ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έλενα Ράπτη στη «ΜτΚ»: Έτος αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό το 2024!

Η υφυπουργός Τουρισμού κάνει τον μέχρι στιγμής απολογισμό της φετινής τουριστικής χρονιάς και αναφέρει τα θετικά νούμερα για την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη

 22/09/2024 18:00

Έλενα Ράπτη στη «ΜτΚ»: Έτος αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό το 2024!

Νίκος Οικονόμου

«Η φετινή χρονιά εξελίσσεται σε έτος αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό» τονίζει η Έλενα Ράπτη. Η υφυπουργός Τουρισμού και βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης σε συνέντευξή της στη «ΜτΚ» τονίζει ότι τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος στο πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφουν διψήφια διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου σημειώνεται αύξηση 15,5% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και 12,2% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, ενώ αναμένεται να ξεπεράσουμε τα περσινά έσοδα των 20 δισεκατομμυρίων.

Για τα τέλος για το κρουαζιερόπλοια που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σημειώνει ότι το ετήσιο όφελος υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να κατανέμονται ισομερώς στους δήμους και στους προϋπολογισμούς των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Προαναγγέλλει ότι ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι η ανάπτυξη του homeporting, των υποδομών στους λιμένες, τα κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

Για τη Θεσσαλονίκη αναφέρει ότι σημείωσε άνοδο κατά 3,1% για το πρώτο επτάμηνο του 2024, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό και ότι πολλά στοιχεία βοηθούν για να αναδειχθεί ως πόλη citybreak προορισμού. Μαζί και το γεγονός ότι -όπως λέει η υφυπουργός- η Θεσσαλονίκη «αλλάζει και αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, αποκτώντας μία πιο σύγχρονη εικόνα, μία νέα ταυτότητα».

Τέλος χαρακτηρίζει καλά νέα την ανάδειξη του Απόστολου Τζιτζικώστα ως Επιτρόπου της Ελλάδας στην ΕΕ έχοντας στο χαρτοφυλάκιό του και τον τουρισμό. «Θα έχουμε στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή έναν εκπρόσωπο που έχει αποδείξει την αξία του, την επιμονή και αφοσίωσή του, από όποια θέση βρέθηκε. Είμαι βέβαιη ότι θα σταθεί αρωγός στη στρατηγική της Ελλάδας για τον τουρισμό».

Κυρία Ράπτη, βρισκόμαστε στο τέλος του Σεπτεμβρίου που παραδοσιακά σημαίνει και το τέλος της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Τι λένε τα φετινά νούμερα; Πώς πήγε η χρονιά;

Η φετινή χρονιά εξελίσσεται σε έτος αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό. Και δεν χρησιμοποιώ τυχαία τη λέξη εξελίσσεται, καθώς ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με πολλούς προορισμούς να κλείνουν την τουριστική σεζόν ακόμη και τον Νοέμβριο, όπως η Ρόδος!

Τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, στο πρώτο εξάμηνο του έτους, καταγράφουν διψήφια διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Συγκεκριμένα, για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, σημειώνεται αύξηση 15,5% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και 12,2% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις.

Αναμένεται λοιπόν, να ξεπεράσουμε τα περσινά έσοδα των 20 δισεκατομμυρίων.

Ποιες είναι οι περιοχές που αναδεικνύονται πρωταθλήτριες του φετινού επταμήνου;

Θα ξεκινήσω με την Αθήνα, η οποία το πρώτο επτάμηνο του 2024 έχει καταγράψει σχεδόν 4,5 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις! Το Ηράκλειο έχει ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια αφίξεις, ενώ ακολουθεί η Ρόδος με άνω του 1,5 εκ. επισκέπτες. Πάνω από 1 εκατομμύριο διεθνείς αφίξεις έχουν ήδη για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου και η Θεσσαλονίκη αλλά και η Κέρκυρα.

Το αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι βλέπουμε διάχυση των τουριστικών ροών σε πολλούς προορισμούς της χώρας, που είναι και ένας από τους βασικούς μας στόχους.

Και η Χαλκιδική;

Η Χαλκιδική ανέκαθεν αποτελούσε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Είναι μία περιοχή με απίστευτες φυσικές ομορφιές που προσελκύει κάθε χρόνο το ενδιαφέρον των τουριστών, ενώ αποτελεί και βασικό προορισμό οδικού τουρισμού.

Ειδικά για φέτος, να αναφέρω ότι η Χαλκιδική πρωταγωνιστεί και στις επιλογές των συμπολιτών μας μέσα από το πρόγραμμα Τουρισμός για Όλους, του υπουργείου Τουρισμού.

Αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνει ότι η δουλειά που γίνεται στη Χαλκιδική ευρύτερα, από όλους τους φορείς, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια κι επιχειρηματίες πιάνει τόπο και αποδίδει καρπούς.

Πάντως σε κάποιους προορισμούς είχαμε φαινόμενα υπερτουρισμού που ενόχλησαν. Τι λέτε για αυτό το ζήτημα που μπορεί στο άμεσο μέλλον να φρενάρει την πορεία ανάπτυξης του τουρισμού στη χώρα μας;

Αν και θεωρώ πως δεν μπορούμε να μιλάμε για υπερτουρισμό στην Ελλάδα, καθώς η όποια πίεση ασκείται σε δημοφιλείς προορισμούς αφορά στους μήνες αιχμής, δηλαδή Ιούλιο και Αύγουστο, θέλω να σας πω πως στο υπουργείο Τουρισμού, παρεμβαίνουμε και λαμβάνουμε μέτρα σήμερα, ώστε να μη χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε δυσμενείς καταστάσεις στο μέλλον.

Συγκεκριμένα, μετά και τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ακολούθησε εξειδίκευση των μέτρων από την υπουργό τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, βάσει της οποίας επιβάλλεται ειδικό τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

Παράλληλα, για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο το τέλος θα είναι κατά 40% μειωμένο, ενώ τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο θα είναι μειωμένο κατά 80% .

Από τις ενέργειες αυτές, το ετήσιο όφελος υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να κατανέμονται ισομερώς: στους δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, στον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και στον προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι η ανάπτυξη του homeporting, των υποδομών στους λιμένες, τα κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

Σχετικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει ειδική ρύθμιση για τη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών και αντίστοιχων προδιαγραφών ασφαλείας, με βασικό κριτήριο τη διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας και την ποιότητα της τουριστικής προσφοράς στην Ελλάδα.

Τι λένε τα νούμερα της χρονιάς για τη Θεσσαλονίκη και πόσο κοντά είναι η πόλη στην υλοποίηση του στόχου του city break;

Η Θεσσαλονίκη, όπως καταγράφουν τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, σημείωσε άνοδο κατά 3,1% για το πρώτο επτάμηνο του 2024, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό. Είναι μία πόλη που συνδυάζει τα πάντα: πολιτισμό, ιστορία, ψυχαγωγία, γαστρονομία και δεν είναι τυχαίο που προσελκύει το ενδιαφέρον των επενδυτών. Η σύνδεσή της με αεροδρόμια του εξωτερικού, οι ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας που διαθέτει, το κλίμα της, σίγουρα τη βοηθούν να στηρίξει ένα επιτυχημένο μοντέλο citybreak.

H καμπάνια του ΕΟΤ από το 2022 για ένα αυθεντικό ελληνικό σαββατοκύριακο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με κεντρικό σύνθημα «Greekend: End your week like a Greek» ενίσχυσε αυτή την προσπάθεια, καλώντας τους τουρίστες να βιώσουν και να απολαύσουν την εμπειρία σε ένα greekend, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μόνο κατά τους θερινούς μήνες.

Και σε επίπεδο υποδομών όμως, βλέπουμε ότι υλοποιούνται σημαντικά έργα για τη βελτίωση των μεταφορών και των δημόσιων εγκαταστάσεων, όπως και στην καθημερινότητα των πολιτών, με σταθερά βήματα.

Όλα αυτά συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάδειξη και προώθηση της Θεσσαλονίκης ως citybreak προορισμού.

Αυτές τις ημέρες ολοκληρώθηκαν οι αιτήσεις για τις σχολές ξεναγών σε Αθήνα, Ρόδο και Θεσσαλονίκη. Τι προσδοκάτε από τη φετινή διαδικασία;

Η προσδοκία μας από την τουριστική εκπαίδευση, είναι να διαμορφωθεί μία νέα γενιά επαγγελματιών, οι οποίοι θα διαθέτουν υψηλού επιπέδου κατάρτιση και εξειδίκευση.

Αυτό θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών που παρέχονται στους επισκέπτες, προβάλλοντας με τον καλύτερο τρόπο τον πλούτο της ελληνικής πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς.

Με τη συνεχή ανάπτυξη του τουριστικού τομέα, η ανάγκη για άρτια καταρτισμένους ξεναγούς αυξάνεται, και μέσω των Σχολών μας προετοιμάζουμε επαγγελματίες που μπορούν να προωθήσουν την Ελλάδα ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό.

Ειδικά για τους ξεναγούς, οι παρεμβάσεις μας μέσα από τον νέο μας νόμο έχουν στόχο τη θωράκιση και την αναβάθμιση του επαγγέλματος του ξεναγού, για πρώτη φορά, μετά από δεκαετίες.

Εκσυγχρονίζοντας τη σχετική νομοθεσία, για πρώτη φορά υπάρχει πρόβλεψη λειτουργίας τουλάχιστον 2 Σχολών Ξεναγών. Φέτος συνεχίζουμε με την ετήσια προκήρυξη εισαγωγής σε 3 Σχολές που λειτουργούμε σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ρόδο.

Παράλληλα, με την αλλαγή προγράμματος σπουδών, εισαγάγαμε και τις ειδικές μορφές τουρισμού, με ενσωμάτωσή τους στην τουριστική εκπαίδευση, ενώ φέτος, μοριοδοτήσαμε επιπλέον την γνώση συγκεκριμένων ξένων γλωσσών που έχει ανάγκη η τουριστική αγορά.

Την Τρίτη ανακοινώθηκε από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας το οποίο θα αναλάβει ο Απόστολος Τζιτζικώστας εκτός από τις βιώσιμες μεταφορές περιλαμβάνει και τον τουρισμό. Είναι καλά αυτά τα νέα για τον τουρισμό της Ελλάδας;

Τα νέα είναι καλά για πολλούς λόγους! Για τη χώρα μας, για τη Βόρεια Ελλάδα, για τον τουρισμό, καθώς θα έχουμε στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή έναν εκπρόσωπο που έχει αποδείξει την αξία του, την επιμονή και αφοσίωσή του, από όποια θέση βρέθηκε.

Γνωρίζοντας προσωπικά τον Απόστολο και έχοντας συνεργαστεί μαζί του, είμαι βέβαιη για τον ουσιαστικό ρόλο που θα διαδραματίσει και ότι, και από τα νέα του καθήκοντα, θα σταθεί αρωγός στη στρατηγική της Ελλάδας για τον τουρισμό.

Και κάτι για τη Θεσσαλονίκη. Το Μετρό ξεκινά τη λειτουργία του σε δύο μήνες. Πόσο σημαντική είναι αυτή η εξέλιξη για τους πολίτες της πόλης, αλλά και για την τουριστική εξέλιξη της Θεσσαλονίκης; Και τι άλλο πρέπει να γίνει για να μπορούμε να πούμε ότι η Θεσσαλονίκη γυρίζει σελίδα;

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα σπουδαίο έργο, που, όπως εξήγγειλε και ο πρωθυπουργός, θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου. Γνωρίζω καλά, πόσο πολύ το περιμένουμε όλοι στη Θεσσαλονίκη και πόσο θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού της πόλης.

Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται ήδη σε τροχιά πλήρους ανάπτυξης με τεράστια έργα, τα περισσότερα που έχει κάνει ποτέ μία κυβέρνηση για την πόλη μας.

Ο FlyOver, τα έργα αναβάθμισης σιδηροδρομικών, οδικών γραμμών και επέκτασης δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, τα εμβληματικά έργα πολιτισμού με αναπλάσεις μνημείων, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και η ίδρυση του Μουσείου Ολοκαυτώματος, το έργο ανάπλασης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και η δημιουργία του Τεχνολογικού Πάρκου ThessINTEC είναι έργα που θα ενισχύσουν την οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα. Παράλληλα, οι αξιοποιήσεις ακινήτων, όπως του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, του Κυβερνείου Θεσσαλονίκης, της Ακτής και πρώην Camping Αγίας Τριάδας, θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Επίσης, εντός της επόμενης τετραετίας η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο αντικαρκινικό νοσοκομείο και το πιο σύγχρονο παιδιατρικό νοσοκομείο στη χώρα, σε συνδυασμό με σημαντικές παρεμβάσεις οι οποίες γίνονται από το Ταμείο Ανάκαμψης σε όλες τις κτηριολογικές νοσοκομειακές υποδομές, σε τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και σε Κέντρα Υγείας.

Η Θεσσαλονίκη λοιπόν, αλλάζει και αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, αποκτώντας μία πιο σύγχρονη εικόνα, μία νέα ταυτότητα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22.09.2024

«Η φετινή χρονιά εξελίσσεται σε έτος αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό» τονίζει η Έλενα Ράπτη. Η υφυπουργός Τουρισμού και βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης σε συνέντευξή της στη «ΜτΚ» τονίζει ότι τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος στο πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφουν διψήφια διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου σημειώνεται αύξηση 15,5% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και 12,2% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, ενώ αναμένεται να ξεπεράσουμε τα περσινά έσοδα των 20 δισεκατομμυρίων.

Για τα τέλος για το κρουαζιερόπλοια που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σημειώνει ότι το ετήσιο όφελος υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να κατανέμονται ισομερώς στους δήμους και στους προϋπολογισμούς των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Προαναγγέλλει ότι ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι η ανάπτυξη του homeporting, των υποδομών στους λιμένες, τα κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

Για τη Θεσσαλονίκη αναφέρει ότι σημείωσε άνοδο κατά 3,1% για το πρώτο επτάμηνο του 2024, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό και ότι πολλά στοιχεία βοηθούν για να αναδειχθεί ως πόλη citybreak προορισμού. Μαζί και το γεγονός ότι -όπως λέει η υφυπουργός- η Θεσσαλονίκη «αλλάζει και αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, αποκτώντας μία πιο σύγχρονη εικόνα, μία νέα ταυτότητα».

Τέλος χαρακτηρίζει καλά νέα την ανάδειξη του Απόστολου Τζιτζικώστα ως Επιτρόπου της Ελλάδας στην ΕΕ έχοντας στο χαρτοφυλάκιό του και τον τουρισμό. «Θα έχουμε στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή έναν εκπρόσωπο που έχει αποδείξει την αξία του, την επιμονή και αφοσίωσή του, από όποια θέση βρέθηκε. Είμαι βέβαιη ότι θα σταθεί αρωγός στη στρατηγική της Ελλάδας για τον τουρισμό».

Κυρία Ράπτη, βρισκόμαστε στο τέλος του Σεπτεμβρίου που παραδοσιακά σημαίνει και το τέλος της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Τι λένε τα φετινά νούμερα; Πώς πήγε η χρονιά;

Η φετινή χρονιά εξελίσσεται σε έτος αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό. Και δεν χρησιμοποιώ τυχαία τη λέξη εξελίσσεται, καθώς ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με πολλούς προορισμούς να κλείνουν την τουριστική σεζόν ακόμη και τον Νοέμβριο, όπως η Ρόδος!

Τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, στο πρώτο εξάμηνο του έτους, καταγράφουν διψήφια διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Συγκεκριμένα, για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, σημειώνεται αύξηση 15,5% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και 12,2% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις.

Αναμένεται λοιπόν, να ξεπεράσουμε τα περσινά έσοδα των 20 δισεκατομμυρίων.

Ποιες είναι οι περιοχές που αναδεικνύονται πρωταθλήτριες του φετινού επταμήνου;

Θα ξεκινήσω με την Αθήνα, η οποία το πρώτο επτάμηνο του 2024 έχει καταγράψει σχεδόν 4,5 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις! Το Ηράκλειο έχει ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια αφίξεις, ενώ ακολουθεί η Ρόδος με άνω του 1,5 εκ. επισκέπτες. Πάνω από 1 εκατομμύριο διεθνείς αφίξεις έχουν ήδη για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου και η Θεσσαλονίκη αλλά και η Κέρκυρα.

Το αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι βλέπουμε διάχυση των τουριστικών ροών σε πολλούς προορισμούς της χώρας, που είναι και ένας από τους βασικούς μας στόχους.

Και η Χαλκιδική;

Η Χαλκιδική ανέκαθεν αποτελούσε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Είναι μία περιοχή με απίστευτες φυσικές ομορφιές που προσελκύει κάθε χρόνο το ενδιαφέρον των τουριστών, ενώ αποτελεί και βασικό προορισμό οδικού τουρισμού.

Ειδικά για φέτος, να αναφέρω ότι η Χαλκιδική πρωταγωνιστεί και στις επιλογές των συμπολιτών μας μέσα από το πρόγραμμα Τουρισμός για Όλους, του υπουργείου Τουρισμού.

Αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνει ότι η δουλειά που γίνεται στη Χαλκιδική ευρύτερα, από όλους τους φορείς, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια κι επιχειρηματίες πιάνει τόπο και αποδίδει καρπούς.

Πάντως σε κάποιους προορισμούς είχαμε φαινόμενα υπερτουρισμού που ενόχλησαν. Τι λέτε για αυτό το ζήτημα που μπορεί στο άμεσο μέλλον να φρενάρει την πορεία ανάπτυξης του τουρισμού στη χώρα μας;

Αν και θεωρώ πως δεν μπορούμε να μιλάμε για υπερτουρισμό στην Ελλάδα, καθώς η όποια πίεση ασκείται σε δημοφιλείς προορισμούς αφορά στους μήνες αιχμής, δηλαδή Ιούλιο και Αύγουστο, θέλω να σας πω πως στο υπουργείο Τουρισμού, παρεμβαίνουμε και λαμβάνουμε μέτρα σήμερα, ώστε να μη χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε δυσμενείς καταστάσεις στο μέλλον.

Συγκεκριμένα, μετά και τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ακολούθησε εξειδίκευση των μέτρων από την υπουργό τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, βάσει της οποίας επιβάλλεται ειδικό τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

Παράλληλα, για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο το τέλος θα είναι κατά 40% μειωμένο, ενώ τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο θα είναι μειωμένο κατά 80% .

Από τις ενέργειες αυτές, το ετήσιο όφελος υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να κατανέμονται ισομερώς: στους δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, στον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και στον προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι η ανάπτυξη του homeporting, των υποδομών στους λιμένες, τα κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

Σχετικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει ειδική ρύθμιση για τη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών και αντίστοιχων προδιαγραφών ασφαλείας, με βασικό κριτήριο τη διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας και την ποιότητα της τουριστικής προσφοράς στην Ελλάδα.

Τι λένε τα νούμερα της χρονιάς για τη Θεσσαλονίκη και πόσο κοντά είναι η πόλη στην υλοποίηση του στόχου του city break;

Η Θεσσαλονίκη, όπως καταγράφουν τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, σημείωσε άνοδο κατά 3,1% για το πρώτο επτάμηνο του 2024, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό. Είναι μία πόλη που συνδυάζει τα πάντα: πολιτισμό, ιστορία, ψυχαγωγία, γαστρονομία και δεν είναι τυχαίο που προσελκύει το ενδιαφέρον των επενδυτών. Η σύνδεσή της με αεροδρόμια του εξωτερικού, οι ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας που διαθέτει, το κλίμα της, σίγουρα τη βοηθούν να στηρίξει ένα επιτυχημένο μοντέλο citybreak.

H καμπάνια του ΕΟΤ από το 2022 για ένα αυθεντικό ελληνικό σαββατοκύριακο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με κεντρικό σύνθημα «Greekend: End your week like a Greek» ενίσχυσε αυτή την προσπάθεια, καλώντας τους τουρίστες να βιώσουν και να απολαύσουν την εμπειρία σε ένα greekend, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μόνο κατά τους θερινούς μήνες.

Και σε επίπεδο υποδομών όμως, βλέπουμε ότι υλοποιούνται σημαντικά έργα για τη βελτίωση των μεταφορών και των δημόσιων εγκαταστάσεων, όπως και στην καθημερινότητα των πολιτών, με σταθερά βήματα.

Όλα αυτά συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάδειξη και προώθηση της Θεσσαλονίκης ως citybreak προορισμού.

Αυτές τις ημέρες ολοκληρώθηκαν οι αιτήσεις για τις σχολές ξεναγών σε Αθήνα, Ρόδο και Θεσσαλονίκη. Τι προσδοκάτε από τη φετινή διαδικασία;

Η προσδοκία μας από την τουριστική εκπαίδευση, είναι να διαμορφωθεί μία νέα γενιά επαγγελματιών, οι οποίοι θα διαθέτουν υψηλού επιπέδου κατάρτιση και εξειδίκευση.

Αυτό θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών που παρέχονται στους επισκέπτες, προβάλλοντας με τον καλύτερο τρόπο τον πλούτο της ελληνικής πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς.

Με τη συνεχή ανάπτυξη του τουριστικού τομέα, η ανάγκη για άρτια καταρτισμένους ξεναγούς αυξάνεται, και μέσω των Σχολών μας προετοιμάζουμε επαγγελματίες που μπορούν να προωθήσουν την Ελλάδα ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό.

Ειδικά για τους ξεναγούς, οι παρεμβάσεις μας μέσα από τον νέο μας νόμο έχουν στόχο τη θωράκιση και την αναβάθμιση του επαγγέλματος του ξεναγού, για πρώτη φορά, μετά από δεκαετίες.

Εκσυγχρονίζοντας τη σχετική νομοθεσία, για πρώτη φορά υπάρχει πρόβλεψη λειτουργίας τουλάχιστον 2 Σχολών Ξεναγών. Φέτος συνεχίζουμε με την ετήσια προκήρυξη εισαγωγής σε 3 Σχολές που λειτουργούμε σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ρόδο.

Παράλληλα, με την αλλαγή προγράμματος σπουδών, εισαγάγαμε και τις ειδικές μορφές τουρισμού, με ενσωμάτωσή τους στην τουριστική εκπαίδευση, ενώ φέτος, μοριοδοτήσαμε επιπλέον την γνώση συγκεκριμένων ξένων γλωσσών που έχει ανάγκη η τουριστική αγορά.

Την Τρίτη ανακοινώθηκε από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας το οποίο θα αναλάβει ο Απόστολος Τζιτζικώστας εκτός από τις βιώσιμες μεταφορές περιλαμβάνει και τον τουρισμό. Είναι καλά αυτά τα νέα για τον τουρισμό της Ελλάδας;

Τα νέα είναι καλά για πολλούς λόγους! Για τη χώρα μας, για τη Βόρεια Ελλάδα, για τον τουρισμό, καθώς θα έχουμε στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή έναν εκπρόσωπο που έχει αποδείξει την αξία του, την επιμονή και αφοσίωσή του, από όποια θέση βρέθηκε.

Γνωρίζοντας προσωπικά τον Απόστολο και έχοντας συνεργαστεί μαζί του, είμαι βέβαιη για τον ουσιαστικό ρόλο που θα διαδραματίσει και ότι, και από τα νέα του καθήκοντα, θα σταθεί αρωγός στη στρατηγική της Ελλάδας για τον τουρισμό.

Και κάτι για τη Θεσσαλονίκη. Το Μετρό ξεκινά τη λειτουργία του σε δύο μήνες. Πόσο σημαντική είναι αυτή η εξέλιξη για τους πολίτες της πόλης, αλλά και για την τουριστική εξέλιξη της Θεσσαλονίκης; Και τι άλλο πρέπει να γίνει για να μπορούμε να πούμε ότι η Θεσσαλονίκη γυρίζει σελίδα;

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα σπουδαίο έργο, που, όπως εξήγγειλε και ο πρωθυπουργός, θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου. Γνωρίζω καλά, πόσο πολύ το περιμένουμε όλοι στη Θεσσαλονίκη και πόσο θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού της πόλης.

Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται ήδη σε τροχιά πλήρους ανάπτυξης με τεράστια έργα, τα περισσότερα που έχει κάνει ποτέ μία κυβέρνηση για την πόλη μας.

Ο FlyOver, τα έργα αναβάθμισης σιδηροδρομικών, οδικών γραμμών και επέκτασης δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, τα εμβληματικά έργα πολιτισμού με αναπλάσεις μνημείων, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και η ίδρυση του Μουσείου Ολοκαυτώματος, το έργο ανάπλασης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και η δημιουργία του Τεχνολογικού Πάρκου ThessINTEC είναι έργα που θα ενισχύσουν την οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα. Παράλληλα, οι αξιοποιήσεις ακινήτων, όπως του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, του Κυβερνείου Θεσσαλονίκης, της Ακτής και πρώην Camping Αγίας Τριάδας, θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Επίσης, εντός της επόμενης τετραετίας η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο αντικαρκινικό νοσοκομείο και το πιο σύγχρονο παιδιατρικό νοσοκομείο στη χώρα, σε συνδυασμό με σημαντικές παρεμβάσεις οι οποίες γίνονται από το Ταμείο Ανάκαμψης σε όλες τις κτηριολογικές νοσοκομειακές υποδομές, σε τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και σε Κέντρα Υγείας.

Η Θεσσαλονίκη λοιπόν, αλλάζει και αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, αποκτώντας μία πιο σύγχρονη εικόνα, μία νέα ταυτότητα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22.09.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία