις που σε άλλες περιπτώσεις δεν θα είχε την ευκαιρία να το κάνει».
Τα δεκάδες πρόσωπα και οι ιδιότητες που συνθέτουν τον Ζήση Ρούμπο συναντιούνται στις… ιστορίες, τις οποίες πάντα ήθελε να αφηγείται και με οποιαδήποτε μορφή ενώ η ενασχόληση με το stand-up ήταν περισσότερο μία φυσική και λιγότερο μία συνειδητή επιλογή.
«Από μικρός προσπαθούσα να κάνω τους πάντες γύρω μου να γελάνε, είναι κάτι που κι εμένα μου δίνει χαρά. Μετά την δραματική σχολή, η ενασχόληση μου με την κωμωδία ήρθε αβίαστα και φυσικά, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη. Να πω βέβαια ότι αγαπάω πολύ το δράμα και είναι διακαής μου πόθος να συμμετέχω σε δραματικές δουλειές», επισημαίνει.
Πριν από ένα μήνα περίπου, ο Ζήσης έκανε μία ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφορικά με την πατριαρχία και τη βία κατά των γυναικών που μπορεί να οδηγήσει και στην γυναικοκτονία. Με άκρως εξομολογητικό τόνο, ο κωμικός κατέθεσε τα προσωπικά του βιώματα από την παιδική του ηλικία και τον τρόπο που οι τότε πεποιθήσεις μίας ολόκληρης γενιάς έθρεφαν μέσα του το «τέρας της πατριαρχίας».
Σήμερα, ο καλλιτέχνης επισημαίνει για ακόμα μία φορά τη σημασία του να μεγαλώνουν παιδιά χωρίς «θαμμένα» συναισθήματα για να μην συναντούμε βίαιους ενήλικες στο μέλλον.
«Η ανάρτηση μου αυτή παρεξηγήθηκε ως μία πρόσκληση σε κουβέντα ενώ ήταν απλά μία προσωπική κατάθεση. Για μένα, αυτά που έγραψα ήταν βιωματικά και όχι θεωρητικά. Η βία είναι αδιαχείριστος θυμός. Είναι μη αντιμετώπιση των συναισθημάτων σου. Όσο μεγαλώνουμε παιδιά με θαμμένα συναισθήματα, τόσο η κοινωνία μας θα είναι γεμάτη από ανθρώπους που θα φτάνουν στα άκρα. Είτε αυτό λέγεται κατάχρηση, είτε αυτοτραυματισμός, είτε βία και δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και φόνο. Ως ενήλικες, πρέπει να δουλέψουμε με τον εαυτό μας. Ο μόνος τρόπος που εγώ εμπιστεύομαι, είναι μέσω της ψυχανάλυσης. Δεν είναι μόνο η τοξική αρρενωπότητα που χρειάζεται αποδόμηση στα παιδικά μυαλά. Αντίστοιχα υπάρχει και η υπόδουλη θηλυκότητα. Πρέπει να αναπτύξουμε την συναισθηματική λογική μας, τους τρόπους επικοινωνίας μας και εξωτερίκευσης των συναισθημάτων μας. Για να γίνουν όλα αυτά όμως, πρέπει σαν κοινωνία να παραδεχτούμε ότι υπάρχει πρόβλημα. Και ακόμα παλεύουμε ακόμα και με αυτό».
ΙΝFO
O Zήσης Ρούμπος και το «Κάψε το Σενάριο Reloaded» έρχονται στη Θεσσαλονίκη και στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης» την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021, χωρίς κουστούμια, χωρίς σκηνικά, χωρίς σενάριο και με τη σκηνοθεσία να υπογράφει το… κοινό.
Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 11-12 Σεπτεμβρίου 2021
Τον κέρδισε η κωμωδία (και δικαιολογημένα) αλλά βαθιά μέσα του θέλει να ασχοληθεί και με το δράμα. Είναι σεναριογράφος, stand-up comedian, θεατρικός συγγραφέας, εικονογράφος σε παιδικά βιβλία ενώ στο παρελθόν κάποια παιδιά είχαν την τύχη (χωρίς να το γνωρίζουν τότε) να τον έχουν στα πάρτι τους και ως animateur.
Ο Ζήσης Ρούμπος είναι ένας μετρ του αυτοσχεδιασμού αφού όπως έχει αποδείξει μέσα σε δευτερόλεπτα μπορεί να μεταμορφωθεί σε χίλια διαφορετικά πρόσωπα κατακτώντας το κοινό κάθε ηλικίας με την εκφραστικότητα και τη φαντασία του.
Η ελληνική stand up σκηνή υποδέχθηκε τον Ζήση το 2006 ενώ στο ευρύ κοινό συστήθηκε λίγα χρόνια αργότερα μέσω της εκπομπής «κάψε το σενάριο», στο πλευρό του Λάμπρου Φισφή και του Δημήτρη Μακαλιά.
Αυτό το τρίπτυχο της κωμωδίας συνεχίζει μέχρι σήμερα να αυτοσχεδιάζει καίγοντας κάθε σενάριο που θα βρεθεί στο δρόμο του ενώ στα τόσα χρόνια της κοινής τους πορείας ο Ζήσης παρατηρεί ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα παρά μόνο το δέσιμο μεταξύ τους.
«Στον πυρήνα του, το ‘Κάψε’ είναι ο αυτοσχεδιασμός. Παραμένει το πιο απαιτητικό πράγμα που έχω κληθεί να κάνω με κοντινό δεύτερο το stand-up comedy. Χρειάζεται να έχεις ετοιμότητα, να είσαι ανοιχτός στο αναπάντεχο και κυρίως να ακούς τον συμπαίκτη σου. Η απήχηση του σε ένα μεγάλο εύρος ηλικιών, νομίζω ότι οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι με τα παιδιά (Λάμπρο, Δημήτρη) κρατήσαμε το ύφος της κωμωδίας μας όσο πιο οικογενειακό γινόταν. Χωρίς πολιτικό σχόλιο και με την απαραίτητη παιδική αθωότητα που χρειάζεται αυτό το είδος. Αυτό που θα έλεγα ότι έχει αλλάξει, είναι το δέσιμο μεταξύ μας. Συνεργαζόμαστε τώρα κοντά στα 12 χρόνια και η σκηνική μας χημεία είναι πολύ δουλεμένη. Κάτι που μπορεί να καταλάβει ο οποιοσδήποτε από τα πρώτα λεπτά που θα μας παρακολουθήσει», εξηγεί ο κωμικός.
Κατά τη διάρκεια της καραντίνας γύρισαν το πρώτο «κάψε το σενάριο» χωρίς κοινό. Ένα σόου που σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στη live συμμετοχή του κόσμου γυρίστηκε αυτή τη φορά στη «σιωπή».
«Η αλήθεια είναι πως στις αρχές (της πανδημίας) ήταν αρκετά δύσκολο. Η ζωντανή κωμωδία απαιτεί το αντίστοιχο κοινό. Για να μπορείς να καταλαβαίνεις ποια αστεία δουλεύουν και ποια όχι, πότε περνάει καλά ο κόσμος και πότε όχι. Η ανάγκη μας οδήγησε σε καινούριους τρόπους προσέγγισης του κοινού μας και σιγά σιγά, προσαρμοστήκαμε όπως όλοι», αναφέρει ο Ζήσης ενώ πιστεύει πως βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα εποχή για τον κόσμο του θεάματος με το διαδικτυακό να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Πάντως για τον ίδιο, η κωμωδία τελικά μπορεί να υπάρξει και χωρίς κοινό, «με την ελπίδα ότι οι άνθρωποι που σε παρακολουθούν από την άλλη άκρη γελάνε και με μία καλή σύνδεση».
«Όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και στον χώρο του θεάματος που δέχτηκε ισχυρό πλήγμα, χρειάστηκε να παρθούν γενναίες αποφάσεις. Με λιγότερη ή περισσότερη επιτυχία, ανακαλύψαμε την ψηφιακή προβολή περιεχομένου και το live streaming. Πολλοί αντιτάχθηκαν σε αυτό, όμως νομίζω ότι δεν υπάρχει γυρισμός. Σίγουρα το live δεν αντικαθίσταται αλλά, από την άλλη, κόσμος σε απόμακρα σημεία της χώρας μπόρεσε να παρακολουθήσει παραστάσεις που σε άλλες περιπτώσεις δεν θα είχε την ευκαιρία να το κάνει».
Τα δεκάδες πρόσωπα και οι ιδιότητες που συνθέτουν τον Ζήση Ρούμπο συναντιούνται στις… ιστορίες, τις οποίες πάντα ήθελε να αφηγείται και με οποιαδήποτε μορφή ενώ η ενασχόληση με το stand-up ήταν περισσότερο μία φυσική και λιγότερο μία συνειδητή επιλογή.
«Από μικρός προσπαθούσα να κάνω τους πάντες γύρω μου να γελάνε, είναι κάτι που κι εμένα μου δίνει χαρά. Μετά την δραματική σχολή, η ενασχόληση μου με την κωμωδία ήρθε αβίαστα και φυσικά, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη. Να πω βέβαια ότι αγαπάω πολύ το δράμα και είναι διακαής μου πόθος να συμμετέχω σε δραματικές δουλειές», επισημαίνει.
Πριν από ένα μήνα περίπου, ο Ζήσης έκανε μία ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφορικά με την πατριαρχία και τη βία κατά των γυναικών που μπορεί να οδηγήσει και στην γυναικοκτονία. Με άκρως εξομολογητικό τόνο, ο κωμικός κατέθεσε τα προσωπικά του βιώματα από την παιδική του ηλικία και τον τρόπο που οι τότε πεποιθήσεις μίας ολόκληρης γενιάς έθρεφαν μέσα του το «τέρας της πατριαρχίας».
Σήμερα, ο καλλιτέχνης επισημαίνει για ακόμα μία φορά τη σημασία του να μεγαλώνουν παιδιά χωρίς «θαμμένα» συναισθήματα για να μην συναντούμε βίαιους ενήλικες στο μέλλον.
«Η ανάρτηση μου αυτή παρεξηγήθηκε ως μία πρόσκληση σε κουβέντα ενώ ήταν απλά μία προσωπική κατάθεση. Για μένα, αυτά που έγραψα ήταν βιωματικά και όχι θεωρητικά. Η βία είναι αδιαχείριστος θυμός. Είναι μη αντιμετώπιση των συναισθημάτων σου. Όσο μεγαλώνουμε παιδιά με θαμμένα συναισθήματα, τόσο η κοινωνία μας θα είναι γεμάτη από ανθρώπους που θα φτάνουν στα άκρα. Είτε αυτό λέγεται κατάχρηση, είτε αυτοτραυματισμός, είτε βία και δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και φόνο. Ως ενήλικες, πρέπει να δουλέψουμε με τον εαυτό μας. Ο μόνος τρόπος που εγώ εμπιστεύομαι, είναι μέσω της ψυχανάλυσης. Δεν είναι μόνο η τοξική αρρενωπότητα που χρειάζεται αποδόμηση στα παιδικά μυαλά. Αντίστοιχα υπάρχει και η υπόδουλη θηλυκότητα. Πρέπει να αναπτύξουμε την συναισθηματική λογική μας, τους τρόπους επικοινωνίας μας και εξωτερίκευσης των συναισθημάτων μας. Για να γίνουν όλα αυτά όμως, πρέπει σαν κοινωνία να παραδεχτούμε ότι υπάρχει πρόβλημα. Και ακόμα παλεύουμε ακόμα και με αυτό».
ΙΝFO
O Zήσης Ρούμπος και το «Κάψε το Σενάριο Reloaded» έρχονται στη Θεσσαλονίκη και στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης» την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021, χωρίς κουστούμια, χωρίς σκηνικά, χωρίς σενάριο και με τη σκηνοθεσία να υπογράφει το… κοινό.
Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 11-12 Σεπτεμβρίου 2021
ΣΧΟΛΙΑ