ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκαινιάζεται από Μητσοτάκη κι αρχίζει τα δρομολόγια

«Στην αποβάθρα» 250.000 επιβάτες κάθε μέρα στους 13 σταθμούς της πόλης

 30/11/2024 08:00

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκαινιάζεται από Μητσοτάκη κι αρχίζει τα δρομολόγια

Συγχρηματοδοτούμενο με πάνω από 1 δισ. ευρώ από τα ταμεία της πολιτικής συνοχής, το μετρό της Θεσσαλονίκης μπαίνει από σήμερα σε λειτουργία, υποσχόμενο να αλλάξει την καθημερινή ζωή χιλιάδων ανθρώπων που μετακινούνται στην πόλη.

Το έργο τίθεται σε λειτουργία επίσημα από σήμερα το μεσημέρι από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος θα εγκαινιάσει την πρώτη διαδρομή μαζί με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου Επιτρόπου Μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα.

Το μετρό, με την τεχνολογία αιχμής που ενσωματώνει, περιλαμβάνει αυτοματοποιημένα τρένα χωρίς οδηγό, τα οποία αναμένεται να προσελκύουν περισσότερους από 250.000 επιβάτες κάθε ημέρα. Η κεντρική γραμμή έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα και συνδέει 13 σταθμούς, ενώ 5 επιπλέον σταθμοί θα προστεθούν μέχρι το τέλος του 2025 στην επέκταση της Καλαμαριάς.

metro-agias-sofiads.jpg

Το μέσο θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα σε όλη την πόλη και αναμένεται να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 57.000 οχήματα ημερησίως, μειώνοντας τους ατμοσφαιρικούς ρύπους κατά 212 τόνους ημερησίως.

Το κόστος της μετακίνησης με το Μετρό θα στοιχίζει 60 λεπτά του ευρώ και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά. Επιπλέον 60 λεπτά και την ίδια διάρκεια θα έχει το εισιτήριο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Αρχικά τα δύο μέσα θα λειτουργήσουν με ξεχωριστά εισιτήρια και μελλοντικά με ενιαίο κόμιστρο. Τα εισιτήρια του Μετρό μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθευτούν από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα που υπάρχουν εντός των σταθμών.

metro-thessalonikis-ekdotiria.jpg

Δρομολόγια και σταθμοί

Τα δρομολόγια αρχικά, όπως έχει αναφέρει πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, θα έχουν συχνότητα τις ώρες αιχμής ανά 3,5 λεπτά και μελλοντικά με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον 15 συρμών θα μπορεί να φτάσει και τα 90 δευτερόλεπτα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18 χιλιάδες επιβάτες ανά ώρα με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό καθώς ελέγχονται αυτόματα από το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η εικόνα επιβίβασης ανά συρμό φτάνει τους 465 επιβάτες (καθήμενοι και όρθιοι). Οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες πληροφόρησης κοινού.

metro-thessalonikis-11.jpg

Οι επιβάτες με ποδήλατα θα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό-επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού- και οι γονείς κατοικίδιων μαζί με τα ζώα τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα μεταφέρουν στα σπίτια/τσάντες που διατίθενται στο εμπόριο

Στην είσοδο των σταθμών θα υπάρχουν πύλες εισόδου-εξόδου (όπως και στην Αθήνα). Η πρόσβαση στην αποβάθρα θα μπορεί να γίνεται με διαδοχικές κυλιόμενες σκάλες ή με ανελκυστήρες.

Όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτουν κεντρική αποβάθρα με τα τρένα να σταματούν πλάγια των αποβαθρών.

metro-thessalonikis-6.jpg

Οι 13 σταθμοί είναι οι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία. Στους τερματικούς σταθμούς θα υπάρχουν λεωφορειακές γραμμές για την μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο.

taxiaox-metro.jpeg

Το μετρό Θεσσαλονίκης ενσωματώνει και σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες:

  • Χωρίς μηχανοδηγούς: Τα τρένα θα λειτουργούν πλήρως αυτόματα, με κεντρικό έλεγχο από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας.
  • Ασφάλεια στις αποβάθρες: Οι αποβάθρες θα διαθέτουν πλήρους ύψους αυτόματες θύρες, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν το τρένο φτάνει στον σταθμό, μειώνοντας τους κινδύνους για τους επιβάτες.
  • Σύστημα CBTC: Η καινοτόμα σηματοδότηση CBTC (Communications-Based Train Control) θα παρέχει ακριβή στοιχεία θέσης των συρμών σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας τη σωστή απόσταση μεταξύ τους και αποτρέποντας τυχόν συγκρούσεις.
  • Η κίνηση των συρμών γίνεται σε δύο διαφορετικά τούνελ, ένα ανά κατεύθυνση.
metro-rasmussen1.jpg


Συγχρηματοδοτούμενο με πάνω από 1 δισ. ευρώ από τα ταμεία της πολιτικής συνοχής, το μετρό της Θεσσαλονίκης μπαίνει από σήμερα σε λειτουργία, υποσχόμενο να αλλάξει την καθημερινή ζωή χιλιάδων ανθρώπων που μετακινούνται στην πόλη.

Το έργο τίθεται σε λειτουργία επίσημα από σήμερα το μεσημέρι από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος θα εγκαινιάσει την πρώτη διαδρομή μαζί με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου Επιτρόπου Μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα.

Το μετρό, με την τεχνολογία αιχμής που ενσωματώνει, περιλαμβάνει αυτοματοποιημένα τρένα χωρίς οδηγό, τα οποία αναμένεται να προσελκύουν περισσότερους από 250.000 επιβάτες κάθε ημέρα. Η κεντρική γραμμή έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα και συνδέει 13 σταθμούς, ενώ 5 επιπλέον σταθμοί θα προστεθούν μέχρι το τέλος του 2025 στην επέκταση της Καλαμαριάς.

metro-agias-sofiads.jpg

Το μέσο θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα σε όλη την πόλη και αναμένεται να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 57.000 οχήματα ημερησίως, μειώνοντας τους ατμοσφαιρικούς ρύπους κατά 212 τόνους ημερησίως.

Το κόστος της μετακίνησης με το Μετρό θα στοιχίζει 60 λεπτά του ευρώ και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά. Επιπλέον 60 λεπτά και την ίδια διάρκεια θα έχει το εισιτήριο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Αρχικά τα δύο μέσα θα λειτουργήσουν με ξεχωριστά εισιτήρια και μελλοντικά με ενιαίο κόμιστρο. Τα εισιτήρια του Μετρό μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθευτούν από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα που υπάρχουν εντός των σταθμών.

metro-thessalonikis-ekdotiria.jpg

Δρομολόγια και σταθμοί

Τα δρομολόγια αρχικά, όπως έχει αναφέρει πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, θα έχουν συχνότητα τις ώρες αιχμής ανά 3,5 λεπτά και μελλοντικά με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον 15 συρμών θα μπορεί να φτάσει και τα 90 δευτερόλεπτα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18 χιλιάδες επιβάτες ανά ώρα με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό καθώς ελέγχονται αυτόματα από το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η εικόνα επιβίβασης ανά συρμό φτάνει τους 465 επιβάτες (καθήμενοι και όρθιοι). Οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες πληροφόρησης κοινού.

metro-thessalonikis-11.jpg

Οι επιβάτες με ποδήλατα θα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό-επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού- και οι γονείς κατοικίδιων μαζί με τα ζώα τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα μεταφέρουν στα σπίτια/τσάντες που διατίθενται στο εμπόριο

Στην είσοδο των σταθμών θα υπάρχουν πύλες εισόδου-εξόδου (όπως και στην Αθήνα). Η πρόσβαση στην αποβάθρα θα μπορεί να γίνεται με διαδοχικές κυλιόμενες σκάλες ή με ανελκυστήρες.

Όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτουν κεντρική αποβάθρα με τα τρένα να σταματούν πλάγια των αποβαθρών.

metro-thessalonikis-6.jpg

Οι 13 σταθμοί είναι οι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία. Στους τερματικούς σταθμούς θα υπάρχουν λεωφορειακές γραμμές για την μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο.

taxiaox-metro.jpeg

Το μετρό Θεσσαλονίκης ενσωματώνει και σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες:

  • Χωρίς μηχανοδηγούς: Τα τρένα θα λειτουργούν πλήρως αυτόματα, με κεντρικό έλεγχο από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας.
  • Ασφάλεια στις αποβάθρες: Οι αποβάθρες θα διαθέτουν πλήρους ύψους αυτόματες θύρες, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν το τρένο φτάνει στον σταθμό, μειώνοντας τους κινδύνους για τους επιβάτες.
  • Σύστημα CBTC: Η καινοτόμα σηματοδότηση CBTC (Communications-Based Train Control) θα παρέχει ακριβή στοιχεία θέσης των συρμών σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας τη σωστή απόσταση μεταξύ τους και αποτρέποντας τυχόν συγκρούσεις.
  • Η κίνηση των συρμών γίνεται σε δύο διαφορετικά τούνελ, ένα ανά κατεύθυνση.
metro-rasmussen1.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία