Πολιτισμός: Νέα χρονιά με προσδοκίες αλλά και… κενά
06/01/2023 08:00
06/01/2023 08:00
Στον χώρο της Θεσσαλονίκης ρίχνουμε μια ματιά στις προσδοκίες, αλλά και τα… κενά που έχουν ενδεικτικά πέντε σημαντικοί φορείς.
Στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, μετά την παραίτηση του προέδρου Βασίλη Γάκη αναμένεται ο νέος επικεφαλής του δ.σ. αφού βέβαια αναπληρωθούν δύο άλλα μέλη που παραιτήθηκαν μέσα στην προηγούμενη χρονιά (Νίκος Παπαϊωάννου και Ξανθίππη Χόϊπελ). Άραγε θα αναπληρωθούν μόνο τα συγκεκριμένα τρία ονόματα ή θα αλλάξει ριζικά όλη η σύνθεση του δ.σ., αφού η θητεία του λήγει στα τέλη Φεβρουαρίου.
Ο οργανισμός λειτουργεί εδώ και αρκετό καιρό με αναπληρώτρια γενική διευθύντρια και μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές εκκρεμούσε η ΠΥΣ για το νέο γενικό διευθυντή. Άλλη μία προσδοκία; Η μετατροπή υποδομών του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης σε πράσινο κτίριο, έργο που σχετίζεται με το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος μετά τις υπέρογκες αυξήσεις σε ενέργεια, υλικά και άλλα προβλήματα αιτήθηκε και του εκχωρήθηκε ένα ποσό έκτακτης επιχορήγησης. Αυτή τη στιγμή ο οργανισμός περιμένει επιπλέον έκτακτη επιχορήγηση που κάθε χρόνο δίνει το ΥΠΠΟΑ στους φορείς για να μπορέσει το ΚΘΒΕ να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του μέχρι να έρθει η πρώτη δόση της τακτικής επιχορήγησης.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί οι πέντε σκηνές του Θεάτρου χρήζουν ανακαίνισης ή ριζικής αναβάθμισης, πράγμα που έχει να συμβεί πάνω από είκοσι πέντε χρόνια. Έτσι, ο οργανισμός είναι ήδη στη διαδικασία εύρεσης κεφαλαίων, κυρίως μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάπτυξης, με τη συνδρομή, ευελπιστεί, της Περιφέρειας αλλά και Χορηγιών.
Έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η καταγραφή των αναγκών από τους αρμόδιους υπαλλήλους του ΚΘΒΕ. Επιπλέον η απρόσκοπτη πρόσβαση στους χώρους του ενισχύθηκε με δύο αμαξίδια το καλοκαίρι, ενώ βρίσκεται εν αναμονή ενός τρίτου μέσα στο 2023.
Τέλος, για πρώτη φορά στον οργανισμό έχει σχεδιαστεί ένας καλλιτεχνικός προγραμματισμός σε βάθος τριετίας ευελπιστώντας στην ενίσχυση της προσέλευσης του κοινού η οποία παρουσιάζει ήδη σημαντική αύξηση.
Στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, μία εκκρεμότητα δεκαετιών είναι το θέμα της στέγασης, για το οποίο αναμένουμε φέτος να βρεθεί μια λύση. Κατά τα άλλα η εκπνοή του 2022 βρήκε τον οργανισμό με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή, τον Σίμο Παπάνα, ο οποίος θα ακολουθήσει τον σκελετό του προγράμματος που είχε σχεδιάσει η προκάτοχός του, Ζωή Τσόκανου, κάνοντας μικρές αλλαγές αλλά και μια συμπαραγωγή για τον Απρίλιο.
Κατά τα άλλα πιο ισχυρό στίγμα της νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης θα δοθεί στον επόμενο προγραμματισμό, ενώ ο ίδιος ο επικεφαλής θα δώσει μεγάλη βαρύτητα στη στενή συνεργασία με όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης με σκοπό να πορευτούν από κοινού.
Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης οι προσδοκίες ανέβηκαν πολύ μετά τη διοργάνωση του περασμένου Νοεμβρίου που έφτασε στους 78.000 θεατές, γεγονός που έδειξε πόσο το κοινό μετά τον κορονοϊό και τις διαρκείς καραντίνες των δύο ετών που προηγήθηκαν είχε ανάγκη την ψυχαγωγία μέσα από την έβδομη τέχνη.
Σύμφωνα με στέλεχος του οργανισμού η χρονιά έκλεισε για εκείνον με ένα φεστιβάλ καλύτερο από τις προ covid περιόδους, γεγονός που ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη αλλά και τις προσδοκίες μας τόσο για τον ΟΦΚ, όσο και για τα φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ τον Μάρτιο και Φεστιβάλ Κινηματογράφου το Νοέμβριο του 2023.
Στο υπερμουσείο MOMus λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2022 η προθεσμία υποβολών υποψηφιοτήτων για τη θέση του Γενικού Διευθυντή, ενώ από την αρχή του έτους αρχίζει η διαδικασία αξιολόγησης, γεγονός που σημαίνει ότι, αν όλα πάνε καλά, η νέα χρονιά θα βρει τον οργανισμό με καινούριο στέλεχος στην ηγεσία του.
Κατά τα άλλα σε εκκρεμότητα μένουν ακόμη οι διευθυντικές θέσεις του MOMus - Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του MOMus - Κέντρου Πειραματικών Τεχνών. Οι υποψήφιες για τις θέσεις ολοκλήρωσαν στα τέλη Δεκεμβρίου τις συνεντεύξεις τους και από τη νέα χρονιά θα αναλάβουν τα πρόσωπα που θα επιλεγούν.
Το MOMus ζήτησε και πήρε μέσα στο 2022 έκτακτη επιχορήγηση με αφορμή και την Μπιενάλε που πραγματοποιείται αυτό το διάστημα, της οποίας υπολείπεται να εκταμιευτεί ένα μικρό ποσό.
Από εκεί και πέρα όλοι οι φορείς πολιτισμού αναμένουν ως… «σωτήρα» την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το νέο ΕΣΠΑ για το οποίο θα κληθούν να καταθέσουν τις επιμέρους ανάγκες και προτάσεις τους.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31.12.2022-01.01.202302/01/2023 07:00
Στον χώρο της Θεσσαλονίκης ρίχνουμε μια ματιά στις προσδοκίες, αλλά και τα… κενά που έχουν ενδεικτικά πέντε σημαντικοί φορείς.
Στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, μετά την παραίτηση του προέδρου Βασίλη Γάκη αναμένεται ο νέος επικεφαλής του δ.σ. αφού βέβαια αναπληρωθούν δύο άλλα μέλη που παραιτήθηκαν μέσα στην προηγούμενη χρονιά (Νίκος Παπαϊωάννου και Ξανθίππη Χόϊπελ). Άραγε θα αναπληρωθούν μόνο τα συγκεκριμένα τρία ονόματα ή θα αλλάξει ριζικά όλη η σύνθεση του δ.σ., αφού η θητεία του λήγει στα τέλη Φεβρουαρίου.
Ο οργανισμός λειτουργεί εδώ και αρκετό καιρό με αναπληρώτρια γενική διευθύντρια και μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές εκκρεμούσε η ΠΥΣ για το νέο γενικό διευθυντή. Άλλη μία προσδοκία; Η μετατροπή υποδομών του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης σε πράσινο κτίριο, έργο που σχετίζεται με το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος μετά τις υπέρογκες αυξήσεις σε ενέργεια, υλικά και άλλα προβλήματα αιτήθηκε και του εκχωρήθηκε ένα ποσό έκτακτης επιχορήγησης. Αυτή τη στιγμή ο οργανισμός περιμένει επιπλέον έκτακτη επιχορήγηση που κάθε χρόνο δίνει το ΥΠΠΟΑ στους φορείς για να μπορέσει το ΚΘΒΕ να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του μέχρι να έρθει η πρώτη δόση της τακτικής επιχορήγησης.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί οι πέντε σκηνές του Θεάτρου χρήζουν ανακαίνισης ή ριζικής αναβάθμισης, πράγμα που έχει να συμβεί πάνω από είκοσι πέντε χρόνια. Έτσι, ο οργανισμός είναι ήδη στη διαδικασία εύρεσης κεφαλαίων, κυρίως μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάπτυξης, με τη συνδρομή, ευελπιστεί, της Περιφέρειας αλλά και Χορηγιών.
Έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η καταγραφή των αναγκών από τους αρμόδιους υπαλλήλους του ΚΘΒΕ. Επιπλέον η απρόσκοπτη πρόσβαση στους χώρους του ενισχύθηκε με δύο αμαξίδια το καλοκαίρι, ενώ βρίσκεται εν αναμονή ενός τρίτου μέσα στο 2023.
Τέλος, για πρώτη φορά στον οργανισμό έχει σχεδιαστεί ένας καλλιτεχνικός προγραμματισμός σε βάθος τριετίας ευελπιστώντας στην ενίσχυση της προσέλευσης του κοινού η οποία παρουσιάζει ήδη σημαντική αύξηση.
Στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, μία εκκρεμότητα δεκαετιών είναι το θέμα της στέγασης, για το οποίο αναμένουμε φέτος να βρεθεί μια λύση. Κατά τα άλλα η εκπνοή του 2022 βρήκε τον οργανισμό με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή, τον Σίμο Παπάνα, ο οποίος θα ακολουθήσει τον σκελετό του προγράμματος που είχε σχεδιάσει η προκάτοχός του, Ζωή Τσόκανου, κάνοντας μικρές αλλαγές αλλά και μια συμπαραγωγή για τον Απρίλιο.
Κατά τα άλλα πιο ισχυρό στίγμα της νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης θα δοθεί στον επόμενο προγραμματισμό, ενώ ο ίδιος ο επικεφαλής θα δώσει μεγάλη βαρύτητα στη στενή συνεργασία με όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης με σκοπό να πορευτούν από κοινού.
Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης οι προσδοκίες ανέβηκαν πολύ μετά τη διοργάνωση του περασμένου Νοεμβρίου που έφτασε στους 78.000 θεατές, γεγονός που έδειξε πόσο το κοινό μετά τον κορονοϊό και τις διαρκείς καραντίνες των δύο ετών που προηγήθηκαν είχε ανάγκη την ψυχαγωγία μέσα από την έβδομη τέχνη.
Σύμφωνα με στέλεχος του οργανισμού η χρονιά έκλεισε για εκείνον με ένα φεστιβάλ καλύτερο από τις προ covid περιόδους, γεγονός που ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη αλλά και τις προσδοκίες μας τόσο για τον ΟΦΚ, όσο και για τα φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ τον Μάρτιο και Φεστιβάλ Κινηματογράφου το Νοέμβριο του 2023.
Στο υπερμουσείο MOMus λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2022 η προθεσμία υποβολών υποψηφιοτήτων για τη θέση του Γενικού Διευθυντή, ενώ από την αρχή του έτους αρχίζει η διαδικασία αξιολόγησης, γεγονός που σημαίνει ότι, αν όλα πάνε καλά, η νέα χρονιά θα βρει τον οργανισμό με καινούριο στέλεχος στην ηγεσία του.
Κατά τα άλλα σε εκκρεμότητα μένουν ακόμη οι διευθυντικές θέσεις του MOMus - Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του MOMus - Κέντρου Πειραματικών Τεχνών. Οι υποψήφιες για τις θέσεις ολοκλήρωσαν στα τέλη Δεκεμβρίου τις συνεντεύξεις τους και από τη νέα χρονιά θα αναλάβουν τα πρόσωπα που θα επιλεγούν.
Το MOMus ζήτησε και πήρε μέσα στο 2022 έκτακτη επιχορήγηση με αφορμή και την Μπιενάλε που πραγματοποιείται αυτό το διάστημα, της οποίας υπολείπεται να εκταμιευτεί ένα μικρό ποσό.
Από εκεί και πέρα όλοι οι φορείς πολιτισμού αναμένουν ως… «σωτήρα» την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το νέο ΕΣΠΑ για το οποίο θα κληθούν να καταθέσουν τις επιμέρους ανάγκες και προτάσεις τους.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31.12.2022-01.01.2023
ΣΧΟΛΙΑ