ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι Θεσσαλονικείς ξύπνησαν

Άρθρο του Φωκίωνα Ι. Δεληγιάννη, Συντονιστή Εκτελεστικής Γραμματείας της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς για την έρευνα της Populus Strategy and Insights που δημοσιεύει η "ΜτΚ"

 18/07/2021 19:45

Οι Θεσσαλονικείς ξύπνησαν

Του Φωκίωνα Ι. Δεληγιάννη

Συντονιστή Εκτελεστικής Γραμματείας

της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Είναι πολύ εύλογο το ενδιαφέρον των Θεσσαλονικιών να στρέφεται κατά προτεραιότητα στο έργο του Μετρό, με ποσοστό 71%, ένα έργο που

fokion.jpg

ταλαιπωρεί την πόλη πολλά χρόνια, με την ατέρμονη παρουσία εργοταξίων που έχουν μηδενίσει την εμπορική δραστηριότητα σε πολλά σημεία του ιστορικού κέντρου.

Αυτό, όμως, που προκύπτει ξεκάθαρα από την δημοσκόπηση και είναι εντυπωσιακό, οι Θεσσαλονικείς με ποσοστό 62% συμφωνούν ότι η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου επιθυμούν να γίνει με τις αρχαιότητες στη θέση τους, δηλαδή να παραμείνουν αμετακίνητες!!! Εντυπωσιακή διαφορά, ποσοστό διπλάσιο από αυτούς που επιλέγουν την απόσπαση και επανατοποθέτηση.

Ουδεμία δε, αντίφαση στην πραγματικότητα υπάρχει μεταξύ του ποσοστού του 71% με το ποσοστό 62% υπέρ της κατά χώρα παραμονής των αρχαιοτήτων, όπως ενδεχομένως φαινομενικά μπορεί να φαίνεται γιατί παραπλανητικά το επιδιώκει η Αττικό Μετρό, διότι όλο και περισσότερο οι κάτοικοι της πόλης μας αντιλαμβάνονται ότι τόσο η Αττικό Μετρό όσο και οι αρμόδιοι υπουργοί μάς κοροϊδεύουν αποφεύγοντας σκόπιμα να δώσουν ένα σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα.

Ο Απρίλιος 2023 έχει ήδη καταστεί ανέκδοτο, το τέλος του 2023 ψελλίζεται όχι πια χαμηλόφωνα και προσφάτως στην Βουλή πληροφορηθήκαμε από τα χείλη της υπουργού Πολιτισμού ως χρονικό ορόσημο ο Μάρτιος του 2025.

Για το οικονομικό κόστος του έργου της απόσπασης και επαναφοράς δεν έχουν ποτέ δοθεί στοιχεία συγκριτικά με αυτά της παραμονής, για την οποία η τεχνική λύση υπάρχει και είχε αρχίσει να εφαρμόζεται έως τον Σεπτέμβριο 2019.

Όλο και περισσότεροι Θεσσαλονικείς αντιλαμβάνονται ότι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο η πόλη μας θα βγει πολλαπλά κερδισμένη είναι να αφήσουμε τις αρχαιότητες στη θέση τους, αποφεύγοντας μια ανασκαφή 1300 τετραγωνικών μέτρων και διατηρώντας ένα μοναδικό αρχαιολογικό τόπο αυθεντικό και αδιάσπαστο.

Η Αττικό Μετρό να αφήσει τις κατασκευασμένες προφάσεις και δικαιολογίες και οφείλει να αποδώσει τους 12 σταθμούς, που μπορούν να τελειώσουν μέχρι το τέλος του 2022, με τον σταθμό Βενιζέλου να ολοκληρώνεται αργότερα, πρακτική που έχει χρησιμοποιηθεί και στην Αθήνα .

Και επιτέλους οι τοπικοί άρχοντες και πολιτευτές να σταματήσουν έγκαιρα αυτή την καταστροφική τους εμμονή και ιδιοτέλεια απέναντι σε ένα έργο που για την ώρα μόνο ταλαιπωρία και δυσπραγία δημιουργεί, ενώ θα μπορούσε να ωφελήσει και πλουτίσει την πόλη όχι μόνο σήμερα αλλά και στο μέλλον. Διότι οι Θεσσαλονικείς ξύπνησαν.

Δείτε το Β' Μέρος της έρευνας «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

Δείτε το Α' Μέρος «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

Του Φωκίωνα Ι. Δεληγιάννη

Συντονιστή Εκτελεστικής Γραμματείας

της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Είναι πολύ εύλογο το ενδιαφέρον των Θεσσαλονικιών να στρέφεται κατά προτεραιότητα στο έργο του Μετρό, με ποσοστό 71%, ένα έργο που

fokion.jpg

ταλαιπωρεί την πόλη πολλά χρόνια, με την ατέρμονη παρουσία εργοταξίων που έχουν μηδενίσει την εμπορική δραστηριότητα σε πολλά σημεία του ιστορικού κέντρου.

Αυτό, όμως, που προκύπτει ξεκάθαρα από την δημοσκόπηση και είναι εντυπωσιακό, οι Θεσσαλονικείς με ποσοστό 62% συμφωνούν ότι η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου επιθυμούν να γίνει με τις αρχαιότητες στη θέση τους, δηλαδή να παραμείνουν αμετακίνητες!!! Εντυπωσιακή διαφορά, ποσοστό διπλάσιο από αυτούς που επιλέγουν την απόσπαση και επανατοποθέτηση.

Ουδεμία δε, αντίφαση στην πραγματικότητα υπάρχει μεταξύ του ποσοστού του 71% με το ποσοστό 62% υπέρ της κατά χώρα παραμονής των αρχαιοτήτων, όπως ενδεχομένως φαινομενικά μπορεί να φαίνεται γιατί παραπλανητικά το επιδιώκει η Αττικό Μετρό, διότι όλο και περισσότερο οι κάτοικοι της πόλης μας αντιλαμβάνονται ότι τόσο η Αττικό Μετρό όσο και οι αρμόδιοι υπουργοί μάς κοροϊδεύουν αποφεύγοντας σκόπιμα να δώσουν ένα σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα.

Ο Απρίλιος 2023 έχει ήδη καταστεί ανέκδοτο, το τέλος του 2023 ψελλίζεται όχι πια χαμηλόφωνα και προσφάτως στην Βουλή πληροφορηθήκαμε από τα χείλη της υπουργού Πολιτισμού ως χρονικό ορόσημο ο Μάρτιος του 2025.

Για το οικονομικό κόστος του έργου της απόσπασης και επαναφοράς δεν έχουν ποτέ δοθεί στοιχεία συγκριτικά με αυτά της παραμονής, για την οποία η τεχνική λύση υπάρχει και είχε αρχίσει να εφαρμόζεται έως τον Σεπτέμβριο 2019.

Όλο και περισσότεροι Θεσσαλονικείς αντιλαμβάνονται ότι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο η πόλη μας θα βγει πολλαπλά κερδισμένη είναι να αφήσουμε τις αρχαιότητες στη θέση τους, αποφεύγοντας μια ανασκαφή 1300 τετραγωνικών μέτρων και διατηρώντας ένα μοναδικό αρχαιολογικό τόπο αυθεντικό και αδιάσπαστο.

Η Αττικό Μετρό να αφήσει τις κατασκευασμένες προφάσεις και δικαιολογίες και οφείλει να αποδώσει τους 12 σταθμούς, που μπορούν να τελειώσουν μέχρι το τέλος του 2022, με τον σταθμό Βενιζέλου να ολοκληρώνεται αργότερα, πρακτική που έχει χρησιμοποιηθεί και στην Αθήνα .

Και επιτέλους οι τοπικοί άρχοντες και πολιτευτές να σταματήσουν έγκαιρα αυτή την καταστροφική τους εμμονή και ιδιοτέλεια απέναντι σε ένα έργο που για την ώρα μόνο ταλαιπωρία και δυσπραγία δημιουργεί, ενώ θα μπορούσε να ωφελήσει και πλουτίσει την πόλη όχι μόνο σήμερα αλλά και στο μέλλον. Διότι οι Θεσσαλονικείς ξύπνησαν.

Δείτε το Β' Μέρος της έρευνας «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

Δείτε το Α' Μέρος «Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας (Northern Greece Insights- NGI)» της Populus Strategy and Insights όπως δημοσιεύτηκε στο makthes.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία