ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Με πιστοποίηση της TUV Rheinland ξεκινά η λειτουργία του - Τι είπε ο Ν. Ταχιάος

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, οι πιθανότητες να συμβεί ατύχημα είναι μία στα 11.500 - 115.000 χρόνια - Διαβεβαίωσε ότι υπάρχουν και πολλά συστήματα ασφαλείας αποτροπής ατυχημάτων

 27/11/2024 22:11

Μετρό Θεσσαλονίκης: Με πιστοποίηση της TUV Rheinland ξεκινά η λειτουργία του - Τι είπε ο Ν. Ταχιάος
Φωτογραφία αρχείου

Σε τρεις ημέρες, στις 30 Νοεμβρίου, παραδίδεται στο κοινό το μετρό Θεσσαλονίκης και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μίλησε σήμερα, Τετάρτη, στην TV 100 για την λειτουργία του, την ασφάλεια, τις προτεραιότητες ως προς τις επεκτάσεις.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του Ν. Ταχιάχου, ερωτώμενος για τις τελευταίες προετοιμασίες, ο υφυπουργός Υποδομών δεν έκρυψε την επιθυμία του να είναι όλα στην εντέλεια για την παράδοση του έργου: «Το Μετρό είναι εδώ, απολύτως λειτουργικό και απολύτως ασφαλές, αλλά θέλουμε η εντύπωση που θα μείνει στον κόσμο, με την πρώτη ματιά, να είναι η καλύτερη δυνατή και θα είναι η καλύτερη δυνατή».

Σχετικά με τις διαδικασίες που απομένουν, ο κ. Ταχιάος διαβεβαίωσε ότι έχουν δοκιμαστεί όλα τα πιθανά σενάρια για κάθε απρόοπτο που μπορεί να συμβεί, εξ’ ου και η TUV Rheinland, η διεθνούς φήμης εταιρεία πιστοποιήσεων, έδωσε τη συναίνεσή της για να μπορέσει να λειτουργήσει το μετρό.

Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε το κλείσιμο των πυλών την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου και κάλεσε όσους δικαιούνται έκπτωση ή ατέλεια στις δημόσιες συγκοινωνίες, να προετοιμαστούν εκδίδοντας προσωποποιημένες κάρτες, ήδη από τις πρώτες ημέρες.

Αναφορικά με την ασφάλεια του μέσου, ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι το Μετρό είναι πολύ διαφορετικό από τον σιδηρόδρομο, καθώς όπως είπε πρόκειται για ένα κλειστό σύστημα. Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά που επισφραγίζουν την ασφάλεια του Μετρό, είπε πως πρόκειται «για ένα Μετρό το οποίο έχει δύο σήραγγες. Αυτό δεν επιτρέπει να υπάρξουν μετωπικές συγκρούσεις. Επίσης, οι συρμοί επικοινωνούν διαρκώς με το κέντρο ελέγχου. Δίνουν τη θέση τους με ακρίβεια εκατοστού, που αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος συρμός ξέρει που βρίσκεται ένα τρένο μπροστά του, που πρέπει να πεδήσει, με τι ταχύτητα πρέπει να πάει». Τόνισε δε, ότι οι πιθανότητες να συμβεί κάτι, είναι μία στα 11.500 - 115.000 χρόνια, χρόνος που υπερβαίνει κατά πολύ τον χρόνο ζωής του Μετρό, παρόλα αυτά όμως, υπογράμμισε ότι υπάρχουν και πάρα πολλά συστήματα για να αποκλειστεί το οποιοδήποτε λάθος μπορεί να υπάρξει.

Ο κ. Ταχιάος, με αφορμή ερώτηση για την αποκάλυψη του σταθμού «Βενιζέλου», δεν παρέλειψε να εξάρει την ακεραιότητα και τον επαγγελματισμό των αρχαιολόγων που εργάστηκαν για να δώσουν ένα άριστο αποτέλεσμα, προκειμένου να φιλοξενείται ο αρχαιολογικός χώρος μέσα σε ένα «υπέροχο αρχιτεκτονικά κέλυφος ενός σταθμού».

Σχετικά με τις επεκτάσεις, ο υφυπουργός σημείωσε ότι μετά από εκείνη προς Καλαμαριά, ο Εύοσμος αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα, αναφέροντας ότι «είναι μία περιοχή η οποία αναπτύχθηκε πολύ μετά τη γέννηση της ιδέας του μετρό και του έργου» και συμπλήρωσε ότι «το Μετρό αναπτύσσεται αρθρωτά με τους πόρους που υπάρχουν».

Κλείνοντας, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να αφήσει πίσω της την μεμψιμοιρία και την οπτική του παρελθόντος και τόνισε ότι για να αλλάξει το Μετρό την ζωή της πόλης, θα πρέπει να αλλάξει και η ίδια. «Εάν όντως η πόλη θέλει να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και τις συνθήκες κίνησης, πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις. Πρέπει να γίνει απωθητική για το αυτοκίνητο στο κέντρο και να οδηγεί προς τους σταθμούς μετεπιβίβασης. Όλα αυτά είναι αποφάσεις που θα παρθούν στην πόλη. Το πως θα εφαρμοστεί ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας είναι θέμα της Θεσσαλονίκης. Η ίδια η πόλη πρέπει να υποδεχθεί το Μετρό και να κάνει πολύ σημαντικές αλλαγές στη ζωή της για να μπορέσει να πάρει ανάσες».

Σε τρεις ημέρες, στις 30 Νοεμβρίου, παραδίδεται στο κοινό το μετρό Θεσσαλονίκης και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μίλησε σήμερα, Τετάρτη, στην TV 100 για την λειτουργία του, την ασφάλεια, τις προτεραιότητες ως προς τις επεκτάσεις.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του Ν. Ταχιάχου, ερωτώμενος για τις τελευταίες προετοιμασίες, ο υφυπουργός Υποδομών δεν έκρυψε την επιθυμία του να είναι όλα στην εντέλεια για την παράδοση του έργου: «Το Μετρό είναι εδώ, απολύτως λειτουργικό και απολύτως ασφαλές, αλλά θέλουμε η εντύπωση που θα μείνει στον κόσμο, με την πρώτη ματιά, να είναι η καλύτερη δυνατή και θα είναι η καλύτερη δυνατή».

Σχετικά με τις διαδικασίες που απομένουν, ο κ. Ταχιάος διαβεβαίωσε ότι έχουν δοκιμαστεί όλα τα πιθανά σενάρια για κάθε απρόοπτο που μπορεί να συμβεί, εξ’ ου και η TUV Rheinland, η διεθνούς φήμης εταιρεία πιστοποιήσεων, έδωσε τη συναίνεσή της για να μπορέσει να λειτουργήσει το μετρό.

Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε το κλείσιμο των πυλών την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου και κάλεσε όσους δικαιούνται έκπτωση ή ατέλεια στις δημόσιες συγκοινωνίες, να προετοιμαστούν εκδίδοντας προσωποποιημένες κάρτες, ήδη από τις πρώτες ημέρες.

Αναφορικά με την ασφάλεια του μέσου, ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι το Μετρό είναι πολύ διαφορετικό από τον σιδηρόδρομο, καθώς όπως είπε πρόκειται για ένα κλειστό σύστημα. Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά που επισφραγίζουν την ασφάλεια του Μετρό, είπε πως πρόκειται «για ένα Μετρό το οποίο έχει δύο σήραγγες. Αυτό δεν επιτρέπει να υπάρξουν μετωπικές συγκρούσεις. Επίσης, οι συρμοί επικοινωνούν διαρκώς με το κέντρο ελέγχου. Δίνουν τη θέση τους με ακρίβεια εκατοστού, που αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος συρμός ξέρει που βρίσκεται ένα τρένο μπροστά του, που πρέπει να πεδήσει, με τι ταχύτητα πρέπει να πάει». Τόνισε δε, ότι οι πιθανότητες να συμβεί κάτι, είναι μία στα 11.500 - 115.000 χρόνια, χρόνος που υπερβαίνει κατά πολύ τον χρόνο ζωής του Μετρό, παρόλα αυτά όμως, υπογράμμισε ότι υπάρχουν και πάρα πολλά συστήματα για να αποκλειστεί το οποιοδήποτε λάθος μπορεί να υπάρξει.

Ο κ. Ταχιάος, με αφορμή ερώτηση για την αποκάλυψη του σταθμού «Βενιζέλου», δεν παρέλειψε να εξάρει την ακεραιότητα και τον επαγγελματισμό των αρχαιολόγων που εργάστηκαν για να δώσουν ένα άριστο αποτέλεσμα, προκειμένου να φιλοξενείται ο αρχαιολογικός χώρος μέσα σε ένα «υπέροχο αρχιτεκτονικά κέλυφος ενός σταθμού».

Σχετικά με τις επεκτάσεις, ο υφυπουργός σημείωσε ότι μετά από εκείνη προς Καλαμαριά, ο Εύοσμος αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα, αναφέροντας ότι «είναι μία περιοχή η οποία αναπτύχθηκε πολύ μετά τη γέννηση της ιδέας του μετρό και του έργου» και συμπλήρωσε ότι «το Μετρό αναπτύσσεται αρθρωτά με τους πόρους που υπάρχουν».

Κλείνοντας, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να αφήσει πίσω της την μεμψιμοιρία και την οπτική του παρελθόντος και τόνισε ότι για να αλλάξει το Μετρό την ζωή της πόλης, θα πρέπει να αλλάξει και η ίδια. «Εάν όντως η πόλη θέλει να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και τις συνθήκες κίνησης, πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις. Πρέπει να γίνει απωθητική για το αυτοκίνητο στο κέντρο και να οδηγεί προς τους σταθμούς μετεπιβίβασης. Όλα αυτά είναι αποφάσεις που θα παρθούν στην πόλη. Το πως θα εφαρμοστεί ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας είναι θέμα της Θεσσαλονίκης. Η ίδια η πόλη πρέπει να υποδεχθεί το Μετρό και να κάνει πολύ σημαντικές αλλαγές στη ζωή της για να μπορέσει να πάρει ανάσες».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία