ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΛΘ: Οι εκλογές ρίχνουν πίσω το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα

Από Σεπτέμβριο οι διαδικασίες για έκδοση Π.Δ. - Σχέδια για νέο dry port, αύξηση στη διακίνηση containers

 09/05/2023 14:33

ΟΛΘ: Οι εκλογές ρίχνουν πίσω το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα

Άννη Καρολίδου

Το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, «σκοντάφτει» σε μία ακόμη αναπόφευκτη καθυστέρηση, αυτής των επικείμενων εκλογών, με τον εκτελεστικό πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Θάνο Λιάγκο, να προβλέπει ότι οι διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την απαιτούμενη έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, «πάνε» για «καλό Σεπτέμβριο».

Την παραπάνω εκτίμηση έκανε ο κ. Λιάγκος, απαντώντας σε ερωτήσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης μετόχων της εισηγμένης ΟΛΘ Α.Ε., η οποία σημειωτέον ενέκρινε την διανομή μερίσματος 1,45 ευρώ/ μετοχή ( καθαρού 1,3775 ευρώ/μετοχή) και υπερψήφισε όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

Η ΟΛΘ Α.Ε., υπενθυμίζεται, ότι συμμορφούμενη με την απόφαση του ΣτΕ που απαιτούσε την εκπόνηση ΣΜΠΕ ( σ.σ. με αφορμή τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις στον ΟΛΠ) πριν την κατάρτιση master plan για τα έργα στα λιμάνια, ολοκλήρωσε την επικαιροποίηση τoυ master plan της όπως και τη σύνταξη της ΣΜΠΕ, η οποία έχει περάσει από την ΕΣΑΛ και βρίσκεται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης. Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, θα πρέπει να λάβει την τελική γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ και στη συνέχεια το σχέδιο Π.Δ. να σταλεί προς έγκριση στο ΣτΕ.

Οπότε, με εκλογές μπροστά μας και μεσούντος του θέρους, η όλη διαδικασία πιθανότατα θα προχωρήσει από το Σεπτέμβριο και μετά, παρότι η επιθυμία της διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. είναι να ολοκληρωθεί τάχιστα για να υπογραφεί και η σύμβαση ανάθεσης του έργου με τον προσωρινό ανάδοχο (MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA), όπως τόνισε ο κ. Λιάγκος.

Έργα για την κρουαζιέρα

Η εισηγμένη, εν τω μεταξύ, έχει ανοίξει ταχύτητες ώστε να ολοκληρωθούν οι εργασίες που θα επιτρέψουν την ταυτόχρονη υποδοχή δύο κρουαζιερόπλοιων στον προβλήτα 2 του λιμανιού, στις 18 Ιουνίου για πρώτη φορά, καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. που υποστηρίζει δυναμικά την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, φέτος περιμένει 69 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων οπότε και υλοποιεί παρεμβάσεις για να προετοιμάσει καλύτερα το λιμάνι.

Εμπορικές δραστηριότητες και νέα dry ports

Aπαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Λιάγκος είπε, ότι η διοίκηση της Εταιρείας προχωρεί στο σχεδιασμό ανάπτυξης των μη λιμενικών χρήσεων και υπηρεσιών – δηλαδή π.χ. υπηρεσιών εμπορικού και τουριστικού χαρακτήρα- κάτι που θα απαιτήσει όμως προηγούμενα χρηματοοικονομικές μελέτες.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΛΘ Α.Ε., την διαχείριση των υπηρεσιών μη λιμενικού χαρακτήρα, μπορούν να αναλάβουν άλλοι φορείς και εφ’ όσον προηγουμένως εξετασθούν και ληφθούν υπόψη οι συνθήκες της αγοράς.

Η ΟΛΘ Α.Ε., που ήδη επιχειρεί, μέσω dry ports σε Βουλγαρία ( Σόφια) και Σερβία (Νις), έχει στο στρατηγικό της σχεδιασμό τη σύνδεση του ΟΛΘ και με τέρμιναλς, άλλων χωρών, καθώς στόχος απώτερος είναι η διείσδυση στις αγορές της Κεντρικής και Ν.Ανατολικής Ευρώπης.

Ανεβαίνει η διακίνηση φορτίων το 2023

Σε ό,τι αφορά στη διακίνηση φορτίων κατά το 2023, μετά την κάμψη που είχε σημειωθεί πέρυσι τόσο στη διακίνηση containers, όσο και στη διακίνηση γενικού και χύδην φορτίων, ο κ. Λιάγκος είπε ότι στο Α’ τρίμηνο 2023, καταγράφηκε αύξηση στην διακίνηση containers παρότι γενικότερα, στη συγκεκριμένη κατηγορία, υπάρχει κάμψη στην αγορά.

Όσον αφορά στην μείωση στη διακίνηση συμβατικού φορτίου, την απέδωσε στη μη λειτουργία εργοστασίων στη Βόρειο Μακεδονία και στα Βαλκάνια, λέγοντας ωστόσο ότι από τον Απρίλιο άρχισε να καταγράφεται τάση ανάκαμψης.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο συνολικός κύκλος εργασιών της ΟΛΘ είχε αυξηθεί κατά 5,6% ( μαζί με τη θυγατρική της Βουλγαρίας) στα 82,2 εκατ. ευρώ, αλλά υπήρξε μείωση της κερδοφορίας με τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) να μειώνονται κατά -1,5%, σε 32,9 εκατ. το 2022 από 33,4 εκατ. το 2021 και, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων του Ομίλου να μειώνονται κατά - 6%, σε 18,6 εκατ. το 2022, από 19,8 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 6%. 

Η μείωση της κερδοφορίας αποδόθηκε στην αύξηση του κόστους ενέργειας, αναλωσίμων και ανταλλακτικών, καθώς και στη λειτουργία της ThPA Sofia.


Το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, «σκοντάφτει» σε μία ακόμη αναπόφευκτη καθυστέρηση, αυτής των επικείμενων εκλογών, με τον εκτελεστικό πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Θάνο Λιάγκο, να προβλέπει ότι οι διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την απαιτούμενη έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, «πάνε» για «καλό Σεπτέμβριο».

Την παραπάνω εκτίμηση έκανε ο κ. Λιάγκος, απαντώντας σε ερωτήσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης μετόχων της εισηγμένης ΟΛΘ Α.Ε., η οποία σημειωτέον ενέκρινε την διανομή μερίσματος 1,45 ευρώ/ μετοχή ( καθαρού 1,3775 ευρώ/μετοχή) και υπερψήφισε όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

Η ΟΛΘ Α.Ε., υπενθυμίζεται, ότι συμμορφούμενη με την απόφαση του ΣτΕ που απαιτούσε την εκπόνηση ΣΜΠΕ ( σ.σ. με αφορμή τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις στον ΟΛΠ) πριν την κατάρτιση master plan για τα έργα στα λιμάνια, ολοκλήρωσε την επικαιροποίηση τoυ master plan της όπως και τη σύνταξη της ΣΜΠΕ, η οποία έχει περάσει από την ΕΣΑΛ και βρίσκεται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης. Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, θα πρέπει να λάβει την τελική γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ και στη συνέχεια το σχέδιο Π.Δ. να σταλεί προς έγκριση στο ΣτΕ.

Οπότε, με εκλογές μπροστά μας και μεσούντος του θέρους, η όλη διαδικασία πιθανότατα θα προχωρήσει από το Σεπτέμβριο και μετά, παρότι η επιθυμία της διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. είναι να ολοκληρωθεί τάχιστα για να υπογραφεί και η σύμβαση ανάθεσης του έργου με τον προσωρινό ανάδοχο (MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA), όπως τόνισε ο κ. Λιάγκος.

Έργα για την κρουαζιέρα

Η εισηγμένη, εν τω μεταξύ, έχει ανοίξει ταχύτητες ώστε να ολοκληρωθούν οι εργασίες που θα επιτρέψουν την ταυτόχρονη υποδοχή δύο κρουαζιερόπλοιων στον προβλήτα 2 του λιμανιού, στις 18 Ιουνίου για πρώτη φορά, καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. που υποστηρίζει δυναμικά την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, φέτος περιμένει 69 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων οπότε και υλοποιεί παρεμβάσεις για να προετοιμάσει καλύτερα το λιμάνι.

Εμπορικές δραστηριότητες και νέα dry ports

Aπαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Λιάγκος είπε, ότι η διοίκηση της Εταιρείας προχωρεί στο σχεδιασμό ανάπτυξης των μη λιμενικών χρήσεων και υπηρεσιών – δηλαδή π.χ. υπηρεσιών εμπορικού και τουριστικού χαρακτήρα- κάτι που θα απαιτήσει όμως προηγούμενα χρηματοοικονομικές μελέτες.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΛΘ Α.Ε., την διαχείριση των υπηρεσιών μη λιμενικού χαρακτήρα, μπορούν να αναλάβουν άλλοι φορείς και εφ’ όσον προηγουμένως εξετασθούν και ληφθούν υπόψη οι συνθήκες της αγοράς.

Η ΟΛΘ Α.Ε., που ήδη επιχειρεί, μέσω dry ports σε Βουλγαρία ( Σόφια) και Σερβία (Νις), έχει στο στρατηγικό της σχεδιασμό τη σύνδεση του ΟΛΘ και με τέρμιναλς, άλλων χωρών, καθώς στόχος απώτερος είναι η διείσδυση στις αγορές της Κεντρικής και Ν.Ανατολικής Ευρώπης.

Ανεβαίνει η διακίνηση φορτίων το 2023

Σε ό,τι αφορά στη διακίνηση φορτίων κατά το 2023, μετά την κάμψη που είχε σημειωθεί πέρυσι τόσο στη διακίνηση containers, όσο και στη διακίνηση γενικού και χύδην φορτίων, ο κ. Λιάγκος είπε ότι στο Α’ τρίμηνο 2023, καταγράφηκε αύξηση στην διακίνηση containers παρότι γενικότερα, στη συγκεκριμένη κατηγορία, υπάρχει κάμψη στην αγορά.

Όσον αφορά στην μείωση στη διακίνηση συμβατικού φορτίου, την απέδωσε στη μη λειτουργία εργοστασίων στη Βόρειο Μακεδονία και στα Βαλκάνια, λέγοντας ωστόσο ότι από τον Απρίλιο άρχισε να καταγράφεται τάση ανάκαμψης.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ο συνολικός κύκλος εργασιών της ΟΛΘ είχε αυξηθεί κατά 5,6% ( μαζί με τη θυγατρική της Βουλγαρίας) στα 82,2 εκατ. ευρώ, αλλά υπήρξε μείωση της κερδοφορίας με τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) να μειώνονται κατά -1,5%, σε 32,9 εκατ. το 2022 από 33,4 εκατ. το 2021 και, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων του Ομίλου να μειώνονται κατά - 6%, σε 18,6 εκατ. το 2022, από 19,8 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 6%. 

Η μείωση της κερδοφορίας αποδόθηκε στην αύξηση του κόστους ενέργειας, αναλωσίμων και ανταλλακτικών, καθώς και στη λειτουργία της ThPA Sofia.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία