ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εξελίξεις στον «Ηρακλή» που εκμισθώνει τα ακίνητα στον ΟΑΣΘ

Την παραίτησή του από πρόεδρος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του προμηθευτικού συνεταιρισμού αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης, υπέβαλε σήμερα ο Κάρολος Μυλωνόπουλος

 04/04/2024 18:04

Εξελίξεις στον «Ηρακλή» που εκμισθώνει τα ακίνητα στον ΟΑΣΘ

Νίκος Ηλιάδης

Την παραίτησή του από πρόεδρος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του προμηθευτικού συνεταιρισμού αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης ο «Ηρακλής», υπέβαλε σήμερα ο Κάρολος Μυλωνόπουλος.

 Ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη καθώς ο κ. Μυλωνόπουλος δεν ήλεγχε εδώ και καιρό το 9μελες διοικητικό συμβούλιο του “Ηρακλή” εκ των οποίων έξι μέλη ήταν απέναντί του και διαφωνούσαν με τις επιλογές και τις πρωτοβουλίες του. Το χάσμα αυτό διαπιστώθηκε και στην προ εβδομάδων γενική συνέλευση του συνεταιρισμού όπου ουσιαστικά απορρίφθηκε η τακτική της συνεννόησης με τον ΟΑΣΘ την οποία ακολουθούσε ο κ. Μυλωνόπουλος.

 Υπενθυμίζεται ότι ο “Ηρακλής” είναι ο εκμισθωτής των ακινήτων τα οποία χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ (αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα και η εξαώροφη οικοδομή επί της Παπαναστασίου όπου στεγάζονται τα γραφεία του Οργανισμού). Το δ.σ. του συνεταιρισμού είχε διοριστεί από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με συγκεκριμένη θητεία κάποιων μηνών έως ότου προκηρυχθούν εκλογές για την ανάδειξη νέου.

Εξηγώντας τους λόγους της παραίτησής του ο κ. Μυλωνόπουλος αναφέρει ότι “στην απόφαση αυτή οδηγήθηκα προκειμένου να προστατέψω τους συνεταιριστές του «Ηρακλή», αλλά και το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη, έργο με το οποίο δημιούργησε και στηρίζει ο συνεταιρισμός με μεγάλη επιτυχία εδώ και 70 χρόνια”. 

Περαιτέρω δε, εξηγεί ότι “έξι από τα συνολικά εννέα διορισμένα από το πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης μέλη του διοικητικού συμβουλίου του «Ηρακλή», χωρίς νομιμοποίηση από τους ίδιους τους συνεταιριστές, αφού δεν υπάρχει σχετική απόφαση από τη γενική συνέλευση, αποφάσισαν να προβούν σε διακοπή διαπραγματεύσεων με τον ΟΑΣΘ και να προχωρήσουν σε μετωπική σύγκρουση μαζί του, σε μια καίρια για τον συνεταιρισμό, για τον Οργανισμό και για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης στιγμή”. 

Και καταλήγει σημειώνοντας πως “έχω μάθει στη ζωή μου να λειτουργώ με γνώμονα το συλλογικό συμφέρον και γι’ αυτό πέτυχα θετικά αποτελέσματα για τον συνεταιρισμό και τα μέλη του, πληρώνοντας όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις μέχρι και το 2022. Έχω μάθει, επίσης, να αποφεύγω ανούσιες αντιπαραθέσεις που διχάζουν τον κόσμο. Για το λόγο αυτό, καλώ τους συναδέλφους συνεταιριστές σε επαγρύπνηση”.

Οι διαφωνίες

Σημείο τριβής στο εσωτερικό του “Ηρακλή” είναι η πρόταση του ΟΑΣΘ για υπογραφή νέου μισθωτηρίου συμβολαίου για τα τρία ακίνητα του συνεταιρισμού τα οποία χρησιμοποιεί ο Οργανισμός. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ενεργό συμβόλαιο μίσθωσης των ακινήτων καθώς το προηγούμενο έχει λήξει τον Δεκέμβριο του 2018. Μάλιστα, ο “Ηρακλής” έχει στα χέρια του δικαστική απόφαση που του δίνει τη δυνατότητα να προβεί σε έξωση του ΟΑΣΘ, την οποία όμως δεν έχει ενεργοποιήσει ακόμη. 

Ο λόγος της έξωσης είναι ότι ο Οργανισμός δεν έχει πληρώσει ούτε ένα ευρώ για ενοίκιο εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι συνολικές ανεξόφλητες οφειλές του ΟΑΣΘ προς τον συνεταιρισμό υπερβαίνουν τα 13 εκατ. ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα ποσόν περίπου 2,4 εκατ. που αποτελεί υπόλοιπο δανείου το οποίο είχε χορηγήσει το 2011 ο “Ηρακλής” προς τον ΟΑΣΘ, όταν ακόμη αυτός ανήκει στους μετόχους. Άλλα 4 εκατ. αφορούν μη καταβληθέντα μισθώματα για την περίοδο πριν από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ το 2017.

Η πρόταση του ΟΑΣΘ για το νέο μισθωτήριο προβλέπει καταβολή μηνιαίου μισθώματος ύψους 75.000 ευρώ, καταβολή των μισθωμάτων για τα έτη 2023 και 2024, δηλαδή ποσόν 1,8 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα αποπληρωμή του υπολοίπου του δανείου των 2,4 εκατ. ευρώ σε 24 δόσεις των 100.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι το αρχικό ύψος του δανείου (μαζί με τους τόκους) ήταν 3 εκατ. αλλά το 2023 ο ΟΑΣΘ κατέβαλε 600.000 ευρώ προκειμένου ο “Ηρακλής” να πληρώσει τους φόρους (ΕΝΦΙΑ) που αντιστοιχούν στα συγκεκριμένα ακίνητα.

Πλέον, έπειτα από αυτήν την εξέλιξη είναι προφανές ότι σταματά προς το παρόν κάθε συζήτηση μεταξύ “Ηρακλή” και ΟΑΣΘ σχετικά με την υπογραφή νέου μισθωτηρίου συμβολαίου.

Την παραίτησή του από πρόεδρος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του προμηθευτικού συνεταιρισμού αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης ο «Ηρακλής», υπέβαλε σήμερα ο Κάρολος Μυλωνόπουλος.

 Ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη καθώς ο κ. Μυλωνόπουλος δεν ήλεγχε εδώ και καιρό το 9μελες διοικητικό συμβούλιο του “Ηρακλή” εκ των οποίων έξι μέλη ήταν απέναντί του και διαφωνούσαν με τις επιλογές και τις πρωτοβουλίες του. Το χάσμα αυτό διαπιστώθηκε και στην προ εβδομάδων γενική συνέλευση του συνεταιρισμού όπου ουσιαστικά απορρίφθηκε η τακτική της συνεννόησης με τον ΟΑΣΘ την οποία ακολουθούσε ο κ. Μυλωνόπουλος.

 Υπενθυμίζεται ότι ο “Ηρακλής” είναι ο εκμισθωτής των ακινήτων τα οποία χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ (αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα και η εξαώροφη οικοδομή επί της Παπαναστασίου όπου στεγάζονται τα γραφεία του Οργανισμού). Το δ.σ. του συνεταιρισμού είχε διοριστεί από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με συγκεκριμένη θητεία κάποιων μηνών έως ότου προκηρυχθούν εκλογές για την ανάδειξη νέου.

Εξηγώντας τους λόγους της παραίτησής του ο κ. Μυλωνόπουλος αναφέρει ότι “στην απόφαση αυτή οδηγήθηκα προκειμένου να προστατέψω τους συνεταιριστές του «Ηρακλή», αλλά και το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη, έργο με το οποίο δημιούργησε και στηρίζει ο συνεταιρισμός με μεγάλη επιτυχία εδώ και 70 χρόνια”. 

Περαιτέρω δε, εξηγεί ότι “έξι από τα συνολικά εννέα διορισμένα από το πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης μέλη του διοικητικού συμβουλίου του «Ηρακλή», χωρίς νομιμοποίηση από τους ίδιους τους συνεταιριστές, αφού δεν υπάρχει σχετική απόφαση από τη γενική συνέλευση, αποφάσισαν να προβούν σε διακοπή διαπραγματεύσεων με τον ΟΑΣΘ και να προχωρήσουν σε μετωπική σύγκρουση μαζί του, σε μια καίρια για τον συνεταιρισμό, για τον Οργανισμό και για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης στιγμή”. 

Και καταλήγει σημειώνοντας πως “έχω μάθει στη ζωή μου να λειτουργώ με γνώμονα το συλλογικό συμφέρον και γι’ αυτό πέτυχα θετικά αποτελέσματα για τον συνεταιρισμό και τα μέλη του, πληρώνοντας όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις μέχρι και το 2022. Έχω μάθει, επίσης, να αποφεύγω ανούσιες αντιπαραθέσεις που διχάζουν τον κόσμο. Για το λόγο αυτό, καλώ τους συναδέλφους συνεταιριστές σε επαγρύπνηση”.

Οι διαφωνίες

Σημείο τριβής στο εσωτερικό του “Ηρακλή” είναι η πρόταση του ΟΑΣΘ για υπογραφή νέου μισθωτηρίου συμβολαίου για τα τρία ακίνητα του συνεταιρισμού τα οποία χρησιμοποιεί ο Οργανισμός. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ενεργό συμβόλαιο μίσθωσης των ακινήτων καθώς το προηγούμενο έχει λήξει τον Δεκέμβριο του 2018. Μάλιστα, ο “Ηρακλής” έχει στα χέρια του δικαστική απόφαση που του δίνει τη δυνατότητα να προβεί σε έξωση του ΟΑΣΘ, την οποία όμως δεν έχει ενεργοποιήσει ακόμη. 

Ο λόγος της έξωσης είναι ότι ο Οργανισμός δεν έχει πληρώσει ούτε ένα ευρώ για ενοίκιο εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι συνολικές ανεξόφλητες οφειλές του ΟΑΣΘ προς τον συνεταιρισμό υπερβαίνουν τα 13 εκατ. ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα ποσόν περίπου 2,4 εκατ. που αποτελεί υπόλοιπο δανείου το οποίο είχε χορηγήσει το 2011 ο “Ηρακλής” προς τον ΟΑΣΘ, όταν ακόμη αυτός ανήκει στους μετόχους. Άλλα 4 εκατ. αφορούν μη καταβληθέντα μισθώματα για την περίοδο πριν από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ το 2017.

Η πρόταση του ΟΑΣΘ για το νέο μισθωτήριο προβλέπει καταβολή μηνιαίου μισθώματος ύψους 75.000 ευρώ, καταβολή των μισθωμάτων για τα έτη 2023 και 2024, δηλαδή ποσόν 1,8 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα αποπληρωμή του υπολοίπου του δανείου των 2,4 εκατ. ευρώ σε 24 δόσεις των 100.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι το αρχικό ύψος του δανείου (μαζί με τους τόκους) ήταν 3 εκατ. αλλά το 2023 ο ΟΑΣΘ κατέβαλε 600.000 ευρώ προκειμένου ο “Ηρακλής” να πληρώσει τους φόρους (ΕΝΦΙΑ) που αντιστοιχούν στα συγκεκριμένα ακίνητα.

Πλέον, έπειτα από αυτήν την εξέλιξη είναι προφανές ότι σταματά προς το παρόν κάθε συζήτηση μεταξύ “Ηρακλή” και ΟΑΣΘ σχετικά με την υπογραφή νέου μισθωτηρίου συμβολαίου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία