Θεσσαλονίκη-ατύχημα ΟΑΣΘ: Επιμένουν οι εργαζόμενοι ότι στο λεωφορείο δεν λειτουργούσαν τα φρένα
24/10/2024 19:03
24/10/2024 19:03
Την εκδοχή την οποία παρουσίασε ο ΟΑΣΘ σχετικά με το χθεσινό ατύχημα, όταν ένα αρθρωτό (διπλό) λεωφορείο από αυτά τα οποία έχει μισθώσει ο Οργανισμός έπεσε πάνω σε λεωφορείο των ΚΤΕΛ στην οδό Κ. Καραμανλή αντικρούει με νέα ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αγωνιστική Συσπείρωση του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Μάλιστα καλεί φορείς, σωματεία, συλλόγους και πολίτες της Θεσσαλονίκης, αύριο στις 11:00 π.μ. έξω από τα γραφεία της διοίκησης του ΟΑΣΘ στην Παπαναστασίου 90 και Μ. Μπότσαρη “για να διαμαρτυρηθούμε για την κατάσταση στη συγκοινωνία και να διεκδικήσουμε εκείνα τα μέτρα που θα προστατεύσουν την ζωή μας”.
Αναφορικά με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ο Οργανισμός, λέγοντας ότι τα φρένα του λεωφορείου που έπεσε πάνω στο μπροστινό του σε στάση αστικής συγκοινωνίας λειτουργούσαν, η ΔΑΣ στην ανακοίνωσή της επιμένει ότι η σύγκρουση έγινε επειδή δεν έπιασαν τα φρένα. “Για το συγκεκριμένο προμελετημένο «ατύχημα» και αφού αποδείξαμε την ιστορικότητα των βλαβών του οχήματος (που δε διορθώθηκε αμετάκλητα όπως αποδείχτηκε και δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό περιστατικό) χωρίς να μπορεί να το αρνηθεί πλέον ο ΟΑΣΘ, ισχυρίζεται ότι τα φρένα του λεωφορείου δούλευαν κανονικά καθώς «στο ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης», ενώ θα ακολουθήσει «περαιτέρω τεχνική διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος».
Ωστόσο, όπως σημειώνει η ΔΑΣ, “τα δελτία βλαβών και αυτά που αναφέρουν οι οδηγοί είναι ξεκάθαρα και δε χωρούν ερμηνείες. Το πρόβλημα της απώλειας πέδησης συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις και δεν είναι μόνιμο, δηλαδή το λεωφορείο δεν εκτελούσε τα δρομολόγια χωρίς καθόλου φρένα”.
Συνεχίζοντας η ΔΑΣ σημειώντι ότι “στο χθεσινό ατύχημα το υπ’ αριθμόν 2210 λεωφορείο εκτελούσε το δεύτερο δρομολόγιο του από την αρχή της βάρδιας που σημαίνει ότι μέχρι εκείνη την ώρα κατά την υπηρεσία «όλα έβαιναν καλώς». Αν όμως προσέξουμε για παράδειγμα στο δελτίο βλάβης στις 7-10-2024 ο οδηγός γράφει ότι «Το αυτοκίνητο κάνει υπερφόρτωση ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ και πετάει έξω το ABS/ASR» που σημαίνει ότι το όχημα παθαίνει στιγμιαία κάποιο «black out» για κάποια δευτερόλεπτα και μένει χωρίς φρένα όπως συμπληρώνει παρακάτω στο ίδιο δελτίο ο οδηγός γράφοντας «παραλίγο να χτυπήσω». (Φωτο 1).
Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από το δελτίο βλάβης στις 15-9-2024 όπου ο οδηγός αναφέρει ότι η βλάβη που παρουσίασε το λεωφορείο επανήλθε μετά από «reset» αλλά μετά παρουσιάστηκε ξανά που σημαίνει ότι με το «reset» (επαναφορά) το λεωφορείο λειτουργεί κανονικά μέχρι να επανεμφανιστεί η βλάβη”. (Φωτο 2).
Η ΔΑΣ τονίζει ότι “το ζήτημα δεν είναι τι ενέργειες έκανε ο ΟΑΣΘ ΜΕΤΑ το ατύχημα αλλά ΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΡΙΝ το ατύχημα διότι με τέτοιες δηλώσεις από την πλευρά του ΟΑΣΘ προκύπτει ότι ο Οργανισμός δεν φέρει καμία ευθύνη κι ότι φταίει ο οδηγός για το ατύχημα! Ε όχι, αυτό δεν θα το δεχτούμε!”.
Την εκδοχή την οποία παρουσίασε ο ΟΑΣΘ σχετικά με το χθεσινό ατύχημα, όταν ένα αρθρωτό (διπλό) λεωφορείο από αυτά τα οποία έχει μισθώσει ο Οργανισμός έπεσε πάνω σε λεωφορείο των ΚΤΕΛ στην οδό Κ. Καραμανλή αντικρούει με νέα ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αγωνιστική Συσπείρωση του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Μάλιστα καλεί φορείς, σωματεία, συλλόγους και πολίτες της Θεσσαλονίκης, αύριο στις 11:00 π.μ. έξω από τα γραφεία της διοίκησης του ΟΑΣΘ στην Παπαναστασίου 90 και Μ. Μπότσαρη “για να διαμαρτυρηθούμε για την κατάσταση στη συγκοινωνία και να διεκδικήσουμε εκείνα τα μέτρα που θα προστατεύσουν την ζωή μας”.
Αναφορικά με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ο Οργανισμός, λέγοντας ότι τα φρένα του λεωφορείου που έπεσε πάνω στο μπροστινό του σε στάση αστικής συγκοινωνίας λειτουργούσαν, η ΔΑΣ στην ανακοίνωσή της επιμένει ότι η σύγκρουση έγινε επειδή δεν έπιασαν τα φρένα. “Για το συγκεκριμένο προμελετημένο «ατύχημα» και αφού αποδείξαμε την ιστορικότητα των βλαβών του οχήματος (που δε διορθώθηκε αμετάκλητα όπως αποδείχτηκε και δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό περιστατικό) χωρίς να μπορεί να το αρνηθεί πλέον ο ΟΑΣΘ, ισχυρίζεται ότι τα φρένα του λεωφορείου δούλευαν κανονικά καθώς «στο ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης», ενώ θα ακολουθήσει «περαιτέρω τεχνική διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος».
Ωστόσο, όπως σημειώνει η ΔΑΣ, “τα δελτία βλαβών και αυτά που αναφέρουν οι οδηγοί είναι ξεκάθαρα και δε χωρούν ερμηνείες. Το πρόβλημα της απώλειας πέδησης συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις και δεν είναι μόνιμο, δηλαδή το λεωφορείο δεν εκτελούσε τα δρομολόγια χωρίς καθόλου φρένα”.
Συνεχίζοντας η ΔΑΣ σημειώντι ότι “στο χθεσινό ατύχημα το υπ’ αριθμόν 2210 λεωφορείο εκτελούσε το δεύτερο δρομολόγιο του από την αρχή της βάρδιας που σημαίνει ότι μέχρι εκείνη την ώρα κατά την υπηρεσία «όλα έβαιναν καλώς». Αν όμως προσέξουμε για παράδειγμα στο δελτίο βλάβης στις 7-10-2024 ο οδηγός γράφει ότι «Το αυτοκίνητο κάνει υπερφόρτωση ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ και πετάει έξω το ABS/ASR» που σημαίνει ότι το όχημα παθαίνει στιγμιαία κάποιο «black out» για κάποια δευτερόλεπτα και μένει χωρίς φρένα όπως συμπληρώνει παρακάτω στο ίδιο δελτίο ο οδηγός γράφοντας «παραλίγο να χτυπήσω». (Φωτο 1).
Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από το δελτίο βλάβης στις 15-9-2024 όπου ο οδηγός αναφέρει ότι η βλάβη που παρουσίασε το λεωφορείο επανήλθε μετά από «reset» αλλά μετά παρουσιάστηκε ξανά που σημαίνει ότι με το «reset» (επαναφορά) το λεωφορείο λειτουργεί κανονικά μέχρι να επανεμφανιστεί η βλάβη”. (Φωτο 2).
Η ΔΑΣ τονίζει ότι “το ζήτημα δεν είναι τι ενέργειες έκανε ο ΟΑΣΘ ΜΕΤΑ το ατύχημα αλλά ΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΡΙΝ το ατύχημα διότι με τέτοιες δηλώσεις από την πλευρά του ΟΑΣΘ προκύπτει ότι ο Οργανισμός δεν φέρει καμία ευθύνη κι ότι φταίει ο οδηγός για το ατύχημα! Ε όχι, αυτό δεν θα το δεχτούμε!”.
ΣΧΟΛΙΑ