Θεσσαλονίκη-Flyover: Όσα έγιναν χθες στο δημοτικό συμβούλιο, οι καβγάδες, οι αιχμές, οι προτάσεις
21/02/2024 06:30
21/02/2024 06:30
Γίναμε σοφότεροι μετά όσα ακούσαμε κατά τη χθεσινή πολύωρη ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όπου συζητήθηκε το θέμα του έργου της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής, μέρος του οποίου είναι και η κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (Flyover);
Η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. Σε ό,τι αφορά αυτό καθ' αυτό το έργο, όχι, δεν γίναμε σοφότεροι. Δεν μάθαμε τίποτε καινούργιο σχετικά με την πορεία υλοποίησής του. Το υπουργείο, δια του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου επανέλαβε τις διαβεβαιώσεις ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός τετραετίας.
Μάθαμε ωστόσο για κάποιες επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία της πόλης, πέρα από τις πασιφανείς κυκλοφοριακές. Παράλληλα, είδαμε και αρκετές κόντρες μεταξύ ορισμένων εκ των ομιλητών, και υψηλούς τόνους κατά διαστήματα, στοιχεία συνήθη όμως, ενός ζωντανού διαλόγου. Σε κάθε περίπτωση, η όλη διαδικασία ήταν ασφαλώς χρήσιμη διότι, πέραν όλων των άλλων, προσφέρει προστιθέμενη αξία στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο έχει την ευκαιρία να μετατραπεί σε θεσμικό όργανο διαβούλευσης για τα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την Θεσσαλονίκη.
Όπως, άλλωστε, διαβεβαίωσε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης η επόμενη ανάλογη ειδική συνεδρίαση θα φορά το μείζον ζήτημα του σχεδίου ανάπλασης της ΔΕΘ.
Ο Ταχιάος ξεκίνησε την ομιλία του με έναν τελείως αχρείαστο, ατυχή παραλληλισμό μεταξύ όσων αντιδρούν στην κατασκευή του έργου, με τους παλαιοχριστιανούς της Κορίνθου. “Εκπλήσσομαι όταν ανακαλύπτω ότι ο παλαιοχριστιανός δεν κατοικεί μόνο στα σπήλαια της Κορίνθου. Λυπάμαι πάρα πολύ γι΄αυτό. Λυπάμαι όταν διαπιστώνω ότι τέτοιους είδους προσεγγίσεις γίνονται σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη», είπε ο υφυπουργός, πυροδοτώντας την οργισμένη αντίδραση του δικηγόρου - εκπροσώπου των κατοίκων από τα Κωνσταντινουπολίτικα, Αλέξανδρου Αδαμίδη καθώς και άλλων που ήταν παρόντες.
Η ομιλία του είχε και άλλες γωνίες. Είπε ότι αυτοί που αντιδρούν σήμερα για την αναγκαιότητα του έργου, είναι οι ίδιοι που αντιδρούσαν και για τον περιφερειακό. Άφησε αιχμές κατά του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα για τα 15 σημεία που έχει καταθέσει, λέγοντας πως κάποιοι που ήταν στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο τον Δεκέμβριο του 2022 δεν είχαν εκφράσει καμία αντίρρηση ούτε κατέθεσαν προτάσεις. Αιχμές άφησε και κατά του δημάρχου Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιου Καϊτεζίδη υπαινισσόμενος ότι πατά σε δύο βάρκες όταν λέει “εν πάσει περιπτώσει” ας γίνει το έργο. Αλλά και κατά του Αγγελούδη ο οποίος έχει ζητήσει, μεταξύ άλλων να γίνει κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης των επιπτώσεων με τον υφυπουργό να απαντά ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει, απεναντίας έχει συγκροτηθεί επιτροπή η οποία θα κάνει προτάσεις για σημειακές παρεμβάσεις.
Ο Ταχιάος προσπάθησε να υποβαθμίσει τις επιπτώσεις στην πόλη από την κατασκευή του έργου. Είπε ότι σιγά σιγά οι κάτοικοι έχουν προσαρμοστεί, ότι έχει μειωθεί ο χρόνος για τις μετακινήσεις σε σχέση με τον Νοέμβριο, Δεκέμβριο και εμφανίστηκε αισιόδοξος πως η κατάσταση θα βελτιωθεί κι άλλο. Ξεκαθάρισε, επίσης, πως δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι για έργα τέτοιου βεληνεκούς στην Θεσσαλονίκη, άλλωστε το flyover χρηματοδοτείται από τις τράπεζες, όπως σημείωσε. Στα αξιοσημείωτα είναι ότι απέφυγε οποιαδήποτε νύξη για την πεντάμηνη παράταση που δόθηκε ήδη στο έργο, με ευθύνη του υπουργείου, γεγονός που συνεπάγεται και αποζημιώσεις υπέρ του αναδόχου. Τέλος, αναφέρθηκε και στον εξωτερικό δακτύλιο, έργο το οποίο είχε σχεδιαστεί ταυτόχρονα με το flyover αλλά δεν υλοποιήθηκε επειδή, όπως είπε, απαιτούσε πολλά περισσότερα χρήματα, αλλά και αποψίλωση χιλιάδων στρεμμάτων δάσους, κάτι που όμως, δεν προκύπτει από τις μελέτες.
Απάντηση στον Ταχιάο έδωσε ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης ο οποίος κατηγόρησε τον υφυπουργό ότι ψεύδεται. “Είπε ψέματα για τον εξωτερικό δακτύλιο. Δεν καταστρέφει δάσος, ούτε περνά από τα Πλατανάκια, όπως είπε ο κ. Ταχιάος”, τον οποίο κατηγόρησε επίσης ότι μίλησε με απαξιωτικό και προσβλητικό τρόπο για τον Γιώργο Σουφλιά επί υπουργίας του οποίου είχε ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τον εξωτερικό δακτύλιο. Ο Δανιηλίδης διερωτήθηκε επίσης “ποιος θα πληρώσει την αποζημίωση για την πεντάμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών”. Απαντήσεις δεν υπήρξαν από πλευράς υφυπουργού καθώς είχε στο μεταξύ αποχωρήσει, όπως και ο Καϊτεζίδης.
Τις δικές του αιχμές άφησε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Υπενθύμισε πως “ο λαϊκισμός από τον ελιτισμό απέχει μόλις μισό βήμα”, χωρίς να ξεκαθαρίσει ποιον αφορούσε η αιχμή αν και στην αίθουσα οι περισσότεροι κατάλαβαν ότι απευθυνόταν προς κάποιον που είχε ήδη αποχωρήσει. Ο Αγγελούδης επανέλαβε ότι θέση του εξ αρχής ήταν να αναβληθεί η έναρξη του έργου μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό, καθώς και να υπάρξει και κυκλοφοριακή μελέτη. Αυτό δεν έγινε δεκτό και το επόμενο βήμα, όπως είπε, ήταν η κατάθεση των 11 σημείων “τα οποία περιμένουμε να υλοποιηθούν. Αν δεν γίνουν τότε θα βγούμε στους δρόμους”.
Αναφερόμενος στις φορτοεκφορτώσεις είπε πως θα γίνει διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς ώστε η τροφοδοσία να γίνεται σε ώρες που να μπορούν να την υποστηρίξουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η θέση αυτή φαίνεται να ανοίγει το δρόμο για τροποποίηση της υπάρχουσας κανονιστικής που προβλέπει φορτοεκφορτώσεις μόνον κατά τις βραδινές ώρες, η οποία ωστόσο δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ.
Ο Αγγελούδης περιέλαβε στην παρέμβασή του και τον προκάτοχό του Κωνσταντίνο Ζέρβα τον οποίο κατηγόρησε για μεμψιμοιρία με αφορμή τον υπαινιγμό που είχε κάνει προηγουμένως ο τέως δήμαρχος όταν μίλησε δια διαφαινόμενη μείωση των θέσεων στάθμευσης, αναφερόμενος, χωρίς ωστόσο να κάνει ονομαστική αναφορά, στο έργο ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας. Κλείνοντας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπογράμμισε πως “το μεγαλύτερο έγκλημα για την πόλη ήταν η κατάργηση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης” και διερωτήθηκε “που ήταν τότε το πολιτικό προσωπικό της πόλης;”.
Πέρα από την αιχμή κατά του Αγγελούδη για τις θέσεις στάθμευσης ο Ζέρβας άφησε αιχμές και κατά της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών λέγοντας ότι “δεχθήκαμε αιφνιδιασμό σαν πόλη όταν πληροφορηθήκαμε ότι τον Οκτώβριο θα αρχίσει το έργο”, σημειώνοντας παράλληλα πως “δεν ακούσαμε τίποτε για τον ΟΑΣΘ που είναι έξι χρόνια σε εκκαθάριση”. Ο τέως δήμαρχος εξέφρασε την ανησυχία του για τις επιπτώσεις στην αγορά και στην εν γένει οικονομία της πόλης από το Flyover, τάχθηκε υπέρ της νυχτερινής αποκομιδής των απορριμμάτων, ενώ υπήρξε ασαφής ως προς το ωράριο τροφοδοσίας της αγοράς.
Ο Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής της παράταξης “Θεσσαλονίκη για όλους” άφησε αιχμές τόσο κατά του Ταχιάου “που μας λέει πως δεν καταλαβαίνουμε και δεν κατανοούμε”, όσο και κατά του Αγγελούδη λέγοντας ότι “όσο μπαίνουμε στη λογική της διαπραγμάτευσης, χάνουμε”, προσθέτοντας πως “όσα γίνονται από τη σημερινή διοίκηση δεν εξυπηρετούν την πόλη”.
Κατά τα άλλα, ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη ζήτησε να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στην περιοχή στα Κωνσταντινουπολίτικα, ο Μιχάλης Τρεμόπουλος να γίνει δημοψήφισμα για το έργο, ο Πάρις Μπίλλιας να αξιοποιηθούν τα εργαλεία που υπάρχουν για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και να λειτουργήσει το συντονιστικό.
Ο εκπρόσωπος του ΕΚΑΒ έκρουσε το κώδωνα του κινδύνου λέγοντας “δουλεύουμε στα κόκκινα. Γιατροί και διασώστες είναι στα όριά τους. Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το χρόνο που απαιτείται για να φτάσουμε στο περιστατικό. Μπλοκάρουν οι πέντε γραμμές του ΕΚΑΒ γιατί παίρνουν και ξαναπαίρνουν οι ίδιοι άνθρωποι επειδή δεν πηγαίνουμε στον ταχύτερο δυνατό χρόνο. Είμαστε η μόνη υπηρεσία που δεν ενισχύθηκε με προσωπικό”. Πρότεινε επίσης να δοθεί η δυνατότητα στο ΕΚΑΒ να έχει εικόνα για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στον περιφερειακό κι επίσης να ξαναδούν οι αρμόδιοι τις εφημερίες, ώστε να είναι σε ετοιμότητα ένα, δύο επιπλέον νοσοκομεία για πολύ σοβαρά περιστατικά.
Στην παρέμβασή του ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Μιχάλης Χουρδάκης ζήτησε να δημοσιοποιηθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας του έργου. «Διαφορετικά δεν γνωρίζουμε τις ακριβείς διαστάσεις ούτε το πλάτος της λωρίδας που επηρεάζει την ταχύτητα και κατά συνέπεια και τον αριθμό των διερχόμενων οχημάτων ανά ώρα». Σημείωσε επίσης ότι «ο κόσμος δικαιούται να μάθει ποιο είναι το τελικό έργο, καθώς δημοπρατήθηκε με προμελέτη, και πόσο ακριβώς θα κοστίσει»
Στη συνεδρίαση μίλησαν επίσης οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων Βασίλης Τομπουλίδης και Μαρία Κέκη, η Γεωργία Αϋφαντοπούλου από το ΙΜΕΤ, οι εκπρόσωποι Εμπορικού Συλλόγου (Φιλιππίδης) και Καταστηματαρχών του Κέντρου (Νικολόπουλος), του ΟΣΕΘ (Τόσκας), του ΟΑΣΘ (Χατζηγεωργίου) ο οποίος είπε ότι μελετάται μια νέα λεωφορειακή γραμμή που θα συνδέει το κέντρο με την ΒΙΠΕ Σίνδου, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών νομού Θεσσαλονίκης (Χρήστος Καραχρήστος) ο οποίος πρότεινε να υπάρξει μίσθωση λεωφορείων από επιχειρήσεις και φορείς που απασχολούν πολλούς εργαζόμενους, των κατοίκων της Πυλαίας (Αργυρώ Γκουντούλα) κ.ά.
Γίναμε σοφότεροι μετά όσα ακούσαμε κατά τη χθεσινή πολύωρη ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όπου συζητήθηκε το θέμα του έργου της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής, μέρος του οποίου είναι και η κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (Flyover);
Η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. Σε ό,τι αφορά αυτό καθ' αυτό το έργο, όχι, δεν γίναμε σοφότεροι. Δεν μάθαμε τίποτε καινούργιο σχετικά με την πορεία υλοποίησής του. Το υπουργείο, δια του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου επανέλαβε τις διαβεβαιώσεις ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός τετραετίας.
Μάθαμε ωστόσο για κάποιες επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία της πόλης, πέρα από τις πασιφανείς κυκλοφοριακές. Παράλληλα, είδαμε και αρκετές κόντρες μεταξύ ορισμένων εκ των ομιλητών, και υψηλούς τόνους κατά διαστήματα, στοιχεία συνήθη όμως, ενός ζωντανού διαλόγου. Σε κάθε περίπτωση, η όλη διαδικασία ήταν ασφαλώς χρήσιμη διότι, πέραν όλων των άλλων, προσφέρει προστιθέμενη αξία στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο έχει την ευκαιρία να μετατραπεί σε θεσμικό όργανο διαβούλευσης για τα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την Θεσσαλονίκη.
Όπως, άλλωστε, διαβεβαίωσε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης η επόμενη ανάλογη ειδική συνεδρίαση θα φορά το μείζον ζήτημα του σχεδίου ανάπλασης της ΔΕΘ.
Ο Ταχιάος ξεκίνησε την ομιλία του με έναν τελείως αχρείαστο, ατυχή παραλληλισμό μεταξύ όσων αντιδρούν στην κατασκευή του έργου, με τους παλαιοχριστιανούς της Κορίνθου. “Εκπλήσσομαι όταν ανακαλύπτω ότι ο παλαιοχριστιανός δεν κατοικεί μόνο στα σπήλαια της Κορίνθου. Λυπάμαι πάρα πολύ γι΄αυτό. Λυπάμαι όταν διαπιστώνω ότι τέτοιους είδους προσεγγίσεις γίνονται σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη», είπε ο υφυπουργός, πυροδοτώντας την οργισμένη αντίδραση του δικηγόρου - εκπροσώπου των κατοίκων από τα Κωνσταντινουπολίτικα, Αλέξανδρου Αδαμίδη καθώς και άλλων που ήταν παρόντες.
Η ομιλία του είχε και άλλες γωνίες. Είπε ότι αυτοί που αντιδρούν σήμερα για την αναγκαιότητα του έργου, είναι οι ίδιοι που αντιδρούσαν και για τον περιφερειακό. Άφησε αιχμές κατά του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα για τα 15 σημεία που έχει καταθέσει, λέγοντας πως κάποιοι που ήταν στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο τον Δεκέμβριο του 2022 δεν είχαν εκφράσει καμία αντίρρηση ούτε κατέθεσαν προτάσεις. Αιχμές άφησε και κατά του δημάρχου Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιου Καϊτεζίδη υπαινισσόμενος ότι πατά σε δύο βάρκες όταν λέει “εν πάσει περιπτώσει” ας γίνει το έργο. Αλλά και κατά του Αγγελούδη ο οποίος έχει ζητήσει, μεταξύ άλλων να γίνει κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης των επιπτώσεων με τον υφυπουργό να απαντά ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει, απεναντίας έχει συγκροτηθεί επιτροπή η οποία θα κάνει προτάσεις για σημειακές παρεμβάσεις.
Ο Ταχιάος προσπάθησε να υποβαθμίσει τις επιπτώσεις στην πόλη από την κατασκευή του έργου. Είπε ότι σιγά σιγά οι κάτοικοι έχουν προσαρμοστεί, ότι έχει μειωθεί ο χρόνος για τις μετακινήσεις σε σχέση με τον Νοέμβριο, Δεκέμβριο και εμφανίστηκε αισιόδοξος πως η κατάσταση θα βελτιωθεί κι άλλο. Ξεκαθάρισε, επίσης, πως δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι για έργα τέτοιου βεληνεκούς στην Θεσσαλονίκη, άλλωστε το flyover χρηματοδοτείται από τις τράπεζες, όπως σημείωσε. Στα αξιοσημείωτα είναι ότι απέφυγε οποιαδήποτε νύξη για την πεντάμηνη παράταση που δόθηκε ήδη στο έργο, με ευθύνη του υπουργείου, γεγονός που συνεπάγεται και αποζημιώσεις υπέρ του αναδόχου. Τέλος, αναφέρθηκε και στον εξωτερικό δακτύλιο, έργο το οποίο είχε σχεδιαστεί ταυτόχρονα με το flyover αλλά δεν υλοποιήθηκε επειδή, όπως είπε, απαιτούσε πολλά περισσότερα χρήματα, αλλά και αποψίλωση χιλιάδων στρεμμάτων δάσους, κάτι που όμως, δεν προκύπτει από τις μελέτες.
Απάντηση στον Ταχιάο έδωσε ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης ο οποίος κατηγόρησε τον υφυπουργό ότι ψεύδεται. “Είπε ψέματα για τον εξωτερικό δακτύλιο. Δεν καταστρέφει δάσος, ούτε περνά από τα Πλατανάκια, όπως είπε ο κ. Ταχιάος”, τον οποίο κατηγόρησε επίσης ότι μίλησε με απαξιωτικό και προσβλητικό τρόπο για τον Γιώργο Σουφλιά επί υπουργίας του οποίου είχε ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τον εξωτερικό δακτύλιο. Ο Δανιηλίδης διερωτήθηκε επίσης “ποιος θα πληρώσει την αποζημίωση για την πεντάμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών”. Απαντήσεις δεν υπήρξαν από πλευράς υφυπουργού καθώς είχε στο μεταξύ αποχωρήσει, όπως και ο Καϊτεζίδης.
Τις δικές του αιχμές άφησε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Υπενθύμισε πως “ο λαϊκισμός από τον ελιτισμό απέχει μόλις μισό βήμα”, χωρίς να ξεκαθαρίσει ποιον αφορούσε η αιχμή αν και στην αίθουσα οι περισσότεροι κατάλαβαν ότι απευθυνόταν προς κάποιον που είχε ήδη αποχωρήσει. Ο Αγγελούδης επανέλαβε ότι θέση του εξ αρχής ήταν να αναβληθεί η έναρξη του έργου μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό, καθώς και να υπάρξει και κυκλοφοριακή μελέτη. Αυτό δεν έγινε δεκτό και το επόμενο βήμα, όπως είπε, ήταν η κατάθεση των 11 σημείων “τα οποία περιμένουμε να υλοποιηθούν. Αν δεν γίνουν τότε θα βγούμε στους δρόμους”.
Αναφερόμενος στις φορτοεκφορτώσεις είπε πως θα γίνει διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς ώστε η τροφοδοσία να γίνεται σε ώρες που να μπορούν να την υποστηρίξουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η θέση αυτή φαίνεται να ανοίγει το δρόμο για τροποποίηση της υπάρχουσας κανονιστικής που προβλέπει φορτοεκφορτώσεις μόνον κατά τις βραδινές ώρες, η οποία ωστόσο δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ.
Ο Αγγελούδης περιέλαβε στην παρέμβασή του και τον προκάτοχό του Κωνσταντίνο Ζέρβα τον οποίο κατηγόρησε για μεμψιμοιρία με αφορμή τον υπαινιγμό που είχε κάνει προηγουμένως ο τέως δήμαρχος όταν μίλησε δια διαφαινόμενη μείωση των θέσεων στάθμευσης, αναφερόμενος, χωρίς ωστόσο να κάνει ονομαστική αναφορά, στο έργο ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας. Κλείνοντας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπογράμμισε πως “το μεγαλύτερο έγκλημα για την πόλη ήταν η κατάργηση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης” και διερωτήθηκε “που ήταν τότε το πολιτικό προσωπικό της πόλης;”.
Πέρα από την αιχμή κατά του Αγγελούδη για τις θέσεις στάθμευσης ο Ζέρβας άφησε αιχμές και κατά της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών λέγοντας ότι “δεχθήκαμε αιφνιδιασμό σαν πόλη όταν πληροφορηθήκαμε ότι τον Οκτώβριο θα αρχίσει το έργο”, σημειώνοντας παράλληλα πως “δεν ακούσαμε τίποτε για τον ΟΑΣΘ που είναι έξι χρόνια σε εκκαθάριση”. Ο τέως δήμαρχος εξέφρασε την ανησυχία του για τις επιπτώσεις στην αγορά και στην εν γένει οικονομία της πόλης από το Flyover, τάχθηκε υπέρ της νυχτερινής αποκομιδής των απορριμμάτων, ενώ υπήρξε ασαφής ως προς το ωράριο τροφοδοσίας της αγοράς.
Ο Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής της παράταξης “Θεσσαλονίκη για όλους” άφησε αιχμές τόσο κατά του Ταχιάου “που μας λέει πως δεν καταλαβαίνουμε και δεν κατανοούμε”, όσο και κατά του Αγγελούδη λέγοντας ότι “όσο μπαίνουμε στη λογική της διαπραγμάτευσης, χάνουμε”, προσθέτοντας πως “όσα γίνονται από τη σημερινή διοίκηση δεν εξυπηρετούν την πόλη”.
Κατά τα άλλα, ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη ζήτησε να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στην περιοχή στα Κωνσταντινουπολίτικα, ο Μιχάλης Τρεμόπουλος να γίνει δημοψήφισμα για το έργο, ο Πάρις Μπίλλιας να αξιοποιηθούν τα εργαλεία που υπάρχουν για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και να λειτουργήσει το συντονιστικό.
Ο εκπρόσωπος του ΕΚΑΒ έκρουσε το κώδωνα του κινδύνου λέγοντας “δουλεύουμε στα κόκκινα. Γιατροί και διασώστες είναι στα όριά τους. Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το χρόνο που απαιτείται για να φτάσουμε στο περιστατικό. Μπλοκάρουν οι πέντε γραμμές του ΕΚΑΒ γιατί παίρνουν και ξαναπαίρνουν οι ίδιοι άνθρωποι επειδή δεν πηγαίνουμε στον ταχύτερο δυνατό χρόνο. Είμαστε η μόνη υπηρεσία που δεν ενισχύθηκε με προσωπικό”. Πρότεινε επίσης να δοθεί η δυνατότητα στο ΕΚΑΒ να έχει εικόνα για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στον περιφερειακό κι επίσης να ξαναδούν οι αρμόδιοι τις εφημερίες, ώστε να είναι σε ετοιμότητα ένα, δύο επιπλέον νοσοκομεία για πολύ σοβαρά περιστατικά.
Στην παρέμβασή του ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Μιχάλης Χουρδάκης ζήτησε να δημοσιοποιηθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας του έργου. «Διαφορετικά δεν γνωρίζουμε τις ακριβείς διαστάσεις ούτε το πλάτος της λωρίδας που επηρεάζει την ταχύτητα και κατά συνέπεια και τον αριθμό των διερχόμενων οχημάτων ανά ώρα». Σημείωσε επίσης ότι «ο κόσμος δικαιούται να μάθει ποιο είναι το τελικό έργο, καθώς δημοπρατήθηκε με προμελέτη, και πόσο ακριβώς θα κοστίσει»
Στη συνεδρίαση μίλησαν επίσης οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων Βασίλης Τομπουλίδης και Μαρία Κέκη, η Γεωργία Αϋφαντοπούλου από το ΙΜΕΤ, οι εκπρόσωποι Εμπορικού Συλλόγου (Φιλιππίδης) και Καταστηματαρχών του Κέντρου (Νικολόπουλος), του ΟΣΕΘ (Τόσκας), του ΟΑΣΘ (Χατζηγεωργίου) ο οποίος είπε ότι μελετάται μια νέα λεωφορειακή γραμμή που θα συνδέει το κέντρο με την ΒΙΠΕ Σίνδου, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών νομού Θεσσαλονίκης (Χρήστος Καραχρήστος) ο οποίος πρότεινε να υπάρξει μίσθωση λεωφορείων από επιχειρήσεις και φορείς που απασχολούν πολλούς εργαζόμενους, των κατοίκων της Πυλαίας (Αργυρώ Γκουντούλα) κ.ά.
ΣΧΟΛΙΑ