Χρ. Σταϊκούρας: Σήμερα είναι μια καλή μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη (βίντεο, φωτ.)
15/01/2024 11:28
15/01/2024 11:28
«Σήμερα είναι μια καλή μέρα, με όρους ρεαλισμού, χωρίς θριαμβολογίες για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Για πρώτη φορά μετά από περίπου 2 χρόνια περισσότερα από 300 λεωφορεία βρίσκονται στους δρόμους της πόλης», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά την επίσκεψη του στα γραφεία διοίκησης του ΟΑΣΘ.
Συγκεκριμένα σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης 305 λεωφορεία από 251 πριν λίγους μήνες. Με την ενσωμάτωση 115 από τους συνολικά 150 νέους οδηγούς, σήμερα κυκλοφορούν 305 λεωφορεία. Δηλαδή, σημειώθηκε μία αύξηση σε ποσοστό 21,5% στο πλήθος των δρομολογημένων λεωφορείων του Οργανισμού.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι αυτό είναι αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας και συντονισμού της πολιτικής ηγεσίας, της διοίκησης του ΟΑΣΘ και των εργαζόμενων. Όπως εξήγησε αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων και στην ενσωμάτωση 115 οδηγών που προσλήφθηκαν με σύμβαση οκτώ μηνών, ενώ θα ακολουθήσει η πρόσληψη 35 ακόμη οδηγών το επόμενο διάστημα.
«Με σχετική ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι το 2024 περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ κάθε μέρα θα βρίσκονται στους δρόμους, αυτό είναι ένα πρώτο βήμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα. Έπονται δύο ακόμη πολύ σημαντικά βήματα. Σύντομα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και φαίνεται ότι για εξωγενείς λόγους θα είναι διαθέσιμα πιο νωρίς στη Θεσσαλονίκη από ό,τι στην Αθήνα. Και το β' εξάμηνο του 2024 θα έχουμε τη λειτουργία του μετρό. Είναι σημαντικές πρωτοβουλίες για να ενισχύσουμε τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και την καθημερινότητα των πολιτών».
Αναφορικά με τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία εκτιμάται ότι θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο και θα βγουν στους δρόμους της πόλης τον Απρίλιο. Ήδη έχουν γίνει οι διαδικασίες για να φτάσει το ρεύμα μέχρι τους 55 φορτιστές στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, το οποίο μέσα στην ημέρα θα επισκεφτεί η υφυπουργός, αρμόδια για θέματα μεταφορών, Χριστίνα Αλεξόπουλου.
Σε δηλώσεις της από τα γραφεία του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε στα 36 νέα λεωφορεία και τους 20 οδηγούς που μέσω εσωτερικών μετακινήσεων από το υπάρχον προσωπικό ανέβηκαν σε λεωφορεία και στους 115 νέους συμβασιούχους οδηγούς.
«Όλα αυτά αυξάνουν το συγκοινωνιακό έργο» είπε, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει άλλη πόλη στην Ελλάδα που να προστέθηκαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα 160 νέα δρομολόγια με γραμμές εξπρές.
Παράλληλα προχωρά η αντικατάσταση 16 παλαιών μισθωμένων λεωφορείων του ΟΑΣΘ (100 θέσεων) με νεότερα αρθρωτά (150 θέσεων). Επίσης, σε κυκλοφορία βρίσκονται και 195 λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο στην περιοχή ευθύνης Ο.Σ.Ε.Θ.
500 λεωφορεία από τον Φεβρουάριο
Συνολικά, τον Φεβρουάριο θα βρίσκονται δρομολογημένα 500 οχήματα στους δρόμους της πόλης. Ειδικότερα:
Τα επιπρόσθετα λεωφορεία ενισχύουν όλο το δίκτυο του ΟΑΣΘ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση.
Συγκεκριμένα, ενισχύθηκαν έως 33% οι γραμμές:
· Γραμμή 5, που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Κρήνη – Βενιζέλου
· Γραμμή 6, που εκτελεί το δρομολόγιο Καλαμαριά – Βενιζέλου
· Γραμμή 12, που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Κάτω Τούμπα
· Γραμμή 14, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Τούμπα – Ν.Σ. Σταθμός
· Γραμμή 21, που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους
· Γραμμή 28, που εκτελεί το δρομολόγιο Τ.Σ. Ευκαρπίας – Σκλαβενίτης – Πανεπιστήμια
· Γραμμή 32, που εκτελεί το δρομολόγιο Κάτω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους
· Γραμμή 34, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους.
Ο μητροπολιτικός φορέας
Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει η δημιουργία μητροπολιτικού φορέα, με τη συμμετοχή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου, της Περιφέρειας και των Δήμων, που θα έχει συντονιστικό ρόλο ώστε να "κουμπώνουν" όλες οι λειτουργίες της πόλης, όπως το ωράριο φορτοεκφορτώσεων και αποκομιδής απορριμμάτων, ώστε να λειτουργεί καλύτερα το συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΘ, των ΚΤΕΛ και στη συνέχεια του μετρό. Το α εξάμηνο 2024 θα είναι έτοιμη η σχετική μελέτη.
Αναφορικά με το μέλλον του ΟΑΣΘ, που βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2017, το υπουργείο φαίνεται να προκρίνει τη λύση ο Οργανισμός να παραμείνει δημόσιος και με βάση τις ανάγκες της πόλης για λεωφορεία (όπως αυτές θα προσδιοριστούν από τον ΟΣΕΘ) το υπόλοιπο συγκοινωνιακό έργο να καλυφθεί από ιδιώτες, όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα, που ένα μέρος των δρομολογίων εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ.
Αυτοψία στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) στη Σταυρούπολη, όπου πρόκειται να εγκατασταθούν οι υποδομές για τους σταθμούς φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, πραγματοποίησε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στο πλαίσιο της επίσκεψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου στη Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, στο σημείο θα τοποθετηθούν 55 ειδικοί φορτιστές για τα 110 αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία, τα οποία αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος του ερχόμενου Απριλίου.
Ήδη ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ολοκληρώσει τις εργασίες, ώστε να υπάρχει επαρκής ηλεκτροδότηση στο αμαξοστάσιο, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχου που θα εκτελέσει το έργο.
Την κυρία Αλεξοπούλου συνόδευσαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης και υπηρεσιακοί παράγοντες του Οργανισμού.
«Σήμερα είναι μια καλή μέρα, με όρους ρεαλισμού, χωρίς θριαμβολογίες για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Για πρώτη φορά μετά από περίπου 2 χρόνια περισσότερα από 300 λεωφορεία βρίσκονται στους δρόμους της πόλης», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά την επίσκεψη του στα γραφεία διοίκησης του ΟΑΣΘ.
Συγκεκριμένα σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης 305 λεωφορεία από 251 πριν λίγους μήνες. Με την ενσωμάτωση 115 από τους συνολικά 150 νέους οδηγούς, σήμερα κυκλοφορούν 305 λεωφορεία. Δηλαδή, σημειώθηκε μία αύξηση σε ποσοστό 21,5% στο πλήθος των δρομολογημένων λεωφορείων του Οργανισμού.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι αυτό είναι αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας και συντονισμού της πολιτικής ηγεσίας, της διοίκησης του ΟΑΣΘ και των εργαζόμενων. Όπως εξήγησε αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων και στην ενσωμάτωση 115 οδηγών που προσλήφθηκαν με σύμβαση οκτώ μηνών, ενώ θα ακολουθήσει η πρόσληψη 35 ακόμη οδηγών το επόμενο διάστημα.
«Με σχετική ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι το 2024 περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ κάθε μέρα θα βρίσκονται στους δρόμους, αυτό είναι ένα πρώτο βήμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα. Έπονται δύο ακόμη πολύ σημαντικά βήματα. Σύντομα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και φαίνεται ότι για εξωγενείς λόγους θα είναι διαθέσιμα πιο νωρίς στη Θεσσαλονίκη από ό,τι στην Αθήνα. Και το β' εξάμηνο του 2024 θα έχουμε τη λειτουργία του μετρό. Είναι σημαντικές πρωτοβουλίες για να ενισχύσουμε τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και την καθημερινότητα των πολιτών».
Αναφορικά με τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία εκτιμάται ότι θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο και θα βγουν στους δρόμους της πόλης τον Απρίλιο. Ήδη έχουν γίνει οι διαδικασίες για να φτάσει το ρεύμα μέχρι τους 55 φορτιστές στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, το οποίο μέσα στην ημέρα θα επισκεφτεί η υφυπουργός, αρμόδια για θέματα μεταφορών, Χριστίνα Αλεξόπουλου.
Σε δηλώσεις της από τα γραφεία του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε στα 36 νέα λεωφορεία και τους 20 οδηγούς που μέσω εσωτερικών μετακινήσεων από το υπάρχον προσωπικό ανέβηκαν σε λεωφορεία και στους 115 νέους συμβασιούχους οδηγούς.
«Όλα αυτά αυξάνουν το συγκοινωνιακό έργο» είπε, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει άλλη πόλη στην Ελλάδα που να προστέθηκαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα 160 νέα δρομολόγια με γραμμές εξπρές.
Παράλληλα προχωρά η αντικατάσταση 16 παλαιών μισθωμένων λεωφορείων του ΟΑΣΘ (100 θέσεων) με νεότερα αρθρωτά (150 θέσεων). Επίσης, σε κυκλοφορία βρίσκονται και 195 λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο στην περιοχή ευθύνης Ο.Σ.Ε.Θ.
500 λεωφορεία από τον Φεβρουάριο
Συνολικά, τον Φεβρουάριο θα βρίσκονται δρομολογημένα 500 οχήματα στους δρόμους της πόλης. Ειδικότερα:
Τα επιπρόσθετα λεωφορεία ενισχύουν όλο το δίκτυο του ΟΑΣΘ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση.
Συγκεκριμένα, ενισχύθηκαν έως 33% οι γραμμές:
· Γραμμή 5, που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Κρήνη – Βενιζέλου
· Γραμμή 6, που εκτελεί το δρομολόγιο Καλαμαριά – Βενιζέλου
· Γραμμή 12, που εκτελεί το δρομολόγιο ΚΤΕΛ – Κάτω Τούμπα
· Γραμμή 14, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Τούμπα – Ν.Σ. Σταθμός
· Γραμμή 21, που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους
· Γραμμή 28, που εκτελεί το δρομολόγιο Τ.Σ. Ευκαρπίας – Σκλαβενίτης – Πανεπιστήμια
· Γραμμή 32, που εκτελεί το δρομολόγιο Κάτω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους
· Γραμμή 34, που εκτελεί το δρομολόγιο Άνω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους.
Ο μητροπολιτικός φορέας
Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει η δημιουργία μητροπολιτικού φορέα, με τη συμμετοχή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου, της Περιφέρειας και των Δήμων, που θα έχει συντονιστικό ρόλο ώστε να "κουμπώνουν" όλες οι λειτουργίες της πόλης, όπως το ωράριο φορτοεκφορτώσεων και αποκομιδής απορριμμάτων, ώστε να λειτουργεί καλύτερα το συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΘ, των ΚΤΕΛ και στη συνέχεια του μετρό. Το α εξάμηνο 2024 θα είναι έτοιμη η σχετική μελέτη.
Αναφορικά με το μέλλον του ΟΑΣΘ, που βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2017, το υπουργείο φαίνεται να προκρίνει τη λύση ο Οργανισμός να παραμείνει δημόσιος και με βάση τις ανάγκες της πόλης για λεωφορεία (όπως αυτές θα προσδιοριστούν από τον ΟΣΕΘ) το υπόλοιπο συγκοινωνιακό έργο να καλυφθεί από ιδιώτες, όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα, που ένα μέρος των δρομολογίων εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ.
Αυτοψία στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) στη Σταυρούπολη, όπου πρόκειται να εγκατασταθούν οι υποδομές για τους σταθμούς φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, πραγματοποίησε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στο πλαίσιο της επίσκεψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου στη Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, στο σημείο θα τοποθετηθούν 55 ειδικοί φορτιστές για τα 110 αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία, τα οποία αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος του ερχόμενου Απριλίου.
Ήδη ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ολοκληρώσει τις εργασίες, ώστε να υπάρχει επαρκής ηλεκτροδότηση στο αμαξοστάσιο, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχου που θα εκτελέσει το έργο.
Την κυρία Αλεξοπούλου συνόδευσαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης και υπηρεσιακοί παράγοντες του Οργανισμού.
ΣΧΟΛΙΑ