Σημαντικοί όμιλοι διεκδικούν τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης
22/12/2022 07:00
22/12/2022 07:00
Εβδομάδες έντονης προετοιμασίας και πολλαπλών διαβουλεύσεων με πρωταγωνιστές ξένους και ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους αναμένονται οι επόμενες τρεις, παρότι συμπίπτουν με τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Ο λόγος είναι η παράταση η οποία δόθηκε προ ημερών για την κατάθεση προσφορών στον διαγωνισμό για την ανάδειξη του αναδόχου ο οποίος θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για τα πρώτα έντεκα χρόνια, δηλαδή έως το 2034, εάν και εφόσον το μετρό αρχίσει να λειτουργεί το 2024.
Η κατάθεση των προσφορών, ως γνωστόν, ήταν προγραμματισμένο να γίνει στις 12 Δεκεμβρίου, όμως δόθηκε παράταση ενός μήνα και η νέα ημερομηνία υποβολής ορίστηκε για τις 13 Ιανουαρίου, ενώ το άνοιγμα των προσφορών θα γίνει μία εβδομάδα αργότερα, στις 20 του μήνα. Σχετικό αίτημα είχε υποβληθεί από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τον Άκτωρα οι οποίοι ζητούσαν μάλιστα μεγαλύτερες προθεσμίες (δύο και ενάμισι μήνα αντιστοίχως). Υπενθυμίζεται ότι το ύψος του συμβολαίου ανέρχεται σε 292 εκατ. ευρώ (362 με τον ΦΠΑ) γι’ αυτό και η μάχη προβλέπεται ιδιαιτέρως σκληρή. Αναμένεται μάλιστα να έχει και πολυεθνικό χαρακτήρα καθώς ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει έως τώρα σχήματα από Ιταλία, Γαλλία, Ιαπωνία και φυσικά από Ελλάδα.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές στους ομίλους οι οποίοι πρόκειται να καταθέσουν προσφορά περιλαμβάνεται ασφαλώς η ιαπωνική HitachiRail η οποία γνωρίζει άριστα το μετρό Θεσσαλονίκης καθώς αποτελεί βασικό πυλώνα της κοινοπραξίας που το κατασκευάζει. Έντονο είναι επίσης και το γαλλικό ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα, εκτός από την Keolis, πληροφορίες θέλουν και άλλες γαλλικές εταιρείες να ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ. Μεταξύ αυτών είναι ο όμιλος Alstom ο οποίος έχει παρουσία σαράντα χρόνων στην Ελλάδα με συμμετοχή στην κατασκευή των γραμμών 2 και 3 του μετρό της Αθήνας, ενώ συμμετέχει και στην κοινοπραξία που κατασκευάζει τη γραμμή 4. Πρόσφατα έχει καταθέσει πρόταση και για την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ηρακλείου με τον νέο αεροδρόμιο που πρόκειται να κατασκευαστεί στο Καστέλι.
Ενδιαφέρον θα εκδηλώσει πιθανότατα και η επίσης γαλλική RATP η οποία λειτουργεί το μετρό στο Παρίσι, όπως και η επίσης γαλλική Egis Project η οποία, μαζί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για την παραχώρηση της Αττικής Οδού καθώς και της Εγνατίας. Αναμένεται να υπάρξει επίσης και ιταλικό ενδιαφέρον από την ΑΤΜ η οποία έχει αναλάβει τον φορέα λειτουργίας του μετρό στο Μιλάνο.
Δίπλα σε αυτούς τους μεγάλους ξένους κολοσσούς θεωρείται βέβαιο πως θα κολλήσουν και μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι όπως ο Άκτωρ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά και ο όμιλος Κοπελούζου.
30/12/2022 09:20
Εβδομάδες έντονης προετοιμασίας και πολλαπλών διαβουλεύσεων με πρωταγωνιστές ξένους και ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους αναμένονται οι επόμενες τρεις, παρότι συμπίπτουν με τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Ο λόγος είναι η παράταση η οποία δόθηκε προ ημερών για την κατάθεση προσφορών στον διαγωνισμό για την ανάδειξη του αναδόχου ο οποίος θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για τα πρώτα έντεκα χρόνια, δηλαδή έως το 2034, εάν και εφόσον το μετρό αρχίσει να λειτουργεί το 2024.
Η κατάθεση των προσφορών, ως γνωστόν, ήταν προγραμματισμένο να γίνει στις 12 Δεκεμβρίου, όμως δόθηκε παράταση ενός μήνα και η νέα ημερομηνία υποβολής ορίστηκε για τις 13 Ιανουαρίου, ενώ το άνοιγμα των προσφορών θα γίνει μία εβδομάδα αργότερα, στις 20 του μήνα. Σχετικό αίτημα είχε υποβληθεί από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τον Άκτωρα οι οποίοι ζητούσαν μάλιστα μεγαλύτερες προθεσμίες (δύο και ενάμισι μήνα αντιστοίχως). Υπενθυμίζεται ότι το ύψος του συμβολαίου ανέρχεται σε 292 εκατ. ευρώ (362 με τον ΦΠΑ) γι’ αυτό και η μάχη προβλέπεται ιδιαιτέρως σκληρή. Αναμένεται μάλιστα να έχει και πολυεθνικό χαρακτήρα καθώς ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει έως τώρα σχήματα από Ιταλία, Γαλλία, Ιαπωνία και φυσικά από Ελλάδα.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές στους ομίλους οι οποίοι πρόκειται να καταθέσουν προσφορά περιλαμβάνεται ασφαλώς η ιαπωνική HitachiRail η οποία γνωρίζει άριστα το μετρό Θεσσαλονίκης καθώς αποτελεί βασικό πυλώνα της κοινοπραξίας που το κατασκευάζει. Έντονο είναι επίσης και το γαλλικό ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα, εκτός από την Keolis, πληροφορίες θέλουν και άλλες γαλλικές εταιρείες να ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ. Μεταξύ αυτών είναι ο όμιλος Alstom ο οποίος έχει παρουσία σαράντα χρόνων στην Ελλάδα με συμμετοχή στην κατασκευή των γραμμών 2 και 3 του μετρό της Αθήνας, ενώ συμμετέχει και στην κοινοπραξία που κατασκευάζει τη γραμμή 4. Πρόσφατα έχει καταθέσει πρόταση και για την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ηρακλείου με τον νέο αεροδρόμιο που πρόκειται να κατασκευαστεί στο Καστέλι.
Ενδιαφέρον θα εκδηλώσει πιθανότατα και η επίσης γαλλική RATP η οποία λειτουργεί το μετρό στο Παρίσι, όπως και η επίσης γαλλική Egis Project η οποία, μαζί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για την παραχώρηση της Αττικής Οδού καθώς και της Εγνατίας. Αναμένεται να υπάρξει επίσης και ιταλικό ενδιαφέρον από την ΑΤΜ η οποία έχει αναλάβει τον φορέα λειτουργίας του μετρό στο Μιλάνο.
Δίπλα σε αυτούς τους μεγάλους ξένους κολοσσούς θεωρείται βέβαιο πως θα κολλήσουν και μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι όπως ο Άκτωρ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά και ο όμιλος Κοπελούζου.
ΣΧΟΛΙΑ