ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Φρένο» στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αρετσούς από τη Μητροπολιτική Επιτροπή

«Έχουμε διαφορετική αντίληψη για την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κ. Γιουτίκας - Καταψηφίστηκε ομόφωνα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων

 17/07/2024 17:25

«Φρένο» στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αρετσούς από τη Μητροπολιτική Επιτροπή

Φανή Σοβιτσλή

«Φρένο» στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την επίμαχη αξιοποίηση της μαρίνας Αρετσούς της Καλαμαριάς βάζει η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, το σώμα της οποίας απέρριψε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο.

Στη διάρκεια της συνεδρίασής της ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας τόνισε με έμφαση ότι η διαφορά μεταξύ των επιλογών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των επιλογών του ΤΑΙΠΕΔ είναι δομική.

«Έχουμε διαφορετική αντίληψη για την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γιουτίκας, καλώντας τα μέλη της μητροπολιτικής επιτροπής να τοποθετηθούν αρνητικά επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Μάλιστα διατύπωσε την άποψη ότι είναι βαθιά πεποίθηση και του περιφερειάρχη ότι κάθε ενέργεια, κάθε σχεδιασμός πρέπει να είναι προς όφελος όλου του κοινωνικού συνόλου. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αντίθεση είναι καθολική», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Γιουτίκας πρότεινε ακόμη να συνταχθεί επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ με ευθύνη του προέδρου της μητροπολιτικής επιτροπής Σάκη Κίκη, καθώς είναι καθολικό το αίτημα η αναβάθμιση της μαρίνας της Αρετσούς να προχωρήσει με διαφορετικούς όρους από αυτούς που έχουν προβλεφθεί.

«Η αναβάθμιση της μαρίνας είναι επιβεβλημένη, αλλά σε κάθε περίπτωση χωρίς παρεμβάσεις που θα μεταβάλουν, θα περιορίσουν ή θα αλλοιώσουν τα χαρακτηριστικά του δημόσιου χώρου», διευκρίνισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης.

Αράπογλου: «Το σχέδιο αυτό δεν πρέπει να προχωρήσει»

Στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής παρέστη και η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου, η οποία μετέφερε την αντίθεση του δημοτικού συμβουλίου. «Το σχέδιο αυτό δεν πρέπει να προχωρήσει. Δεν είναι θέμα αντιπολίτευσης, είναι θέμα κοινής λογικής», είναι το μήνυμα που έστειλε η ίδια.

«Ουσιαστικά προβλέπεται ένας κανονικός οικισμός μέσα στη θάλασσα, που παρεμπιπτόντως έχει και μία μαρίνα. Πρόκειται για real estate» είπε η ίδια, κάνοντας παράλληλα λόγο για «βιασμό» του περιβάλλοντος και σημείωσε ότι θα χτιστεί μια περίφραξη δύο μέτρων στην Πλαστήρα, που επί της ουσίας θα περιχαρακώνει την περιοχή.

Τα έργα που σχδιάζονται

Τα έργα που έχουν σχεδιαστεί, σύμφωνα με τους μελετητές, αφορούν την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της μαρίνας της Αρετσούς, ώστε να μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται περισσότερα αλλά και μεγαλύτερα σκάφη. Συνολικά προβλέπεται να δημιουργηθούν 327 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών.

Η χερσαία ζώνη της μαρίνας αναπτύσσεται σε μια επιφάνεια 77 στρεμμάτων, ενώ προβλέπεται ανοικοδόμηση σε 14.900 τ.μ. Μεταξύ άλλων σχεδιάζονται η ανάπτυξη ξενοδοχειακού συγκροτήματος, η λειτουργία εμπορικών και καταστημάτων ναυτιλιακών ειδών όπως και καταστημάτων παροχής υπηρεσιών. Ακόμη, προβλέπονται χώροι εστίασης, αλλά και χρήσεις τουρισμού και αναψυχής, όπως μουσείο, εστιατόριο και sport’s club. Σύμφωνα με τη μελέτη, στη χερσαία ζώνη της μαρίνας περιλαμβάνονται χώροι στάθμευσης, εσωτερικό οδικό δίκτυο, πεζόδρομοι, διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις και χώροι πρασίνου.

H μακέτα 

marina-kalamarias-3-1-page-0001.jpg



«Φρένο» στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την επίμαχη αξιοποίηση της μαρίνας Αρετσούς της Καλαμαριάς βάζει η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, το σώμα της οποίας απέρριψε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο.

Στη διάρκεια της συνεδρίασής της ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας τόνισε με έμφαση ότι η διαφορά μεταξύ των επιλογών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των επιλογών του ΤΑΙΠΕΔ είναι δομική.

«Έχουμε διαφορετική αντίληψη για την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γιουτίκας, καλώντας τα μέλη της μητροπολιτικής επιτροπής να τοποθετηθούν αρνητικά επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Μάλιστα διατύπωσε την άποψη ότι είναι βαθιά πεποίθηση και του περιφερειάρχη ότι κάθε ενέργεια, κάθε σχεδιασμός πρέπει να είναι προς όφελος όλου του κοινωνικού συνόλου. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αντίθεση είναι καθολική», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Γιουτίκας πρότεινε ακόμη να συνταχθεί επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ με ευθύνη του προέδρου της μητροπολιτικής επιτροπής Σάκη Κίκη, καθώς είναι καθολικό το αίτημα η αναβάθμιση της μαρίνας της Αρετσούς να προχωρήσει με διαφορετικούς όρους από αυτούς που έχουν προβλεφθεί.

«Η αναβάθμιση της μαρίνας είναι επιβεβλημένη, αλλά σε κάθε περίπτωση χωρίς παρεμβάσεις που θα μεταβάλουν, θα περιορίσουν ή θα αλλοιώσουν τα χαρακτηριστικά του δημόσιου χώρου», διευκρίνισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης.

Αράπογλου: «Το σχέδιο αυτό δεν πρέπει να προχωρήσει»

Στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής παρέστη και η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου, η οποία μετέφερε την αντίθεση του δημοτικού συμβουλίου. «Το σχέδιο αυτό δεν πρέπει να προχωρήσει. Δεν είναι θέμα αντιπολίτευσης, είναι θέμα κοινής λογικής», είναι το μήνυμα που έστειλε η ίδια.

«Ουσιαστικά προβλέπεται ένας κανονικός οικισμός μέσα στη θάλασσα, που παρεμπιπτόντως έχει και μία μαρίνα. Πρόκειται για real estate» είπε η ίδια, κάνοντας παράλληλα λόγο για «βιασμό» του περιβάλλοντος και σημείωσε ότι θα χτιστεί μια περίφραξη δύο μέτρων στην Πλαστήρα, που επί της ουσίας θα περιχαρακώνει την περιοχή.

Τα έργα που σχδιάζονται

Τα έργα που έχουν σχεδιαστεί, σύμφωνα με τους μελετητές, αφορούν την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της μαρίνας της Αρετσούς, ώστε να μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται περισσότερα αλλά και μεγαλύτερα σκάφη. Συνολικά προβλέπεται να δημιουργηθούν 327 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών.

Η χερσαία ζώνη της μαρίνας αναπτύσσεται σε μια επιφάνεια 77 στρεμμάτων, ενώ προβλέπεται ανοικοδόμηση σε 14.900 τ.μ. Μεταξύ άλλων σχεδιάζονται η ανάπτυξη ξενοδοχειακού συγκροτήματος, η λειτουργία εμπορικών και καταστημάτων ναυτιλιακών ειδών όπως και καταστημάτων παροχής υπηρεσιών. Ακόμη, προβλέπονται χώροι εστίασης, αλλά και χρήσεις τουρισμού και αναψυχής, όπως μουσείο, εστιατόριο και sport’s club. Σύμφωνα με τη μελέτη, στη χερσαία ζώνη της μαρίνας περιλαμβάνονται χώροι στάθμευσης, εσωτερικό οδικό δίκτυο, πεζόδρομοι, διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις και χώροι πρασίνου.

H μακέτα 

marina-kalamarias-3-1-page-0001.jpg



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία