Θεσσαλονίκη: Όσα έγιναν πίσω από τις κάμερες κατά την παρουσίαση του FlyOver. Γράφει ο Σαλονικιός
07/11/2023 07:00
07/11/2023 07:00
Είχε αρκετό κόσμο χθες το βράδυ στην εκδήλωση παρουσίασης του έργου της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής στο οποίο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (FlyOver). Για το έργο μίλησε όλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Σταϊκούρας, Ταχιάος, Αλεξοπούλου), ο ΥΜΑΘ Κωνσταντινίδης και ο εκπρόσωπος της αναδόχου κοινοπραξίας Γαρδελίνος.
Η παρουσίαση δεν προσέθεσε κάτι νεότερο σχετικά με όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το έργο. Όπως δεν αναφέρθηκαν και πολλά πράγματα σχετικά με τα μέτρα που θα ληφθούν στην πόλη για τον περιορισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων κατά την τετραετή περίοδο κατασκευής του έργου. Οι ελάχιστες αναφορές που υπήρξαν αφορούσαν τα μέσα της τροχονομικής αστυνόμευσης και ορισμένες νέες λεωφορειακές γραμμές express που προσθέτουν επιπλέον δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας.
Ο υπουργός Σταϊκούρας ανέφερε, πάντως ότι υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών επιπτώσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα, σημειώνοντας πως η εξέλιξη του σχεδίου θα είναι δυναμική, δηλαδή θα προσαρμόζεται ανάλογα με τα δεδομένα και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που έχουν σχεδιαστεί.
Υπάρχει, είπε, και plan και b plan c και τόνισε πως “όλοι θα κριθούμε γι' αυτό”. Εμένα, πάντως, αυτή η αναφορά του, την οποία επανέλαβε δυο, τρεις φορές, μου έδωσε την εντύπωση ότι είχε συγκεκριμένους αποδέκτες εδώ στη Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα όσους ηγούνται συγκοινωνιακών φορέων της πόλης.
Αρκετές από τις παρεμβάσεις και τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων και των προσκεκλημένων αφορούσαν αυτήν ακριβώς την πτυχή των κυκλοφοριακών επιπτώσεων οι οποίες θα είναι άμεσες, ήδη από την προσεχή εβδομάδα οπότε θα αρχίσουν οι αποκλεισμοί λωρίδων κυκλοφορίας στην περιφερειακή.
Τέτοια ζητήματα έθεσαν οι δήμαρχοι Νεάπολης Συκεών, Δανιηλίδης και Πυλαίας Χορτιάτη, Καϊτεζίδης. Τα προβλήματα τα οποία θα δημιουργηθούν στη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων, πολλά από τα οποία βρίσκονται στην περιοχή εκτέλεσης του έργου, έθεσε ο εκπρόσωπος των σχολείων Γκροζούδης.
Εκτός του χώρου της εκδήλωσης ήταν περί τα είκοσι άτομα, από τις συλλογικότητες που αντιτίθενται στην κατασκευή του έργου. Αναχωρώντας για το αεροδρόμιο ο Σταϊκούρας συνομίλησε μαζί τους οι οποίοι του έθεσαν κυρίως το ζήτημα των επιπτώσεων που θα υπάρξουν στην περιοχή Κωνσταντινουπολίτικα.
Ο υπουργός ζήτησε το τηλέφωνο του εκπροσώπου τους και τους υποσχέθηκε ότι σήμερα θα επικοινωνήσει μαζί τους ο υφυπουργός Ταχιάος ώστε να κλειστεί συνάντηση για να τους παρουσιάσει λεπτομερώς το τι ακριβώς θα γίνει στο συγκεκριμένο σημείο.
Κάποιοι άλλοι κάτοικοι, πάντως, οι οποίοι διαμένουν σε περιοχές (Μαρτίου, Μπότσαρη κ.λπ.) κατά μήκος της Κ. Καραμανλή κάθονται από χθες σε αναμμένα κάρβουνα.
Αιτία είναι τα προειδοποιητικά σημειώματα τα οποία ανάρτησε η Τροχαία με τα οποία τους καλεί να πάρουν τα αυτοκίνητά τους από το δρόμο όπου σταθμεύουν καθώς, από Δευτέρα οπότε ξεκινούν οι εργασίες του FlyOver γερανοφόρα οχήματα θα απομακρύνουν τα σταθμευμένα οχήματα και θα επιβάλλονται και τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
Όποιος γνωρίζει την περιοχή ξέρει ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι αυτό της στάθμευσης. Από βδομάδα το πρόβλημα θα γίνει ανυπέρβλητο.
Είχε αρκετό κόσμο χθες το βράδυ στην εκδήλωση παρουσίασης του έργου της αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής στο οποίο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (FlyOver). Για το έργο μίλησε όλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Σταϊκούρας, Ταχιάος, Αλεξοπούλου), ο ΥΜΑΘ Κωνσταντινίδης και ο εκπρόσωπος της αναδόχου κοινοπραξίας Γαρδελίνος.
Η παρουσίαση δεν προσέθεσε κάτι νεότερο σχετικά με όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το έργο. Όπως δεν αναφέρθηκαν και πολλά πράγματα σχετικά με τα μέτρα που θα ληφθούν στην πόλη για τον περιορισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων κατά την τετραετή περίοδο κατασκευής του έργου. Οι ελάχιστες αναφορές που υπήρξαν αφορούσαν τα μέσα της τροχονομικής αστυνόμευσης και ορισμένες νέες λεωφορειακές γραμμές express που προσθέτουν επιπλέον δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας.
Ο υπουργός Σταϊκούρας ανέφερε, πάντως ότι υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών επιπτώσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα, σημειώνοντας πως η εξέλιξη του σχεδίου θα είναι δυναμική, δηλαδή θα προσαρμόζεται ανάλογα με τα δεδομένα και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που έχουν σχεδιαστεί.
Υπάρχει, είπε, και plan και b plan c και τόνισε πως “όλοι θα κριθούμε γι' αυτό”. Εμένα, πάντως, αυτή η αναφορά του, την οποία επανέλαβε δυο, τρεις φορές, μου έδωσε την εντύπωση ότι είχε συγκεκριμένους αποδέκτες εδώ στη Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα όσους ηγούνται συγκοινωνιακών φορέων της πόλης.
Αρκετές από τις παρεμβάσεις και τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων και των προσκεκλημένων αφορούσαν αυτήν ακριβώς την πτυχή των κυκλοφοριακών επιπτώσεων οι οποίες θα είναι άμεσες, ήδη από την προσεχή εβδομάδα οπότε θα αρχίσουν οι αποκλεισμοί λωρίδων κυκλοφορίας στην περιφερειακή.
Τέτοια ζητήματα έθεσαν οι δήμαρχοι Νεάπολης Συκεών, Δανιηλίδης και Πυλαίας Χορτιάτη, Καϊτεζίδης. Τα προβλήματα τα οποία θα δημιουργηθούν στη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων, πολλά από τα οποία βρίσκονται στην περιοχή εκτέλεσης του έργου, έθεσε ο εκπρόσωπος των σχολείων Γκροζούδης.
Εκτός του χώρου της εκδήλωσης ήταν περί τα είκοσι άτομα, από τις συλλογικότητες που αντιτίθενται στην κατασκευή του έργου. Αναχωρώντας για το αεροδρόμιο ο Σταϊκούρας συνομίλησε μαζί τους οι οποίοι του έθεσαν κυρίως το ζήτημα των επιπτώσεων που θα υπάρξουν στην περιοχή Κωνσταντινουπολίτικα.
Ο υπουργός ζήτησε το τηλέφωνο του εκπροσώπου τους και τους υποσχέθηκε ότι σήμερα θα επικοινωνήσει μαζί τους ο υφυπουργός Ταχιάος ώστε να κλειστεί συνάντηση για να τους παρουσιάσει λεπτομερώς το τι ακριβώς θα γίνει στο συγκεκριμένο σημείο.
Κάποιοι άλλοι κάτοικοι, πάντως, οι οποίοι διαμένουν σε περιοχές (Μαρτίου, Μπότσαρη κ.λπ.) κατά μήκος της Κ. Καραμανλή κάθονται από χθες σε αναμμένα κάρβουνα.
Αιτία είναι τα προειδοποιητικά σημειώματα τα οποία ανάρτησε η Τροχαία με τα οποία τους καλεί να πάρουν τα αυτοκίνητά τους από το δρόμο όπου σταθμεύουν καθώς, από Δευτέρα οπότε ξεκινούν οι εργασίες του FlyOver γερανοφόρα οχήματα θα απομακρύνουν τα σταθμευμένα οχήματα και θα επιβάλλονται και τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
Όποιος γνωρίζει την περιοχή ξέρει ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει είναι αυτό της στάθμευσης. Από βδομάδα το πρόβλημα θα γίνει ανυπέρβλητο.
ΣΧΟΛΙΑ