ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Ο Χρ. Σταϊκούρας μέσα στον «εγκέφαλο» του μετρό

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ξεναγήθηκε στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας

 28/07/2023 15:27

Θεσσαλονίκη: Ο  Χρ. Σταϊκούρας μέσα στον «εγκέφαλο» του μετρό

Σοφία Χριστοφορίδου

Στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης ξεναγήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Είναι το σημείο που φαίνεται η εικόνα όλης της βασικής γραμμής, με την κίνηση των συρμών, το ποιοι συρμοί είναι σταματημένη και τα ελεύθερα τμήματα. Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας εξήγησε στον υπουργό ο Project Engineer της Hitachi Rail Δημήτρης Διαμαντόπουλος.

Όπως εξήγησε, μέσω του πίνακα ελέγχου «έχουμε εικόνα των συνθηκών στη γραμμή από άποψη λειτουργίας των συρμών. Τα τμήματα με κόκκινο δείχνουν τους συρμούς που είναι αυτή τη στιγμή σταματημένοι, τα τμήματα που είναι γκρι δεν έχουν κάποιο συρμό επάνω, ανά πάσα στιγμή ο χειριστής που βρίσκεται στο κέντρο μπορεί να ορίσει μια αποστολή για έναν συρμό, ότι πχ θα κάνει τη διαδρομή από το Αμαξοστάσιο μέχρι τον Νέο σιδηροδρομικό σταθμό και δεν χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο. Το σύστημα αυτόματα θα αναλάβει να κινήσει τους συρμούς και αυτοί θα ‘’φροντίσουν’’ μόνοι τους να τηρήσουν το χρονοδιάγραμμα και να εξυπηρετήσουν την επιβατική κίνηση των 18.000 επιβατών ανά κατεύθυνση. 

»Η ανθρώπινη παρέμβαση είναι μόνο για κάποιες περιπτώσεις, που θα συμβεί κάτι έκτακτο. Τα συστήματα είναι υπερσύγχρονα. Οι συρμοί από μόνοι τους εξασφαλίζουν την απόσταση ασφαλείας μεταξύ τους, με την ελάχιστη απόσταση των 90 δευτερολέπτων από συρμό σε συρμό. Είναι τόσο ασφαλές το σύστημα που, εφόσον κάθε τρένο ‘’γνωρίζει’’ τη θέση του και δίνει τη θέση του στο επόμενο τρένο, που ακόμα κι αν ακινητοποιηθεί έχει τον απαραίτητο χρόνο για να σταματήσει».

Στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης ξεναγήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Είναι το σημείο που φαίνεται η εικόνα όλης της βασικής γραμμής, με την κίνηση των συρμών, το ποιοι συρμοί είναι σταματημένη και τα ελεύθερα τμήματα. Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας εξήγησε στον υπουργό ο Project Engineer της Hitachi Rail Δημήτρης Διαμαντόπουλος.

Όπως εξήγησε, μέσω του πίνακα ελέγχου «έχουμε εικόνα των συνθηκών στη γραμμή από άποψη λειτουργίας των συρμών. Τα τμήματα με κόκκινο δείχνουν τους συρμούς που είναι αυτή τη στιγμή σταματημένοι, τα τμήματα που είναι γκρι δεν έχουν κάποιο συρμό επάνω, ανά πάσα στιγμή ο χειριστής που βρίσκεται στο κέντρο μπορεί να ορίσει μια αποστολή για έναν συρμό, ότι πχ θα κάνει τη διαδρομή από το Αμαξοστάσιο μέχρι τον Νέο σιδηροδρομικό σταθμό και δεν χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο. Το σύστημα αυτόματα θα αναλάβει να κινήσει τους συρμούς και αυτοί θα ‘’φροντίσουν’’ μόνοι τους να τηρήσουν το χρονοδιάγραμμα και να εξυπηρετήσουν την επιβατική κίνηση των 18.000 επιβατών ανά κατεύθυνση. 

»Η ανθρώπινη παρέμβαση είναι μόνο για κάποιες περιπτώσεις, που θα συμβεί κάτι έκτακτο. Τα συστήματα είναι υπερσύγχρονα. Οι συρμοί από μόνοι τους εξασφαλίζουν την απόσταση ασφαλείας μεταξύ τους, με την ελάχιστη απόσταση των 90 δευτερολέπτων από συρμό σε συρμό. Είναι τόσο ασφαλές το σύστημα που, εφόσον κάθε τρένο ‘’γνωρίζει’’ τη θέση του και δίνει τη θέση του στο επόμενο τρένο, που ακόμα κι αν ακινητοποιηθεί έχει τον απαραίτητο χρόνο για να σταματήσει».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία