ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Γ. Καραγιάννης: H Δυτική Θεσσαλονίκη είναι μία περιοχή με εξαιρετικές δυνατότητες αλλά και ελλείμματα

«Είναι ξεκάθαρο ότι μόνο με τη συνεννόηση και τη συνεργασία μπορούμε να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη των πολιτών», είπε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

 17/02/2023 16:54

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Γ. Καραγιάννης: H Δυτική Θεσσαλονίκη είναι μία περιοχή με εξαιρετικές δυνατότητες αλλά και ελλείμματα

Έναν συνοπτικό απολογισμό του κυβερνητικού έργου για τη Θεσσαλονίκη, με έμφαση στον τομέα των υποδομών, παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας από το βήμα της ημερίδας με θέμα «Δυτική Θεσσαλονίκη: η πρόκληση της ισόρροπης ανάπτυξης» την οποία διοργάνωσε η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr. Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης ανέπτυξε και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για την επόμενη κυβερνητική θητεία εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι οι πολίτες θα ανανεώσουν την εντολή στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας.

Μιλώντας γενικότερα για τη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε πως τη νιώθει πάντα σαν την πόλη του καθώς «γεννήθηκα, μεγάλωσα και πέρασα ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ζωής μου στη Θεσσαλονίκη και έχω βιώσει και το αίσθημα της εγκατάλειψης, αλλά και το κλίμα της εσωστρέφειας που υπήρχε για πολλά χρόνια».

Αναφερόμενος σε όσα συνέβησαν κατά το παρελθόν τόνισε ότι «ότι το αίσθημα εγκατάλειψης οφείλεται κατά κύριο λόγο στα πολλά και μεγάλα λόγια από εκπροσώπους της Πολιτείας κατά το παρελθόν, που έμειναν στο επίπεδο των εξαγγελιών. Από την άλλη, το κλίμα της εσωστρέφειας οφείλεται στη νοοτροπία και στη στάση πολλών εκπροσώπων των τοπικών μας κοινωνιών. Δυστυχώς κάποιοι δεν κατανόησαν ότι για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά πρέπει να είμαστε αποφασισμένοι, ενωμένοι και να θέσουμε συγκεκριμένες προτεραιότητες. Και βέβαια υπήρχε και υπάρχει, και σε ένα βαθμό είναι θεμιτό, το ζήτημα ευρύτερων πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων οι οποίες εκτιμούν ότι ο καλύτερος τρόπος για να αποκομίσουν ατομικά ή πολιτικά οφέλη είναι να λένε συνεχώς ΌΧΙ».

Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι «το κλειδί για την επιτυχία είναι η ουσιαστική, ειλικρινής και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ Πολιτείας, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εκπροσώπων των συλλογικών φορέων. Και αποτελεί, πραγματικά, σημαντική εξέλιξη ότι, ειδικά τα τελευταία 3,5 χρόνια, η συνεργασία αυτή είναι ειλικρινής, ουσιαστική και αποτελεσματική. Και αυτό φάνηκε σε μία σειρά μεγάλων έργων, όπου υπήρχε ενιαία στάση των εκπροσώπων της τοπικής μας κοινωνίας, κάτι που βοήθησε πάρα πολύ να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις αυτών που δεν κατανοούν τις πραγματικές ανάγκες της πόλης, δεν αντιπροτείνουν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες εναλλακτικές επιλογές και κάνουν τα πάντα για να καθυστερήσουν ή να σταματήσουν τα έργα. 

Είναι ξεκάθαρο ότι μόνο με τη συνεννόηση και τη συνεργασία μπορούμε να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη των πολιτών, να ενισχύσουμε την αξιοπιστία των θεσμών σε όλα τα επίπεδα και να αξιοποιήσουμε τις σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες που διανοίγονται αυτή την εποχή».

Αναφερόμενος στο κυβερνητικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως αυτό υπακούει και στις πέντε βασικές επιλογές που έχει θέσει η κυβέρνηση σχετικά με την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας. Σύμφωνα με τον υφυπουργό αυτές είναι:

1. Το σχέδιο να είναι ολιστικό, δηλαδή από τη μία να καλύπτει τις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες, και από την άλλη να πετυχαίνει τον καλύτερο συνδυασμό του οδικού-σιδηροδρομικού δικτύου, του τρένου - Μετρό, των λιμένων και των αεροδρομίων,

2. Να είναι “έξυπνο”, δηλαδή να ενσωματώνει τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές, απόλυτα προσαρμοσμένες βέβαια στην ελληνική πραγματικότητα, να αξιοποιεί όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, καθώς και όλα τα εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία.

3. Να είναι δομικό, δηλαδή να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε επιμέρους τομέα της οικονομίας.

4. Να είναι δίκαιο, δηλαδή να έχει ως προτεραιότητα περιοχές με διαχρονικά αναπτυξιακά ελλείμματα.

5. Να είναι ανθρωποκεντρικό, δηλαδή να επιφέρει ορατά και μετρήσιμα αποτελέσματα στη καθημερινότητα των πολιτών.

Μιλώντας ειδικότερα για τη Δυτική Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «η Δυτική Θεσσαλονίκη είναι μία περιοχή με εξαιρετικές δυνατότητες, με ένα από τα υψηλότερα ποσοστά νεανικού πληθυσμού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, αλλά και με διαχρονικά αναπτυξιακά ελλείμματα. Ελλείμματα, όχι μόνο σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, αλλά και με την υπόλοιπη Θεσσαλονίκη». Τόνισε παράλληλα ότι «ο δικός μας ο σχεδιασμός, έχει ενσωματώσει πλήρως την αναβάθμιση των υποδομών Δυτικής Θεσσαλονίκης σε όλα τα επίπεδα».

Το μετρό

Κάνοντας ειδική αναφορά στο μετρό ο κ. Καραγιάννης το χαρακτήρισε ως «τη διαχρονική πληγή της πόλης», τονίζοντας ότι «η Θεσσαλονίκη δεν θα έχει μόνο μετρό, αλλά θα έχει το πλέον σύγχρονο μετρό σε όλη την Ελλάδα και ένα από τα πλέον σύγχρονα μετρό σε όλη την Ευρώπη».

Σημείωσε ότι «την προηγούμενη εβδομάδα επισκέφθηκα τον σταθμό Βενιζέλου, όπου, επιτέλους, τελείωσαν οι αρχαιολογικές εργασίες και ο σταθμός κατασκευάζεται κανονικά, ενώ προχωρά και η επέκταση προς την Καλαμαριά. Οι 18 συρμοί έχουν ήδη έρθει και ήδη πραγματοποιούνται δοκιμές.

Σε λίγες ημέρες θα υποβληθούν οι προσφορές για το Φορέα Λειτουργίας. Ήδη ετοιμάζουμε τις επόμενες επεκτάσεις και προς το Αεροδρόμιο και προς τα Δυτικά, έτσι ώστε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας από το Κορδελιό, τους Αμπελοκήπους,τον Εύοσμο και τις άλλες περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης να μπορούν να έχουν γρήγορη και ασφαλή δυνατότητα μετακίνησης σε όλη την πόλη».

Ο προαστιακός

Σύμφωνα με τον υφυπουργός εντός του 2023 αναμένεται και η υπογραφή της σύμβασης για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στη Δυτική Θεσσαλονίκη και επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών και με την κατασκευή νέων τμημάτων γραμμών. Όπως είπε, το δίκτυο αυτό θα έχει τη μορφή Χ, με δύο διασταυρούμενες γραμμές και κοινό ενδιάμεσο τμήμα. Τερματικοί σταθμοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά. Και τερματικοί σταθμοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι ο σταθμός του ΟΣΕ και ένας ακόμα στην περιοχή του Λιμένα,πλησίον στην Προβλήτα 1.

«Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου στη Σίνδο, οι εργαζόμενοι της Βιομηχανικής Περιοχής και χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της περιοχής θα μπορούν, όπως είπα, να έχουν τη καλύτερη δυνατή πρόσβαση στο κέντρο της πόλης και μετέπειτα στο Αεροδρόμιο».

Σύνδεση 6ου προβλήτα

Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι εντός του 2023 αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο που αφορά τη νέα δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του λιμένα με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέσει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον Εμπορικό Σταθμό και τον λιμένα.

Το Flyover

Σύμφωνα με τον ίδιο θετικές επιδράσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη θα έχει και το Flyover, η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός, που σε συνδυασμό με το Μετρό θα διασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες, πιο οικονομικές και πιο ασφαλείς. «Γιατί μπορεί να ξεκινά από τα ανατολικά, αλλά θα καταλήγει στη δυτική πλευρά και θα έχει άμεση επίπτωση στον Εύοσμο, στην Νικόπολη και σε άλλες περιοχές στα δυτικά».

Αντιπλημμυρικά έργα

Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης «μία από τις βασικές επιλογές μας για τη Δυτική Θεσσαλονίκη

είναι και έργα τα οποία συμβάλλουν στην αντιμετώπιση έκτακτων καιρικών φαινομένων. Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί αντιπλημμυρικά έργα για την ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς (Δενδροπόταμος, Τάφρος Διαβατών, Στρατόπεδο Γκόνου, Οικισμός Καλοχωρίου).

Επίσης υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για τα έργα διευθέτησης ρεμάτων και χειμάρρων στους δήμους Ωραιοκάστρου, Παύλου Μελά και Κορδελιού- Ευόσμου.

Σχολεία

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα των σχολείων λέγοντας ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι ήδη υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή 17 υπερσύγχρονων βιοκλιματικών σχολικών μονάδων με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, η πλειοψηφία των οποίων αφορά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια στους δήμους Νέαπολης - Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Αμπελόκηπων- Μενεμένης.

Αναφερόμενος στις υπόλοιπες κυβερνητικές παρεμβάσεις στην περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος ο κ. Καραγιάννης μίλησε για το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, που θα αποτελέσει ένα σημαντικό χώρο πρασίνου αλλά και δημιουργίας χώρων πολιτισμού, για την αξιοποίηση του παλιού οικοπέδου της ΑΓΝΟ, για τη δρομολόγηση της χωροθέτησης του Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου και του Νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου. Όπως επίσης και για τη μετατροπή της Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης Καλοχωρίου, αλλά και για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου Βορείου Ελλάδας στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

«Είναι ξεκάθαρο ότι από την περίοδο των εξαγγελιών και των μεγάλων υποσχέσεων έχουμε περάσει στην περίοδο του ολιστικού σχεδιασμού, της εξασφάλισης των χρηματοδοτήσεων, της πραγματοποίησης των μελετών, της διενέργειας διαγωνισμών, της ανακήρυξης αναδόχων,

της εγκατάστασης εργοταξίων και της ολοκλήρωσης έργων που, μάλιστα, μερικά από αυτά

όπως το Θέρμη – Γαλάτιστα τα έχουμε ήδη παραδώσει πιο γρήγορα από τον αρχικό προγραμματισμό».

Οι εκλογές

Μιλώντας για τις επικείμενες εκλογές ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «βρισκόμαστε στο τέλος της τετραετίας αυτής της κυβέρνησης και σε λίγες εβδομάδες θα έχουμε εκλογές. Είναι στο χέρι όλων μας αυτές να γίνουν σε κλίμα ουσιαστικής αντιπαράθεσης με βάση σοβαρές θέσεις και εναλλακτικές προτάσεις, και όχι κραυγές και τεχνητές διαχωριστικές γραμμές. Είναι στο χέρι όλων μας να έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον και όχι στο παρελθόν. Να κατανοήσουμε ότι το καθήκον μας είναι να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε αυτόν τον σχεδιασμό για τη Δυτική Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλονίκη. Είναι ξεκάθαρο ότι η ευρύτερη περιοχή έχει πλέον σημαντικές αναπτυξιακές ευκαιρίες. Είναι επίσης θεμιτό και κατανοητό ότι οι πολίτες πείθονται όταν δουν ολοκληρωμένο ένα έργο.

Σε κάθε περίπτωση, αργά, αλλά σταθερά κερδίζουμε το στοίχημα της αξιοπιστίας. Είναι βέβαιο ότι με την ανανέωση της εντολής στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας θα ολοκληρωθούν όλα αυτά τα έργα και η πόλη με περισσότερη αυτοπεποίθηση και εξωστρέφεια θα μπορέσει να καταστεί ένα πρότυπο για να ζεις και να επισκεφθείς. Ακόμη περισσότερο αυτό ισχύει για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, που με συγκριτικό της πλεονέκτημα το μεγάλο ποσοστό νέων που κατοικούν σε αυτή, αφού αποκτήσει τις βασικές υποδομές που αξίζει μπορεί να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο στην ανάπτυξη που έρχεται».

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε όλους τους φορείς της πόλης για τη συνεργασία, τα ΜΜΕ για τον εποικοδομητικό ρόλο που έχουν “παίξει” στο δημόσιο διάλογο και τους πολίτες για την υπομονή και στην εμπιστοσύνη τους. Πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι η πραγματική αποστολή της πολιτικής είναι μία καλύτερη ζωή για όλες και για όλους. Και αυτό πράττουμε τα 3,5 και πλέον χρόνια με σοβαρότητα, συνέπεια και αποτελεσματικότητα».

Έναν συνοπτικό απολογισμό του κυβερνητικού έργου για τη Θεσσαλονίκη, με έμφαση στον τομέα των υποδομών, παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας από το βήμα της ημερίδας με θέμα «Δυτική Θεσσαλονίκη: η πρόκληση της ισόρροπης ανάπτυξης» την οποία διοργάνωσε η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr. Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης ανέπτυξε και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για την επόμενη κυβερνητική θητεία εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι οι πολίτες θα ανανεώσουν την εντολή στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας.

Μιλώντας γενικότερα για τη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε πως τη νιώθει πάντα σαν την πόλη του καθώς «γεννήθηκα, μεγάλωσα και πέρασα ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ζωής μου στη Θεσσαλονίκη και έχω βιώσει και το αίσθημα της εγκατάλειψης, αλλά και το κλίμα της εσωστρέφειας που υπήρχε για πολλά χρόνια».

Αναφερόμενος σε όσα συνέβησαν κατά το παρελθόν τόνισε ότι «ότι το αίσθημα εγκατάλειψης οφείλεται κατά κύριο λόγο στα πολλά και μεγάλα λόγια από εκπροσώπους της Πολιτείας κατά το παρελθόν, που έμειναν στο επίπεδο των εξαγγελιών. Από την άλλη, το κλίμα της εσωστρέφειας οφείλεται στη νοοτροπία και στη στάση πολλών εκπροσώπων των τοπικών μας κοινωνιών. Δυστυχώς κάποιοι δεν κατανόησαν ότι για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά πρέπει να είμαστε αποφασισμένοι, ενωμένοι και να θέσουμε συγκεκριμένες προτεραιότητες. Και βέβαια υπήρχε και υπάρχει, και σε ένα βαθμό είναι θεμιτό, το ζήτημα ευρύτερων πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων οι οποίες εκτιμούν ότι ο καλύτερος τρόπος για να αποκομίσουν ατομικά ή πολιτικά οφέλη είναι να λένε συνεχώς ΌΧΙ».

Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι «το κλειδί για την επιτυχία είναι η ουσιαστική, ειλικρινής και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ Πολιτείας, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εκπροσώπων των συλλογικών φορέων. Και αποτελεί, πραγματικά, σημαντική εξέλιξη ότι, ειδικά τα τελευταία 3,5 χρόνια, η συνεργασία αυτή είναι ειλικρινής, ουσιαστική και αποτελεσματική. Και αυτό φάνηκε σε μία σειρά μεγάλων έργων, όπου υπήρχε ενιαία στάση των εκπροσώπων της τοπικής μας κοινωνίας, κάτι που βοήθησε πάρα πολύ να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις αυτών που δεν κατανοούν τις πραγματικές ανάγκες της πόλης, δεν αντιπροτείνουν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες εναλλακτικές επιλογές και κάνουν τα πάντα για να καθυστερήσουν ή να σταματήσουν τα έργα. 

Είναι ξεκάθαρο ότι μόνο με τη συνεννόηση και τη συνεργασία μπορούμε να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη των πολιτών, να ενισχύσουμε την αξιοπιστία των θεσμών σε όλα τα επίπεδα και να αξιοποιήσουμε τις σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες που διανοίγονται αυτή την εποχή».

Αναφερόμενος στο κυβερνητικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως αυτό υπακούει και στις πέντε βασικές επιλογές που έχει θέσει η κυβέρνηση σχετικά με την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας. Σύμφωνα με τον υφυπουργό αυτές είναι:

1. Το σχέδιο να είναι ολιστικό, δηλαδή από τη μία να καλύπτει τις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες, και από την άλλη να πετυχαίνει τον καλύτερο συνδυασμό του οδικού-σιδηροδρομικού δικτύου, του τρένου - Μετρό, των λιμένων και των αεροδρομίων,

2. Να είναι “έξυπνο”, δηλαδή να ενσωματώνει τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές, απόλυτα προσαρμοσμένες βέβαια στην ελληνική πραγματικότητα, να αξιοποιεί όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, καθώς και όλα τα εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία.

3. Να είναι δομικό, δηλαδή να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε επιμέρους τομέα της οικονομίας.

4. Να είναι δίκαιο, δηλαδή να έχει ως προτεραιότητα περιοχές με διαχρονικά αναπτυξιακά ελλείμματα.

5. Να είναι ανθρωποκεντρικό, δηλαδή να επιφέρει ορατά και μετρήσιμα αποτελέσματα στη καθημερινότητα των πολιτών.

Μιλώντας ειδικότερα για τη Δυτική Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «η Δυτική Θεσσαλονίκη είναι μία περιοχή με εξαιρετικές δυνατότητες, με ένα από τα υψηλότερα ποσοστά νεανικού πληθυσμού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, αλλά και με διαχρονικά αναπτυξιακά ελλείμματα. Ελλείμματα, όχι μόνο σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, αλλά και με την υπόλοιπη Θεσσαλονίκη». Τόνισε παράλληλα ότι «ο δικός μας ο σχεδιασμός, έχει ενσωματώσει πλήρως την αναβάθμιση των υποδομών Δυτικής Θεσσαλονίκης σε όλα τα επίπεδα».

Το μετρό

Κάνοντας ειδική αναφορά στο μετρό ο κ. Καραγιάννης το χαρακτήρισε ως «τη διαχρονική πληγή της πόλης», τονίζοντας ότι «η Θεσσαλονίκη δεν θα έχει μόνο μετρό, αλλά θα έχει το πλέον σύγχρονο μετρό σε όλη την Ελλάδα και ένα από τα πλέον σύγχρονα μετρό σε όλη την Ευρώπη».

Σημείωσε ότι «την προηγούμενη εβδομάδα επισκέφθηκα τον σταθμό Βενιζέλου, όπου, επιτέλους, τελείωσαν οι αρχαιολογικές εργασίες και ο σταθμός κατασκευάζεται κανονικά, ενώ προχωρά και η επέκταση προς την Καλαμαριά. Οι 18 συρμοί έχουν ήδη έρθει και ήδη πραγματοποιούνται δοκιμές.

Σε λίγες ημέρες θα υποβληθούν οι προσφορές για το Φορέα Λειτουργίας. Ήδη ετοιμάζουμε τις επόμενες επεκτάσεις και προς το Αεροδρόμιο και προς τα Δυτικά, έτσι ώστε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας από το Κορδελιό, τους Αμπελοκήπους,τον Εύοσμο και τις άλλες περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης να μπορούν να έχουν γρήγορη και ασφαλή δυνατότητα μετακίνησης σε όλη την πόλη».

Ο προαστιακός

Σύμφωνα με τον υφυπουργός εντός του 2023 αναμένεται και η υπογραφή της σύμβασης για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στη Δυτική Θεσσαλονίκη και επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών και με την κατασκευή νέων τμημάτων γραμμών. Όπως είπε, το δίκτυο αυτό θα έχει τη μορφή Χ, με δύο διασταυρούμενες γραμμές και κοινό ενδιάμεσο τμήμα. Τερματικοί σταθμοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά. Και τερματικοί σταθμοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι ο σταθμός του ΟΣΕ και ένας ακόμα στην περιοχή του Λιμένα,πλησίον στην Προβλήτα 1.

«Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου στη Σίνδο, οι εργαζόμενοι της Βιομηχανικής Περιοχής και χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της περιοχής θα μπορούν, όπως είπα, να έχουν τη καλύτερη δυνατή πρόσβαση στο κέντρο της πόλης και μετέπειτα στο Αεροδρόμιο».

Σύνδεση 6ου προβλήτα

Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι εντός του 2023 αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο που αφορά τη νέα δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του λιμένα με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέσει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον Εμπορικό Σταθμό και τον λιμένα.

Το Flyover

Σύμφωνα με τον ίδιο θετικές επιδράσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη θα έχει και το Flyover, η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός, που σε συνδυασμό με το Μετρό θα διασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες, πιο οικονομικές και πιο ασφαλείς. «Γιατί μπορεί να ξεκινά από τα ανατολικά, αλλά θα καταλήγει στη δυτική πλευρά και θα έχει άμεση επίπτωση στον Εύοσμο, στην Νικόπολη και σε άλλες περιοχές στα δυτικά».

Αντιπλημμυρικά έργα

Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης «μία από τις βασικές επιλογές μας για τη Δυτική Θεσσαλονίκη

είναι και έργα τα οποία συμβάλλουν στην αντιμετώπιση έκτακτων καιρικών φαινομένων. Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί αντιπλημμυρικά έργα για την ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς (Δενδροπόταμος, Τάφρος Διαβατών, Στρατόπεδο Γκόνου, Οικισμός Καλοχωρίου).

Επίσης υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για τα έργα διευθέτησης ρεμάτων και χειμάρρων στους δήμους Ωραιοκάστρου, Παύλου Μελά και Κορδελιού- Ευόσμου.

Σχολεία

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα των σχολείων λέγοντας ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι ήδη υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή 17 υπερσύγχρονων βιοκλιματικών σχολικών μονάδων με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, η πλειοψηφία των οποίων αφορά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια στους δήμους Νέαπολης - Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Αμπελόκηπων- Μενεμένης.

Αναφερόμενος στις υπόλοιπες κυβερνητικές παρεμβάσεις στην περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος ο κ. Καραγιάννης μίλησε για το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, που θα αποτελέσει ένα σημαντικό χώρο πρασίνου αλλά και δημιουργίας χώρων πολιτισμού, για την αξιοποίηση του παλιού οικοπέδου της ΑΓΝΟ, για τη δρομολόγηση της χωροθέτησης του Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου και του Νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου. Όπως επίσης και για τη μετατροπή της Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης Καλοχωρίου, αλλά και για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου Βορείου Ελλάδας στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

«Είναι ξεκάθαρο ότι από την περίοδο των εξαγγελιών και των μεγάλων υποσχέσεων έχουμε περάσει στην περίοδο του ολιστικού σχεδιασμού, της εξασφάλισης των χρηματοδοτήσεων, της πραγματοποίησης των μελετών, της διενέργειας διαγωνισμών, της ανακήρυξης αναδόχων,

της εγκατάστασης εργοταξίων και της ολοκλήρωσης έργων που, μάλιστα, μερικά από αυτά

όπως το Θέρμη – Γαλάτιστα τα έχουμε ήδη παραδώσει πιο γρήγορα από τον αρχικό προγραμματισμό».

Οι εκλογές

Μιλώντας για τις επικείμενες εκλογές ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «βρισκόμαστε στο τέλος της τετραετίας αυτής της κυβέρνησης και σε λίγες εβδομάδες θα έχουμε εκλογές. Είναι στο χέρι όλων μας αυτές να γίνουν σε κλίμα ουσιαστικής αντιπαράθεσης με βάση σοβαρές θέσεις και εναλλακτικές προτάσεις, και όχι κραυγές και τεχνητές διαχωριστικές γραμμές. Είναι στο χέρι όλων μας να έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον και όχι στο παρελθόν. Να κατανοήσουμε ότι το καθήκον μας είναι να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε αυτόν τον σχεδιασμό για τη Δυτική Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλονίκη. Είναι ξεκάθαρο ότι η ευρύτερη περιοχή έχει πλέον σημαντικές αναπτυξιακές ευκαιρίες. Είναι επίσης θεμιτό και κατανοητό ότι οι πολίτες πείθονται όταν δουν ολοκληρωμένο ένα έργο.

Σε κάθε περίπτωση, αργά, αλλά σταθερά κερδίζουμε το στοίχημα της αξιοπιστίας. Είναι βέβαιο ότι με την ανανέωση της εντολής στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας θα ολοκληρωθούν όλα αυτά τα έργα και η πόλη με περισσότερη αυτοπεποίθηση και εξωστρέφεια θα μπορέσει να καταστεί ένα πρότυπο για να ζεις και να επισκεφθείς. Ακόμη περισσότερο αυτό ισχύει για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, που με συγκριτικό της πλεονέκτημα το μεγάλο ποσοστό νέων που κατοικούν σε αυτή, αφού αποκτήσει τις βασικές υποδομές που αξίζει μπορεί να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο στην ανάπτυξη που έρχεται».

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε όλους τους φορείς της πόλης για τη συνεργασία, τα ΜΜΕ για τον εποικοδομητικό ρόλο που έχουν “παίξει” στο δημόσιο διάλογο και τους πολίτες για την υπομονή και στην εμπιστοσύνη τους. Πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι η πραγματική αποστολή της πολιτικής είναι μία καλύτερη ζωή για όλες και για όλους. Και αυτό πράττουμε τα 3,5 και πλέον χρόνια με σοβαρότητα, συνέπεια και αποτελεσματικότητα».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία