Ένας Άγιος με περιορισμένη χωρική αρμοδιότητα...
Το ενδεχόμενο να το είχε σκεφτεί ο ίδιος ο Άγιος Δημήτριος αυτοπροσώπως φαίνεται απίθανο, όμως η χωρική αρμοδιότητα του ως προς την ιδιότητα του πολιούχου είναι πολύ περιορισμένη. Όμως η ηρωική του θυσία αφού εν τω σταδίω θάρρυνε τον Νέστορα, δεν ήταν αρκετή για να σπάσει τα όρια του νομοθετικού πλαισίου που όρισε ο Γιάννης Ραγκούσης ως υπουργός Εσωτερικών το 2010.
Ο Άγιος Δημήτριος δεν είναι άγιος προστάτης της Θεσσαλονίκης, αλλά μόνο του δήμου Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό το λόγο, τα σχολεία του δήμου Θεσσαλονίκης κάνουν την καθιερωμένη γιορτή τους στις 25 Οκτωβρίου, παραμονή του Αγίου Δημητρίου και αυτή η γιορτή αφορά το σύνολο του εορταστικού τριημέρου και επιστρέφουν στα μαθήματα στις 29 Οκτωβρίου.
Ενώ τα σχολεία των υπολοίπων δήμων στις 25 Οκτωβρίου κάνουν μάθημα κανονικά, στις 26 έχουν την αργία κανονικά, κάνουν την γιορτή την ημέρα της σημαίας, στις 27 Οκτωβρίου, την ημέρα δηλαδή που τα σχολεία του δήμου της Θεσσαλονίκης είναι κλειστά.
Στην ερώτηση γιατί να μην κάνουν και τα σχολεία του δήμου Θεσσαλονίκης κανονικό μάθημα στις 25 και γιορτή στις 27 Οκτωβρίου, η επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια.
Όχι για να διεκδικήσει την άδεια να απαντήσει αλλά για να καταθέσει δημοσίως την αδυναμία της να απαντήσει. Βεβαίως από την επιστήμη δεν έχουν ερευνηθεί και άλλα ζητήματα. Ένα ιδιαίτερα κρίσιμο συνδέεται με την ένταξη της Τριανδρίας στον δήμο Θεσσαλονίκης. Γιόρταζε η Τριανδρία ως αυτόνομος δήμος, τον Άγιο Δημήτριο ως πολιούχο;
Διότι αν δεν τον γιόρταζε μέχρι το 2010, και τον γιορτάζει στη συνέχεια, είναι προφανές οτι εφαρμόζεται ο κανόνας της επιεικέστερης ποινής.
Η ιστορία έχει βέβαια πλάκα. Αλλά δυστυχώς είναι αληθινή. Γυμνάσια και δημοτικά που απέχουν λίγα μέτρα μεταξύ τους έχουν διαφορετικό εορταστικό πρόγραμμα γιατί ανήκουν σε διαφορετικούς δήμους. Αλλά έχουν δύο ημέρες αργία, αλλά έχουν τέσσερις.
Το ότι ο Άγιος όμως δεν έχει μητροπολιτικές ιδιότητες να καλύπτει όλο το πολεοδομικο συγκρότημα, υπερβαίνει την κοινή λογική. Και δεν έχει καμία απάντηση.
Εκτός αν είναι για να πιέσει τους άλλους δήμους να αποκτήσουν και εκείνοι πολιούχους αγίους. Και δύο μάλιστα για να καλύπτουν και την ονοματοδοτική απλά του νομικού πλαισίου. Έναν για τη Νεάπολη και ένα για τις Συκιές, έναν για τους Αμπελόκηπους και έναν για τη Μενεμένη.