ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στέλλα Ντόκα: Ίσες και δίκαιες ευκαιρίες για να δούμε περισσότερες γυναίκες στην αγορά εργασίας

"Όταν ξεκινάς από το μηδέν ο δρόμος είναι δύσκολος" λέει η επιχειρηματίας στο makthes.gr

 08/03/2024 11:24

Στέλλα Ντόκα: Ίσες και δίκαιες ευκαιρίες για να δούμε  περισσότερες γυναίκες στην αγορά εργασίας

Η κ. Στέλλα Ντόκα, έχει μια επιτυχημένη πορεία στο επιχειρείν εδώ και 35 χρόνια. Ξέρει ότι η επιχειρηματική της διαδρομή θα είχε σταματήσει άδοξα αν είχε τη βοήθεια της μητέρας της στo μεγάλωμα των παιδιών και τη στήριξη του συζύγου της. Στην αρχή αντιμετώπισε δυσπιστία από τράπεζες και πελάτες, αλλά τα κατάφερε και σήμερα διατηρεί ένα δίκτυο 34 καταστημάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ η επιχείρησή της έχει και εξαγωγική δραστηριότητα.

Στη συνέντευξή της στο makthes.gr μιλά για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια γυναίκα επιχειρηματίας

Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με το επιχειρείν;

Από πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να ασχολείται με τα κοσμήματα σαν χόμπι. Σπούδασα Γαλλική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. και από το 3ο έτος θέλησα να ασχοληθώ με το κόσμημα, γι’ αυτό ξεκίνησα να εργάζομαι σε ένα εργαστήριο αργυροχρυσοχοΐας σχεδιάζοντας κοσμήματα σε χρυσό. Έμεινα τρία χρόνια, άλλα άρχισα να βαλτώνω και να μην με ενδιαφέρει πλέον. Στη συνέχεια, το μεράκι της δημιουργίας φούντωσε ξανά και αποφάσισα να ανοίξω μία εταιρεία κατασκευής faux bijoux. Ξεκίνησα με ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο και δουλεύοντας 14 ώρες, επτά μέρες την εβδομάδα για τα πέντε πρώτα χρόνια (μαζί με τον άνδρα μου Παντελή Χατζηφωτιάδη), αλλά μου άρεσε πολύ αυτή η δουλειά που δεν με στεναχωρούσε τίποτα.

Αντιμετωπίσατε δυσκολίες ως επιχειρηματίας εξαιτίας του φύλου σας;

Όταν ξεκινάς από το μηδέν ο δρόμος είναι δύσκολος και ατέλειωτος και αποτελείται από σειρά εμποδίων. Για παράδειγμα χρειαζόμουν να πάρω ένα μπλοκ επιταγών από την τράπεζα και είχα χίλια εμπόδια. Δυσκολία στο να βρεις τους πρώτους πελάτες. Πήγαινα door to door, προσβλητικοί οι περισσότεροι, ήθελαν εμπόρευμα παρακαταθήκη και αν το πουλήσουν να πληρωθώ και εάν όχι, να το έπαιρνα πίσω.

Πώς καταφέρνετε να ισορροπείτε την επαγγελματική με την οικογενειακή σας ζωή;

Οι κόρες μου γεννήθηκαν 6 και 13 χρόνια μετά τον γάμο μου, γιατί δουλεύαμε ασταμάτητα. Έπρεπε να λείπω συχνά σε επαγγελματικά ταξίδια και παρόλο που είχα φροντίσει να είναι όλα στην εντέλεια στο σπίτι, πολλές φορές ένιωθα τύψεις και ενοχές που έλειπα από τα παιδιά μου. Η δική μου επιχειρηματική διαδρομή θα είχε σταματήσει άδοξα αν δεν υπήρχαν κάποια συγκεκριμένα δεδομένα. Η μητέρα μου που μας βοηθούσε με τo μεγάλωμα των παιδιών, καθώς έπρεπε να ταξιδεύω τακτικά στο εξωτερικό. Επίσης, η στήριξη, η συμπαράσταση, η ενθάρρυνση, η παρότρυνσή και η βοήθεια του άνδρα μου από την πρώτη μέρα αποτέλεσε βασικό παράγοντα για την επιτυχία μου.

Χρειάζεται να υπάρχει πρόνοια από το κράτος για να στηριχθούν οι γυναίκες ώστε να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην αγορά εργασίας και στον επιχειρηματικό στίβο;

Οι δυσκολίες είναι πολλές για τις γυναίκες επιχειρηματίες που είναι μητέρες, σύζυγοι και νοικοκυρές ταυτόχρονα. Η κοινωνία τις θέλει τέλειες σε όλα τα καθήκοντα και ταυτόχρονα να προσέχουν την εμφάνιση τους, το σώμα τους, το μυαλό τους και να κρατάνε όλη την οικογένεια τους σε υψηλά στάνταρ. Να υπογραμμίσω πως οι γυναίκες επιχειρηματίες δεν έχουν κάποιο χρόνο στήριξης για την γέννα και τους πρώτους μήνες μεγαλώματος των παιδιών από το κράτος.

Εννοείται πως δεν τίθεται θέμα ότι οι γυναίκες πρέπει να έχουν την δυνατότητα συμμετοχής στην αγορά εργασίας και στον επιχειρηματικό στίβο. Είναι ζήτημα ισότητας να δίνονται ίσες και δίκαιες ευκαιρίες για όλους.

===================================

Οι κύριοι σταθμοί στην πορεία της εταιρείας

Η DOCA είναι μία εταιρεία μόδας που ιδρύθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1989, αρχικά κατασκευάζοντας μοναδικές συλλογές σε faux bijoux και με το χρόνο κατάφερε να γίνει ένα από τα κορυφαία brands μόδας στην Ελλάδα παρουσιάζοντας το DOCA Total Look, με motto “quality-design-value for money”. Αρχικά, ως ατομική εταιρεία και από το 1991 σαν Ο.Ε. με τον Παντελή Χατζηφωτιάδη. Το 1990 συμμετείχε για πρώτη φορά σε έκθεση faux bijoux στην Αθήνα, ενώ το 1996 άνοιξε τον πρώτο εκθεσιακό της χώρο στο κέντρο της Αθήνας. Το 1992 εισήγαγε και αξεσουάρ μόδας από Ιταλία, ενώ μέσα σε έξι χρόνια άρχισε την εξαγωγική δραστηριότητα στην Ευρώπη. Το 2004 η εταιρεία μετακόμισε στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της 5.000τ.μ. στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Το 2006 δημιουργήθηκε το πρώτο εταιρικό κατάστημα DOCA. Το δίκτυο DOCA shops απαρτίζεται σήμερα από 34 καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα στο εξωτερικό. Το 2011 η εταιρεία σχεδίασε συλλογές ρούχων και κυκλοφόρησε την πρώτη ολοκληρωμένη συλλογή DOCA Total Look και από τότε προσφέρει ολοκληρωμένες προτάσεις μόδας μέσα από την τεράστια ποικιλία προϊόντων μόδας, όπως τσάντες, ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Οι στόχοι ανάπτυξης της εταιρείας αφορούν την επέκταση του δικτύου καταστημάτων εντός και εκτός Ελλάδος και οι εξαγωγές διεθνώς.



Η κ. Στέλλα Ντόκα, έχει μια επιτυχημένη πορεία στο επιχειρείν εδώ και 35 χρόνια. Ξέρει ότι η επιχειρηματική της διαδρομή θα είχε σταματήσει άδοξα αν είχε τη βοήθεια της μητέρας της στo μεγάλωμα των παιδιών και τη στήριξη του συζύγου της. Στην αρχή αντιμετώπισε δυσπιστία από τράπεζες και πελάτες, αλλά τα κατάφερε και σήμερα διατηρεί ένα δίκτυο 34 καταστημάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ η επιχείρησή της έχει και εξαγωγική δραστηριότητα.

Στη συνέντευξή της στο makthes.gr μιλά για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια γυναίκα επιχειρηματίας

Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με το επιχειρείν;

Από πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να ασχολείται με τα κοσμήματα σαν χόμπι. Σπούδασα Γαλλική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. και από το 3ο έτος θέλησα να ασχοληθώ με το κόσμημα, γι’ αυτό ξεκίνησα να εργάζομαι σε ένα εργαστήριο αργυροχρυσοχοΐας σχεδιάζοντας κοσμήματα σε χρυσό. Έμεινα τρία χρόνια, άλλα άρχισα να βαλτώνω και να μην με ενδιαφέρει πλέον. Στη συνέχεια, το μεράκι της δημιουργίας φούντωσε ξανά και αποφάσισα να ανοίξω μία εταιρεία κατασκευής faux bijoux. Ξεκίνησα με ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο και δουλεύοντας 14 ώρες, επτά μέρες την εβδομάδα για τα πέντε πρώτα χρόνια (μαζί με τον άνδρα μου Παντελή Χατζηφωτιάδη), αλλά μου άρεσε πολύ αυτή η δουλειά που δεν με στεναχωρούσε τίποτα.

Αντιμετωπίσατε δυσκολίες ως επιχειρηματίας εξαιτίας του φύλου σας;

Όταν ξεκινάς από το μηδέν ο δρόμος είναι δύσκολος και ατέλειωτος και αποτελείται από σειρά εμποδίων. Για παράδειγμα χρειαζόμουν να πάρω ένα μπλοκ επιταγών από την τράπεζα και είχα χίλια εμπόδια. Δυσκολία στο να βρεις τους πρώτους πελάτες. Πήγαινα door to door, προσβλητικοί οι περισσότεροι, ήθελαν εμπόρευμα παρακαταθήκη και αν το πουλήσουν να πληρωθώ και εάν όχι, να το έπαιρνα πίσω.

Πώς καταφέρνετε να ισορροπείτε την επαγγελματική με την οικογενειακή σας ζωή;

Οι κόρες μου γεννήθηκαν 6 και 13 χρόνια μετά τον γάμο μου, γιατί δουλεύαμε ασταμάτητα. Έπρεπε να λείπω συχνά σε επαγγελματικά ταξίδια και παρόλο που είχα φροντίσει να είναι όλα στην εντέλεια στο σπίτι, πολλές φορές ένιωθα τύψεις και ενοχές που έλειπα από τα παιδιά μου. Η δική μου επιχειρηματική διαδρομή θα είχε σταματήσει άδοξα αν δεν υπήρχαν κάποια συγκεκριμένα δεδομένα. Η μητέρα μου που μας βοηθούσε με τo μεγάλωμα των παιδιών, καθώς έπρεπε να ταξιδεύω τακτικά στο εξωτερικό. Επίσης, η στήριξη, η συμπαράσταση, η ενθάρρυνση, η παρότρυνσή και η βοήθεια του άνδρα μου από την πρώτη μέρα αποτέλεσε βασικό παράγοντα για την επιτυχία μου.

Χρειάζεται να υπάρχει πρόνοια από το κράτος για να στηριχθούν οι γυναίκες ώστε να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην αγορά εργασίας και στον επιχειρηματικό στίβο;

Οι δυσκολίες είναι πολλές για τις γυναίκες επιχειρηματίες που είναι μητέρες, σύζυγοι και νοικοκυρές ταυτόχρονα. Η κοινωνία τις θέλει τέλειες σε όλα τα καθήκοντα και ταυτόχρονα να προσέχουν την εμφάνιση τους, το σώμα τους, το μυαλό τους και να κρατάνε όλη την οικογένεια τους σε υψηλά στάνταρ. Να υπογραμμίσω πως οι γυναίκες επιχειρηματίες δεν έχουν κάποιο χρόνο στήριξης για την γέννα και τους πρώτους μήνες μεγαλώματος των παιδιών από το κράτος.

Εννοείται πως δεν τίθεται θέμα ότι οι γυναίκες πρέπει να έχουν την δυνατότητα συμμετοχής στην αγορά εργασίας και στον επιχειρηματικό στίβο. Είναι ζήτημα ισότητας να δίνονται ίσες και δίκαιες ευκαιρίες για όλους.

===================================

Οι κύριοι σταθμοί στην πορεία της εταιρείας

Η DOCA είναι μία εταιρεία μόδας που ιδρύθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1989, αρχικά κατασκευάζοντας μοναδικές συλλογές σε faux bijoux και με το χρόνο κατάφερε να γίνει ένα από τα κορυφαία brands μόδας στην Ελλάδα παρουσιάζοντας το DOCA Total Look, με motto “quality-design-value for money”. Αρχικά, ως ατομική εταιρεία και από το 1991 σαν Ο.Ε. με τον Παντελή Χατζηφωτιάδη. Το 1990 συμμετείχε για πρώτη φορά σε έκθεση faux bijoux στην Αθήνα, ενώ το 1996 άνοιξε τον πρώτο εκθεσιακό της χώρο στο κέντρο της Αθήνας. Το 1992 εισήγαγε και αξεσουάρ μόδας από Ιταλία, ενώ μέσα σε έξι χρόνια άρχισε την εξαγωγική δραστηριότητα στην Ευρώπη. Το 2004 η εταιρεία μετακόμισε στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της 5.000τ.μ. στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Το 2006 δημιουργήθηκε το πρώτο εταιρικό κατάστημα DOCA. Το δίκτυο DOCA shops απαρτίζεται σήμερα από 34 καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα στο εξωτερικό. Το 2011 η εταιρεία σχεδίασε συλλογές ρούχων και κυκλοφόρησε την πρώτη ολοκληρωμένη συλλογή DOCA Total Look και από τότε προσφέρει ολοκληρωμένες προτάσεις μόδας μέσα από την τεράστια ποικιλία προϊόντων μόδας, όπως τσάντες, ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Οι στόχοι ανάπτυξης της εταιρείας αφορούν την επέκταση του δικτύου καταστημάτων εντός και εκτός Ελλάδος και οι εξαγωγές διεθνώς.



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία