ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 23% πέτυχε η Fraport

«Ανέβηκε κατηγορία» το αεροδρόμιο παρά την πανδημία, την απώλεια της ρωσικής αγοράς και την «προσγείωση» Astra και Ellinair

 24/03/2024 08:00

Αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 23% πέτυχε η Fraport

Άννη Καρολίδου

Κατά 23% αυξήθηκε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’, στα επτά χρόνια που η διαχείριση του αερολιμένα της Θεσσαλονίκης, γίνεται από τη Fraport Greece, παρά το «πάγωμα» που είχε φέρει ο covid 19 στην τουριστική βιομηχανία, αλλά και τις απώλειες σημαντικών αγορών για τη Βόρειο Ελλάδα.

Όπως είπε ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, το 2023 ήταν μία χρονιά – ρεκόρ για το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’, το οποίο δέχθηκε περισσότερους από 7 εκατομμύρια επιβάτες, όταν το 2016- τελευταία χρονιά που το αεροδρόμιο ήταν υπό τη διαχείριση της ΥΠΑ - διακινήθηκαν 5,7 εκατομμύρια επιβάτες.

vilos-giorgos-fraport.jpg


Σε αυτά τα χρόνια η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 23% παρότι σε αυτό το διάστημα υπήρξαν οι πολύ αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας, ενώ η Βόρεια Ελλάδα, έχασε σημαντικές αγορές, τη Ρωσία και τη Λευκορωσία , που αντιπροσώπευαν περίπου 500.000 επιβάτες ετησίως.

Πέραν των ανωτέρω αρνητικών εξελίξεων, δύο αερομεταφορείς με έδρα Θεσσαλονίκη, η Astra Airlines και η Εllinair, σταμάτησαν να πετάνε, κάτι που συνεπάγονταν την απώλεια άλλων περίπου 700.000 επιβατών ετησίως.

Συνδέσεις με νέες αγορές

«Συνεπώς», επισήμανε ο κ. Bήλος, «η αύξηση της επιβατικής κίνησης που επιτεύχθηκε, είναι στην πραγματικότητα σημαντικά μεγαλύτερη, γιατί καλύφθηκε και το κενό που δημιουργήθηκε εξ’ αιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε. Καταφέραμε να αυξήσουμε την επιβατική κίνηση, επειδή συνδέθηκε το ‘Μακεδονία’ με νέες αγορές, όπως είναι η Κροατία, η Νορβηγία, η Αλβανία και το Λουξεμβούργο, αυξήθηκαν οι συνδέσεις με προορισμούς για τους οποίους είχαμε δρομολόγια και, σήμερα, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης συνδέεται με 29 χώρες, με 96 πόλεις ενώ η Fraport συνεργάζεται με 45 αεροπορικές εταιρείες».

Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, μιλώντας από την εκδήλωση «Η Θεσσαλονίκη στο διεθνή τουριστικό χάρτη», υπενθύμισε ότι η Εταιρεία το 2017 είχε αρχίσει να υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, που πλησίασε τα 500 εκατ. ευρώ, από τα οποία περισσότερα από 100 εκατ. επενδύθηκαν στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’.

«Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μία πύλη εισόδου, που θα ήταν αντάξια των προσδοκιών των τοπικών κοινωνιών, αντάξια του προορισμού, δηλαδή της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας ευρύτερα, αλλά και θα είναι εφάμιλλο αντίστοιχων αεροδρομίων της Ευρώπης και της Μεσογείου και όπως φαίνεται το πετύχαμε.

«Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά βραβευτήκαμε από τον διεθνή οργανισμό ACI, ως το καλύτερο Ευρωπαϊκό αεροδρόμιο στην κατηγορία 5-15 εκατ. επιβάτες ετησίως, ενώ το 2023 βραβευτήκαμε και ως ένα από τα καθαρότερα αεροδρόμια της Ευρώπης».

Η Fraport Greece πιστεύει ότι αποστολή της είναι να αναπτύξει την κίνηση σε ένα προορισμό, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο μέσω συνεργειών και συνεργασιών.

Η τουριστική ανάπτυξη προϋποθέτει συνεργασίες

«Οι συνεργασίες, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν και τόσο εύκολη υπόθεση, παρότι η Fraport μετέχει σε συμπράξεις που έχουν, κατά τόπους επιτευχθεί, όπως για παράδειγμα στα Χανιά και την Καβάλα.

«Την ίδια τακτική ακολουθήσαμε και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Μέσα από τη σύμπραξη με τους Οργανισμούς Τουρισμού Θεσσαλονίκης αλλά και Χαλκιδικής, καθώς και την Ένωση Ξενοδόχων, έχει παραχθεί υλικό το οποίο προβάλλεται σε συγκεκριμένες αγορές – στόχους. Όμως θα μπορούσαν να έχουν γίνει πολύ περισσότερα, αν υπήρχε σύμπνοια και συνεννόηση μεταξύ των τουριστικών και τοπικών φορέων.

«Ως τώρα δεν υπήρξε σύμπνοια για τη χάραξη μίας κοινής στρατηγικής προβολής και μάρκετινγκ του προορισμού.

«Είμαστε όμως αισιόδοξοι, ότι θα γίνει ένα δυναμικό restart για την προβολή του προορισμού στο εξωτερικό, μετά και τις πρόσφατες αλλαγές, στις διοικήσεις φορέων της πόλης», κατέληξε ο κ. Βήλος.

Κατά 23% αυξήθηκε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’, στα επτά χρόνια που η διαχείριση του αερολιμένα της Θεσσαλονίκης, γίνεται από τη Fraport Greece, παρά το «πάγωμα» που είχε φέρει ο covid 19 στην τουριστική βιομηχανία, αλλά και τις απώλειες σημαντικών αγορών για τη Βόρειο Ελλάδα.

Όπως είπε ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, το 2023 ήταν μία χρονιά – ρεκόρ για το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’, το οποίο δέχθηκε περισσότερους από 7 εκατομμύρια επιβάτες, όταν το 2016- τελευταία χρονιά που το αεροδρόμιο ήταν υπό τη διαχείριση της ΥΠΑ - διακινήθηκαν 5,7 εκατομμύρια επιβάτες.

vilos-giorgos-fraport.jpg


Σε αυτά τα χρόνια η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 23% παρότι σε αυτό το διάστημα υπήρξαν οι πολύ αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας, ενώ η Βόρεια Ελλάδα, έχασε σημαντικές αγορές, τη Ρωσία και τη Λευκορωσία , που αντιπροσώπευαν περίπου 500.000 επιβάτες ετησίως.

Πέραν των ανωτέρω αρνητικών εξελίξεων, δύο αερομεταφορείς με έδρα Θεσσαλονίκη, η Astra Airlines και η Εllinair, σταμάτησαν να πετάνε, κάτι που συνεπάγονταν την απώλεια άλλων περίπου 700.000 επιβατών ετησίως.

Συνδέσεις με νέες αγορές

«Συνεπώς», επισήμανε ο κ. Bήλος, «η αύξηση της επιβατικής κίνησης που επιτεύχθηκε, είναι στην πραγματικότητα σημαντικά μεγαλύτερη, γιατί καλύφθηκε και το κενό που δημιουργήθηκε εξ’ αιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε. Καταφέραμε να αυξήσουμε την επιβατική κίνηση, επειδή συνδέθηκε το ‘Μακεδονία’ με νέες αγορές, όπως είναι η Κροατία, η Νορβηγία, η Αλβανία και το Λουξεμβούργο, αυξήθηκαν οι συνδέσεις με προορισμούς για τους οποίους είχαμε δρομολόγια και, σήμερα, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης συνδέεται με 29 χώρες, με 96 πόλεις ενώ η Fraport συνεργάζεται με 45 αεροπορικές εταιρείες».

Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, μιλώντας από την εκδήλωση «Η Θεσσαλονίκη στο διεθνή τουριστικό χάρτη», υπενθύμισε ότι η Εταιρεία το 2017 είχε αρχίσει να υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, που πλησίασε τα 500 εκατ. ευρώ, από τα οποία περισσότερα από 100 εκατ. επενδύθηκαν στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’.

«Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μία πύλη εισόδου, που θα ήταν αντάξια των προσδοκιών των τοπικών κοινωνιών, αντάξια του προορισμού, δηλαδή της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας ευρύτερα, αλλά και θα είναι εφάμιλλο αντίστοιχων αεροδρομίων της Ευρώπης και της Μεσογείου και όπως φαίνεται το πετύχαμε.

«Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά βραβευτήκαμε από τον διεθνή οργανισμό ACI, ως το καλύτερο Ευρωπαϊκό αεροδρόμιο στην κατηγορία 5-15 εκατ. επιβάτες ετησίως, ενώ το 2023 βραβευτήκαμε και ως ένα από τα καθαρότερα αεροδρόμια της Ευρώπης».

Η Fraport Greece πιστεύει ότι αποστολή της είναι να αναπτύξει την κίνηση σε ένα προορισμό, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο μέσω συνεργειών και συνεργασιών.

Η τουριστική ανάπτυξη προϋποθέτει συνεργασίες

«Οι συνεργασίες, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν και τόσο εύκολη υπόθεση, παρότι η Fraport μετέχει σε συμπράξεις που έχουν, κατά τόπους επιτευχθεί, όπως για παράδειγμα στα Χανιά και την Καβάλα.

«Την ίδια τακτική ακολουθήσαμε και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Μέσα από τη σύμπραξη με τους Οργανισμούς Τουρισμού Θεσσαλονίκης αλλά και Χαλκιδικής, καθώς και την Ένωση Ξενοδόχων, έχει παραχθεί υλικό το οποίο προβάλλεται σε συγκεκριμένες αγορές – στόχους. Όμως θα μπορούσαν να έχουν γίνει πολύ περισσότερα, αν υπήρχε σύμπνοια και συνεννόηση μεταξύ των τουριστικών και τοπικών φορέων.

«Ως τώρα δεν υπήρξε σύμπνοια για τη χάραξη μίας κοινής στρατηγικής προβολής και μάρκετινγκ του προορισμού.

«Είμαστε όμως αισιόδοξοι, ότι θα γίνει ένα δυναμικό restart για την προβολή του προορισμού στο εξωτερικό, μετά και τις πρόσφατες αλλαγές, στις διοικήσεις φορέων της πόλης», κατέληξε ο κ. Βήλος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία