Ακρίβεια: Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Αυξήσεις 4,6% στα τρόφιμα το 2024
01/12/2023 09:39
01/12/2023 09:39
Νέες ανατιμήσεις σε προϊόντα έρχονται το 2024 με τους να καταναλωτές να καλούνται να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μέχρι τώρα οι καταναλωτές, προκειμένου να μειώσουν το κόστος για το καλάθι του νοικοκυριού, επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ.
«Θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτή τη δύναμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Δέσποινα Κατσίπη, διευθύντρια πωλήσεων της Circana, αναφερόμενη στο επίπεδο των ανατιμήσεων το 2024.
Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.
Πιο συγκεκριμένα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι χαμηλότερες στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7% από +9,2% το 2023.
Παρά τις νέες αυξήσεις, αν και μικρότερες συγκριτικά με τη φετινή χρονιά, οριακά θα έχουμε και μια αύξηση στις ποσότητες τροφίμων που θα αγοράσουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με την κα Κατσίπη, κι αυτό γιατί λόγω πληθωριστικών πιέσεων που θα συνεχιστούν περισσότεροι καταναλωτές «θα μείνουν σπίτι, θα μαγειρέψουν σπίτι, θα καταναλώσουν στο σπίτι» μειώνοντας τις εξόδους τους προς τα καταστήματα εστίασης. Στον αντίποδα αναμένεται να πιεστούν οι πωλήσεις σε όγκο στις κατηγορίες των ειδών νοικοκυριού και προσωπικής φροντίδας.
Και άλλες ανατιμήσεις
Καθώς η ακρίβεια καλπάζει αδειάζοντας διαρκώς το πορτοφόλι των καταναλωτών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού κάνει λόγο για παρεμπόδιση ελέγχων από τους ελεγκτές της και ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας συναντά τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας για την καταπολέμηση φαινομένων αισχροκέρδειας.
Στο μέτωπο της ακρίβειας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open, ελαιόλαδο 1 λίτρου πωλούνταν τον Σεπτέμβριο στην τιμή των 12,25 ευρώ, τον Οκτώβριο 13,70 ευρώ και το Νοέμβριο έφτασε τα 14,92 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 21,7% σε δύο μήνες.
Τα γαλακτοκομικά και τα αυγά ανατιμήθηκαν 24,2% τον Οκτώβριο του 2022 και 31,2% τον Οκτώβριο του 2023 συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2021, ενώ ο καφές και τα ροφήματα αυξήθηκαν 13,4% τον Οκτώβριο του 2022 και 20,7% τον Οκτώβριο του 2023 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2021.
Απορρυπαντικό ρούχων σε 20 μεζούρες πωλείται σε προσφορά «1+1 δώρο» με τις 40 μεζούρες να κοστίζουν 11,05 ευρώ όταν στο από κάτω ράφι το απλό προϊόν 45 μεζούρες κοστίζει σε άλλη συσκευασία 9,98 ευρώ, δηλαδή φθηνότερα από την προσφορά.
Ο υπουργός τονίζει ότι «έχουμε επιβάλλει 9 εκατ. ευρώ πρόστιμα και από αυτά έχουν ήδη εισπραχθεί ή έχουν βεβαιωθεί στη ΔΟΥ προς είσπραξη περίπου το 70% αυτών των προστίμων και βεβαίως όποιο πρόστιμο δεν πληρώνεται εγκαίρως βεβαιώνεται στην εφορία».
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι ελεγκτές της πιθανώς παρεμποδίστηκαν από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων όταν έκαναν έφοδο στις εγκαταστάσεις του για αιφνιδιαστικό έλεγχο.
«Ο έλεγχος διατάχθηκε στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού στις αγορές προμήθειας εμπορίας και λιανικής πώλησης δημητριακών, καφέ, μαρμελάδων, ροφημάτων και τυριών αναφορικά με τυχόν αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο πλαίσιο οριζόντιας σύμπραξης ή/και κάθετων συμπράξεων».
Σύμφωνα όμως με την εισηγήτρια της Επιτροπής, Χαρίκλεια Βλάχου ο αιφνιδιαστικός έλεγχος στον ΣΕΒΤ παρεμποδίστηκε. «Πρόκειται για ένα διαδικαστικό και ήσσονος σημασίας θέμα που ανέκυψε προσωρινά κατά την επικοινωνία του κλιμακίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τη Γραμματεία του Συνδέσμου, το οποίο δεν αφορά σε παράβαση του ουσιαστικού δικαίου του ανταγωνισμού, όπως άλλωστε αναφέρεται και στην ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Από τον Σύνδεσμο δόθηκαν όλα τα στοιχεία και οι διευκρινίσεις που ζητήθηκαν στο κλιμάκιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού κατά τον έλεγχο».
Ο Σύνδεσμος αναφέρει επίσης ότι ο έλεγχος έγινε πριν από 26 μήνες, τον Σεπτέμβριο του 2021 και η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 25 Ιανουαρίου 2024 για να εξετάσει την πιθανή παρεμπόδιση.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας συναντάται σήμερα Δευτέρα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
30/11/2023 06:58
Νέες ανατιμήσεις σε προϊόντα έρχονται το 2024 με τους να καταναλωτές να καλούνται να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μέχρι τώρα οι καταναλωτές, προκειμένου να μειώσουν το κόστος για το καλάθι του νοικοκυριού, επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ.
«Θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτή τη δύναμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Δέσποινα Κατσίπη, διευθύντρια πωλήσεων της Circana, αναφερόμενη στο επίπεδο των ανατιμήσεων το 2024.
Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.
Πιο συγκεκριμένα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι χαμηλότερες στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7% από +9,2% το 2023.
Παρά τις νέες αυξήσεις, αν και μικρότερες συγκριτικά με τη φετινή χρονιά, οριακά θα έχουμε και μια αύξηση στις ποσότητες τροφίμων που θα αγοράσουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με την κα Κατσίπη, κι αυτό γιατί λόγω πληθωριστικών πιέσεων που θα συνεχιστούν περισσότεροι καταναλωτές «θα μείνουν σπίτι, θα μαγειρέψουν σπίτι, θα καταναλώσουν στο σπίτι» μειώνοντας τις εξόδους τους προς τα καταστήματα εστίασης. Στον αντίποδα αναμένεται να πιεστούν οι πωλήσεις σε όγκο στις κατηγορίες των ειδών νοικοκυριού και προσωπικής φροντίδας.
Και άλλες ανατιμήσεις
Καθώς η ακρίβεια καλπάζει αδειάζοντας διαρκώς το πορτοφόλι των καταναλωτών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού κάνει λόγο για παρεμπόδιση ελέγχων από τους ελεγκτές της και ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας συναντά τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας για την καταπολέμηση φαινομένων αισχροκέρδειας.
Στο μέτωπο της ακρίβειας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open, ελαιόλαδο 1 λίτρου πωλούνταν τον Σεπτέμβριο στην τιμή των 12,25 ευρώ, τον Οκτώβριο 13,70 ευρώ και το Νοέμβριο έφτασε τα 14,92 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 21,7% σε δύο μήνες.
Τα γαλακτοκομικά και τα αυγά ανατιμήθηκαν 24,2% τον Οκτώβριο του 2022 και 31,2% τον Οκτώβριο του 2023 συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2021, ενώ ο καφές και τα ροφήματα αυξήθηκαν 13,4% τον Οκτώβριο του 2022 και 20,7% τον Οκτώβριο του 2023 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2021.
Απορρυπαντικό ρούχων σε 20 μεζούρες πωλείται σε προσφορά «1+1 δώρο» με τις 40 μεζούρες να κοστίζουν 11,05 ευρώ όταν στο από κάτω ράφι το απλό προϊόν 45 μεζούρες κοστίζει σε άλλη συσκευασία 9,98 ευρώ, δηλαδή φθηνότερα από την προσφορά.
Ο υπουργός τονίζει ότι «έχουμε επιβάλλει 9 εκατ. ευρώ πρόστιμα και από αυτά έχουν ήδη εισπραχθεί ή έχουν βεβαιωθεί στη ΔΟΥ προς είσπραξη περίπου το 70% αυτών των προστίμων και βεβαίως όποιο πρόστιμο δεν πληρώνεται εγκαίρως βεβαιώνεται στην εφορία».
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι ελεγκτές της πιθανώς παρεμποδίστηκαν από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων όταν έκαναν έφοδο στις εγκαταστάσεις του για αιφνιδιαστικό έλεγχο.
«Ο έλεγχος διατάχθηκε στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού στις αγορές προμήθειας εμπορίας και λιανικής πώλησης δημητριακών, καφέ, μαρμελάδων, ροφημάτων και τυριών αναφορικά με τυχόν αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο πλαίσιο οριζόντιας σύμπραξης ή/και κάθετων συμπράξεων».
Σύμφωνα όμως με την εισηγήτρια της Επιτροπής, Χαρίκλεια Βλάχου ο αιφνιδιαστικός έλεγχος στον ΣΕΒΤ παρεμποδίστηκε. «Πρόκειται για ένα διαδικαστικό και ήσσονος σημασίας θέμα που ανέκυψε προσωρινά κατά την επικοινωνία του κλιμακίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τη Γραμματεία του Συνδέσμου, το οποίο δεν αφορά σε παράβαση του ουσιαστικού δικαίου του ανταγωνισμού, όπως άλλωστε αναφέρεται και στην ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Από τον Σύνδεσμο δόθηκαν όλα τα στοιχεία και οι διευκρινίσεις που ζητήθηκαν στο κλιμάκιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού κατά τον έλεγχο».
Ο Σύνδεσμος αναφέρει επίσης ότι ο έλεγχος έγινε πριν από 26 μήνες, τον Σεπτέμβριο του 2021 και η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 25 Ιανουαρίου 2024 για να εξετάσει την πιθανή παρεμπόδιση.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας συναντάται σήμερα Δευτέρα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
ΣΧΟΛΙΑ