Ν. Κεραμέως: Παρουσίασε πέντε μεταρρυθμιστικούς άξονες για την Παιδεία
16/11/2022 21:32
16/11/2022 21:32
Τους πέντε μεταρρυθμιστικούς άξονες για την Παιδεία ανέλυσε κατά την ομιλία της στην εναρκτήρια εκδήλωση της Παγκόσμιας Συνόδου για την Καινοτομία η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Κατά την τοποθέτησή της, η υπουργός υπογράμμισε τη σημασία της διοργάνωσης, η οποία διεξάγεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και επεσήμανε τη δυσκολία της πρόβλεψης των επαγγελματικών απαιτήσεων για τις μελλοντικές γενιές, δεδομένων των ραγδαίων τεχνολογικών και κοινωνικών εξελίξεων.
«Τα παιδιά που σήμερα είναι τεσσάρων ετών και φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, θα μπουν στην αγορά εργασίας περίπου το 2040. Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα μπορέσει να διατηρήσει, αλλά και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της», είπε χαρακτηριστικά.
Η υπουργός αναφέρθηκε στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα για την Παιδεία το οποίο κινείται σε πέντε άξονες: την καλλιέργεια δεξιοτήτων (όπως κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία), την αυτονομία και αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, τη σύνδεση της Εκπαίδευσης με την Αγορά Εργασίας, τη συμπερίληψη και τη διεθνοποίηση και εξωστρέφεια της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Αυτό είναι το μέλλον που αξίζουν τα παιδιά μας. Αλληλεπίδραση χωρίς σύνορα, δεξιότητες χωρίς περιορισμούς, αλλά και εκπαίδευση χωρίς εμπόδια σε κάθε δημόσιο σχολείο», είπε κλείνοντας την τοποθέτησή της η Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε: «προσωπικά πιστεύω ότι όσον αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών μας θα πρέπει να ξεκινάμε νωρίς, να σκεπτόμαστε μεγαλόπνοα και να στοχεύουμε ψηλά. Γιατί είναι υποχρέωσή μας να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα είναι καλύτερη από τη δική μας».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης με την παρουσία πολιτικών, επιχειρηματιών και καθηγητών από τις 34 χώρες- μέλη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας (Global Federation of Competitiveness Councils -GFCC). H υπουργός ήταν η κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης με θέμα «Χτίζοντας την Ανταγωνιστικότητα του Αύριο στην Ελλάδα».
Τους πέντε μεταρρυθμιστικούς άξονες για την Παιδεία ανέλυσε κατά την ομιλία της στην εναρκτήρια εκδήλωση της Παγκόσμιας Συνόδου για την Καινοτομία η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Κατά την τοποθέτησή της, η υπουργός υπογράμμισε τη σημασία της διοργάνωσης, η οποία διεξάγεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και επεσήμανε τη δυσκολία της πρόβλεψης των επαγγελματικών απαιτήσεων για τις μελλοντικές γενιές, δεδομένων των ραγδαίων τεχνολογικών και κοινωνικών εξελίξεων.
«Τα παιδιά που σήμερα είναι τεσσάρων ετών και φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, θα μπουν στην αγορά εργασίας περίπου το 2040. Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα μπορέσει να διατηρήσει, αλλά και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της», είπε χαρακτηριστικά.
Η υπουργός αναφέρθηκε στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα για την Παιδεία το οποίο κινείται σε πέντε άξονες: την καλλιέργεια δεξιοτήτων (όπως κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία), την αυτονομία και αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, τη σύνδεση της Εκπαίδευσης με την Αγορά Εργασίας, τη συμπερίληψη και τη διεθνοποίηση και εξωστρέφεια της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Αυτό είναι το μέλλον που αξίζουν τα παιδιά μας. Αλληλεπίδραση χωρίς σύνορα, δεξιότητες χωρίς περιορισμούς, αλλά και εκπαίδευση χωρίς εμπόδια σε κάθε δημόσιο σχολείο», είπε κλείνοντας την τοποθέτησή της η Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε: «προσωπικά πιστεύω ότι όσον αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών μας θα πρέπει να ξεκινάμε νωρίς, να σκεπτόμαστε μεγαλόπνοα και να στοχεύουμε ψηλά. Γιατί είναι υποχρέωσή μας να διασφαλίσουμε ότι η επόμενη γενιά θα είναι καλύτερη από τη δική μας».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης με την παρουσία πολιτικών, επιχειρηματιών και καθηγητών από τις 34 χώρες- μέλη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας (Global Federation of Competitiveness Councils -GFCC). H υπουργός ήταν η κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης με θέμα «Χτίζοντας την Ανταγωνιστικότητα του Αύριο στην Ελλάδα».
ΣΧΟΛΙΑ