Αλήθεια, τι κέρδισε η πόλη από τα briefing του κυβερνητικού εκπροσώπου στη Θεσσαλονίκη; Γράφει ο Σαλονικιός
17/12/2022 08:00
17/12/2022 08:00
Είχαν γραφτεί και είχαν ειπωθεί πολλά περισπούδαστα όταν ανακοινώθηκε
από τον Γιάννη Οικονόμου ότι το καθιερωμένο briefing του κυβερνητικού εκπροσώπου
θα γίνεται περιοδικά, περίπου μία φορά το μήνα, από τη Θεσσαλονίκη. Στο πρώτο
εξ αυτών, στις 18 Μαρτίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εμφανίστηκε με ποιητική
διάθεση καθώς ξεκίνησε την ενημέρωση με τους στίχους του Νίκου Καββαδία:
«Της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι.
Να μην τολμήσεις να τη δεις ποτέ από τη στεριά».
Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση έχει σχέδιο και βούληση ώστε
να διαδραματίσει η Θεσσαλονίκη καίριο ρόλο στην περιοχή και εξήγησε ότι η
περιοδική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών στη συμπρωτεύουσα σηματοδοτεί το
ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή της
βόρειας Ελλάδας. Πρόσθεσε επιπλέον ότι το briefing της Θεσσαλονίκης αναδεικνύει
τον ρόλο των τοπικών ΜΜΕ.
Για το συνολικό κυβερνητικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη θα συζητήσουμε
άλλη ώρα. Εδώ θέλω να μείνω στο τι κέρδισαν τα τοπικά ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι
απ' όλη αυτήν την ιστορία. Επειδή έχω παρακολουθήσει κατά το παρελθόν briefing
κυβερνητικού εκπροσώπου στην Αθήνα, το “κέρδος” του δημοσιογράφου ήταν κυρίως
όσα μάθαινε μέσα από τις off the record ζυμώσεις
με τον εκπρόσωπο, τα οποία τον βοηθούσαν να κατανοήσει καλύτερα την
επικαιρότητα κι ας μην μπορούσε να τα πει ή να τα γράψει. Εδώ δεν είδα να
συμβαίνει κάτι τέτοιο και το θεωρώ πολύ λογικό. Ο Οικονόμου μια απλή
διεκπεραίωση κάνει, για να μην πω αγγαρεία και τίποτε περισσότερο.
Όμως, πέρα από τους δημοσιογράφους υπάρχουν και τα ΜΜΕ. Στη διάρκεια
αυτών των τελευταίων μηνών είδαμε στη Θεσσαλονίκη να κλείνει ένας ενημερωτικός
ραδιοσταθμός (Real fm) και
μάλιστα με τη μέθοδο του “ξαφνικού θανάτου” και συγχρόνως, παρακολουθούμε τη
συνεχιζόμενη διαρκή υποβάθμιση της EΡΤ3,
κάτι που αποτελεί ασφαλώς κεντρική κυβερνητική επιλογή. Συνεπώς, από την
περιοδική πραγματοποίηση του briefing του κυβερνητικού εκπροσώπου στη
Θεσσαλονίκη ουδέν όφελος προέκυψε για τον κλάδο της ενημέρωσης στην πόλη. Κι ας
είναι Θεσσαλονικιός και ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης
Δημήτρης Γαλαμάτης.
Λήξη συναγερμού
Λήξη συναγερμού όσον αφορά το ενδεχόμενο διακοπής της συγκοινωνίας σε
όλες τις λεωφορειακές γραμμές, εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Όπως σας είχε ενημερώσει το makthes.gr τα
τέσσερα ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς, Χαλκιδικής) τα οποία εκτελούν το
συγκοινωνιακό έργο σε αυτές τις 31 γραμμές είχαν προειδοποιήσει, εγγράφως, με
εξώδικο τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ, αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πως
εάν δεν τους εξοφληθούν τα χρωστούμενα, τότε θα τραβούσαν χειρόφρενο στις 10
Ιανουαρίου. Το χρέος το οποίο είχε συσσωρευτεί ήταν περίπου 2,6 εκατ. ευρώ τα
οποία χρωστούσαν εξ ημισείας ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ. Τα εξώδικα έφτασαν στους αποδέκτες
τους την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη. Τελικά, μαθαίνω πως προχθές Πέμπτη το
θέμα τακτοποιήθηκε κι έτσι δεν τίθεται θέμα διακοπής της συγκοινωνίας.
Με την ευκαιρία υπενθυμίζω ότι από τη νέα χρονιά τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν άλλες οκτώ λεωφορειακές γραμμές, στην περίμετρο του πολεοδομικού συγκροτήματος. Πρόκειται για τις γραμμές: Νο 1 (Τ.Σ. Ευκαρπίας, Σκλαβενίτης, νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ΚΤΕΛ), Νο 45 (ΚΤΕΛ Μακεδονία, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Cosmos), Νο 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη, Αριστοτέλους), Νο 58 (Βενιζέλου, Πανόραμα, Διασταύρωση Χορτιάτη), Νο 59 (τοπικό Πεύκων), Νο 64 (Ν.Σ.Σταθμός, Φίλυρο), καθώς και οι καλοκαιρινές γραμμές Νο 70 (Ν.Σ.Σταθμός, Επανομή) και Νο 71 (Ν.Σ.Σταθμός, Ν. Μηχανιώνα). Οι οκτώ αυτές γραμμές θα περάσουν στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών τα οποία θα διαθέσουν συνολικά επιπλέον 40 λεωφορεία (22 της Θεσσαλονίκης και 18 των Σερρών) και περίπου 60 οδηγούς.
Είχαν γραφτεί και είχαν ειπωθεί πολλά περισπούδαστα όταν ανακοινώθηκε
από τον Γιάννη Οικονόμου ότι το καθιερωμένο briefing του κυβερνητικού εκπροσώπου
θα γίνεται περιοδικά, περίπου μία φορά το μήνα, από τη Θεσσαλονίκη. Στο πρώτο
εξ αυτών, στις 18 Μαρτίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εμφανίστηκε με ποιητική
διάθεση καθώς ξεκίνησε την ενημέρωση με τους στίχους του Νίκου Καββαδία:
«Της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι.
Να μην τολμήσεις να τη δεις ποτέ από τη στεριά».
Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση έχει σχέδιο και βούληση ώστε
να διαδραματίσει η Θεσσαλονίκη καίριο ρόλο στην περιοχή και εξήγησε ότι η
περιοδική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών στη συμπρωτεύουσα σηματοδοτεί το
ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή της
βόρειας Ελλάδας. Πρόσθεσε επιπλέον ότι το briefing της Θεσσαλονίκης αναδεικνύει
τον ρόλο των τοπικών ΜΜΕ.
Για το συνολικό κυβερνητικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη θα συζητήσουμε
άλλη ώρα. Εδώ θέλω να μείνω στο τι κέρδισαν τα τοπικά ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι
απ' όλη αυτήν την ιστορία. Επειδή έχω παρακολουθήσει κατά το παρελθόν briefing
κυβερνητικού εκπροσώπου στην Αθήνα, το “κέρδος” του δημοσιογράφου ήταν κυρίως
όσα μάθαινε μέσα από τις off the record ζυμώσεις
με τον εκπρόσωπο, τα οποία τον βοηθούσαν να κατανοήσει καλύτερα την
επικαιρότητα κι ας μην μπορούσε να τα πει ή να τα γράψει. Εδώ δεν είδα να
συμβαίνει κάτι τέτοιο και το θεωρώ πολύ λογικό. Ο Οικονόμου μια απλή
διεκπεραίωση κάνει, για να μην πω αγγαρεία και τίποτε περισσότερο.
Όμως, πέρα από τους δημοσιογράφους υπάρχουν και τα ΜΜΕ. Στη διάρκεια
αυτών των τελευταίων μηνών είδαμε στη Θεσσαλονίκη να κλείνει ένας ενημερωτικός
ραδιοσταθμός (Real fm) και
μάλιστα με τη μέθοδο του “ξαφνικού θανάτου” και συγχρόνως, παρακολουθούμε τη
συνεχιζόμενη διαρκή υποβάθμιση της EΡΤ3,
κάτι που αποτελεί ασφαλώς κεντρική κυβερνητική επιλογή. Συνεπώς, από την
περιοδική πραγματοποίηση του briefing του κυβερνητικού εκπροσώπου στη
Θεσσαλονίκη ουδέν όφελος προέκυψε για τον κλάδο της ενημέρωσης στην πόλη. Κι ας
είναι Θεσσαλονικιός και ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης
Δημήτρης Γαλαμάτης.
Λήξη συναγερμού
Λήξη συναγερμού όσον αφορά το ενδεχόμενο διακοπής της συγκοινωνίας σε
όλες τις λεωφορειακές γραμμές, εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Όπως σας είχε ενημερώσει το makthes.gr τα
τέσσερα ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς, Χαλκιδικής) τα οποία εκτελούν το
συγκοινωνιακό έργο σε αυτές τις 31 γραμμές είχαν προειδοποιήσει, εγγράφως, με
εξώδικο τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ, αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πως
εάν δεν τους εξοφληθούν τα χρωστούμενα, τότε θα τραβούσαν χειρόφρενο στις 10
Ιανουαρίου. Το χρέος το οποίο είχε συσσωρευτεί ήταν περίπου 2,6 εκατ. ευρώ τα
οποία χρωστούσαν εξ ημισείας ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ. Τα εξώδικα έφτασαν στους αποδέκτες
τους την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη. Τελικά, μαθαίνω πως προχθές Πέμπτη το
θέμα τακτοποιήθηκε κι έτσι δεν τίθεται θέμα διακοπής της συγκοινωνίας.
Με την ευκαιρία υπενθυμίζω ότι από τη νέα χρονιά τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν άλλες οκτώ λεωφορειακές γραμμές, στην περίμετρο του πολεοδομικού συγκροτήματος. Πρόκειται για τις γραμμές: Νο 1 (Τ.Σ. Ευκαρπίας, Σκλαβενίτης, νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ΚΤΕΛ), Νο 45 (ΚΤΕΛ Μακεδονία, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Cosmos), Νο 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη, Αριστοτέλους), Νο 58 (Βενιζέλου, Πανόραμα, Διασταύρωση Χορτιάτη), Νο 59 (τοπικό Πεύκων), Νο 64 (Ν.Σ.Σταθμός, Φίλυρο), καθώς και οι καλοκαιρινές γραμμές Νο 70 (Ν.Σ.Σταθμός, Επανομή) και Νο 71 (Ν.Σ.Σταθμός, Ν. Μηχανιώνα). Οι οκτώ αυτές γραμμές θα περάσουν στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών τα οποία θα διαθέσουν συνολικά επιπλέον 40 λεωφορεία (22 της Θεσσαλονίκης και 18 των Σερρών) και περίπου 60 οδηγούς.
ΣΧΟΛΙΑ