Η ευκολία της ασυδοσίας
Την προηγούμενη εβδομάδα γέμισαν 1-2 πλατείες της Αθήνας από χιλιάδες νέους που ήθελαν να κάνουν πάρτι. Το πάρτι όμως θέλει μουσική. Και μουσική είχε. Όμως οι πλατειές δεν γεμίζουν με ήχους εύκολα. Χρειάζονται ηχεία. Και ηχεία είχε. Ναι, αλλά τι να τα κάνεις τα ηχεία και τη μουσική αν δεν έχει ποτά; Και ποτά είχε! Ουσιαστικά λοιπόν τα είχε όλα όσα έπρεπε να έχει ένα μαγαζί. Μουσική, ηχεία, ποτά.
Το ερώτημα είναι οι πελάτες που το ήξεραν; Το ήξεραν διότι έγινε διαφήμιση. Κανονικό μαγαζί δηλαδή. Όλα τα κανονικά μαγαζιά κάνουν διαφήμιση. Ευέλικτο όμως. Χωρίς άδεια που όλα τα μαγαζιά χρειάζονται. Χωρίς νόμιμα ποτά, διότι κανείς δεν μπορεί να πουλάει ποτά σε πλατείες. Και χωρίς νόμιμο προσωπικό διότι κανείς δεν μπορεί να χρησιμοποιεί γκαρσόνια... Δηλαδή αν πήγαιναν από εκεί οι ελεγκτικές υπηρεσίες θα είχε δουλειά και η αστυνομία και το ΣΔΟΕ. Αλλά δεν πήγαν... Όμως όλα αυτά δεν γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη! Θέλουν δουλειά και προετοιμασία και προσωπικό. Κι όλα αυτά σε περιοχή κατοικίας, όπου διάφοροι ταλαίπωροι προσπαθούσαν ανεπιτυχώς να κοιμηθούν σπίτι τους σε ώρα κοινής ησυχίας.
Το θέμα λοιπόν είναι απλό: Ποιος είχε κέρδος από αυτήν την υπαίθρια συναυλία; Όποιος είχε κέρδος την διοργάνωσε. Σε πείσμα των υγειονομικών κανόνων. Σε πείσμα των οικονομικών κανόνων. Σε πείσμα των κανόνων κοινωνικής συμβίωσης. Αλλά η δημόσια συζήτηση την επόμενη ημέρα αφορούσε το ποσό κουρασμένοι ήταν αυτοί που χόρευαν ως το πρωί. Οι μόνοι κουρασμένοι ήταν ο disc jockey, τα γκαρσόνια της πλατείας. Τι χώρα είναι αυτή που οποίος θέλει καταλαμβάνει μια πλατεία και την κάνει μαγαζάκι του;
ΥΓ: Μου προξένησε μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι το γραφείο Τύπου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ανταποκρίθηκε πολύ γρήγορα στο δημοσίευμα της προηγούμενης Κυριακής για την (μη) χρήση των πιστωτικών καρτών στο πάρκινγκ του λιμανιού. Ενδιαφέρθηκε να μάθει. Δεν γνωρίζω τι θα κάνει ο Οργανισμός. Μπορεί να μην κάνει και τίποτε. Αλλά έδειξε να κατανοεί ότι υπήρξε πρόβλημα. Η μέθοδος της απαξίωσης των κινήτρων των επικριτών, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, σε όλη την ελληνική κοινωνία, από τις επιχειρήσεις μέχρι τα κόμματα. Ικανοποιεί τα εσώψυχα, αλλά παραπέρα δεν πάει. Μακάρι στο λιμάνι εκτός από σωστή αντίδραση να έχουν να εφαρμόσουν και μια αποτελεσματική λύση.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 25 Απριλίου 2021