Θεσσαλονίκη: Η startup που φέρνει επανάσταση στα live events «προστατεύοντας» το κοινό από απάτες
07/12/2024 08:00
07/12/2024 08:00
H Θεσσαλονικιώτικη startup, ComeTogether, έχοντας σαν όπλα στη φαρέτρα της, τις τεχνολογίες του blockchain και των NFTs έχει αλλάξει δραστικά τα δεδομένα στον χώρο των live events και των ticketing services, ταρακουνώντας για τα καλά τις ισορροπίες στον κλάδο.
Τα blockchain είναι βάσεις δεδομένων. Αντί να αποθηκεύονται σε έναν κεντρικό διακομιστή στον οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι χρήστες, τα αρχεία ενός blockchain αποθηκεύονται στους υπολογιστές των χρηστών σε όλο τον κόσμο. Τα NFTs ή αλλιώς non-fungible tokens είναι στην ουσία ψηφιακά αρχεία, τα οποία είναι ασφαλισμένα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να διατηρούν την ιδιοκτησία αλλά και την μοναδικότητά τους. Η εταιρεία παρέχει λύσεις έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων για εκδηλώσεις, «βγάζοντας» νέους τζίρους από τη δευτερογενή αγορά και από NFTs. Στα άμεσα σχέδιά της είναι να ανοίξει νέα γραφεία και στην Αθήνα.
Η ComeTogether έχει πουλήσει περίπου 300.000 εισιτήρια για πάνω από 1.000 εκδηλώσεις σε Ελλάδα, Αγγλία, Αυστραλία, Ισπανία και Αίγυπτο.
«Όντας κάποιοι από τους συνιδρυτές λάτρεις των μουσικών εκδηλώσεων, είχαμε βιώσει απογοητευτικές εμπειρίες εξαιτίας του λεγόμενου “ticket scalping”. Για παράδειγμα, όταν ήμουν φοιτητής ΗΜΜΥ ΑΠΘ γύρω στο 2012, προσπαθούσα επί συνεχή χρόνια, δυστυχώς χωρίς επιτυχία, να αγοράσω εισιτήριο για την Tomorrowland - ένα από τα μεγαλύτερα events ηλεκτρονικής μουσικής στον κόσμο. Με το που άνοιγε όμως η προπώληση, τα εισιτήρια εξαντλούνταν μέσα σε δευτερόλεπτα.
Αυτό που συνέβαινε ήταν ότι κάποιοι κερδοσκόποι (ticket scalpers) χρησιμοποιούσαν ακόμα και “ticket bots”, για να αγοράσουν μαζικά εισιτήρια, με μοναδικό σκοπό να τα μεταπωλήσουν σε πολλαπλάσια τιμή, σε μη ελεγχόμενες online δευτερογενείς αγορές, όπως το Viagogo. Η ακόμα χειρότερη εκδοχή είναι όταν τα εισιτήρια από τις μη ελεγχόμενες δευτερογενείς αγορές είναι ψεύτικα ή ήδη σκαναρισμένα, με αποτέλεσμα να πέφτει θύμα απάτης ο αγοραστής και να μην καταφέρνει να μπει στην εκδήλωση», σημειώνει στο makthes.gr o Λάζαρος Πεντερίδης, συνιδρυτής και CEO της ComeTogether.
Στη συνέχεια ο κ. Πεντερίδης κάνει ιδιαίτερη μνεία στην αγάπη για την τεχνολογία που «ένωσε» τους συνιδρυτές της εταιρείας.
«Το 2017, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου πορείας ως μηχανικός λογισμικού, ανακάλυψα τον κόσμο του blockchain και των crypto, και συνειδητοποίησα ότι είναι μία από τις σημαντικότερες τεχνολογίες με τη δυναμική να φέρει πολύ μεγάλα οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία. Το πάθος μας για την τεχνολογία blockchain ήταν αυτό που μας ένωσε με τους υπόλοιπους τρεις συνιδρυτές, Σταύρο Αντωνιάδη, Στάθη Μήτσκα και Νίκο Χατζηβασιλειάδη. Όταν συνειδητοποιήσαμε ότι αυτή η τεχνολογία, έχει τη δυνατότητα λύσει το πρόβλημα του ticket scalping, αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε εμείς αυτή τη λύση», αναφέρει.
«Υλοποιήσαμε λοιπόν μία νέα μορφή ψηφιακού εισιτηρίου στο blockchain, ως NFT (Non Fungible Token), όπου σε συνδυασμό με καινοτόμους μηχανισμούς παράδοσης των εισιτηρίων, μέσω δυναμικών qr codes (αλλάζουν κάθε λίγα δευτερόλεπτα), επιτυγχάνει αυξημένη ασφάλεια, με απόλυτο έλεγχο και ιχνηλάτηση ολόκληρου του κύκλου ζωής ενός εισιτηρίου. Έτσι ο διοργανωτής μπορεί να προστατεύσει το κοινό του από φαινόμενα “μαύρης” δευτερογενούς αγοράς και ticket scalping, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ξεκλειδώσει έξτρα τζίρο από τις ελεγχόμενες μεταπωλήσεις», εξηγεί.
Η εταιρεία επέκτεινε το προϊόν της προς δύο επιπλέον κατευθύνσεις. Αφενός ώστε να αποτελεί ένα εργαλείο μέσα από το οποίο διοργανωτές εκδηλώσεων, αθλητικές ομάδες, φεστιβάλ, χώροι κλπ μπορούν να προσφέρουν ψηφιακά συλλεκτικά NFTs. Αυτά τα συλλεκτικά έχουν τη δυναμική να ξεκλειδώσουν οργανικό μαρκετινγκ από το κοινό που τα μοιράζεται στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ταυτόχρονα έξτρα χορηγικό τζίρο.
«Αφετέρου, τους δίνουμε τη δυνατότητα να κάνουν cross selling φυσικών και ψηφιακών εμπειριών και προϊόντων, μαζί με τα εισιτήρια και τα συλλεκτικά, όπως φαγητό και ποτό, merchandise, πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο, ή αποκλειστικά communities (πχ discord groups)», υποστηρίζει.
«Από το 2019 που το ComeTogether βγήκε live, μέχρι σήμερα, έχουμε πουλήσει εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια για χιλιάδες εκδηλώσεις. Η πλειοψηφία αυτών έχουν λάβει χώρα στην Ελλάδα, αλλά έχουμε υποστηρίξει εκδηλώσεις και στο Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Αυστραλία και Αίγυπτο. Πελάτες μας αποτελούν κάποια από τα μεγαλύτερα festival, διοργανωτές μουσικών εκδηλώσεων και χώροι στην Ελλάδα. Παράλληλα έχουμε εξασφαλίσει πάνω από €900.000 σε συνολικές επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις», αναφέρει.
Η εταιρεία, στα άμεσα επενδυτικά της σχέδια, στοχεύει στην διείσδυση στην αγορά του αθλητισμού και την σεπέκταση στην αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Για το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας, ο κ. Πεντερίδης, σημειώνει πως έχει αναμφίβολα κάνει άλματα εξέλιξης τα τελευταία χρόνια και πλέον αποτελεί υπολογίσιμο κομμάτι της οικονομίας. Παρόλα αυτά, θεωρεί ότι είναι ακόμα η αρχή της εκθετικής πορείας ανάπτυξής του και στο μέλλον θα αποτελέσει μία από τις κυριότερες πηγές ευημερίας για τη χώρα.
«Ένα από τα θετικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, είναι η δημιουργία Venture Capital funds με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε κεφάλαια. Φυσικά, το ύψος και ο αριθμός αυτών των κεφαλαίων θα πρέπει να αυξηθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια, αλλά θεωρώ ότι αυτό είναι κάτι που θα γίνει οργανικά, εφόσον γίνονται σιγά σιγά εμφανή τα πολύ μεγάλα returns για τους επενδυτές, μετά από τις ολοένα και μεγαλύτερες επιτυχίες των Ελληνικών startups», υποστηρίζει.
«Αυτό που ακόμα δυστυχώς λείπει, είναι τα άτομα που έχουν προηγούμενη εμπειρία από startups και να έχουν ζήσει από θέσεις κλειδιά (founder, early employee), το ταξίδι από την ίδρυση και τα αρχικά στάδια, μέχρι το growth και το scale σε παγκόσμιες αγορές. Αλλά σίγουρα αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει σταδιακά με την ωρίμανση του οικοσυστήματος», επισημαίνει.
Ταυτόχρονα, συνιστά στους νέους να μην δημιουργήσουν μία startup εφόσον αναζητούν ειδικό λόγο για αυτό ενώ θεωρεί το μεγαλύτερο προσόν για έναν επιχειρηματία την υπομονή.
«Αν κάποιος ψάχνει να του πούνε το λόγο για να δημιουργήσει δική του startup, τότε η συμβουλή μου είναι σίγουρα να μην το κάνει. Μάλιστα, για να μπορέσει να δημιουργήσει κάποιος μια startup, πρέπει να αψηφήσει πολλούς λόγους για να μην το κάνει και να έχει μία δόση άγνοιας κινδύνου.
Αλλιώς δεν θα μπορέσει να παραμένει προσηλωμένος και να μην τα παρατήσει, όταν θα έχει να αντιμετωπίσει συνεχή προβλήματα, χωρίς αρκετή εξωτερική (οικονομική) επιβεβαίωση για πολύ μεγάλες περιόδους, κάτι που είναι σύνηθες κατά τη δημιουργία μιας startup, ιδίως στα πρώτα χρόνια. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, κατά τη γνώμη μου, με διαφορά το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει ένας επιχειρηματίας είναι η επιμονή», καταλήγει.
22/10/2024 07:00
05/10/2024 10:10
H Θεσσαλονικιώτικη startup, ComeTogether, έχοντας σαν όπλα στη φαρέτρα της, τις τεχνολογίες του blockchain και των NFTs έχει αλλάξει δραστικά τα δεδομένα στον χώρο των live events και των ticketing services, ταρακουνώντας για τα καλά τις ισορροπίες στον κλάδο.
Τα blockchain είναι βάσεις δεδομένων. Αντί να αποθηκεύονται σε έναν κεντρικό διακομιστή στον οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι χρήστες, τα αρχεία ενός blockchain αποθηκεύονται στους υπολογιστές των χρηστών σε όλο τον κόσμο. Τα NFTs ή αλλιώς non-fungible tokens είναι στην ουσία ψηφιακά αρχεία, τα οποία είναι ασφαλισμένα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να διατηρούν την ιδιοκτησία αλλά και την μοναδικότητά τους. Η εταιρεία παρέχει λύσεις έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων για εκδηλώσεις, «βγάζοντας» νέους τζίρους από τη δευτερογενή αγορά και από NFTs. Στα άμεσα σχέδιά της είναι να ανοίξει νέα γραφεία και στην Αθήνα.
Η ComeTogether έχει πουλήσει περίπου 300.000 εισιτήρια για πάνω από 1.000 εκδηλώσεις σε Ελλάδα, Αγγλία, Αυστραλία, Ισπανία και Αίγυπτο.
«Όντας κάποιοι από τους συνιδρυτές λάτρεις των μουσικών εκδηλώσεων, είχαμε βιώσει απογοητευτικές εμπειρίες εξαιτίας του λεγόμενου “ticket scalping”. Για παράδειγμα, όταν ήμουν φοιτητής ΗΜΜΥ ΑΠΘ γύρω στο 2012, προσπαθούσα επί συνεχή χρόνια, δυστυχώς χωρίς επιτυχία, να αγοράσω εισιτήριο για την Tomorrowland - ένα από τα μεγαλύτερα events ηλεκτρονικής μουσικής στον κόσμο. Με το που άνοιγε όμως η προπώληση, τα εισιτήρια εξαντλούνταν μέσα σε δευτερόλεπτα.
Αυτό που συνέβαινε ήταν ότι κάποιοι κερδοσκόποι (ticket scalpers) χρησιμοποιούσαν ακόμα και “ticket bots”, για να αγοράσουν μαζικά εισιτήρια, με μοναδικό σκοπό να τα μεταπωλήσουν σε πολλαπλάσια τιμή, σε μη ελεγχόμενες online δευτερογενείς αγορές, όπως το Viagogo. Η ακόμα χειρότερη εκδοχή είναι όταν τα εισιτήρια από τις μη ελεγχόμενες δευτερογενείς αγορές είναι ψεύτικα ή ήδη σκαναρισμένα, με αποτέλεσμα να πέφτει θύμα απάτης ο αγοραστής και να μην καταφέρνει να μπει στην εκδήλωση», σημειώνει στο makthes.gr o Λάζαρος Πεντερίδης, συνιδρυτής και CEO της ComeTogether.
Στη συνέχεια ο κ. Πεντερίδης κάνει ιδιαίτερη μνεία στην αγάπη για την τεχνολογία που «ένωσε» τους συνιδρυτές της εταιρείας.
«Το 2017, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου πορείας ως μηχανικός λογισμικού, ανακάλυψα τον κόσμο του blockchain και των crypto, και συνειδητοποίησα ότι είναι μία από τις σημαντικότερες τεχνολογίες με τη δυναμική να φέρει πολύ μεγάλα οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία. Το πάθος μας για την τεχνολογία blockchain ήταν αυτό που μας ένωσε με τους υπόλοιπους τρεις συνιδρυτές, Σταύρο Αντωνιάδη, Στάθη Μήτσκα και Νίκο Χατζηβασιλειάδη. Όταν συνειδητοποιήσαμε ότι αυτή η τεχνολογία, έχει τη δυνατότητα λύσει το πρόβλημα του ticket scalping, αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε εμείς αυτή τη λύση», αναφέρει.
«Υλοποιήσαμε λοιπόν μία νέα μορφή ψηφιακού εισιτηρίου στο blockchain, ως NFT (Non Fungible Token), όπου σε συνδυασμό με καινοτόμους μηχανισμούς παράδοσης των εισιτηρίων, μέσω δυναμικών qr codes (αλλάζουν κάθε λίγα δευτερόλεπτα), επιτυγχάνει αυξημένη ασφάλεια, με απόλυτο έλεγχο και ιχνηλάτηση ολόκληρου του κύκλου ζωής ενός εισιτηρίου. Έτσι ο διοργανωτής μπορεί να προστατεύσει το κοινό του από φαινόμενα “μαύρης” δευτερογενούς αγοράς και ticket scalping, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ξεκλειδώσει έξτρα τζίρο από τις ελεγχόμενες μεταπωλήσεις», εξηγεί.
Η εταιρεία επέκτεινε το προϊόν της προς δύο επιπλέον κατευθύνσεις. Αφενός ώστε να αποτελεί ένα εργαλείο μέσα από το οποίο διοργανωτές εκδηλώσεων, αθλητικές ομάδες, φεστιβάλ, χώροι κλπ μπορούν να προσφέρουν ψηφιακά συλλεκτικά NFTs. Αυτά τα συλλεκτικά έχουν τη δυναμική να ξεκλειδώσουν οργανικό μαρκετινγκ από το κοινό που τα μοιράζεται στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ταυτόχρονα έξτρα χορηγικό τζίρο.
«Αφετέρου, τους δίνουμε τη δυνατότητα να κάνουν cross selling φυσικών και ψηφιακών εμπειριών και προϊόντων, μαζί με τα εισιτήρια και τα συλλεκτικά, όπως φαγητό και ποτό, merchandise, πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο, ή αποκλειστικά communities (πχ discord groups)», υποστηρίζει.
«Από το 2019 που το ComeTogether βγήκε live, μέχρι σήμερα, έχουμε πουλήσει εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια για χιλιάδες εκδηλώσεις. Η πλειοψηφία αυτών έχουν λάβει χώρα στην Ελλάδα, αλλά έχουμε υποστηρίξει εκδηλώσεις και στο Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Αυστραλία και Αίγυπτο. Πελάτες μας αποτελούν κάποια από τα μεγαλύτερα festival, διοργανωτές μουσικών εκδηλώσεων και χώροι στην Ελλάδα. Παράλληλα έχουμε εξασφαλίσει πάνω από €900.000 σε συνολικές επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις», αναφέρει.
Η εταιρεία, στα άμεσα επενδυτικά της σχέδια, στοχεύει στην διείσδυση στην αγορά του αθλητισμού και την σεπέκταση στην αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Για το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας, ο κ. Πεντερίδης, σημειώνει πως έχει αναμφίβολα κάνει άλματα εξέλιξης τα τελευταία χρόνια και πλέον αποτελεί υπολογίσιμο κομμάτι της οικονομίας. Παρόλα αυτά, θεωρεί ότι είναι ακόμα η αρχή της εκθετικής πορείας ανάπτυξής του και στο μέλλον θα αποτελέσει μία από τις κυριότερες πηγές ευημερίας για τη χώρα.
«Ένα από τα θετικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, είναι η δημιουργία Venture Capital funds με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε κεφάλαια. Φυσικά, το ύψος και ο αριθμός αυτών των κεφαλαίων θα πρέπει να αυξηθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια, αλλά θεωρώ ότι αυτό είναι κάτι που θα γίνει οργανικά, εφόσον γίνονται σιγά σιγά εμφανή τα πολύ μεγάλα returns για τους επενδυτές, μετά από τις ολοένα και μεγαλύτερες επιτυχίες των Ελληνικών startups», υποστηρίζει.
«Αυτό που ακόμα δυστυχώς λείπει, είναι τα άτομα που έχουν προηγούμενη εμπειρία από startups και να έχουν ζήσει από θέσεις κλειδιά (founder, early employee), το ταξίδι από την ίδρυση και τα αρχικά στάδια, μέχρι το growth και το scale σε παγκόσμιες αγορές. Αλλά σίγουρα αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει σταδιακά με την ωρίμανση του οικοσυστήματος», επισημαίνει.
Ταυτόχρονα, συνιστά στους νέους να μην δημιουργήσουν μία startup εφόσον αναζητούν ειδικό λόγο για αυτό ενώ θεωρεί το μεγαλύτερο προσόν για έναν επιχειρηματία την υπομονή.
«Αν κάποιος ψάχνει να του πούνε το λόγο για να δημιουργήσει δική του startup, τότε η συμβουλή μου είναι σίγουρα να μην το κάνει. Μάλιστα, για να μπορέσει να δημιουργήσει κάποιος μια startup, πρέπει να αψηφήσει πολλούς λόγους για να μην το κάνει και να έχει μία δόση άγνοιας κινδύνου.
Αλλιώς δεν θα μπορέσει να παραμένει προσηλωμένος και να μην τα παρατήσει, όταν θα έχει να αντιμετωπίσει συνεχή προβλήματα, χωρίς αρκετή εξωτερική (οικονομική) επιβεβαίωση για πολύ μεγάλες περιόδους, κάτι που είναι σύνηθες κατά τη δημιουργία μιας startup, ιδίως στα πρώτα χρόνια. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, κατά τη γνώμη μου, με διαφορά το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει ένας επιχειρηματίας είναι η επιμονή», καταλήγει.
ΣΧΟΛΙΑ