Ν. Ταχιάος: Δεν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης του flyover - Δείτε όλο το έργο βήμα - βήμα
07/11/2023 17:34
07/11/2023 17:34
«Η περιφερειακή οδός είναι στα όριά της από το 2000», σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάου, ο οποίος χθες, κατά την παρουσίαση του έργου του flyover σημείωσε ότι το μέγεθος του κυκλοφοριακού προβλήματος μειώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης και της πανδημίας, αλλά τώρα "έχει φτάσει στα επίπεδα του 2009". Μάλιστα όπως είπε προβλέπεται ότι "σε τρία χρόνια από τώρα, θα έχει αυξηθεί τόσο πολύ, που η χωρητικότητα της Περιφερειακής οδού δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση".
Λιγότερα δυστυχήματα, αυξημένες ταχύτητες
«Τα δυστυχήματα στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη στιγμή, είναι 24 φορές περισσότερα από ότι στην Αττική Οδό και τα ατυχήματα, 40 φορές περισσότερα» είπε ο κ. Ταχιάος και υποστήριξε ότι με την υπερυψωμένη οδό flyover θα επιτευχθεί σημαντική μείωση των ποσοστών των τροχαίων, ταυτόχρονα με την αύξηση της ταχύτητας διέλευσης των οχημάτων.
Ο υφυπουργός έκανε λόγο για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας της πόλης με κομβικά σημεία εντός και εκτός πολεοδομικού ιστού. «Με το Flyover περιμένουμε μείωση της κίνησης σε ποσοστό 35 -40%, καθώς διπλασιάζεται η χωρητικότητα του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα, εξασφαλίζεται η γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση προς την ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονία και την Χαλκιδική», σημείωσε προσθέτοντας ότι θα μειωθούν τόσο οι χρόνοι μετακίνησης όσο και το λειτουργικό κόστος.
Θα υπάρξει αναστάτωση, θα προσαρμοστούμε
Ο κ. Ταχιάος, επεσήμανε ότι η Αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι ένα εγχείρημα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και εκτίμησε ότι είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει αναστάτωση στις συνήθειες των πολιτών. Ως προς τα μέτρα που λαμβάνει η πολιτεία για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία παρατήρησε ότι έχει αρχίσει ήδη να γίνεται αισθητή η εντατική παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους της πόλης, φροντίζοντας για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, καθώς επίσης και για την ελεύθερη πρόσβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους λεωφορειοδρόμους.
«Θα πρέπει ως κάτοικοι να προσαρμόσουμε τη συμπεριφορά μας και να συνεργαστούμε» είπε προτρέποντας τους πολίτες να αποφεύγουν την άσκοπη χρήση του περιφερειακού. Επίσης πρόσθεσε ότι θα χρειαστεί να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών ανά αυτοκίνητο.
«Ξεκινάμε βλέποντας τη δυναμική των πραγμάτων. Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα προσαρμοστούμε. Το Flyover θα φέρει μια πολύ καλύτερη ημέρα. Και πάντως, προς το παρόν, ανάμεσα στην υπευθυνότητα των πολιτών και την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης επιλέγουμε το πρώτο», ανέφερε, κλείνοντας την παρέμβασή του ο κ. Ταχιάος.
"Δεν θα υπάρξει καθυστέρηση"
"Οι Θεσσαλονικείς πρέπει να είναι σίγουροι ότι το έργο θα τελειώσει εντός της τετραετίας». Εγγύηση για αυτό αποτελεί ότι «σε ένα έργο ΣΔΙΤ, όπως το συγκεκριμένο, δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση καθυστέρησης. Δεν το επιτρέπουν ούτε οι τράπεζες που κάνουν τη χρηματοδότηση, ούτε η σύμβαση. Πρέπει η περίοδος κατασκευής να συντμηθεί μέχρι να φτάσουμε στη λειτουργία".
"Δαιμονοποίηση και παραπλάνηση"
Ο κ. Ταχιάος υποστήριξε ότι "όσοι επιδιώκουν αυτό το έργο να έχει καθυστερήσεις ή να οδηγηθεί σε “ναυάγιο”, ζημιώνουν το δημόσιο" ενώ ήδη από την έναρξη της παρουσίασης έκανε λόγο για «“δαιμονοποίηση” του Flyover, που έχει ξεκινήσει προκαταβολικά" και "βρίσκει έδαφος στην παραπλάνηση" κάτι που "αποτελεί δυστυχώς σύνηθες σύμπτωμα των έργων που υλοποιούνται στις μεγάλες πόλεις".
Σύμφωνα πάντα με τον κ. Ταχιάο, με την ολοκλήρωση του έργου, σε τέσσερα χρόνια θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής της πόλης, καθώς θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η ηχορύπανση. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η προστασία του Σέιχ Σου "αποτελεί τη βάση της έμπνευσης του Flyover" γιατί όπως είπε κάθε άλλη λύση επέκτασης και αναβάθμισης του περιφερειακού θα απαιτούσε την υλοτόμηση πολύ μεγαλύτερης έκτασης δάσους.
Δεν έχει πολιτική ταυτότητα
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι δεν είναι ένα έργο που έχει πολιτική ταυτότητα, καθώς έχει περάσει από διαφορετικές αξιολογήσεις, σε περιόδους διαφορετικών κυβερνήσεων κι ότι από το ξεκίνημά του το 2010, έτυχε διαφόρων σταδίων ωρίμανσης με τον διαγωνισμό να διεξάγεται δέκα χρόνια αργότερα, την περίοδο 2020 – 2021. Γι’ αυτόν τον λόγο, όπως είπε, το έργο δεν μπορεί να χρεώνεται ή να πιστώνεται σε μία μόνο κυβέρνηση. «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αυτή η οποία δρομολόγησε ένα έργο το οποίο εκκολάφθηκε επί προηγούμενων κυβερνήσεων», τόνισε.
Στο σχήμα που προέκυψε μέσα από διαγωνιστική διαδικασία και θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει το Flyover, συμπράττουν οι εταιρείες ΑΒΑΞ ΑΕ και Μυτιληναίoς AE.
07/11/2023 18:19
«Η περιφερειακή οδός είναι στα όριά της από το 2000», σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάου, ο οποίος χθες, κατά την παρουσίαση του έργου του flyover σημείωσε ότι το μέγεθος του κυκλοφοριακού προβλήματος μειώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης και της πανδημίας, αλλά τώρα "έχει φτάσει στα επίπεδα του 2009". Μάλιστα όπως είπε προβλέπεται ότι "σε τρία χρόνια από τώρα, θα έχει αυξηθεί τόσο πολύ, που η χωρητικότητα της Περιφερειακής οδού δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση".
Λιγότερα δυστυχήματα, αυξημένες ταχύτητες
«Τα δυστυχήματα στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη στιγμή, είναι 24 φορές περισσότερα από ότι στην Αττική Οδό και τα ατυχήματα, 40 φορές περισσότερα» είπε ο κ. Ταχιάος και υποστήριξε ότι με την υπερυψωμένη οδό flyover θα επιτευχθεί σημαντική μείωση των ποσοστών των τροχαίων, ταυτόχρονα με την αύξηση της ταχύτητας διέλευσης των οχημάτων.
Ο υφυπουργός έκανε λόγο για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας της πόλης με κομβικά σημεία εντός και εκτός πολεοδομικού ιστού. «Με το Flyover περιμένουμε μείωση της κίνησης σε ποσοστό 35 -40%, καθώς διπλασιάζεται η χωρητικότητα του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα, εξασφαλίζεται η γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση προς την ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονία και την Χαλκιδική», σημείωσε προσθέτοντας ότι θα μειωθούν τόσο οι χρόνοι μετακίνησης όσο και το λειτουργικό κόστος.
Θα υπάρξει αναστάτωση, θα προσαρμοστούμε
Ο κ. Ταχιάος, επεσήμανε ότι η Αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι ένα εγχείρημα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και εκτίμησε ότι είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει αναστάτωση στις συνήθειες των πολιτών. Ως προς τα μέτρα που λαμβάνει η πολιτεία για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία παρατήρησε ότι έχει αρχίσει ήδη να γίνεται αισθητή η εντατική παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους της πόλης, φροντίζοντας για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, καθώς επίσης και για την ελεύθερη πρόσβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους λεωφορειοδρόμους.
«Θα πρέπει ως κάτοικοι να προσαρμόσουμε τη συμπεριφορά μας και να συνεργαστούμε» είπε προτρέποντας τους πολίτες να αποφεύγουν την άσκοπη χρήση του περιφερειακού. Επίσης πρόσθεσε ότι θα χρειαστεί να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών ανά αυτοκίνητο.
«Ξεκινάμε βλέποντας τη δυναμική των πραγμάτων. Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα προσαρμοστούμε. Το Flyover θα φέρει μια πολύ καλύτερη ημέρα. Και πάντως, προς το παρόν, ανάμεσα στην υπευθυνότητα των πολιτών και την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης επιλέγουμε το πρώτο», ανέφερε, κλείνοντας την παρέμβασή του ο κ. Ταχιάος.
"Δεν θα υπάρξει καθυστέρηση"
"Οι Θεσσαλονικείς πρέπει να είναι σίγουροι ότι το έργο θα τελειώσει εντός της τετραετίας». Εγγύηση για αυτό αποτελεί ότι «σε ένα έργο ΣΔΙΤ, όπως το συγκεκριμένο, δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση καθυστέρησης. Δεν το επιτρέπουν ούτε οι τράπεζες που κάνουν τη χρηματοδότηση, ούτε η σύμβαση. Πρέπει η περίοδος κατασκευής να συντμηθεί μέχρι να φτάσουμε στη λειτουργία".
"Δαιμονοποίηση και παραπλάνηση"
Ο κ. Ταχιάος υποστήριξε ότι "όσοι επιδιώκουν αυτό το έργο να έχει καθυστερήσεις ή να οδηγηθεί σε “ναυάγιο”, ζημιώνουν το δημόσιο" ενώ ήδη από την έναρξη της παρουσίασης έκανε λόγο για «“δαιμονοποίηση” του Flyover, που έχει ξεκινήσει προκαταβολικά" και "βρίσκει έδαφος στην παραπλάνηση" κάτι που "αποτελεί δυστυχώς σύνηθες σύμπτωμα των έργων που υλοποιούνται στις μεγάλες πόλεις".
Σύμφωνα πάντα με τον κ. Ταχιάο, με την ολοκλήρωση του έργου, σε τέσσερα χρόνια θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής της πόλης, καθώς θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η ηχορύπανση. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η προστασία του Σέιχ Σου "αποτελεί τη βάση της έμπνευσης του Flyover" γιατί όπως είπε κάθε άλλη λύση επέκτασης και αναβάθμισης του περιφερειακού θα απαιτούσε την υλοτόμηση πολύ μεγαλύτερης έκτασης δάσους.
Δεν έχει πολιτική ταυτότητα
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι δεν είναι ένα έργο που έχει πολιτική ταυτότητα, καθώς έχει περάσει από διαφορετικές αξιολογήσεις, σε περιόδους διαφορετικών κυβερνήσεων κι ότι από το ξεκίνημά του το 2010, έτυχε διαφόρων σταδίων ωρίμανσης με τον διαγωνισμό να διεξάγεται δέκα χρόνια αργότερα, την περίοδο 2020 – 2021. Γι’ αυτόν τον λόγο, όπως είπε, το έργο δεν μπορεί να χρεώνεται ή να πιστώνεται σε μία μόνο κυβέρνηση. «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αυτή η οποία δρομολόγησε ένα έργο το οποίο εκκολάφθηκε επί προηγούμενων κυβερνήσεων», τόνισε.
Στο σχήμα που προέκυψε μέσα από διαγωνιστική διαδικασία και θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει το Flyover, συμπράττουν οι εταιρείες ΑΒΑΞ ΑΕ και Μυτιληναίoς AE.
ΣΧΟΛΙΑ