ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στ. Αγγελούδης: Δεσμεύομαι προσωπικά ότι το 1ο ειδικό σχολείο και το Διαπολιτισμικό θα έχουν τη δική τους δομή με ξεκίνημα άμεσο

Εκπρόσωποι γονέων και εκπαιδευτικών βρέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο και ζήτησαν την ανέγερση νεών σχολικών μονάδων - Τι απάντησε και η αρμόδια αντιδήμαρχος

 28/08/2024 21:07

Στ. Αγγελούδης: Δεσμεύομαι προσωπικά ότι το 1ο ειδικό σχολείο και το Διαπολιτισμικό θα έχουν τη δική τους δομή με ξεκίνημα άμεσο

Δημήτρης Λαζόπουλος

Το θέμα της σχολικής στέγης και συγκεκριμένα οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από την απόφαση μετεγκατάστασης των παιδιών του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου Θεσσαλονίκης και έτερων σχολείων σε άλλα σχολικά συγκροτήματα της πόλης, τίθεται επί τάπητος σήμερα το απόγευμα, Τετάρτη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, είπε πως έχει ζητήσει από την κυβέρνηση χρηματοδότηση για την άμεση κατασκευή νέων σχολείων προς αντικατάσταση των λυόμενων, τα οποία σύμφωνα με τεχνικές εκθέσεις ελλοχεύουν κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών. «Έλαβα την υπόσχεση ότι θα εκδοθεί απόφαση εντός του Σεπτεμβρίου για το ποσό που ζήτησα, ύψους 10 εκατ. ευρώ. Εάν δεν το πάρουμε, πέρα από την κριτική που θα ασκήσω, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε δανεισμό» ανέφερε ο δήμαρχος.

Ο Νίκος Αβραμίδης μίλησε ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. «Θέλουμε σχολεία σύγχρονα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να τα νιώθουν δικά τους και να είναι ασφαλή», είπε αρχικά και ακολούθως παρέθεσε συνοπτικά τα γενικά και ειδικά αιτήματα της ομοσπονδίας. 

Γενικά αιτήματα

  1. Στήριξη από τον δήμο και το Δ.Σ. στο αίτημα για κατά των συγχωνεύσεων σχολείων
  2. Να σταματήσει η έμμεση συγχώνευση σχολείων και τμημάτων που προωθείται από την κυβέρνηση με τις αλλαγές ορίων στις γειτονιές με την οποία εφαρμόζεται ο νόμος που είχε ψηφιστεί επί πανδημίας και επιτρέπει την αύξηση του αριθμού των παιδιών στις τάξεις από 27 σε 29 παιδιά ανά τμήμα και 25 παιδιά και πλέον στα δημοτικά σχολεία. «Μαζί να διεκδικήσουμε τα σχολεία να λειτουργούν με πραγματικούς παιδαγωγικούς όρους», είπε ο κ. Αβραμίδης.
  3. Να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος για την ανέγερση νέων σχολείων ώστε να αντικατασταθούν και τα παλιά σχολικά κτίρια.
nikos-avramidis-omospondia-goneon-kentrikis-makedonias.jpg

Ειδικά αιτήματα

Ο κ. Αβραμίδης απέρριψε το επιχείρημα ότι οι αντιδρώντες γονείς είναι ρατσιστές. «Από την πλευρά της διοίκησης και της κυβέρνησης είναι πιο ρατσιστικό να στεγάζονται δύο σχολεία σε ένα σχολικό συγκρότημα. Αυτό δείχνει μια αντιπάθεια απέναντι σε αδύναμα κοινωνικά στρώματα της πόλης», αντέτεινε ο ίδιος.

Στα ειδικά αιτήματα που παρέθεσε ο εκπρόσωπος της ομοσπονδίας ήταν τα εξής:

Το 1ο ειδικό σχολείο που λειτουργεί σε λυόμενο της Παραλίας, δεν θα μεταφερθεί στο κτίριο της Κατσιμίδη στο επόμενο εξάμηνο γιατί ακόμη δεν έχει εγκριθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως εκτίμησε ο ίδιος. Έτσι, «θέλουμε από το Δ.Σ. να αποφασίσει ότι θα χτιστεί σχολείο και η μετεγκατάσταση θα είναι προσωρινή», πρόσθεσε ο κ. Αβραμίδης.

Ακολούθως αναφέρθηκε στα KIBO (σ.σ. λυόμενα) και στα μαγαζιά τα οποία χρησιμοποιούνται ως νηπιαγωγεία. Πέντε νηπιαγωγεία λειτουργούν σε καταστήματα και ένα «υπερνηπιγαωγείο» στο «Τενεκεδένιο» σχολείο της Τούμπας με 90 παιδιά σε έναν χώρο.

Επίσης, ο κ. Αβραμίδης αναφέρθηκε σε εγκαταλειμμένα σχολικά κτίρια όπως στην Ολυμπιάδος, Παπαναστασίου (συστεγάζονται δύο δημοτικά), Εθνικής Αμύνης (σ.σ. το σχολείο το πήρε η Εκκλησία), το κτίριο μέσα στο Παιδαγωγικό που υπήρχε το λυόμενο και στεγαζόταν το Πειραματικό είναι παρατημένο από το 2019, ενώ στην οδό Λαχανά σταμάτησαν τα έργα ανέγερσης του νέου νηπιαγωγείου. Υπό αυτό το πρίσμα υπογράμμισε την ανάγκη νέων σχολικών κτιρίων.

Τέλος, ο κ. Αβραμίδης ζήτησε έλεγχο σε όλες τις αυλές των σχολείων.

Διαπολιτισμικό γυμνάσιο και λύκειο

Η Ράνια Τσιχουρίδου, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 26ου γυμνασίου Θεσσαλονίκης που θα υποδεχθεί στους χώρους του το διαπολιτισμικό γυμνάσιο Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι σήμερα φοιτούν «450 παιδιά και οι αίθουσες ίσα-ίσα φτάνουν για τα παιδιά». «Ξαφνικά», συνέχισε η ίδια, «ήρθε ο κ. Κόπτσης να κάνει αυτοψία και το μάθαμε από τον άνθρωπο του κυλικείου. Δεν είχαμε καμία ενημέρωση ούτε εμείς ούτε οι καθηγητές. Στις 30 Ιουλίου είχαμε συνάντηση με την αντιδήμαρχο Παιδείας, την κα Θεοδωράκη. Στη συνάντηση με τον κ. Κόπτση μάς είπε ότι μόνο σε μας μπορούν να μεταφερθούν τα παιδιά του διαπολιτισμικού».

Οι γονείς πρότειναν τρεις άλλους χώρους, όπως κάποιους που ανήκουν στο ΑΠΘ, που απορρίφθηκαν όμως από την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας, δήλωσε η ίδια.

tsixouridou-rania.jpg

Η κα Δασκαλάκη, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου γυμνασίου το οποίο συστεγάζεται με το 3ο λύκειο Θεσσαλονίκης που θα υποδεχθεί το διαπολιτισμικό λύκειο της πόλης έδειξε φωτογραφίες από το 3ο γυμνάσιο επισημαίνοντας πως το γήπεδο του μπάσκετ είναι κατεστραμμένο, τοίχοι διαλυμένοι, τζάμια σπασμένα.

Χαρακτήρισε τις αποφάσεις για τις μετεγκαταστάσεις των σχολείων πρόχειρες και διερωτήθηκε αν υπάρχει όντως πρόβλημα ασφαλείας με το κτίριο του Διαπολιτισμικού Σχολείου.

daskalaki-proedro-goneon-3ou-gymnasiou.jpg

Αμέσως μετά παρενέβη ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ο Στέλιος Αγγελούδης απαντώντας στην κα Δασκαλάκη την παρότρυνε να μην αμφισβητεί τις προθέσεις της διοίκησής του και τη διαβεβαίωσε πως «είμαστε στην ίδια πλευρά».

Η Ιωάννα Λαθήρα, εκπρόσωπος της Γ΄ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, προειδοποίησε ότι θα στοιβαχτούν οι μαθητές των διαπολιτισμικών σε σχολεία που δεν υπάρχει επαρκής χώρος. «Για αυτό αναζητήθηκαν ταχύτατα πρόχειρες παρεμβάσεις. Για να χωρέσουν οι μαθητές χωρίστηκαν αίθουσες με γυψοσανίδες. Εδώ και δύο μήνες, εκπαιδευτικοί, ΕΛΜΕ και γονείς εκφράσαμε τις ανησυχίες μας. Με λύπη μας ζήσαμε ένα απίστευτο παιχνίδι αντισφαίρισης ευθυνών. Απέρριψαν και τις εναλλακτικές προτάσεις και προσπάθησαν να επιβάλλουν ως προσωρινή λύση τη μετεγκατάσταση», κατήγγειλε η ίδια. 

Παράλληλα, η κα Λαθήρα ανέφερε ότι «Δεν έχει τεκμηριωθεί ο ισχυρισμός που καθιστά τη μετεγκατάσταση επείγουσα» και συμπλήρωσε ότι δεν έχει γίνει σαφές τι είδους πρόβλημα έχει το κτίριο του Διαπολιτισμικού, αν μπορεί να επισκευαστεί και «κανείς δεν μας ενημέρωσε για το μέγεθος της επικινδυνότητάς του από τη στιγμή που στην απόφαση της επιτροπής αναφέρεται «πιθανή επικινδυνότητα». Επιπλέον δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την ανέγερση νέου σχολείου», παρατήρησε η ίδια.

Ειδικά για το Διαπολιτισμικό Σχολείο, η κα Λαθήρα υπενθύμισε ότι απαιτείται αυξημένος αριθμός αιθουσών για να λειτουργήσει σωστά. Τα συγκεκριμένα σχολεία χρειάζονται 26 χώρους, απαιτούν αίθουσα πληροφορικής, ελληνικών και ψυχολόγο. «Κανένα σχολείο δεν μπορεί να διαθέσει τόσες αίθουσες» χωρίς να υποβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία υποδοχής, ξεκαθάρισε η ίδια.

Αντιδήμαρχος Παιδείας: Τα σύγχρονα σχολεία είναι δουλειά της κυβέρνησης

Η αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, Έφη Θεοδωράκη, δήλωσε προς τους γονείς ότι «τα σύγχρονα σχολεία είναι δουλειά της κυβέρνησης. Ο δήμος είναι υπεύθυνος για τις συντηρήσεις των σχολείων και για την ανέγερση σχολείων όταν υπάρχουν τα διαθέσιμα οικόπεδα και ο προϋπολογισμός».

«Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης γνωρίζει το μαθητικό δυναμικό, τα γεωγραφικά όρια» και έτσι «πραγματικά είναι πιο ικανή να παίρνει αποφάσεις και εμείς συνεργαζόμαστε για να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα», υποστήριξε η αντιδήμαρχος.

Για το Διαπολιτισμικό Σχολείο, σημείωσε ότι τα κτίρια είναι του 1978 και είχαν τοποθετηθεί για λίγα χρόνια, αλλά «καμία διοίκηση δεν ανέλαβε το κόστος για τη μετακίνηση των παιδιών από αυτά. Απευθυνθήκαμε στην περιφερειακή διεύθυνση και μας πρότεινε το 3ο λύκειο. Φάνηκε ότι δεν μπορούσε να δεχθεί όλους τους μαθητές και έτσι η δεύτερη πρόταση ήταν το σχολείο της Κασσάνδρου», συνόψισε η κα Θεοδωράκη αναφερόμενη στην πορεία των συζητήσεων για την εξεύρεση λύσης. Ο δήμος τότε σκέφτηκε ότι «αφού τα παιδιά του γυμνασίου είναι μόνο 25, ήταν λίγα και δεν θα δημιουργούσαν πρόβλημα στα 450 παιδιά του σχολείου της Κασσάνδρου», οπότε συμφώνησε με αυτή την πρόταση, είπε η ίδια.

theodoraki-efi-antidimarxos.jpg

Νέα πρόταση του Α. Κόπτση μετέφερε η Ε. Θεοδωράκη

Έπειτα, η κα Θεοδωράκη μετέφερε στο Δ.Σ. ένα νέο σχέδιο που συνέταξε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, το οποίο προτείνει το εξής: να γίνει συστέγαση του 17ου Λυκείου στο 4ο Λύκειο και τα παιδιά από το 13ο Γυμνάσιο να πάνε στο 3ο Γυμνάσιο όπου θα δημιουργηθούν 12 τμήματα σε 15 αίθουσες και το κτίριο της οδού Χριστοπούλου θα μείνει κενό και θα μπορούσε να μετεγκατασταθεί σε αυτό το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και Λύκειο.

Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Στ. Αγγελούδης και κάλεσε τους γονείς να μην αμφισβητούν την τεχνική έκθεση του Τεχνικού Επιμελητηρίου που χαρακτηρίζει επικίνδυνα τα σχολεία λέγοντας χαρακτηριστικά πως κάτι τέτοιο «υποτιμάει τη νοημοσύνη μου». 

«Αν υπάρξει εισαγγελική παραγγελία θα το δώσω» στη δημοσιότητα, αλλά «από τη στιγμή που έστω και ένας την αμφισβητεί», μπορεί να γίνει ανάγνωση της έκθεσης επί τόπου, εξήγησε ο δήμαρχος. 

«Εάν μου υποδείξετε μέσω της περιφερειακής διεύθυνσης κάτι άλλο, είμαι έτοιμος να το ακολουθήσω» επανέλαβε ο ίδιος προς τους γονείς που αντιδρούν στις μετεγκαταστάσεις και υπενθύμισε πως ο ίδιος «μπήκε μπροστά» στην ιστορία των συγχωνεύσεων συμμετέχοντας στις διαδηλώσεις μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς. 

aggeloudis-dimotiko-symvoulio-logodosia-sxoleia.jpg


«Δεν μπορεί να αμφισβητούνται οι προθέσεις μου. Η δημοτική Αρχή δεν έχει καμία δεύτερη σκέψη, όπως πιστεύω και σε όλες τις παρατάξεις. Το πού φοιτούν τα παιδιά μας είναι ευθύνη και απόφαση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», διαμήνυσε ο ίδιος. 

Αναφερόμενος στην επικινδυνότητα ορισμένων σχολικών κτιρίων, ο κ. Αγγελούδης υπενθύμισε ότι «ως νέα δημοτική Αρχή παραλάβαμε μία τεχνική έκθεση η οποία έλεγε τον Φεβρουάριο υπάρχουν πέντε λυόμενα. Έχει λήξει η ζωή τους και πρέπει να υπάρξει μετεγκατάσταση και μάλιστα με χρονοδιάγραμμα. Τα τρία που είναι βαρέως τύπου υπάρχει χρόνος για να βρεθεί κτίριο για μετεγκατάσταση. Στα δύο και ένα που το πόρισμα ήταν «καταπέλτης» και έλεγε ότι πρέπει να γίνει άμεση μετεγκατάσταση ήταν το 89ο δημοτικό, το διαπολιτισμικό και το ειδικό σχολείο».

Κατόπιν αυτής της έκθεσης, «ζήτησα από το ΤΕΕ και δεύτερη αυτοψία τον Μάιο. Στο 89ο είπαν μπορεί να μείνει για κάποιο διάστημα αρκεί να γίνουν συγκεκριμένες εργασίες, οι οποίες εκτελούνται αυτόν τον μήνα», αλλά τα άλλα δύο δεν έπρεπε να υπάρχουν με τη νέα σχολική χρονιά, ξεκαθάρισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Κλείνοντας, ο κ. Αγγελούδης δεσμεύθηκε προσωπικά στους γονείς ότι «τα δύο σχολεία αυτά θα έχουν τη δική τους δομή με ξεκίνημα άμεσο, με χρηματοδότηση είτε από την κυβέρνηση είτε εκτός και σε όλα τα υπόλοιπα θα είμαστε δίπλα σας ώστε να γίνει η καλύτερη δυνατή λύση».

Το θέμα της σχολικής στέγης και συγκεκριμένα οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από την απόφαση μετεγκατάστασης των παιδιών του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου Θεσσαλονίκης και έτερων σχολείων σε άλλα σχολικά συγκροτήματα της πόλης, τίθεται επί τάπητος σήμερα το απόγευμα, Τετάρτη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, είπε πως έχει ζητήσει από την κυβέρνηση χρηματοδότηση για την άμεση κατασκευή νέων σχολείων προς αντικατάσταση των λυόμενων, τα οποία σύμφωνα με τεχνικές εκθέσεις ελλοχεύουν κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών. «Έλαβα την υπόσχεση ότι θα εκδοθεί απόφαση εντός του Σεπτεμβρίου για το ποσό που ζήτησα, ύψους 10 εκατ. ευρώ. Εάν δεν το πάρουμε, πέρα από την κριτική που θα ασκήσω, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε δανεισμό» ανέφερε ο δήμαρχος.

Ο Νίκος Αβραμίδης μίλησε ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. «Θέλουμε σχολεία σύγχρονα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να τα νιώθουν δικά τους και να είναι ασφαλή», είπε αρχικά και ακολούθως παρέθεσε συνοπτικά τα γενικά και ειδικά αιτήματα της ομοσπονδίας. 

Γενικά αιτήματα

  1. Στήριξη από τον δήμο και το Δ.Σ. στο αίτημα για κατά των συγχωνεύσεων σχολείων
  2. Να σταματήσει η έμμεση συγχώνευση σχολείων και τμημάτων που προωθείται από την κυβέρνηση με τις αλλαγές ορίων στις γειτονιές με την οποία εφαρμόζεται ο νόμος που είχε ψηφιστεί επί πανδημίας και επιτρέπει την αύξηση του αριθμού των παιδιών στις τάξεις από 27 σε 29 παιδιά ανά τμήμα και 25 παιδιά και πλέον στα δημοτικά σχολεία. «Μαζί να διεκδικήσουμε τα σχολεία να λειτουργούν με πραγματικούς παιδαγωγικούς όρους», είπε ο κ. Αβραμίδης.
  3. Να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος για την ανέγερση νέων σχολείων ώστε να αντικατασταθούν και τα παλιά σχολικά κτίρια.
nikos-avramidis-omospondia-goneon-kentrikis-makedonias.jpg

Ειδικά αιτήματα

Ο κ. Αβραμίδης απέρριψε το επιχείρημα ότι οι αντιδρώντες γονείς είναι ρατσιστές. «Από την πλευρά της διοίκησης και της κυβέρνησης είναι πιο ρατσιστικό να στεγάζονται δύο σχολεία σε ένα σχολικό συγκρότημα. Αυτό δείχνει μια αντιπάθεια απέναντι σε αδύναμα κοινωνικά στρώματα της πόλης», αντέτεινε ο ίδιος.

Στα ειδικά αιτήματα που παρέθεσε ο εκπρόσωπος της ομοσπονδίας ήταν τα εξής:

Το 1ο ειδικό σχολείο που λειτουργεί σε λυόμενο της Παραλίας, δεν θα μεταφερθεί στο κτίριο της Κατσιμίδη στο επόμενο εξάμηνο γιατί ακόμη δεν έχει εγκριθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπως εκτίμησε ο ίδιος. Έτσι, «θέλουμε από το Δ.Σ. να αποφασίσει ότι θα χτιστεί σχολείο και η μετεγκατάσταση θα είναι προσωρινή», πρόσθεσε ο κ. Αβραμίδης.

Ακολούθως αναφέρθηκε στα KIBO (σ.σ. λυόμενα) και στα μαγαζιά τα οποία χρησιμοποιούνται ως νηπιαγωγεία. Πέντε νηπιαγωγεία λειτουργούν σε καταστήματα και ένα «υπερνηπιγαωγείο» στο «Τενεκεδένιο» σχολείο της Τούμπας με 90 παιδιά σε έναν χώρο.

Επίσης, ο κ. Αβραμίδης αναφέρθηκε σε εγκαταλειμμένα σχολικά κτίρια όπως στην Ολυμπιάδος, Παπαναστασίου (συστεγάζονται δύο δημοτικά), Εθνικής Αμύνης (σ.σ. το σχολείο το πήρε η Εκκλησία), το κτίριο μέσα στο Παιδαγωγικό που υπήρχε το λυόμενο και στεγαζόταν το Πειραματικό είναι παρατημένο από το 2019, ενώ στην οδό Λαχανά σταμάτησαν τα έργα ανέγερσης του νέου νηπιαγωγείου. Υπό αυτό το πρίσμα υπογράμμισε την ανάγκη νέων σχολικών κτιρίων.

Τέλος, ο κ. Αβραμίδης ζήτησε έλεγχο σε όλες τις αυλές των σχολείων.

Διαπολιτισμικό γυμνάσιο και λύκειο

Η Ράνια Τσιχουρίδου, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 26ου γυμνασίου Θεσσαλονίκης που θα υποδεχθεί στους χώρους του το διαπολιτισμικό γυμνάσιο Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι σήμερα φοιτούν «450 παιδιά και οι αίθουσες ίσα-ίσα φτάνουν για τα παιδιά». «Ξαφνικά», συνέχισε η ίδια, «ήρθε ο κ. Κόπτσης να κάνει αυτοψία και το μάθαμε από τον άνθρωπο του κυλικείου. Δεν είχαμε καμία ενημέρωση ούτε εμείς ούτε οι καθηγητές. Στις 30 Ιουλίου είχαμε συνάντηση με την αντιδήμαρχο Παιδείας, την κα Θεοδωράκη. Στη συνάντηση με τον κ. Κόπτση μάς είπε ότι μόνο σε μας μπορούν να μεταφερθούν τα παιδιά του διαπολιτισμικού».

Οι γονείς πρότειναν τρεις άλλους χώρους, όπως κάποιους που ανήκουν στο ΑΠΘ, που απορρίφθηκαν όμως από την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας, δήλωσε η ίδια.

tsixouridou-rania.jpg

Η κα Δασκαλάκη, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου γυμνασίου το οποίο συστεγάζεται με το 3ο λύκειο Θεσσαλονίκης που θα υποδεχθεί το διαπολιτισμικό λύκειο της πόλης έδειξε φωτογραφίες από το 3ο γυμνάσιο επισημαίνοντας πως το γήπεδο του μπάσκετ είναι κατεστραμμένο, τοίχοι διαλυμένοι, τζάμια σπασμένα.

Χαρακτήρισε τις αποφάσεις για τις μετεγκαταστάσεις των σχολείων πρόχειρες και διερωτήθηκε αν υπάρχει όντως πρόβλημα ασφαλείας με το κτίριο του Διαπολιτισμικού Σχολείου.

daskalaki-proedro-goneon-3ou-gymnasiou.jpg

Αμέσως μετά παρενέβη ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ο Στέλιος Αγγελούδης απαντώντας στην κα Δασκαλάκη την παρότρυνε να μην αμφισβητεί τις προθέσεις της διοίκησής του και τη διαβεβαίωσε πως «είμαστε στην ίδια πλευρά».

Η Ιωάννα Λαθήρα, εκπρόσωπος της Γ΄ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, προειδοποίησε ότι θα στοιβαχτούν οι μαθητές των διαπολιτισμικών σε σχολεία που δεν υπάρχει επαρκής χώρος. «Για αυτό αναζητήθηκαν ταχύτατα πρόχειρες παρεμβάσεις. Για να χωρέσουν οι μαθητές χωρίστηκαν αίθουσες με γυψοσανίδες. Εδώ και δύο μήνες, εκπαιδευτικοί, ΕΛΜΕ και γονείς εκφράσαμε τις ανησυχίες μας. Με λύπη μας ζήσαμε ένα απίστευτο παιχνίδι αντισφαίρισης ευθυνών. Απέρριψαν και τις εναλλακτικές προτάσεις και προσπάθησαν να επιβάλλουν ως προσωρινή λύση τη μετεγκατάσταση», κατήγγειλε η ίδια. 

Παράλληλα, η κα Λαθήρα ανέφερε ότι «Δεν έχει τεκμηριωθεί ο ισχυρισμός που καθιστά τη μετεγκατάσταση επείγουσα» και συμπλήρωσε ότι δεν έχει γίνει σαφές τι είδους πρόβλημα έχει το κτίριο του Διαπολιτισμικού, αν μπορεί να επισκευαστεί και «κανείς δεν μας ενημέρωσε για το μέγεθος της επικινδυνότητάς του από τη στιγμή που στην απόφαση της επιτροπής αναφέρεται «πιθανή επικινδυνότητα». Επιπλέον δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την ανέγερση νέου σχολείου», παρατήρησε η ίδια.

Ειδικά για το Διαπολιτισμικό Σχολείο, η κα Λαθήρα υπενθύμισε ότι απαιτείται αυξημένος αριθμός αιθουσών για να λειτουργήσει σωστά. Τα συγκεκριμένα σχολεία χρειάζονται 26 χώρους, απαιτούν αίθουσα πληροφορικής, ελληνικών και ψυχολόγο. «Κανένα σχολείο δεν μπορεί να διαθέσει τόσες αίθουσες» χωρίς να υποβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία υποδοχής, ξεκαθάρισε η ίδια.

Αντιδήμαρχος Παιδείας: Τα σύγχρονα σχολεία είναι δουλειά της κυβέρνησης

Η αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, Έφη Θεοδωράκη, δήλωσε προς τους γονείς ότι «τα σύγχρονα σχολεία είναι δουλειά της κυβέρνησης. Ο δήμος είναι υπεύθυνος για τις συντηρήσεις των σχολείων και για την ανέγερση σχολείων όταν υπάρχουν τα διαθέσιμα οικόπεδα και ο προϋπολογισμός».

«Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης γνωρίζει το μαθητικό δυναμικό, τα γεωγραφικά όρια» και έτσι «πραγματικά είναι πιο ικανή να παίρνει αποφάσεις και εμείς συνεργαζόμαστε για να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα», υποστήριξε η αντιδήμαρχος.

Για το Διαπολιτισμικό Σχολείο, σημείωσε ότι τα κτίρια είναι του 1978 και είχαν τοποθετηθεί για λίγα χρόνια, αλλά «καμία διοίκηση δεν ανέλαβε το κόστος για τη μετακίνηση των παιδιών από αυτά. Απευθυνθήκαμε στην περιφερειακή διεύθυνση και μας πρότεινε το 3ο λύκειο. Φάνηκε ότι δεν μπορούσε να δεχθεί όλους τους μαθητές και έτσι η δεύτερη πρόταση ήταν το σχολείο της Κασσάνδρου», συνόψισε η κα Θεοδωράκη αναφερόμενη στην πορεία των συζητήσεων για την εξεύρεση λύσης. Ο δήμος τότε σκέφτηκε ότι «αφού τα παιδιά του γυμνασίου είναι μόνο 25, ήταν λίγα και δεν θα δημιουργούσαν πρόβλημα στα 450 παιδιά του σχολείου της Κασσάνδρου», οπότε συμφώνησε με αυτή την πρόταση, είπε η ίδια.

theodoraki-efi-antidimarxos.jpg

Νέα πρόταση του Α. Κόπτση μετέφερε η Ε. Θεοδωράκη

Έπειτα, η κα Θεοδωράκη μετέφερε στο Δ.Σ. ένα νέο σχέδιο που συνέταξε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, το οποίο προτείνει το εξής: να γίνει συστέγαση του 17ου Λυκείου στο 4ο Λύκειο και τα παιδιά από το 13ο Γυμνάσιο να πάνε στο 3ο Γυμνάσιο όπου θα δημιουργηθούν 12 τμήματα σε 15 αίθουσες και το κτίριο της οδού Χριστοπούλου θα μείνει κενό και θα μπορούσε να μετεγκατασταθεί σε αυτό το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και Λύκειο.

Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Στ. Αγγελούδης και κάλεσε τους γονείς να μην αμφισβητούν την τεχνική έκθεση του Τεχνικού Επιμελητηρίου που χαρακτηρίζει επικίνδυνα τα σχολεία λέγοντας χαρακτηριστικά πως κάτι τέτοιο «υποτιμάει τη νοημοσύνη μου». 

«Αν υπάρξει εισαγγελική παραγγελία θα το δώσω» στη δημοσιότητα, αλλά «από τη στιγμή που έστω και ένας την αμφισβητεί», μπορεί να γίνει ανάγνωση της έκθεσης επί τόπου, εξήγησε ο δήμαρχος. 

«Εάν μου υποδείξετε μέσω της περιφερειακής διεύθυνσης κάτι άλλο, είμαι έτοιμος να το ακολουθήσω» επανέλαβε ο ίδιος προς τους γονείς που αντιδρούν στις μετεγκαταστάσεις και υπενθύμισε πως ο ίδιος «μπήκε μπροστά» στην ιστορία των συγχωνεύσεων συμμετέχοντας στις διαδηλώσεις μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς. 

aggeloudis-dimotiko-symvoulio-logodosia-sxoleia.jpg


«Δεν μπορεί να αμφισβητούνται οι προθέσεις μου. Η δημοτική Αρχή δεν έχει καμία δεύτερη σκέψη, όπως πιστεύω και σε όλες τις παρατάξεις. Το πού φοιτούν τα παιδιά μας είναι ευθύνη και απόφαση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», διαμήνυσε ο ίδιος. 

Αναφερόμενος στην επικινδυνότητα ορισμένων σχολικών κτιρίων, ο κ. Αγγελούδης υπενθύμισε ότι «ως νέα δημοτική Αρχή παραλάβαμε μία τεχνική έκθεση η οποία έλεγε τον Φεβρουάριο υπάρχουν πέντε λυόμενα. Έχει λήξει η ζωή τους και πρέπει να υπάρξει μετεγκατάσταση και μάλιστα με χρονοδιάγραμμα. Τα τρία που είναι βαρέως τύπου υπάρχει χρόνος για να βρεθεί κτίριο για μετεγκατάσταση. Στα δύο και ένα που το πόρισμα ήταν «καταπέλτης» και έλεγε ότι πρέπει να γίνει άμεση μετεγκατάσταση ήταν το 89ο δημοτικό, το διαπολιτισμικό και το ειδικό σχολείο».

Κατόπιν αυτής της έκθεσης, «ζήτησα από το ΤΕΕ και δεύτερη αυτοψία τον Μάιο. Στο 89ο είπαν μπορεί να μείνει για κάποιο διάστημα αρκεί να γίνουν συγκεκριμένες εργασίες, οι οποίες εκτελούνται αυτόν τον μήνα», αλλά τα άλλα δύο δεν έπρεπε να υπάρχουν με τη νέα σχολική χρονιά, ξεκαθάρισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Κλείνοντας, ο κ. Αγγελούδης δεσμεύθηκε προσωπικά στους γονείς ότι «τα δύο σχολεία αυτά θα έχουν τη δική τους δομή με ξεκίνημα άμεσο, με χρηματοδότηση είτε από την κυβέρνηση είτε εκτός και σε όλα τα υπόλοιπα θα είμαστε δίπλα σας ώστε να γίνει η καλύτερη δυνατή λύση».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία