ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Η νέα γενιά προστατεύεται και εκπαιδεύεται πάνω στις νέες τεχνολογίες

Συνεχίζεται για 2η χρονιά το πρόγραμμα «Μαθαίνω, Προστατεύομαι, Βελτιώνομαι και Συνεισφέρω»

 22/01/2024 12:24

Θεσσαλονίκη: Η νέα γενιά προστατεύεται και εκπαιδεύεται πάνω στις νέες τεχνολογίες

Έλενα Καραβασίλη

Μετά την επιτυχία του πρώτου κύκλου που πραγματοποιήθηκε πέρσι με τη συμμετοχή 1.000 μαθητών και εκπαιδευτικών, συνεχίζεται για 2η χρονιά στη Θεσσαλονίκη, το πρόγραμμα «Μαθαίνω, Προστατεύομαι, Βελτιώνομαι και Συνεισφέρω». 

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που συνδιοργανώνεται εθελοντικά, από το Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων (DT&S) και το ΚΜΟΠ- Live Without Bullying, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Διεύθυνσης/Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ΕΛ.ΑΣ., της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και του Kids Save Lives / New Technologies to Save a Life.

mes.jpg

Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, Α,Β,Γ Γυμνασίου και Α και Β Λυκείου. Στόχος είναι η ενημέρωση και εκπαίδευση της νέα γενιάς πάνω στην Τεχνολογία, την Καινοτομία και τις εφαρμογές αυτών στην καθημερινότητα.
Μέσα από πλούσιες δράσεις μαθητές και μαθήτριες επιμορφώνονται για την ασφαλή τους πλοήγηση στο διαδίκτυο καθώς και στην αναγνώριση, πρόληψη, αντιμετώπιση και καταπολέμηση του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού. 

Παράλληλα, στο πλαίσιο των επισκέψεων το μαθητών στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων, αναπτύσσονται εκπαιδευτικά εργαστήρια για θέματα υγιεινής διατροφής και τη σημασία του πρωτογενούς τομέα, αλλά και τεχνικές -από ειδικούς- για την αύξηση του ποσοστού επιβίωσης θυμάτων καρδιακής ανακοπής.

kon.jpg


«Υπολειπόμαστε σε ψηφιακή γνώση – Πρέπει να προηγηθούμε»

Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης επισήμανε μεταξύ άλλων πως «όλοι αντιλαμβανόμαστε την αξία και τη χρησιμότητα αυτού του προγράμματος. Παρά το τεράστιο ψηφιακό άλμα των τελευταίων ετών, η πατρίδα μας εξακολουθεί να υπολείπεται σε ψηφιακή γνώση, καινοτομίες και στη σχετική κατάταξη βρισκόμαστε ακόμα χαμηλά. Αναμφίβολα, το πιο πρόσφορο έδαφος είναι των σχολικών ηλικιών και γι’ αυτό συγχαίρω αυτήν την πρωτοβουλία. Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι ο κόσμος που ανοίγεται μπροστά μας έχει και κινδύνους για αυτό πρέπει να είμαστε όλοι ενημερωμένοι και καταρτισμένοι. 

Το κράτος οφείλει να ενισχύσει τις δομές που ασχολούνται με την πρόληψη και καταστολή του ψηφιακού εγκλήματος που δυστυχώς, εξελίσσεται πολύ γρήγορα. Θα πρέπει λοιπόν να βρισκόμαστε εάν όχι ένα βήμα μπροστά, τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο τεχνογνωσίας ώστε να παρέχουμε προστασία στους πολίτες. Από την πλευρά μας, εμείς οι πολίτες θα πρέπει να αντιληφθούμε τους υπαρκτούς κινδύνους και να εγκαταλείψουμε την ελαφρότητα που καμιά φορά μας διακρίνει όταν σερφάρουμε στο διαδίκτυο και να είμαστε ενημερωμένοι».

Αρωγός η ΠΚΜ και ο δήμος Θεσσαλονίκης

Ο Αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κεντρικής Μακεδονίας Νικόλαος Τζόλλας, στη σύντομη τοποθέτησή του μέσω διαδικτύου ανέφερε πως ο ψηφιακός γραμματισμός θα πρέπει να γίνει δια βίου μάθηση.  «Όσο προχωράμε στην ψηφιακή εποχή θα πρέπει να εκπαιδευόμαστε πάνω σε αυτές τις δεξιότητες», σημείωσε και είπε πως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα είναι αρωγός τέτοιων δράσεων.

Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στον δήμο Θεσσαλονίκης, εκπροσωπώντας τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη που δεν μπόρεσε να παραστεί λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «στην Ελλάδα δυστυχώς τα περιστατικά bullying έχουν αυξηθεί. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 70% των θυτών δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων έχουν αναφέρει ότι έχουν γίνει μάρτυρες εκφοβισμού στο σχολείο και πάνω από το71% θεωρούν ότι αυτός ο εκφοβισμός αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην καθημερινότητά τους. Το 64% όσων έχουν υποστεί εκφοβισμό, δεν έχει καταγγείλει ποτέ το γεγονός στους αρμόδιους φορείς. Επίσης, ένα στα πέντε παιδιά, απομακρύνεται από το σχολείο, λόγω εκφοβισμού. Οφείλουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ως δήμος Θεσσαλονίκης, με όλους τους φορείς προκειμένου να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, το μείζον αυτό ζήτημα. Χρειάζεται η θέσπιση νόμων και λειτουργιών που θα μειώσουν αυτά τα ποσοστά και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των μαθητών και κατ’ επέκταση των παιδιών που αποτελούν το μέλλον της χώρας. Ο δήμος Θεσσαλονίκης θα είναι αρωγός και συμπαραστάτης κάθε ενέργειας, προς αυτήν την κατεύθυνση».

pan.jpg


«Θέλουμε να συμβάλουμε στην ψηφιακή αναγέννηση»


Ο Διευθυντής του DT&S, Νικόλαος Λαμπρογεώργος επεσήμανε πως το κέντρο αυτό είχε ως στόχο, από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του, να ανοίξει τις πύλες του στη νεολαία με μαθήματα ψηφιακών δεξιοτήτων. «Θέλουμε να συμβάλουμε στην ψηφιακή αναγέννηση που σημειώνεται στη Θεσσαλονίκη με στόχο τη μετατροπή της σ’ έναν κόμβο καινοτομίας. Αυτό από την πλευρά μας επιτυγχάνεται μέσω συνεδρίων, εκπαιδεύσεων και μέσω αυτού του προγράμματος που πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά». Ανέφερε ότι πέρσι συμμετείχαν περισσότερα από 20 σχολεία. «Σκοπός μας είναι να έρχεται μια τάξη κάθε φορά με 50 παιδιά, ώστε να δουν πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην καθημερινότητα και ταυτόχρονα να τους ενημερώνουμε για τις νερά τάσεις όπως το 5g, η ΑΙ κτλ». Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσουν νέες δράσεις, σε συνεργασία με το Noesis.

m2.jpg


Καινοτόμες εφαρμογές σε συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ


Ο Γιώργος Αποστολίδης Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος, επεσήμανε ότι η υπηρεσία πέραν από τις καθημερινές της δράσεις, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της εφαρμόζει και δράσεις που αφορούν στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των ανηλίκων μαθητών να σερφάρουν με ασφάλεια στο διαδίκτυο. 

«Για αυτόν τον σκοπό, με αξιωματικούς της υπηρεσίας μας παρουσιάζει μία σειρά θεμάτων όπως το sexting, το cyberbullying. Φέτος, σε συνέχιση του προγράμματος αναπτύξαμε σε συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ, καινοτόμες εφαρμογές που θα εντάξουμε στο πρόγραμμά μας, ώστε οι ανήλικοι μαθητές να μπορούν να εκπαιδεύονται και να ευαισθητοποιούνται περισσότερο. Το διαδίκτυο εξελίσσεται συνεχώς κι εμείς οφείλουμε ως υπηρεσία αλλά και ως κοινωνία, να εκπαιδεύουμε και να προστατεύουμε τα παιδιά μας».

de.jpg



«Στόχος να αλλάξουμε φιλοσοφία»


Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας τόνισε ότι «πάντα είμαστε και θα είμαστε αρωγοί, σε τέτοιες δράσεις. Βλέπουμε διαρκώς ότι δυστυχώς τα φαινόμενα βίας αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό γι’ αυτό γίνεται μία προσπάθεια από όλους μας, μέσα στα σχολεία, με τέτοια προγράμματα και δράσεις, να αλλάξουμε τη φιλοσοφία των νέων μας». 

Η Ειρήνη Αργυριάδου, υπεύθυνη Εξωσχολικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, τόνισε πως «πρέπει να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας για ένα μέλλον που συνεχώς αλλάζει. Νιώθουμε ότι συμμετέχουμε σε μια εκπαιδευτική συμμαχία και εύχομαι αυτή η πρωτοβουλία να αποτελέσει θεσμό». Εξήγησε ότι η εκπαίδευση αφορά στην αγωγή υγείας, αγωγή για την ασφάλεια των νέων, αγωγή μέσα από τον πολιτισμό και πλέον, ψηφιακός μετασχηματισμός για την επαγγελματική εκπαίδευση. 

«Θα πρέπει την πρωτογενή παραγωγή, να την μετασχηματίσουμε με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι θελκτική για τους νέους ανθρώπους. Να μην φοβόμαστε το χωράφι, όπου πλέον το τρακτέρ πηγαίνει μόνο του και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, μπορούμε να ποτίσουμε ένα χωράφι από το γραφείο μας. Όλα αυτά αποτελούν πρόκληση και μία ευκαιρία, γι αυτό και συμμετέχουμε ενεργά στο πρόγραμμα».

«Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να σώσουν μία ζωή»

Ο Αναστάσης Στεφανάκης, πρόεδρος και ιδρυτής του Kids Save Lives / New Technologies to Save a Life, ανέφερε ότι με τη συνεργασία 450 εθελοντών και εκπαιδευτών, μέχρι σήμερα έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 240.000 μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, μέσα και έξω από τα σχολεία. 

«Έχουμε αναπτύξει ένα καινοτόμο first responder system, που αποτελείται από 5.000 πιστοποιημένους επαγγελματίες υγείας και πολίτες που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες για να κερδίζουν χρόνο, μέχρι την έλευση του ασθενοφόρου. Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να μεταδώσουμε το μήνυμα πως και οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στο να σωθεί μία ανθρώπινη ζωή και να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον. Θα πρέπει να καταλάβουμε πως η διάσωση μίας ζωής είναι ομαδική δουλειά διότι δυστυχώς, δεν έχουμε τη δυνατότητα ως χώρα να έχουμε ένα ασθενοφόρο έξω από κάθε σχολείο και κάθε γειτονιά. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε εκπαιδευμένους πολίτες».


«Επιβάλλεται η ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων»


Η Δρ. Στυλιανή Μπεζεργιάννη, πρόεδρος του ΝΟΗΣΙΣ τόνισε πως «οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις επιβάλλουν την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων, ως ένα εργαλείο ένταξης των μαθητών στην κοινωνία. Στόχος μας είναι η προαγωγή της επιστήμης και τεχνολογίας, ως πόλο ανάπτυξης της κοινωνίας. Φέτος συμμετέχουμε στο πρόγραμμα, όπου θα παρουσιάσουμε κάποια από τα εκθέματα της πλούσιας συλλογής μας στο Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές που θα συμμετάσχουν, να δουν πώς εξελίσσεται η τεχνολογία, σε θέματα που αφορούν την πληροφορική. Τα παιδιά μας θα πρέπει να συγχρονιστούν και να γνωριστούν με τις ραγδαίες εξελίξεις και όλοι θα πρέπει να συμβάλλουμε σε αυτό».

ol.jpg


Οι επισκέψεις

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις πραγματοποιούνται Δευτέρες (εκτός αργιών) για το τρέχον σχολικό έτος, σε σύνολο έως 50 μαθητών κάθε φορά, στον χώρο που στεγάζεται το DT&S στην οδό 26ης Οκτωβρίου 21 (Παλιά Σφαγεία), προσφέροντας επιπλέον την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το κτίριο το οποίο είναι χτισμένο το 1897 και αποτελεί ένα υπέροχο δείγμα Βιομηχανικής Αρχιτεκτονικής των αρχών του 20ου αιώνα. 

Σήμερα το πρωί, με τη συμμετοχή 50 μαθητών από το Επαγγελματικό Λύκειο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για την πρώτη ομάδα μαθητών και μαθητριών, όπου θα πραγματοποιηθούν ενημερώσεις και workshops.

H σημερινή τετράωρη επίσκεψη μαθητών και μαθητριών στις εγκαταστάσεις του DT&S, περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

-Καινοτομία, Σύγχρονες Τεχνολογίες και Πρακτικές, με ομιλητή τον Υπεύθυνο του DT&S, κ. Αγαθοκλή Βατζιά

-Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο, με ομιλήτρια την Αστυνόμο Β’ της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος, κ. Αντιγόνη Καραΐσκου

-Πρόληψη, αναγνώριση, αντιμετώπιση και καταπολέμηση του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού με ομιλήτριες την Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Live Without Bullying, κ. Μαρία Σαμολαδά και την Υπεύθυνη του Γραφείου Βορείου Ελλάδος του ΚΜΟΠ, κ. Κατερίνα Σούρδα. Η εκπαίδευση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Live Without Bullying.com

-Μιλάω, Ζητάω βοήθεια, Προστατεύομαι – workshop από την Κοινωνική Λειτουργό-Παιδαγωγό-Ψυχολόγο, ΜSc Κοινωνικής Ψυχιατρικής – Παιδοψυχιατρικής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κ.Μακεδονίας, κ. Χρηστίδου Χριστίνα

-Τα οφέλη της υγιεινής διατροφής- εργαστήριο παρασκευής γλυκιάς κρέμας από εκπαιδευτικό της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής

-Δεξιότητες Βασικής Υποστήριξης της Ζωής με τη χρήση νέων τεχνολογιών, με εκπαιδευτές τους: Χρήστος Γαζής, Ευγενία Κοβούσογλου, Μορφούλα Πετρίδου, Αλεξάνδρα Φωτιάδου και Χρύσα Γκούμα, από το Kids Save Lives / New Technologies to Save a Life.

Livewithoutbullying

Το πρόγραμμα livewithoutbullying αποτελεί πρωτοβουλία του ΚΜΟΠ, το Μάρτιο του 2016 έχει υπογραφεί σχετικό μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας για την ανάπτυξη δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης του εκφοβισμού στα σχολεία. 

Παράλληλα, έχει υπογραφεί αντίστοιχο Μνημόνιο Συνεργασίας με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, με την ΚΕΔΕ, με την ΕΝΠΕ, καθώς και με το DT&S της Cisco.

Η COFACE Families Europe έχει χαρακτηρίσει τη δράση ως βέλτιστη πρακτική για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού στην Ευρώπη. Μέσω της πλατφόρμας Live Without Bullying, μαθητές (13 έως 18 ετών), γονείς και εκπαιδευτικοί, έχουν τη δυνατότητα να λάβουν ανώνυμα και δωρεάν υπηρεσίες συμβουλευτικής και πληροφόρησης.

Μετά την επιτυχία του πρώτου κύκλου που πραγματοποιήθηκε πέρσι με τη συμμετοχή 1.000 μαθητών και εκπαιδευτικών, συνεχίζεται για 2η χρονιά στη Θεσσαλονίκη, το πρόγραμμα «Μαθαίνω, Προστατεύομαι, Βελτιώνομαι και Συνεισφέρω». 

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που συνδιοργανώνεται εθελοντικά, από το Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων (DT&S) και το ΚΜΟΠ- Live Without Bullying, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Διεύθυνσης/Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ΕΛ.ΑΣ., της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και του Kids Save Lives / New Technologies to Save a Life.

mes.jpg

Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, Α,Β,Γ Γυμνασίου και Α και Β Λυκείου. Στόχος είναι η ενημέρωση και εκπαίδευση της νέα γενιάς πάνω στην Τεχνολογία, την Καινοτομία και τις εφαρμογές αυτών στην καθημερινότητα.
Μέσα από πλούσιες δράσεις μαθητές και μαθήτριες επιμορφώνονται για την ασφαλή τους πλοήγηση στο διαδίκτυο καθώς και στην αναγνώριση, πρόληψη, αντιμετώπιση και καταπολέμηση του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού. 

Παράλληλα, στο πλαίσιο των επισκέψεων το μαθητών στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων, αναπτύσσονται εκπαιδευτικά εργαστήρια για θέματα υγιεινής διατροφής και τη σημασία του πρωτογενούς τομέα, αλλά και τεχνικές -από ειδικούς- για την αύξηση του ποσοστού επιβίωσης θυμάτων καρδιακής ανακοπής.

kon.jpg


«Υπολειπόμαστε σε ψηφιακή γνώση – Πρέπει να προηγηθούμε»

Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης επισήμανε μεταξύ άλλων πως «όλοι αντιλαμβανόμαστε την αξία και τη χρησιμότητα αυτού του προγράμματος. Παρά το τεράστιο ψηφιακό άλμα των τελευταίων ετών, η πατρίδα μας εξακολουθεί να υπολείπεται σε ψηφιακή γνώση, καινοτομίες και στη σχετική κατάταξη βρισκόμαστε ακόμα χαμηλά. Αναμφίβολα, το πιο πρόσφορο έδαφος είναι των σχολικών ηλικιών και γι’ αυτό συγχαίρω αυτήν την πρωτοβουλία. Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι ο κόσμος που ανοίγεται μπροστά μας έχει και κινδύνους για αυτό πρέπει να είμαστε όλοι ενημερωμένοι και καταρτισμένοι. 

Το κράτος οφείλει να ενισχύσει τις δομές που ασχολούνται με την πρόληψη και καταστολή του ψηφιακού εγκλήματος που δυστυχώς, εξελίσσεται πολύ γρήγορα. Θα πρέπει λοιπόν να βρισκόμαστε εάν όχι ένα βήμα μπροστά, τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο τεχνογνωσίας ώστε να παρέχουμε προστασία στους πολίτες. Από την πλευρά μας, εμείς οι πολίτες θα πρέπει να αντιληφθούμε τους υπαρκτούς κινδύνους και να εγκαταλείψουμε την ελαφρότητα που καμιά φορά μας διακρίνει όταν σερφάρουμε στο διαδίκτυο και να είμαστε ενημερωμένοι».

Αρωγός η ΠΚΜ και ο δήμος Θεσσαλονίκης

Ο Αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κεντρικής Μακεδονίας Νικόλαος Τζόλλας, στη σύντομη τοποθέτησή του μέσω διαδικτύου ανέφερε πως ο ψηφιακός γραμματισμός θα πρέπει να γίνει δια βίου μάθηση.  «Όσο προχωράμε στην ψηφιακή εποχή θα πρέπει να εκπαιδευόμαστε πάνω σε αυτές τις δεξιότητες», σημείωσε και είπε πως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα είναι αρωγός τέτοιων δράσεων.

Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στον δήμο Θεσσαλονίκης, εκπροσωπώντας τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη που δεν μπόρεσε να παραστεί λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «στην Ελλάδα δυστυχώς τα περιστατικά bullying έχουν αυξηθεί. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 70% των θυτών δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων έχουν αναφέρει ότι έχουν γίνει μάρτυρες εκφοβισμού στο σχολείο και πάνω από το71% θεωρούν ότι αυτός ο εκφοβισμός αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην καθημερινότητά τους. Το 64% όσων έχουν υποστεί εκφοβισμό, δεν έχει καταγγείλει ποτέ το γεγονός στους αρμόδιους φορείς. Επίσης, ένα στα πέντε παιδιά, απομακρύνεται από το σχολείο, λόγω εκφοβισμού. Οφείλουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ως δήμος Θεσσαλονίκης, με όλους τους φορείς προκειμένου να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, το μείζον αυτό ζήτημα. Χρειάζεται η θέσπιση νόμων και λειτουργιών που θα μειώσουν αυτά τα ποσοστά και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των μαθητών και κατ’ επέκταση των παιδιών που αποτελούν το μέλλον της χώρας. Ο δήμος Θεσσαλονίκης θα είναι αρωγός και συμπαραστάτης κάθε ενέργειας, προς αυτήν την κατεύθυνση».

pan.jpg


«Θέλουμε να συμβάλουμε στην ψηφιακή αναγέννηση»


Ο Διευθυντής του DT&S, Νικόλαος Λαμπρογεώργος επεσήμανε πως το κέντρο αυτό είχε ως στόχο, από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του, να ανοίξει τις πύλες του στη νεολαία με μαθήματα ψηφιακών δεξιοτήτων. «Θέλουμε να συμβάλουμε στην ψηφιακή αναγέννηση που σημειώνεται στη Θεσσαλονίκη με στόχο τη μετατροπή της σ’ έναν κόμβο καινοτομίας. Αυτό από την πλευρά μας επιτυγχάνεται μέσω συνεδρίων, εκπαιδεύσεων και μέσω αυτού του προγράμματος που πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά». Ανέφερε ότι πέρσι συμμετείχαν περισσότερα από 20 σχολεία. «Σκοπός μας είναι να έρχεται μια τάξη κάθε φορά με 50 παιδιά, ώστε να δουν πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην καθημερινότητα και ταυτόχρονα να τους ενημερώνουμε για τις νερά τάσεις όπως το 5g, η ΑΙ κτλ». Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσουν νέες δράσεις, σε συνεργασία με το Noesis.

m2.jpg


Καινοτόμες εφαρμογές σε συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ


Ο Γιώργος Αποστολίδης Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος, επεσήμανε ότι η υπηρεσία πέραν από τις καθημερινές της δράσεις, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της εφαρμόζει και δράσεις που αφορούν στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των ανηλίκων μαθητών να σερφάρουν με ασφάλεια στο διαδίκτυο. 

«Για αυτόν τον σκοπό, με αξιωματικούς της υπηρεσίας μας παρουσιάζει μία σειρά θεμάτων όπως το sexting, το cyberbullying. Φέτος, σε συνέχιση του προγράμματος αναπτύξαμε σε συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ, καινοτόμες εφαρμογές που θα εντάξουμε στο πρόγραμμά μας, ώστε οι ανήλικοι μαθητές να μπορούν να εκπαιδεύονται και να ευαισθητοποιούνται περισσότερο. Το διαδίκτυο εξελίσσεται συνεχώς κι εμείς οφείλουμε ως υπηρεσία αλλά και ως κοινωνία, να εκπαιδεύουμε και να προστατεύουμε τα παιδιά μας».

de.jpg



«Στόχος να αλλάξουμε φιλοσοφία»


Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας τόνισε ότι «πάντα είμαστε και θα είμαστε αρωγοί, σε τέτοιες δράσεις. Βλέπουμε διαρκώς ότι δυστυχώς τα φαινόμενα βίας αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό γι’ αυτό γίνεται μία προσπάθεια από όλους μας, μέσα στα σχολεία, με τέτοια προγράμματα και δράσεις, να αλλάξουμε τη φιλοσοφία των νέων μας». 

Η Ειρήνη Αργυριάδου, υπεύθυνη Εξωσχολικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, τόνισε πως «πρέπει να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας για ένα μέλλον που συνεχώς αλλάζει. Νιώθουμε ότι συμμετέχουμε σε μια εκπαιδευτική συμμαχία και εύχομαι αυτή η πρωτοβουλία να αποτελέσει θεσμό». Εξήγησε ότι η εκπαίδευση αφορά στην αγωγή υγείας, αγωγή για την ασφάλεια των νέων, αγωγή μέσα από τον πολιτισμό και πλέον, ψηφιακός μετασχηματισμός για την επαγγελματική εκπαίδευση. 

«Θα πρέπει την πρωτογενή παραγωγή, να την μετασχηματίσουμε με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι θελκτική για τους νέους ανθρώπους. Να μην φοβόμαστε το χωράφι, όπου πλέον το τρακτέρ πηγαίνει μόνο του και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, μπορούμε να ποτίσουμε ένα χωράφι από το γραφείο μας. Όλα αυτά αποτελούν πρόκληση και μία ευκαιρία, γι αυτό και συμμετέχουμε ενεργά στο πρόγραμμα».

«Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να σώσουν μία ζωή»

Ο Αναστάσης Στεφανάκης, πρόεδρος και ιδρυτής του Kids Save Lives / New Technologies to Save a Life, ανέφερε ότι με τη συνεργασία 450 εθελοντών και εκπαιδευτών, μέχρι σήμερα έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 240.000 μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, μέσα και έξω από τα σχολεία. 

«Έχουμε αναπτύξει ένα καινοτόμο first responder system, που αποτελείται από 5.000 πιστοποιημένους επαγγελματίες υγείας και πολίτες που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες για να κερδίζουν χρόνο, μέχρι την έλευση του ασθενοφόρου. Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να μεταδώσουμε το μήνυμα πως και οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στο να σωθεί μία ανθρώπινη ζωή και να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον. Θα πρέπει να καταλάβουμε πως η διάσωση μίας ζωής είναι ομαδική δουλειά διότι δυστυχώς, δεν έχουμε τη δυνατότητα ως χώρα να έχουμε ένα ασθενοφόρο έξω από κάθε σχολείο και κάθε γειτονιά. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε εκπαιδευμένους πολίτες».


«Επιβάλλεται η ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων»


Η Δρ. Στυλιανή Μπεζεργιάννη, πρόεδρος του ΝΟΗΣΙΣ τόνισε πως «οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις επιβάλλουν την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων, ως ένα εργαλείο ένταξης των μαθητών στην κοινωνία. Στόχος μας είναι η προαγωγή της επιστήμης και τεχνολογίας, ως πόλο ανάπτυξης της κοινωνίας. Φέτος συμμετέχουμε στο πρόγραμμα, όπου θα παρουσιάσουμε κάποια από τα εκθέματα της πλούσιας συλλογής μας στο Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές που θα συμμετάσχουν, να δουν πώς εξελίσσεται η τεχνολογία, σε θέματα που αφορούν την πληροφορική. Τα παιδιά μας θα πρέπει να συγχρονιστούν και να γνωριστούν με τις ραγδαίες εξελίξεις και όλοι θα πρέπει να συμβάλλουμε σε αυτό».

ol.jpg


Οι επισκέψεις

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις πραγματοποιούνται Δευτέρες (εκτός αργιών) για το τρέχον σχολικό έτος, σε σύνολο έως 50 μαθητών κάθε φορά, στον χώρο που στεγάζεται το DT&S στην οδό 26ης Οκτωβρίου 21 (Παλιά Σφαγεία), προσφέροντας επιπλέον την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το κτίριο το οποίο είναι χτισμένο το 1897 και αποτελεί ένα υπέροχο δείγμα Βιομηχανικής Αρχιτεκτονικής των αρχών του 20ου αιώνα. 

Σήμερα το πρωί, με τη συμμετοχή 50 μαθητών από το Επαγγελματικό Λύκειο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για την πρώτη ομάδα μαθητών και μαθητριών, όπου θα πραγματοποιηθούν ενημερώσεις και workshops.

H σημερινή τετράωρη επίσκεψη μαθητών και μαθητριών στις εγκαταστάσεις του DT&S, περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

-Καινοτομία, Σύγχρονες Τεχνολογίες και Πρακτικές, με ομιλητή τον Υπεύθυνο του DT&S, κ. Αγαθοκλή Βατζιά

-Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο, με ομιλήτρια την Αστυνόμο Β’ της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος, κ. Αντιγόνη Καραΐσκου

-Πρόληψη, αναγνώριση, αντιμετώπιση και καταπολέμηση του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού με ομιλήτριες την Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Live Without Bullying, κ. Μαρία Σαμολαδά και την Υπεύθυνη του Γραφείου Βορείου Ελλάδος του ΚΜΟΠ, κ. Κατερίνα Σούρδα. Η εκπαίδευση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Live Without Bullying.com

-Μιλάω, Ζητάω βοήθεια, Προστατεύομαι – workshop από την Κοινωνική Λειτουργό-Παιδαγωγό-Ψυχολόγο, ΜSc Κοινωνικής Ψυχιατρικής – Παιδοψυχιατρικής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κ.Μακεδονίας, κ. Χρηστίδου Χριστίνα

-Τα οφέλη της υγιεινής διατροφής- εργαστήριο παρασκευής γλυκιάς κρέμας από εκπαιδευτικό της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής

-Δεξιότητες Βασικής Υποστήριξης της Ζωής με τη χρήση νέων τεχνολογιών, με εκπαιδευτές τους: Χρήστος Γαζής, Ευγενία Κοβούσογλου, Μορφούλα Πετρίδου, Αλεξάνδρα Φωτιάδου και Χρύσα Γκούμα, από το Kids Save Lives / New Technologies to Save a Life.

Livewithoutbullying

Το πρόγραμμα livewithoutbullying αποτελεί πρωτοβουλία του ΚΜΟΠ, το Μάρτιο του 2016 έχει υπογραφεί σχετικό μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας για την ανάπτυξη δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης του εκφοβισμού στα σχολεία. 

Παράλληλα, έχει υπογραφεί αντίστοιχο Μνημόνιο Συνεργασίας με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, με την ΚΕΔΕ, με την ΕΝΠΕ, καθώς και με το DT&S της Cisco.

Η COFACE Families Europe έχει χαρακτηρίσει τη δράση ως βέλτιστη πρακτική για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού στην Ευρώπη. Μέσω της πλατφόρμας Live Without Bullying, μαθητές (13 έως 18 ετών), γονείς και εκπαιδευτικοί, έχουν τη δυνατότητα να λάβουν ανώνυμα και δωρεάν υπηρεσίες συμβουλευτικής και πληροφόρησης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία