Γ. Μυλόπουλος: 8 αιτήματα προς την κυβέρνηση με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης
28/11/2024 23:15
28/11/2024 23:15
Τις αμφιβολίες του για το «αν έχουν ολοκληρωθεί τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια που εγγυώνται την αυτόματη λειτουργία του, μια αμφιβολία που ενισχύεται από την είδηση του εκτροχιασμού συρμού δυο μήνες πριν στο Αμαξοστάσιο», εκφράζει με ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της αντιπολιτευόμενης παράταξης «Αλλαγή» στο Περιφερειακό Συμβούλιο κεντρικής Μακεδονίας, Γιάννης Μυλόπουλος, δύο ημέρες πριν τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, ο επικεφαλής της παράταξης, καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ έκανε την εξής δήλωση με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης:
«Υποδεχόμαστε τη λειτουργία της πρώτης γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά από 18,5 ολόκληρα χρόνια κατασκευής.
Το Μετρό είναι ένα έργο που έχει συνέχεια και γι’ αυτό δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση.
Ανήκει στο λαό της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.
Ουδείς, λοιπόν, δικαιούται να το οικειοποιείται, διαχειριζόμενος επικοινωνιακά ένα μεγάλο δημόσιο έργο υποδομής και μειώνοντας το έργο που έχει παραλάβει από προηγούμενες διαχειριστικές περιόδους.
Το Μετρό είναι ένα έργο που, παρά την κακή διαχείριση της κατασκευής του και παρά την υπέρμετρη αύξηση του κόστους του, θα δώσει μια μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Παρόλα αυτά:
- Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση του έργου, ειδικά μετά το 2019, με την αναίτια αλλαγή του σχεδιασμού του να έχει κοστίσει 4 επιπλέον χρόνια καθυστέρησης,
- η εκτίναξη του κόστους του κατά 200, σχεδόν, εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δόθηκαν μετά το 2019 σε αποζημιώσεις σε εργολάβους, εξ αιτίας της καθυστέρησης που το ίδιο το δημόσιο προκάλεσε,
- η καταστροφή της αυθεντικότητας και της ακεραιότητας του μοναδικού μνημείου της Βενιζέλου, το οποίο μπορούσε να έχει διασωθεί, στη θέση του οποίου τοποθετείται σήμερα ό,τι απέμεινε από τον τεμαχισμό και την απόσπαση του αυθεντικού κεντρικού πολεοδομικού συγκροτήματος της Ρωμαϊκής και μετέπειτα Βυζαντινής Θεσσαλονίκης του 3ου και 4ου μ.Χ. αιώνα,
- η μη δημοπράτηση, ακόμη, των δυο επεκτάσεων του έργου, προς αεροδρόμιο και δυτικά, που ο σχεδιασμός τους είναι έτοιμος από το 2019 και που θα δώσουν οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης,
- η αμφιβολία αν έχουν ολοκληρωθεί τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια που εγγυώνται την αυτόματη λειτουργία του, μια αμφιβολία που ενισχύεται από την είδηση του εκτροχιασμού συρμού δυο μήνες πριν στο Αμαξοστάσιο,
- η μη λειτουργία, ακόμη, του ενιαίου εισιτηρίου εξ αιτίας ανεπάρκειας των αρμόδιων γι’ αυτό οργανισμών και τέλος
- η ιδιωτικοποίηση ενός δημόσιου έργου, που κόστισε κοντά 3 δις στο ελληνικό δημόσιο και που τώρα η εκμετάλλευσή του εκχωρείται σε ιδιώτες, τη στιγμή μάλιστα που ακόμη και οι Βρετανικοί σιδηρόδρομοι επανακρατικοποιούνται και τη στιγμή που το Μετρό της Αθήνας λειτουργεί χωρίς προβλήματα σε δημόσιο χαρακτήρα,
είναι ζητήματα που επιβάρυναν σοβαρά το δημόσιο συμφέρον και τα δημόσια ταμεία και που, κάτω από μια χρηστή διαχείριση, θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», με την αφορμή της λειτουργίας του Μετρό και πιστή στην αποστολή της να συμβάλει, με όλες της τις δυνάμεις, στη Βιώσιμη Οικονομική, Κοινωνική και Περιβαλλοντική Ανάπτυξη της περιφέρειας, ζητά από την κυβέρνηση:
Το Μετρό ας είναι η αρχή.
Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία χρειάζονται νέα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα υποδομής ώστε να βγουν, επιτέλους, από την απομόνωση και την ύφεση και να κερδίσουν το στοίχημα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Τις αμφιβολίες του για το «αν έχουν ολοκληρωθεί τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια που εγγυώνται την αυτόματη λειτουργία του, μια αμφιβολία που ενισχύεται από την είδηση του εκτροχιασμού συρμού δυο μήνες πριν στο Αμαξοστάσιο», εκφράζει με ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της αντιπολιτευόμενης παράταξης «Αλλαγή» στο Περιφερειακό Συμβούλιο κεντρικής Μακεδονίας, Γιάννης Μυλόπουλος, δύο ημέρες πριν τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, ο επικεφαλής της παράταξης, καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ έκανε την εξής δήλωση με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης:
«Υποδεχόμαστε τη λειτουργία της πρώτης γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά από 18,5 ολόκληρα χρόνια κατασκευής.
Το Μετρό είναι ένα έργο που έχει συνέχεια και γι’ αυτό δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση.
Ανήκει στο λαό της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.
Ουδείς, λοιπόν, δικαιούται να το οικειοποιείται, διαχειριζόμενος επικοινωνιακά ένα μεγάλο δημόσιο έργο υποδομής και μειώνοντας το έργο που έχει παραλάβει από προηγούμενες διαχειριστικές περιόδους.
Το Μετρό είναι ένα έργο που, παρά την κακή διαχείριση της κατασκευής του και παρά την υπέρμετρη αύξηση του κόστους του, θα δώσει μια μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Παρόλα αυτά:
- Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση του έργου, ειδικά μετά το 2019, με την αναίτια αλλαγή του σχεδιασμού του να έχει κοστίσει 4 επιπλέον χρόνια καθυστέρησης,
- η εκτίναξη του κόστους του κατά 200, σχεδόν, εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δόθηκαν μετά το 2019 σε αποζημιώσεις σε εργολάβους, εξ αιτίας της καθυστέρησης που το ίδιο το δημόσιο προκάλεσε,
- η καταστροφή της αυθεντικότητας και της ακεραιότητας του μοναδικού μνημείου της Βενιζέλου, το οποίο μπορούσε να έχει διασωθεί, στη θέση του οποίου τοποθετείται σήμερα ό,τι απέμεινε από τον τεμαχισμό και την απόσπαση του αυθεντικού κεντρικού πολεοδομικού συγκροτήματος της Ρωμαϊκής και μετέπειτα Βυζαντινής Θεσσαλονίκης του 3ου και 4ου μ.Χ. αιώνα,
- η μη δημοπράτηση, ακόμη, των δυο επεκτάσεων του έργου, προς αεροδρόμιο και δυτικά, που ο σχεδιασμός τους είναι έτοιμος από το 2019 και που θα δώσουν οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης,
- η αμφιβολία αν έχουν ολοκληρωθεί τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια που εγγυώνται την αυτόματη λειτουργία του, μια αμφιβολία που ενισχύεται από την είδηση του εκτροχιασμού συρμού δυο μήνες πριν στο Αμαξοστάσιο,
- η μη λειτουργία, ακόμη, του ενιαίου εισιτηρίου εξ αιτίας ανεπάρκειας των αρμόδιων γι’ αυτό οργανισμών και τέλος
- η ιδιωτικοποίηση ενός δημόσιου έργου, που κόστισε κοντά 3 δις στο ελληνικό δημόσιο και που τώρα η εκμετάλλευσή του εκχωρείται σε ιδιώτες, τη στιγμή μάλιστα που ακόμη και οι Βρετανικοί σιδηρόδρομοι επανακρατικοποιούνται και τη στιγμή που το Μετρό της Αθήνας λειτουργεί χωρίς προβλήματα σε δημόσιο χαρακτήρα,
είναι ζητήματα που επιβάρυναν σοβαρά το δημόσιο συμφέρον και τα δημόσια ταμεία και που, κάτω από μια χρηστή διαχείριση, θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», με την αφορμή της λειτουργίας του Μετρό και πιστή στην αποστολή της να συμβάλει, με όλες της τις δυνάμεις, στη Βιώσιμη Οικονομική, Κοινωνική και Περιβαλλοντική Ανάπτυξη της περιφέρειας, ζητά από την κυβέρνηση:
Το Μετρό ας είναι η αρχή.
Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία χρειάζονται νέα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα υποδομής ώστε να βγουν, επιτέλους, από την απομόνωση και την ύφεση και να κερδίσουν το στοίχημα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΣΧΟΛΙΑ