ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Mε ιταλο-γαλλικό άρωμα και προδιαγραφές Κοπεγχάγης

Προσωρινός ανάδοχος στο ΣΔΙΤ Λειτουργίας η σύμπραξη των εταιρειών ΑΤΜ και EGIS - Η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάσθηκε σε Ελληνικό Μετρό

 26/05/2023 07:00

Μετρό Θεσσαλονίκης: Mε ιταλο-γαλλικό άρωμα και προδιαγραφές Κοπεγχάγης

Άννη Καρολίδου

Τέλος στην αναμονή. Προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης επιλέχθηκε η σύμπραξη των ATM – ΕGIS, oι οποίες μέχρι τις 20 Ιουνίου θα πρέπει να καταθέσουν τα δικαιολογητικά που τους έχει ζητήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ (μέχρι χθες Αττικό Μετρό), η οποία και διενεργεί το διαγωνισμό. 

Σημειώνεται ότι στην επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του Μετρό, πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δηλώσει ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάζεται σε Ελληνικό Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η ιταλο-γαλλική σύμπραξη, κερδίζει την κούρσα του διαγωνισμού, επειδή η οικονομική προσφορά της ήταν κατά περίπου 34 εκατ. ευρώ χαμηλότερη από εκείνη του έτερου υποψήφιου, δηλαδή της σύμπραξης των εταιρειών ΑΚΤΩΡ-ΝΕΟ TRANS, ενώ και η τεχνική προσφορά της ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των όρων του διαγωνισμού.

Mε την επιλογή του προσωρινού αναδόχου γίνεται το επόμενο μεγάλο βήμα σε αυτή την πολύ σημαντική διαγωνιστική διαδικασία, που ξεκίνησε στις 2/9/2022, συνάντησε προσφυγές από ενδιαφερομένους, που τελικά κατέπεσαν, μέχρι που έφτασε στις 28/2/2023 στο στάδιο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών και, στη συνέχεια, στην επιλογή του ιδιώτη που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στη χώρα μας, λειτουργία και συντήρηση συστήματος μετρό, αλλά και την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Με το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ, ύψους 292 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ και συνολικής διάρκειας 11 ετών (μαζί με την προπαρασκευαστική περίοδο), ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει, όταν βεβαίως υπογράψει τη σχετική σύμβαση, να λειτουργεί και να συντηρεί το αυτόματο, υπερσύγχρονο Μετρό της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα τη βασική γραμμή αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά.

metro3.jpg

Tα επόμενα βήματα ως την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης

Και εδώ ερχόμαστε στο επόμενο κρίσιμο σημείο για την συνέχιση και ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Οι ΑΤΜ και EGIS θα υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους ως τις 20 Ιουνίου, τα οποία και θα ελεγχθούν από την επιτροπή του διαγωνισμού. Μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών από την αρμόδια επιτροπή και την κοινοποίηση στους υποψηφίους, του πρακτικού του δ.σ. της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η σύμπραξη των ΑΚΤΩΡ και Neo Trans, θα αποκτήσει πρόσβαση σε όλα τα κατατεθειμένα δικαιολογητικά, έχοντας περιθώριο δέκα ημερών για την υποβολή ενστάσεων. 

Εάν υποβληθούν ενστάσεις, η όλη διαδικασία θα πάει πίσω. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις θα ακολουθήσει ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και, στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης.

Όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, ο προσωρινός ανάδοχος θα ιδρύσει εταιρεία ειδικού σκοπού, στην οποία, βάσει πληροφοριών, η ΑΤΜ θα έχει μετοχικό μερίδιο 51% και η EGIS 49%. Aυτή η Εταιρεία, που θα είναι και ο φορέας λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα στηριχθεί στην πολυετή εμπειρία των εταίρων, στη λειτουργία σιδηροδρομικών έργων και δη, αυτόματων συστημάτων μετρό, στην Ευρώπη αλλά και στη Μέση Ανατολή και την Ασία, όπως επίσης και στη δάνεια εμπειρία που μπορεί να έχει από την Metro Service, θυγατρική του Ομίλου ΑΤΜ, που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του επίσης αυτόματου μετρό της Kοπεγχάγης, μαζί με τη Hitachi Rail.

Τα προφίλ των ΑΤΜ και EGIS

H Ιταλική ATM (Azienda Trasporti Milanesi) είναι ο ανάδοχος λειτουργίας και συντήρησης του μετρό της Κοπεγχάγης από το 2002, όπως επίσης των επεκτάσεων προς το αεροδρόμιο (2007) αλλά και των νέων γραμμών Μ3 και Μ4, που τέθηκαν σε λειτουργία το 2019. Επίσης, λειτουργεί το σύστημα μετρό που υπάρχει στο εκτεταμένο campus του Πανεπιστημίου Princess Noura του Ριάντ (με τρένα και συστήματα Hitachi Rail), τη γραμμή M5 του μετρό του Μιλάνου από το 2013 (τρένα και συστήματα Hitachi Rail) και τη γραμμή M4 του Μιλάνου, από το 2022.

Η αποκτηθείσα εμπειρία στη λειτουργία συστημάτων και τρένων της Hitachi Rail σημειώνεται, καθώς και το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει τροχαίο υλικό και συστήματα της Ηitachi Rail.

Ο γαλλικός όμιλος EGIS επίσης διαθέτει τεράστια εμπειρία στα συστήματα μετρό. Παρέδωσε τις πρώτες γραμμές μετρό στη Γαλλία τη δεκαετία του 1970 (Λιόν και Μασσαλία), το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο μετρό το 1991 (στη Λιόν), ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλά έργα μετρό, άνευ οδηγού, σε όλο τον κόσμο (γραμμή Canarsie της Νέας Υόρκης, γραμμή 9 της Βαρκελώνης, γραμμή Circle της Σιγκαπούρης).

Ο όμιλος EGIS Rail αυτή την περίοδο συμμετέχει σε πολλά έργα μετρό στην Ευρώπη (π.χ. Grand Paris Metrο, Μασσαλία, Λωζάνη), στη Μέση Ανατολή (Ριάντ, Ντόχα, Ντουμπάι), στην Ασία (Σιγκαπούρη, Μπανγκόκ, Μανίλα, Καλκούτα), στη Βόρεια και Νότια Αμερική (Καναδάς, Μεξικό, Βραζιλία) και στο Ισραήλ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η EGIS PROJECTS μαζί την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος της πολυετούς παραχώρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.

Τέλος στην αναμονή. Προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης επιλέχθηκε η σύμπραξη των ATM – ΕGIS, oι οποίες μέχρι τις 20 Ιουνίου θα πρέπει να καταθέσουν τα δικαιολογητικά που τους έχει ζητήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ (μέχρι χθες Αττικό Μετρό), η οποία και διενεργεί το διαγωνισμό. 

Σημειώνεται ότι στην επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του Μετρό, πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δηλώσει ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάζεται σε Ελληνικό Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η ιταλο-γαλλική σύμπραξη, κερδίζει την κούρσα του διαγωνισμού, επειδή η οικονομική προσφορά της ήταν κατά περίπου 34 εκατ. ευρώ χαμηλότερη από εκείνη του έτερου υποψήφιου, δηλαδή της σύμπραξης των εταιρειών ΑΚΤΩΡ-ΝΕΟ TRANS, ενώ και η τεχνική προσφορά της ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των όρων του διαγωνισμού.

Mε την επιλογή του προσωρινού αναδόχου γίνεται το επόμενο μεγάλο βήμα σε αυτή την πολύ σημαντική διαγωνιστική διαδικασία, που ξεκίνησε στις 2/9/2022, συνάντησε προσφυγές από ενδιαφερομένους, που τελικά κατέπεσαν, μέχρι που έφτασε στις 28/2/2023 στο στάδιο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών και, στη συνέχεια, στην επιλογή του ιδιώτη που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στη χώρα μας, λειτουργία και συντήρηση συστήματος μετρό, αλλά και την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Με το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ, ύψους 292 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ και συνολικής διάρκειας 11 ετών (μαζί με την προπαρασκευαστική περίοδο), ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει, όταν βεβαίως υπογράψει τη σχετική σύμβαση, να λειτουργεί και να συντηρεί το αυτόματο, υπερσύγχρονο Μετρό της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα τη βασική γραμμή αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά.

metro3.jpg

Tα επόμενα βήματα ως την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης

Και εδώ ερχόμαστε στο επόμενο κρίσιμο σημείο για την συνέχιση και ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Οι ΑΤΜ και EGIS θα υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους ως τις 20 Ιουνίου, τα οποία και θα ελεγχθούν από την επιτροπή του διαγωνισμού. Μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών από την αρμόδια επιτροπή και την κοινοποίηση στους υποψηφίους, του πρακτικού του δ.σ. της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η σύμπραξη των ΑΚΤΩΡ και Neo Trans, θα αποκτήσει πρόσβαση σε όλα τα κατατεθειμένα δικαιολογητικά, έχοντας περιθώριο δέκα ημερών για την υποβολή ενστάσεων. 

Εάν υποβληθούν ενστάσεις, η όλη διαδικασία θα πάει πίσω. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις θα ακολουθήσει ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και, στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης.

Όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, ο προσωρινός ανάδοχος θα ιδρύσει εταιρεία ειδικού σκοπού, στην οποία, βάσει πληροφοριών, η ΑΤΜ θα έχει μετοχικό μερίδιο 51% και η EGIS 49%. Aυτή η Εταιρεία, που θα είναι και ο φορέας λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα στηριχθεί στην πολυετή εμπειρία των εταίρων, στη λειτουργία σιδηροδρομικών έργων και δη, αυτόματων συστημάτων μετρό, στην Ευρώπη αλλά και στη Μέση Ανατολή και την Ασία, όπως επίσης και στη δάνεια εμπειρία που μπορεί να έχει από την Metro Service, θυγατρική του Ομίλου ΑΤΜ, που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του επίσης αυτόματου μετρό της Kοπεγχάγης, μαζί με τη Hitachi Rail.

Τα προφίλ των ΑΤΜ και EGIS

H Ιταλική ATM (Azienda Trasporti Milanesi) είναι ο ανάδοχος λειτουργίας και συντήρησης του μετρό της Κοπεγχάγης από το 2002, όπως επίσης των επεκτάσεων προς το αεροδρόμιο (2007) αλλά και των νέων γραμμών Μ3 και Μ4, που τέθηκαν σε λειτουργία το 2019. Επίσης, λειτουργεί το σύστημα μετρό που υπάρχει στο εκτεταμένο campus του Πανεπιστημίου Princess Noura του Ριάντ (με τρένα και συστήματα Hitachi Rail), τη γραμμή M5 του μετρό του Μιλάνου από το 2013 (τρένα και συστήματα Hitachi Rail) και τη γραμμή M4 του Μιλάνου, από το 2022.

Η αποκτηθείσα εμπειρία στη λειτουργία συστημάτων και τρένων της Hitachi Rail σημειώνεται, καθώς και το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει τροχαίο υλικό και συστήματα της Ηitachi Rail.

Ο γαλλικός όμιλος EGIS επίσης διαθέτει τεράστια εμπειρία στα συστήματα μετρό. Παρέδωσε τις πρώτες γραμμές μετρό στη Γαλλία τη δεκαετία του 1970 (Λιόν και Μασσαλία), το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο μετρό το 1991 (στη Λιόν), ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλά έργα μετρό, άνευ οδηγού, σε όλο τον κόσμο (γραμμή Canarsie της Νέας Υόρκης, γραμμή 9 της Βαρκελώνης, γραμμή Circle της Σιγκαπούρης).

Ο όμιλος EGIS Rail αυτή την περίοδο συμμετέχει σε πολλά έργα μετρό στην Ευρώπη (π.χ. Grand Paris Metrο, Μασσαλία, Λωζάνη), στη Μέση Ανατολή (Ριάντ, Ντόχα, Ντουμπάι), στην Ασία (Σιγκαπούρη, Μπανγκόκ, Μανίλα, Καλκούτα), στη Βόρεια και Νότια Αμερική (Καναδάς, Μεξικό, Βραζιλία) και στο Ισραήλ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η EGIS PROJECTS μαζί την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος της πολυετούς παραχώρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία