Οι άσπρες γραμμές στη λεωφόρο Νίκης

 20/10/2019 23:10

Αν υπήρχε τρόπος να μετρηθεί η συμμετοχή μας στα δρώμενα του τόπου μας, θα έβγαιναν μάλλον απογοητευτικά συμπεράσματα για το πόσο νοιαζόμαστε πραγματικά για όσα αποφασίζονται και υλοποιούνται εκεί που ζούμε.

Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας μίλησε για το ΣΒΑΚ Θεσσαλονίκης, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δηλαδή, από το οποίο ακόμη κι πιο ευαισθητοποιημένος πολίτης κρατάει μόνο το αποτέλεσμα εφόσον υπάρξει. Τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη του ΟΑΣΘ.

Η συμμετοχή μας στα κοινά, συχνά περιορίζεται στην ημέρα των εκλογών. Μετεκλογικά ίσως φανατιστούμε με μία πεζοδρόμηση, όπως της Αγίας Σοφίας για παράδειγμα, ή με τα πασσαλάκια. Όλα στη σφαίρα του οπαδισμού. Μην τολμήσεις να ρωτήσεις γιατί να ξηλωθούν ή να μείνουν. Κανείς δεν ξέρει. Ή τουλάχιστον οι περισσότεροι δεν ξέρουν.

Το τελευταίο ντέρμπι έχει όνομα και θέμα βαρύ σαν ιστορία. Σταθμός Βενιζέλου του μετρό και αρχαία. Χωριστήκαμε σε in situλάτρες και in situμάχους. Σε αρχαιολάγνους και τεχνοκράτες. Το παζλ συμπλήρωσαν και κάποιοι που μιλούν για παράκαμψη του πιο κεντρικού σταθμού της βασικής γραμμής. Την ουσία της αντιπαράθεσης δεν την ξέρει η πλειονότητα. Τάσσεται όμως με σιγουριά και σθένος στο πλευρό της μίας ή της άλλης άποψης με την ψυχολογία του γηπέδου. Ούτε καν οι μετρόπληκτοι που ζουν την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου στο πετσί τους δεν γνώριζαν την παραμονή της πρόσφατης ειδικής συνεδρίασης στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης την ύπαρξή της. Όταν ρωτήθηκαν σχετικά, απάντησαν ότι το μόνο που θέλουν είναι να επιλεγεί η πιο γρήγορη λύση.

Μικρά, μεσαία και μεγάλα έργα καλό είναι να αποφασίζονται άπαξ σε συνεννόηση με όλους τους συμπλεκόμενους φορείς. Φυσικά ,κατόπιν σοβαρού διαλόγου χωρίς αγκυλώσεις με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Η τελική απόφαση που θα λαμβάνεται από την κεντρική κυβέρνηση ή την τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να υλοποιείται χωρίς πισωγυρίσματα. Τα υπόλοιπα ας μένουν στο επίπεδο του κοινωνικού σχολιασμού. Είναι ένα από τα θέματα που επιχειρεί να θέσει η «ΜτΚ» στην ημερίδα με τον τίτλο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» (Δευτέρα 21/10 «Makedonia Palace»).

Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα της πόλης να αποδεσμευτεί από τις λαμαρίνες που την πνίγουν, να λύσει τα σοβαρά θέματα της καθημερινότητάς της όπως οι αστικές μετακινήσεις, να εκσυγχρονιστεί και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματά της όπως το ξεχωριστό θαλάσσιο μέτωπό της και την προνομιακή σχέση με τα πανεπιστήμιά της.

Για να μην είναι οι άσπρες διαγραμμίσεις της Τσιμισκή και της λεωφόρου Νίκης το μοναδικό project που ολοκληρώνεται κάθε χρόνο στην πόλη ενόψει 25ης Μαρτίου και 28ης Οκτωβρίου.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Οκτωβρίου 2019

Αν υπήρχε τρόπος να μετρηθεί η συμμετοχή μας στα δρώμενα του τόπου μας, θα έβγαιναν μάλλον απογοητευτικά συμπεράσματα για το πόσο νοιαζόμαστε πραγματικά για όσα αποφασίζονται και υλοποιούνται εκεί που ζούμε.

Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας μίλησε για το ΣΒΑΚ Θεσσαλονίκης, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δηλαδή, από το οποίο ακόμη κι πιο ευαισθητοποιημένος πολίτης κρατάει μόνο το αποτέλεσμα εφόσον υπάρξει. Τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη του ΟΑΣΘ.

Η συμμετοχή μας στα κοινά, συχνά περιορίζεται στην ημέρα των εκλογών. Μετεκλογικά ίσως φανατιστούμε με μία πεζοδρόμηση, όπως της Αγίας Σοφίας για παράδειγμα, ή με τα πασσαλάκια. Όλα στη σφαίρα του οπαδισμού. Μην τολμήσεις να ρωτήσεις γιατί να ξηλωθούν ή να μείνουν. Κανείς δεν ξέρει. Ή τουλάχιστον οι περισσότεροι δεν ξέρουν.

Το τελευταίο ντέρμπι έχει όνομα και θέμα βαρύ σαν ιστορία. Σταθμός Βενιζέλου του μετρό και αρχαία. Χωριστήκαμε σε in situλάτρες και in situμάχους. Σε αρχαιολάγνους και τεχνοκράτες. Το παζλ συμπλήρωσαν και κάποιοι που μιλούν για παράκαμψη του πιο κεντρικού σταθμού της βασικής γραμμής. Την ουσία της αντιπαράθεσης δεν την ξέρει η πλειονότητα. Τάσσεται όμως με σιγουριά και σθένος στο πλευρό της μίας ή της άλλης άποψης με την ψυχολογία του γηπέδου. Ούτε καν οι μετρόπληκτοι που ζουν την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου στο πετσί τους δεν γνώριζαν την παραμονή της πρόσφατης ειδικής συνεδρίασης στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης την ύπαρξή της. Όταν ρωτήθηκαν σχετικά, απάντησαν ότι το μόνο που θέλουν είναι να επιλεγεί η πιο γρήγορη λύση.

Μικρά, μεσαία και μεγάλα έργα καλό είναι να αποφασίζονται άπαξ σε συνεννόηση με όλους τους συμπλεκόμενους φορείς. Φυσικά ,κατόπιν σοβαρού διαλόγου χωρίς αγκυλώσεις με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Η τελική απόφαση που θα λαμβάνεται από την κεντρική κυβέρνηση ή την τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να υλοποιείται χωρίς πισωγυρίσματα. Τα υπόλοιπα ας μένουν στο επίπεδο του κοινωνικού σχολιασμού. Είναι ένα από τα θέματα που επιχειρεί να θέσει η «ΜτΚ» στην ημερίδα με τον τίτλο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» (Δευτέρα 21/10 «Makedonia Palace»).

Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα της πόλης να αποδεσμευτεί από τις λαμαρίνες που την πνίγουν, να λύσει τα σοβαρά θέματα της καθημερινότητάς της όπως οι αστικές μετακινήσεις, να εκσυγχρονιστεί και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματά της όπως το ξεχωριστό θαλάσσιο μέτωπό της και την προνομιακή σχέση με τα πανεπιστήμιά της.

Για να μην είναι οι άσπρες διαγραμμίσεις της Τσιμισκή και της λεωφόρου Νίκης το μοναδικό project που ολοκληρώνεται κάθε χρόνο στην πόλη ενόψει 25ης Μαρτίου και 28ης Οκτωβρίου.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Οκτωβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία