ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έρευνα ΕΒΕΘ: Οι Θεσσαλονικείς συνήθισαν την ταλαιπωρία του flyover

Μόνο το 15% θα χρησιμοποιεί συστηματικά το μετρό

 30/04/2024 14:03

Έρευνα ΕΒΕΘ: Οι Θεσσαλονικείς συνήθισαν την ταλαιπωρία του flyover

Σοφία Χριστοφορίδου

Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης δηλώνουν ότι έχουν επηρεάσει πολύ ή αρκετά από τις εργασίες κατασκευής του flyover, όπως προκύπτει από τις ad hoc ερωτήσεις που συμπεριλήφθηκαν στην εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ).

Η έρευνα έγινε από την palmos analysis στα τέλη Μαρτίου, σε δείγμα 700 καταναλωτών και 800 επιχειρήσεων. Παρότι η έρευνα δεν περιορίζεται στα όρια τη πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης αλλά εκτείνεται σε όλη την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, το 43% απάντησε ότι έχει επηρεαστεί πολύ από τις εργασίες κατασκευής του έργου και το 28% αρκετά.

Στο ερώτημα "εσείς προσωπικά έχετε επηρεαστεί αρνητικά από τις εργασίες κατασκευής του flyover" το 28% απαντά πολύ, το 15% αρκετά και το 13% λίγο, ενώ το 37% απαντά καθόλου.

Αθροίζεται δηλαδή ένα ποσοστό 43% όσων επηρεάζονται πολύ, όταν σε παλαιότερες έρευνες αυτό προσέγγιζε το 70%.

fly.jpg

Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα, ο α' αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης εκτίμησε ότι οι πρώτες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν κατά την έναρξη του έργου και έδειχναν ακόμα μεγαλύτερο βαθμό δυσαρέσκειας, αποτύπωναν τον φόβο για το άγνωστο . Κατά τον ίδιο το αποτέλεσμα της παρούσας έρευνας δείχνει ότι «μπορούμε να ζήσουμε και με αυτό. Ληφθηκαν κάποια μέτρα και επίσης οι άνθρωποι προσαρμόστηκαν». Αντίστοιχη ερμηνεία έδωσε και ο διευθυντής ερευνών της palmos analysis Πασχάλης Αλέξανδρος Τεμεκενίδης, ότι στην αρχή κάθε προβλήματος το ποσοστό της ανησυχίας φτάνει στο μέγιστο και μετα επέρχεται προσαρμογή.

Στο ερώτημα πόσο επηρεάζεται η κυκλοφορία στους δρόμους της πόλης από τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων σε καταστήματα και επιχειρήσεις το 43% δηλώνουν ότι δυσκολεύουν τη μετακίνηση "πολύ" (21%) ή "αρκετά" (22%) ενώ ένας στους τρεις απαντά καθόλου. Υπενθυμίζεται ότι στην έρευνα συμμετείχαν και όσοι κατοικούν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

metro.jpg

Εν όψει της λειτουργίας του μετρό, στα τέλη του 2024, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ερωτήθηκαν κατά πόσο θα χρησιμοποιούν το νέο μέσο μεταφοράς. Το 43% απάντησε "ναι" και το 24% "μάλλον ναι". Όμως το 60% απάντησε ότι θα το χρησιμοποιεί περιστασιακά για αγορές και ψυχαγωγία, και μόνο το 15% δήλωσε ότι θα το χρησιμοποιεί συστηματική για τη δουλειά και το 11% συστηματικά για ψώνια.

Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης δηλώνουν ότι έχουν επηρεάσει πολύ ή αρκετά από τις εργασίες κατασκευής του flyover, όπως προκύπτει από τις ad hoc ερωτήσεις που συμπεριλήφθηκαν στην εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ).

Η έρευνα έγινε από την palmos analysis στα τέλη Μαρτίου, σε δείγμα 700 καταναλωτών και 800 επιχειρήσεων. Παρότι η έρευνα δεν περιορίζεται στα όρια τη πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης αλλά εκτείνεται σε όλη την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, το 43% απάντησε ότι έχει επηρεαστεί πολύ από τις εργασίες κατασκευής του έργου και το 28% αρκετά.

Στο ερώτημα "εσείς προσωπικά έχετε επηρεαστεί αρνητικά από τις εργασίες κατασκευής του flyover" το 28% απαντά πολύ, το 15% αρκετά και το 13% λίγο, ενώ το 37% απαντά καθόλου.

Αθροίζεται δηλαδή ένα ποσοστό 43% όσων επηρεάζονται πολύ, όταν σε παλαιότερες έρευνες αυτό προσέγγιζε το 70%.

fly.jpg

Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα, ο α' αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης εκτίμησε ότι οι πρώτες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν κατά την έναρξη του έργου και έδειχναν ακόμα μεγαλύτερο βαθμό δυσαρέσκειας, αποτύπωναν τον φόβο για το άγνωστο . Κατά τον ίδιο το αποτέλεσμα της παρούσας έρευνας δείχνει ότι «μπορούμε να ζήσουμε και με αυτό. Ληφθηκαν κάποια μέτρα και επίσης οι άνθρωποι προσαρμόστηκαν». Αντίστοιχη ερμηνεία έδωσε και ο διευθυντής ερευνών της palmos analysis Πασχάλης Αλέξανδρος Τεμεκενίδης, ότι στην αρχή κάθε προβλήματος το ποσοστό της ανησυχίας φτάνει στο μέγιστο και μετα επέρχεται προσαρμογή.

Στο ερώτημα πόσο επηρεάζεται η κυκλοφορία στους δρόμους της πόλης από τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων σε καταστήματα και επιχειρήσεις το 43% δηλώνουν ότι δυσκολεύουν τη μετακίνηση "πολύ" (21%) ή "αρκετά" (22%) ενώ ένας στους τρεις απαντά καθόλου. Υπενθυμίζεται ότι στην έρευνα συμμετείχαν και όσοι κατοικούν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

metro.jpg

Εν όψει της λειτουργίας του μετρό, στα τέλη του 2024, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ερωτήθηκαν κατά πόσο θα χρησιμοποιούν το νέο μέσο μεταφοράς. Το 43% απάντησε "ναι" και το 24% "μάλλον ναι". Όμως το 60% απάντησε ότι θα το χρησιμοποιεί περιστασιακά για αγορές και ψυχαγωγία, και μόνο το 15% δήλωσε ότι θα το χρησιμοποιεί συστηματική για τη δουλειά και το 11% συστηματικά για ψώνια.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία