ΚΑΒΑΛΑ

Αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος»: Παίζουν την... κολοκυθιά με εγκαταλειμμένο αεροσκάφος

Αλλαξαν απλώς θέση στο αεροσκάφος που έχει ρίξει... άγκυρα στο αεροδρόμιο εδώ και σχεδόν δυο δεκαετίες

 20/07/2022 13:12

Ένα ακόμα επεισόδιο στο “σίριαλ” του αεροπλάνου που βρίσκεται εδώ και δυο δεκαετίες σχεδόν στο Αεροδρόμιο “Μέγας Αλέξανδρος” της Καβάλας. Αυτή τη φορά η “πλοκή” της υπόθεσης περιλαμβάνει την αλλαγή θέσης στάθμευσης του μεγάλου αεροπλάνου το οποίο έχει αφεθεί στην κυριολεξία στη φθορά του αδυσώπητου χρόνου.

Σύμφωνα με το kavalanews.gr μεταφέρθηκε από την θέση που είχε πλησίον του σταθμού επιβατών στην άκρη, πια, του διαδρόμου προσγειω - απογείωσης των αεροσκαφών, πλησίον της περίφραξης του Αεροδρομίου και προς την πλευρά της επαρχιακής οδού Αεροδρομίου – Αγιάσματος – Πηγών – Κεραμωτής.

Όπως γράφει ο Κώστας Παπακοσμάς, πρώην αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης "με το θέμα έχω ασχοληθεί πριν δέκα ακριβώς χρόνια τότε με την αιρετή ιδιότητα του του Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Τουρισμού κατέθεσα σχετική πρόταση στο Περιφερειακό συμβούλιο για την… αξιοποίηση του Αεροπλάνου, προτείνοντας παράλληλα μια σειρά εναλλακτικών λύσεων.

Το θέμα και τότε απασχόλησε την Πολιτική Αεροπορία, την Υ.Π.Α. τις οικονομικές υπηρεσίες και φυσικά την τοπική αυτοδιοίκηση. Είχε προηγηθεί και ερώτηση στην Βουλή, για την .. τύχη του αεροπλάνου, από τον τότε Βουλευτή Σάββα Εμινίδη.

Μιλώντας σε εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα, τότε αλλά και στη συνέχεια είχα τονίσει ότι .. “ έγιναν πολλές προσπάθειες για την εκποίηση του αεροσκάφους και την πληρωμή των χρεών.

Όλες έπεσαν στο κενό. H υπόθεση αυτή αντικατοπτρίζει την ελληνική γραφειοκρατία και το Δημόσιο. Για την… τύχη του αεροπλάνου έχουν κατατεθεί πολλές .. ερωτήσεις στην Βουλή, έχει επέμβει η Δικαιοσύνη, έχουν υποβληθεί προτάσεις αξιοποίησής του, αλλά δυστυχώς όμως και τότε και τώρα , δεκαεφτά χρόνια μετά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο, το 2005, είναι εκεί ..αλλά και εμείς είμαστε στο σημείο μηδέν είτε για να… απογειωθεί (όνειρο θερινής νυκτός…) είτε για να αξιοποιηθεί διαφορετικά.

Στο “επεισόδιο” για την τύχη του Αεροπλάνου δεν θα λείψει και η ..ιστορία (αναπόσπαστο κομμάτι αυτών των αναρτήσεων)."

Το αεροπλάνο, όπως γράφει το kavalanews.gr , πέταξε για πρώτη φορά στις 3 Νοεμβρίου 1980 για λογαριασμό της British Airways (Βρετανικές Αερογραμμές), ενώ μετά από αρκετά χρόνια πωλήθηκαν στην Kuwait Airports. Η κρίση στις αεροπορικές μεταφορές μετά την τρομοκρατική ενέργεια στους δίδυμους πύργους στην Νέα Υόρκη το 2001 άλλαξε τα δεδομένα.

Το αεροπλάνο αποσύρθηκε από τις επιβατικές μεταφορές, πωλήθηκε σε άλλη εταιρεία και μετέφερε πλέον προϊόντα και εμπορεύματα. Το Lockheed Tristar ανήκε στην αεροπορική εταιρεία Cargo Kitty Hawk.

Για μερικά χρόνια χρησιμοποίησε το Αεροδρόμιο της Καβάλας, ως χώρο στάθμευσης, αφού τα τέλη ήταν μικρά σε σχέση με άλλα ξένα αεροδρόμια. Από το 2005 έπαψε να κινείται και να πληρώνει η ελληνική εταιρεία που το είχε εκμισθώσει τα τέλη στάθμευσης.

Όσο για τις σύγχρονες προτάσεις αξιοποίησής του, αυτές είναι δεκάδες, από τη λειτουργία του ως εκθεσιακό “μνημείου” σε άλλο χώρο, την παραμονή του στο αεροδρόμιο για επισκέψεις πολιτών, τη διάλυση κι ανακύκλωση του, έως και τη… βύθισή του στη θάλασσα για τη λειτουργία ως καταδυτικού αξιοθέατου. Το εάν, τελικά, δεκαεφτά χρόνια από την καθήλωση του θα γίνει κάτι, παραμένει μέχρι και σήμερα άγνωστο. 

2-luwjl.jpg

Λεζάντα: Στη φωτογραφία (1) η νέα θέση του αεροπλάνου στο αεροδρόμιο.


3-FNzdp.jpg

Λεζάντα: Στη φωτογραφία (3) το παλιό φορτηγό αεροσκάφος Lockheed L-1011 Tristarcargo σταθμευμένο δίπλα σε ένα “Monarch A320” και ένα “A320 της Cyprus Airways” πριν αρκετά χρόνια

Ένα ακόμα επεισόδιο στο “σίριαλ” του αεροπλάνου που βρίσκεται εδώ και δυο δεκαετίες σχεδόν στο Αεροδρόμιο “Μέγας Αλέξανδρος” της Καβάλας. Αυτή τη φορά η “πλοκή” της υπόθεσης περιλαμβάνει την αλλαγή θέσης στάθμευσης του μεγάλου αεροπλάνου το οποίο έχει αφεθεί στην κυριολεξία στη φθορά του αδυσώπητου χρόνου.

Σύμφωνα με το kavalanews.gr μεταφέρθηκε από την θέση που είχε πλησίον του σταθμού επιβατών στην άκρη, πια, του διαδρόμου προσγειω - απογείωσης των αεροσκαφών, πλησίον της περίφραξης του Αεροδρομίου και προς την πλευρά της επαρχιακής οδού Αεροδρομίου – Αγιάσματος – Πηγών – Κεραμωτής.

Όπως γράφει ο Κώστας Παπακοσμάς, πρώην αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης "με το θέμα έχω ασχοληθεί πριν δέκα ακριβώς χρόνια τότε με την αιρετή ιδιότητα του του Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Τουρισμού κατέθεσα σχετική πρόταση στο Περιφερειακό συμβούλιο για την… αξιοποίηση του Αεροπλάνου, προτείνοντας παράλληλα μια σειρά εναλλακτικών λύσεων.

Το θέμα και τότε απασχόλησε την Πολιτική Αεροπορία, την Υ.Π.Α. τις οικονομικές υπηρεσίες και φυσικά την τοπική αυτοδιοίκηση. Είχε προηγηθεί και ερώτηση στην Βουλή, για την .. τύχη του αεροπλάνου, από τον τότε Βουλευτή Σάββα Εμινίδη.

Μιλώντας σε εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα, τότε αλλά και στη συνέχεια είχα τονίσει ότι .. “ έγιναν πολλές προσπάθειες για την εκποίηση του αεροσκάφους και την πληρωμή των χρεών.

Όλες έπεσαν στο κενό. H υπόθεση αυτή αντικατοπτρίζει την ελληνική γραφειοκρατία και το Δημόσιο. Για την… τύχη του αεροπλάνου έχουν κατατεθεί πολλές .. ερωτήσεις στην Βουλή, έχει επέμβει η Δικαιοσύνη, έχουν υποβληθεί προτάσεις αξιοποίησής του, αλλά δυστυχώς όμως και τότε και τώρα , δεκαεφτά χρόνια μετά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο, το 2005, είναι εκεί ..αλλά και εμείς είμαστε στο σημείο μηδέν είτε για να… απογειωθεί (όνειρο θερινής νυκτός…) είτε για να αξιοποιηθεί διαφορετικά.

Στο “επεισόδιο” για την τύχη του Αεροπλάνου δεν θα λείψει και η ..ιστορία (αναπόσπαστο κομμάτι αυτών των αναρτήσεων)."

Το αεροπλάνο, όπως γράφει το kavalanews.gr , πέταξε για πρώτη φορά στις 3 Νοεμβρίου 1980 για λογαριασμό της British Airways (Βρετανικές Αερογραμμές), ενώ μετά από αρκετά χρόνια πωλήθηκαν στην Kuwait Airports. Η κρίση στις αεροπορικές μεταφορές μετά την τρομοκρατική ενέργεια στους δίδυμους πύργους στην Νέα Υόρκη το 2001 άλλαξε τα δεδομένα.

Το αεροπλάνο αποσύρθηκε από τις επιβατικές μεταφορές, πωλήθηκε σε άλλη εταιρεία και μετέφερε πλέον προϊόντα και εμπορεύματα. Το Lockheed Tristar ανήκε στην αεροπορική εταιρεία Cargo Kitty Hawk.

Για μερικά χρόνια χρησιμοποίησε το Αεροδρόμιο της Καβάλας, ως χώρο στάθμευσης, αφού τα τέλη ήταν μικρά σε σχέση με άλλα ξένα αεροδρόμια. Από το 2005 έπαψε να κινείται και να πληρώνει η ελληνική εταιρεία που το είχε εκμισθώσει τα τέλη στάθμευσης.

Όσο για τις σύγχρονες προτάσεις αξιοποίησής του, αυτές είναι δεκάδες, από τη λειτουργία του ως εκθεσιακό “μνημείου” σε άλλο χώρο, την παραμονή του στο αεροδρόμιο για επισκέψεις πολιτών, τη διάλυση κι ανακύκλωση του, έως και τη… βύθισή του στη θάλασσα για τη λειτουργία ως καταδυτικού αξιοθέατου. Το εάν, τελικά, δεκαεφτά χρόνια από την καθήλωση του θα γίνει κάτι, παραμένει μέχρι και σήμερα άγνωστο. 

2-luwjl.jpg

Λεζάντα: Στη φωτογραφία (1) η νέα θέση του αεροπλάνου στο αεροδρόμιο.


3-FNzdp.jpg

Λεζάντα: Στη φωτογραφία (3) το παλιό φορτηγό αεροσκάφος Lockheed L-1011 Tristarcargo σταθμευμένο δίπλα σε ένα “Monarch A320” και ένα “A320 της Cyprus Airways” πριν αρκετά χρόνια

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία