Φράγμα Χαβρία: Ούτε μία προσφορά για το ΣΔΙΤ Ύδρευσης που θα «έσωζε» τη Χαλκιδική
31/05/2023 17:13
31/05/2023 17:13
Καμία προσφορά δεν κατατέθηκε (στις 30/5/2023) για το μεγάλο ΣΔΙΤ Ύδρευσης, για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, καθώς, παρά τις τέσσερις παρατάσεις που δόθηκαν για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και οι τρεις υποψήφιοι δεν έκαναν την τελική δεσμευτική κίνηση.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός είχε εκκινήσει με την διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 30 Οκτωβρίου 2020 και το έργο, το οποίο τόσο ανάγκη έχει η Χαλκιδική, είχαν σε πρώτη φάση διεκδικήσει οι εξής τρεις:
To έργο, εάν τελεσφορούσε ο διαγωνισμός, θα ήταν το πρώτο ΣΔΙΤ ύδρευσης στη χώρα μας, ένα έργο του οποίου η κατασκευή με τη μέθοδο της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, είχε ανακοινωθεί το 2018.
Ωστόσο , από την Α’ Φάση του διαγωνισμού και με τους υποψηφίους να ζητούν παρατάσεις από το ΥΠΥΜΕ, είχαν διαφανεί προβλήματα τα οποία κυρίως εντοπίζονταν στην υποκοστολόγηση του έργου, καθώς τα 85,4 εκατ. ευρώ ( προ ΦΠΑ), δεν ανταποκρίνονταν στα αυξημένα κόστη κατασκευής αλλά και στα κόστη συντήρησης. Σημειώνεται ότι η διάρκεια του έργου είναι 30 έτη, εκ ΄των οποίων τα τρία πρώτα θα ήταν η περίοδος κατασκευής.
Πέραν αυτού, εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, είχαν επισημάνει ότι ο διαγωνισμός στηρίχθηκε σε υδρολογική μελέτη που είχε εκπονηθεί το 2008, η οποία παρείχε δεδομένα που πιθανότατα έχουν μεταβληθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Η ταυτότητα του έργου:
Το αντικείμενο του ΣΔΙΤ αφορούσε στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του προτεινόμενου έργου και περιλάμβανε την υλοποίηση των εξής υποδομών:
1. του φράγματος Χαβρία και των συνοδών τεχνικών έργων.
2. τα έργα μεταφοράς από το φράγμα στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ).
3. των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) δυναμικότητας 55.000 m3/day (με δυνατότητα επέκτασης στα 165.000 m3/day) και
4. των εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 km, δεξαμενών και αντλιοστασίων.
Σύμφωνα με το ΥΠΥΜΕ, με το έργο θα καλύπτονταν οι υδρευτικές ανάγκες του 33% του συνόλου των υδατικών αναγκών της Χαλκιδικής, ενώ το μήκος των αγωγών που θα κατασκευαστούν αποτελεί το 23% του συνολικού μήκους των αγωγών των προβλεπόμενων δικτύων για τις επόμενες φάσεις.
05/05/2022 07:00
Καμία προσφορά δεν κατατέθηκε (στις 30/5/2023) για το μεγάλο ΣΔΙΤ Ύδρευσης, για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, καθώς, παρά τις τέσσερις παρατάσεις που δόθηκαν για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και οι τρεις υποψήφιοι δεν έκαναν την τελική δεσμευτική κίνηση.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός είχε εκκινήσει με την διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 30 Οκτωβρίου 2020 και το έργο, το οποίο τόσο ανάγκη έχει η Χαλκιδική, είχαν σε πρώτη φάση διεκδικήσει οι εξής τρεις:
To έργο, εάν τελεσφορούσε ο διαγωνισμός, θα ήταν το πρώτο ΣΔΙΤ ύδρευσης στη χώρα μας, ένα έργο του οποίου η κατασκευή με τη μέθοδο της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, είχε ανακοινωθεί το 2018.
Ωστόσο , από την Α’ Φάση του διαγωνισμού και με τους υποψηφίους να ζητούν παρατάσεις από το ΥΠΥΜΕ, είχαν διαφανεί προβλήματα τα οποία κυρίως εντοπίζονταν στην υποκοστολόγηση του έργου, καθώς τα 85,4 εκατ. ευρώ ( προ ΦΠΑ), δεν ανταποκρίνονταν στα αυξημένα κόστη κατασκευής αλλά και στα κόστη συντήρησης. Σημειώνεται ότι η διάρκεια του έργου είναι 30 έτη, εκ ΄των οποίων τα τρία πρώτα θα ήταν η περίοδος κατασκευής.
Πέραν αυτού, εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, είχαν επισημάνει ότι ο διαγωνισμός στηρίχθηκε σε υδρολογική μελέτη που είχε εκπονηθεί το 2008, η οποία παρείχε δεδομένα που πιθανότατα έχουν μεταβληθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Η ταυτότητα του έργου:
Το αντικείμενο του ΣΔΙΤ αφορούσε στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του προτεινόμενου έργου και περιλάμβανε την υλοποίηση των εξής υποδομών:
1. του φράγματος Χαβρία και των συνοδών τεχνικών έργων.
2. τα έργα μεταφοράς από το φράγμα στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ).
3. των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) δυναμικότητας 55.000 m3/day (με δυνατότητα επέκτασης στα 165.000 m3/day) και
4. των εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 km, δεξαμενών και αντλιοστασίων.
Σύμφωνα με το ΥΠΥΜΕ, με το έργο θα καλύπτονταν οι υδρευτικές ανάγκες του 33% του συνόλου των υδατικών αναγκών της Χαλκιδικής, ενώ το μήκος των αγωγών που θα κατασκευαστούν αποτελεί το 23% του συνολικού μήκους των αγωγών των προβλεπόμενων δικτύων για τις επόμενες φάσεις.
ΣΧΟΛΙΑ