ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Ένα ρομπότ θα υποδέχεται τους επιβάτες στο αεροδρόμιο - Δείτε βίντεο

Οι επιβάτες θα σκανάρουν το εισιτήριό τους και το ρομπότ θα τους παρέχει πληροφορίες σχετικά με την πτήση τους

 09/09/2024 16:18

Θεσσαλονίκη: Ένα ρομπότ θα υποδέχεται τους επιβάτες στο αεροδρόμιο - Δείτε βίντεο

Σοφία Χριστοφορίδου

"Γεια σου Γιάννη, καλωσήρθες στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης". Με αυτό τον τρόπο "υποδέχτηκε" το ρομπότ Όζι τον Γιάννη Θεόφιλο, διευθυντή νέων τεχνολογιών και πληροφορικών συστημάτων (ΙΤΤ) της Fraport, κατά τη διάρκεια επίδειξης των νέων συστημάτων που θα εγκατασταθούν στο αεροδρόμιο από τον Οκτώβριο και προοδευτικά μέχρι το 2026 στο αεροδρόμιο.

Το ρομπότ, τεχνολογίας Ozzy Generation 1 (για το οποίο αναζητείται κατάλληλο όνομα) αναπτύχθηκε από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να εξυπηρετεί τον επιβάτη αλλά και το αεροδρόμιο σε διάφορες επιχειρησιακές ανάγκες. Οι επιβάτες θα σκανάρουν το εισιτήριό τους και το ρομπότ θα τους παρέχει πληροφορίες σχετικά με την πτήση τους- το αν άνοιξε το τσεκ ιν, και πόσος χρόνος χρειάζεται για να φτάσει στην πύλη αναχώρησης, πληροφορίες για αφίξεις και αναχωρήσεις κ.α Επίσης το ρομπότ θα μπορεί να καθοδηγεί και να συνοδεύει τον επιβάτη μέχρι το σημείο που θέλει να πάει. Κινούμενο στους χώρους του αεροδρομίου το ρομπότ θα συλλέγει πληροφορίες για την ποιότητα του αέρα, για τη θερμοκρασία, για την ποιότητα σήματος του wifi, θα εντοπίζει τυχόν βαλίτσες ή άλλα αντικείμενα που είναι παρατημένα σε διάφορα σημεία του διαδρόμου και θα ειδοποιεί την ασφάλεια.

Το πρώτο ρομπότ θα κάνει την εμφάνιση του τον Οκτώβριο, ένα ακόμη θα προστεθεί στις αρχές του 2025 και ένα το 2026.

Είσοδος με βιομετρικά στοιχεία

Επίσης, στο αεροδρόμιο θα εγκατασταθεί σύστημα αναγνώρισης με βιομετρικά στοιχεία, ώστε ένας επιβάτης να σκανάρει μόνο μία φορά σε κάθε πτήση το διαβατήριό του και σε κάνει επόμενο σημείο ελέγχου μέχρι την πύλη να μην χρειάζεται να δείχνει έγγραφα ταυτότητας. Τα προσωπικά δεδομένα του επιβάτη θα παραμένουν διαθέσιμα στο σύστημα μόνο μέχρι την επιβίβαση. Το σύστημα θα δοκιμαστεί στις αρχές του 2025.

Ρομποτικοί βραχίονες και drones

Επίσης θα εγκατασταθεί σύστημα bag tag, με το οποίο ο επιβάτης θα σκανάρει το εισητήριό του και θα τοποθετεί μόνος του την σχετική ετικέτα στις αποσκευές του, που θα είναι έτοιμες για παράδοση (self service back drop). Το σύστημα δοκιμάζεται ήδη στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω και Χανίων

Η Fraport Greece σε συνεργασία με το ΕΚΕΤΑ εργάζονται στο πρότζεκτ Μanibot για τη διαχείριση αποσκευών με ρομποτικούς βραχίονες

Τέλος η Fraport Greece σχεδιάζει να χρησιμοποιεί drones για να κάνει επιθεωρήσεις περιμετρικά του αεροδρομίου για να εντοπίζει στην περίφραξη αλλά και στους αεροδιαδρόμους τυχόν ξένα αντικείμενα που μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα- από μια βίδα ή ένα στασμένο εξάρτημα, μέχρι μια ξεχασμένη βαλίτσα ή ένα νεκρό ζώο.

"Γεια σου Γιάννη, καλωσήρθες στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης". Με αυτό τον τρόπο "υποδέχτηκε" το ρομπότ Όζι τον Γιάννη Θεόφιλο, διευθυντή νέων τεχνολογιών και πληροφορικών συστημάτων (ΙΤΤ) της Fraport, κατά τη διάρκεια επίδειξης των νέων συστημάτων που θα εγκατασταθούν στο αεροδρόμιο από τον Οκτώβριο και προοδευτικά μέχρι το 2026 στο αεροδρόμιο.

Το ρομπότ, τεχνολογίας Ozzy Generation 1 (για το οποίο αναζητείται κατάλληλο όνομα) αναπτύχθηκε από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να εξυπηρετεί τον επιβάτη αλλά και το αεροδρόμιο σε διάφορες επιχειρησιακές ανάγκες. Οι επιβάτες θα σκανάρουν το εισιτήριό τους και το ρομπότ θα τους παρέχει πληροφορίες σχετικά με την πτήση τους- το αν άνοιξε το τσεκ ιν, και πόσος χρόνος χρειάζεται για να φτάσει στην πύλη αναχώρησης, πληροφορίες για αφίξεις και αναχωρήσεις κ.α Επίσης το ρομπότ θα μπορεί να καθοδηγεί και να συνοδεύει τον επιβάτη μέχρι το σημείο που θέλει να πάει. Κινούμενο στους χώρους του αεροδρομίου το ρομπότ θα συλλέγει πληροφορίες για την ποιότητα του αέρα, για τη θερμοκρασία, για την ποιότητα σήματος του wifi, θα εντοπίζει τυχόν βαλίτσες ή άλλα αντικείμενα που είναι παρατημένα σε διάφορα σημεία του διαδρόμου και θα ειδοποιεί την ασφάλεια.

Το πρώτο ρομπότ θα κάνει την εμφάνιση του τον Οκτώβριο, ένα ακόμη θα προστεθεί στις αρχές του 2025 και ένα το 2026.

Είσοδος με βιομετρικά στοιχεία

Επίσης, στο αεροδρόμιο θα εγκατασταθεί σύστημα αναγνώρισης με βιομετρικά στοιχεία, ώστε ένας επιβάτης να σκανάρει μόνο μία φορά σε κάθε πτήση το διαβατήριό του και σε κάνει επόμενο σημείο ελέγχου μέχρι την πύλη να μην χρειάζεται να δείχνει έγγραφα ταυτότητας. Τα προσωπικά δεδομένα του επιβάτη θα παραμένουν διαθέσιμα στο σύστημα μόνο μέχρι την επιβίβαση. Το σύστημα θα δοκιμαστεί στις αρχές του 2025.

Ρομποτικοί βραχίονες και drones

Επίσης θα εγκατασταθεί σύστημα bag tag, με το οποίο ο επιβάτης θα σκανάρει το εισητήριό του και θα τοποθετεί μόνος του την σχετική ετικέτα στις αποσκευές του, που θα είναι έτοιμες για παράδοση (self service back drop). Το σύστημα δοκιμάζεται ήδη στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω και Χανίων

Η Fraport Greece σε συνεργασία με το ΕΚΕΤΑ εργάζονται στο πρότζεκτ Μanibot για τη διαχείριση αποσκευών με ρομποτικούς βραχίονες

Τέλος η Fraport Greece σχεδιάζει να χρησιμοποιεί drones για να κάνει επιθεωρήσεις περιμετρικά του αεροδρομίου για να εντοπίζει στην περίφραξη αλλά και στους αεροδιαδρόμους τυχόν ξένα αντικείμενα που μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα- από μια βίδα ή ένα στασμένο εξάρτημα, μέχρι μια ξεχασμένη βαλίτσα ή ένα νεκρό ζώο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία