ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Τέλος του 2023 θα ξεκαθαρίσει το καθεστώς του ΟΑΣΘ (βίντεο, φωτ.)

Δήλωσε τη βούλησή του να ανέβει σε αστικό του ΟΑΣΘ- Ενημερώθηκε για την ανοικτή επιστολή makthes.gr και «ΜτΚ»

 28/07/2023 12:36

Χρ. Σταϊκούρας: Τέλος του 2023 θα ξεκαθαρίσει το καθεστώς του ΟΑΣΘ (βίντεο, φωτ.)

Σοφία Χριστοφορίδου

Μέχρι το τέλος του έτους θα ξεκαθαρίσει αν ο ΟΑΣΘ παραμείνει δημόσιος οργανισμός ή περάσει εκ νέου σε καθεστώς ιδιωτικής επιχείρησης, όπως ανέφερε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από τον Ιούλιο του 2017, με αποτέλεσμα να προκαλούνται αλλεπάλληλες δυσλειτουργίες στον οργανισμό, κυρίως στο θέμα των προσλήψεων του απαραίτητου προσωπικού.

Ο υπουργός έφτασε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας συνοδευόμενος από τους υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Ξιφαρά, αφού πρώτα έκανε μια δοκιμαστική διαδρομή με το συρμό του μετρό, από το Συντριβάνι, με μια ενδιάμεση στάση στο σταθμό Παπάφη, όπου επιθεώρησε τα ακυρωτικά μηχανήματα.

Ο κ. Σταϊκούρας ερωτήθηκε από το makthes.gr αν θα δοκιμάσει να κάνει και μια διαδρομή με λεωφορείο του ΟΑΣΘ για να έχει ιδία αντίληψη των προβλημάτων που βιώνουν καθημερινά οι Θεσσαλονικείς. 

«Το θέμα δεν είναι να ανεβαίνεις ή να κατεβαίνεις από ένα λεωφορείο. Είναι να ακούς την πραγματικότητα και να αντιμετωπίζεις τα προβλήματα της καθημερινότητας και της πραγματικότητας. Άρα εμείς δεν έχουμε τη λογική να κρύβουμε προβλήματα κάτω από το χαλί ή να τα μετακυλύουμε στο μέλλον. Ήρθαμε να λύσουμε προβλήματα που πράγματι υφίστανται. Βλέπετε την απόλυτη ειλικρίνεια με την οποία παρουσιάζουμε την πραγματικότητα» απάντησε. 

Αναφορικά με την ανοικτή επιστολή της «ΜτΚ» και του makthes.gr σημείωσε: «Καθ’ οδόν από το αεροδρόμιο στο μετρό διέτρεξα την επιστολή σας και νομίζω ότι έχω δώσει ήδη απαντήσεις». Σε επαναληπτική ερώτησή μας για το ίδιο θέμα, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι πρόκειται να επισκεφτεί και το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ και ότι «βούλησή μας είναι να μπούμε σε λεωφορείο».

staikouras-thesniki-3.jpg


Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε επίσης ότι στις αρχές του 2024 θα παραληφθούν τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία από τα συνολικά 250 που θα διατεθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων άνω των 100 θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ. «Η ελληνική κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει πολύ πρόσφατα την προμήθεια νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, ένα σημαντικό ποσοστό των οποίων θα κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη. Εκτιμούμε ότι αυτό θα γίνει στις αρχές του 2024. Παράλληλα, έχουμε να τακτοποιήσουμε προβλήματα που υφίστανται στην πόλη της Θεσσαλονίκης στα λεωφορεία, στην καθημερινότητα, στον ΟΑΣΘ. Βούλησή μας είναι με την πολιτική ηγεσία να επισκεφτούμε τον ΟΑΣΘ, το μηχανοστάσιο κι αυτό θα το κάνουμε σε συστηματική βάση» τόνισε. «Έχουμε και άλλα θέματα να αντιμετωπίσουμε στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι το μέλλον του ΟΑΣΘ. Μιλάμε για έναν οργανισμό που είναι σε ειδική εκκαθάριση από το 2017, άρα απαιτούνται αποφάσεις κι αυτές θα ληφθούν εκτιμώ μέχρι τέλος του έτους» πρόσθεσε.

staikouras-thesniki-4.jpg


Μετρό: Το 2024 ξεκινάει η λειτουργία του

Αναφορικά με το μετρό είπε ότι «έχουμε ένα καλό παράδειγμα του πώς μπορεί να βελτιωθεί η καθημερινότητα του πολίτη κι αυτό θα πρέπει να γίνει συνδυαστικά με τις άλλες δυνατότητες που έχει ο πολίτης να μετακινηθεί». Χαρακτήρισε το μετρό εμβληματικό και οραματικό έργο, «του οποίου η λειτουργία θα ξεκινήσει το 2024, με 13 σταθμούς, 18 τρένα και την πρόθεση, τη βούληση και τη διάθεση και τη βεβαιότητα ότι τα έργα θα συνεχίσουν και θα τα βλέπει ο πολίτης και το επόμενο χρονικό διάστημα. Σύντομα, άμεσα, με ασφάλεια και με ταχύτητα». Αναφορικά με τη θέση του προέδρου της Ελληνικό Μετρό, που παραμένει κενή, μετά την υπουργοποίηση του κ. Ταχιάου, είπε ότι «αυτά είναι θέματα που θα συζητήσουμε στο μέλλον. Τοποθετούμαι μόνο για θέματα που έχουμε να ανακοινώσουμε».

staikouras-thesniki-6.jpg


Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη σύσκεψη με την παρουσία του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας , των περισσότερων δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος, των προέδρων των οργανισμών ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ, Εγνατίας Οδός, της διευθύντριας Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι κάθε μήνα όλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή κάποια από τα μέλη αυτής θα επισκέπτονται την πόλη «έτσι ώστε να δούμε τα μεγάλα έργα που γίνονται στη Θεσσαλονίκη, να δούμε τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, αλλά να λύσουμε και θέματα. Να δούμε πώς εξελίσσονται εμβληματικά έργα στο πεδίο των υποδομών αλλά και πώς θα βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη στο πεδίο των μεταφορών». Στη σύσκεψη αποφασίστηκε μεταξύ άλλων η δημιουργία "ομάδας δράσης" για το Flyover, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και του αναδόχου που θα κατασκευάσει το έργο. Το συντονισμό της ομάδας δράσης, που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα, θα έχει ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας- Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης. Ο στόχος είναι να αντιμετωπίζονται άμεσα τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκύψουν από το φθινόπωρο, με την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών για την κατασκευή του υπέργειου αυτοκινητόδρομου και τη μετατόπιση του κυκλοφοριακού φόρτου εντός του αστικού ιστού.

Στ. Κωνσταντινίδης

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Εσωτερικών Στάθης Κωνσταντινίδης δήλωσε εντυπωσιασμένος με τις υποδομές του μετρό. «Είμαι περήφανος που χρησιμοποιώ ένα τέτοιο μέσο στη Θεσσαλονίκη και που πολύ σύντομα θα διατεθεί προς χρήση στους συμπολίτες μας. Αντιλαμβάνεστε ότι τα μεγάλα έργα υποδομών χρειάζονται συνέργειες, χρειάζονται συμπράξεις, συνεργασίες. Βρίσκονται σε φάση υλοποίησης πολύ σημαντικά έργα, οδικά, σιδηροδρομικά, συγκοινωνιακά στην πόλη μας και για αυτό ακριβώς βρισκόμαστε εδώ πέρα, για αυτό ακριβώς συγκαλέσαμε ως Μακεδονίας Θράκης αυτή τη συνεργασία, προκειμένου με τους φορείς να εισπράξουμε, να καταγράψουμε τις αδυναμίες και να συντονίσουμε τις δράσεις, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή λειτουργικότητα , με τις μικρότερες συνέπειες για την καθημερινότητα των συμπολιτών μας».

Μέχρι το τέλος του έτους θα ξεκαθαρίσει αν ο ΟΑΣΘ παραμείνει δημόσιος οργανισμός ή περάσει εκ νέου σε καθεστώς ιδιωτικής επιχείρησης, όπως ανέφερε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από τον Ιούλιο του 2017, με αποτέλεσμα να προκαλούνται αλλεπάλληλες δυσλειτουργίες στον οργανισμό, κυρίως στο θέμα των προσλήψεων του απαραίτητου προσωπικού.

Ο υπουργός έφτασε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας συνοδευόμενος από τους υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Ξιφαρά, αφού πρώτα έκανε μια δοκιμαστική διαδρομή με το συρμό του μετρό, από το Συντριβάνι, με μια ενδιάμεση στάση στο σταθμό Παπάφη, όπου επιθεώρησε τα ακυρωτικά μηχανήματα.

Ο κ. Σταϊκούρας ερωτήθηκε από το makthes.gr αν θα δοκιμάσει να κάνει και μια διαδρομή με λεωφορείο του ΟΑΣΘ για να έχει ιδία αντίληψη των προβλημάτων που βιώνουν καθημερινά οι Θεσσαλονικείς. 

«Το θέμα δεν είναι να ανεβαίνεις ή να κατεβαίνεις από ένα λεωφορείο. Είναι να ακούς την πραγματικότητα και να αντιμετωπίζεις τα προβλήματα της καθημερινότητας και της πραγματικότητας. Άρα εμείς δεν έχουμε τη λογική να κρύβουμε προβλήματα κάτω από το χαλί ή να τα μετακυλύουμε στο μέλλον. Ήρθαμε να λύσουμε προβλήματα που πράγματι υφίστανται. Βλέπετε την απόλυτη ειλικρίνεια με την οποία παρουσιάζουμε την πραγματικότητα» απάντησε. 

Αναφορικά με την ανοικτή επιστολή της «ΜτΚ» και του makthes.gr σημείωσε: «Καθ’ οδόν από το αεροδρόμιο στο μετρό διέτρεξα την επιστολή σας και νομίζω ότι έχω δώσει ήδη απαντήσεις». Σε επαναληπτική ερώτησή μας για το ίδιο θέμα, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι πρόκειται να επισκεφτεί και το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ και ότι «βούλησή μας είναι να μπούμε σε λεωφορείο».

staikouras-thesniki-3.jpg


Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε επίσης ότι στις αρχές του 2024 θα παραληφθούν τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία από τα συνολικά 250 που θα διατεθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων άνω των 100 θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ. «Η ελληνική κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει πολύ πρόσφατα την προμήθεια νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, ένα σημαντικό ποσοστό των οποίων θα κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη. Εκτιμούμε ότι αυτό θα γίνει στις αρχές του 2024. Παράλληλα, έχουμε να τακτοποιήσουμε προβλήματα που υφίστανται στην πόλη της Θεσσαλονίκης στα λεωφορεία, στην καθημερινότητα, στον ΟΑΣΘ. Βούλησή μας είναι με την πολιτική ηγεσία να επισκεφτούμε τον ΟΑΣΘ, το μηχανοστάσιο κι αυτό θα το κάνουμε σε συστηματική βάση» τόνισε. «Έχουμε και άλλα θέματα να αντιμετωπίσουμε στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι το μέλλον του ΟΑΣΘ. Μιλάμε για έναν οργανισμό που είναι σε ειδική εκκαθάριση από το 2017, άρα απαιτούνται αποφάσεις κι αυτές θα ληφθούν εκτιμώ μέχρι τέλος του έτους» πρόσθεσε.

staikouras-thesniki-4.jpg


Μετρό: Το 2024 ξεκινάει η λειτουργία του

Αναφορικά με το μετρό είπε ότι «έχουμε ένα καλό παράδειγμα του πώς μπορεί να βελτιωθεί η καθημερινότητα του πολίτη κι αυτό θα πρέπει να γίνει συνδυαστικά με τις άλλες δυνατότητες που έχει ο πολίτης να μετακινηθεί». Χαρακτήρισε το μετρό εμβληματικό και οραματικό έργο, «του οποίου η λειτουργία θα ξεκινήσει το 2024, με 13 σταθμούς, 18 τρένα και την πρόθεση, τη βούληση και τη διάθεση και τη βεβαιότητα ότι τα έργα θα συνεχίσουν και θα τα βλέπει ο πολίτης και το επόμενο χρονικό διάστημα. Σύντομα, άμεσα, με ασφάλεια και με ταχύτητα». Αναφορικά με τη θέση του προέδρου της Ελληνικό Μετρό, που παραμένει κενή, μετά την υπουργοποίηση του κ. Ταχιάου, είπε ότι «αυτά είναι θέματα που θα συζητήσουμε στο μέλλον. Τοποθετούμαι μόνο για θέματα που έχουμε να ανακοινώσουμε».

staikouras-thesniki-6.jpg


Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη σύσκεψη με την παρουσία του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας , των περισσότερων δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος, των προέδρων των οργανισμών ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ, Εγνατίας Οδός, της διευθύντριας Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι κάθε μήνα όλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή κάποια από τα μέλη αυτής θα επισκέπτονται την πόλη «έτσι ώστε να δούμε τα μεγάλα έργα που γίνονται στη Θεσσαλονίκη, να δούμε τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, αλλά να λύσουμε και θέματα. Να δούμε πώς εξελίσσονται εμβληματικά έργα στο πεδίο των υποδομών αλλά και πώς θα βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη στο πεδίο των μεταφορών». Στη σύσκεψη αποφασίστηκε μεταξύ άλλων η δημιουργία "ομάδας δράσης" για το Flyover, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και του αναδόχου που θα κατασκευάσει το έργο. Το συντονισμό της ομάδας δράσης, που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα, θα έχει ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας- Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης. Ο στόχος είναι να αντιμετωπίζονται άμεσα τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκύψουν από το φθινόπωρο, με την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών για την κατασκευή του υπέργειου αυτοκινητόδρομου και τη μετατόπιση του κυκλοφοριακού φόρτου εντός του αστικού ιστού.

Στ. Κωνσταντινίδης

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Εσωτερικών Στάθης Κωνσταντινίδης δήλωσε εντυπωσιασμένος με τις υποδομές του μετρό. «Είμαι περήφανος που χρησιμοποιώ ένα τέτοιο μέσο στη Θεσσαλονίκη και που πολύ σύντομα θα διατεθεί προς χρήση στους συμπολίτες μας. Αντιλαμβάνεστε ότι τα μεγάλα έργα υποδομών χρειάζονται συνέργειες, χρειάζονται συμπράξεις, συνεργασίες. Βρίσκονται σε φάση υλοποίησης πολύ σημαντικά έργα, οδικά, σιδηροδρομικά, συγκοινωνιακά στην πόλη μας και για αυτό ακριβώς βρισκόμαστε εδώ πέρα, για αυτό ακριβώς συγκαλέσαμε ως Μακεδονίας Θράκης αυτή τη συνεργασία, προκειμένου με τους φορείς να εισπράξουμε, να καταγράψουμε τις αδυναμίες και να συντονίσουμε τις δράσεις, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή λειτουργικότητα , με τις μικρότερες συνέπειες για την καθημερινότητα των συμπολιτών μας».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία