ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιατί η ΟΛΘ ΑΕ πήγε σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την 6η Προβλήτα

Οι 3 λόγοι που οδήγησαν σε νέο διαγωνισμό - Πρόβλεψη για ανάδειξη αναδόχου το Μάρτιο του 2024

 15/11/2023 07:00

 Γιατί η ΟΛΘ ΑΕ πήγε σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την 6η Προβλήτα

Άννη Καρολίδου

Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την 6η προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αποφάσισε να προχωρήσει η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., προκειμένου να αναθεωρηθεί η οριστική μελέτη του έργου όπως και τα τεύχη του διαγωνισμού, με σκοπό την προσαρμογή στο τροποποιημένο νομοθετικό πλαίσιο, όπως αυτό τροποποιήθηκε με τον Ν.4938/2022 (Άρθρο156) για τη «Ρύθμιση θεμάτων Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων».

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η ΟΛΘ Α.Ε., η οποία έχει καταθέσει προς έγκριση τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από τις 17 Μαρτίου 2023  και από τις 6 Δεκεμβρίου 2022 το επικαιροποιημένο master plan του Λιμένα, ακύρωσε τον προηγούμενο διαγωνισμό κυρίως για τους εξής λόγους, παρότι από τον Φεβρουάριο του 2022 είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος:

α) για να προσαρμοσθεί η οριστική μελέτη στις νομοθετικές αλλαγές ( σ.σ. ζητήματα περιβαλλοντικές διαχείρισης αν και διαθέτει περιβαλλοντική αδειοδότηση )

β) για να συνεκτιμηθούν οι επιπτώσεις από τα σημαντικά γεγονότα της προηγούμενης τριετίας (πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία) στο κόστος αναφοράς του έργου, επένδυση που στη σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο είχε οριστεί στα 130 εκατ. ευρώ

γ) για να ανοίξει, περισσότερο, το έργο στον ανταγωνισμό, πράγμα που αναμένεται να επιτευχθεί με τη συμμετοχή και εργοληπτικών εταιρειών 6ης Τάξης (πτυχίο ΜΕΕΠ) στο διαγωνισμό, όταν στον προηγούμενο διαγωνισμό μπορούσαν να συμμετάσχουν εταιρείες 7ης Τάξης. Πέραν του ότι επιτρέπεται η συμμετοχή Εταιρειών 6ης και άλλης, ανώτερης Τάξης, περιορίζονται και οι απαιτήσεις των κριτηρίων οικονομικής ικανότητας. 

Έτσι, γίνονται δεκτές εταιρείες με μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών, κατά την τελευταία τριετία, 35 εκατ. ευρώ και άνω ( έναντι 250 εκατ. στον προηγούμενο διαγωνισμό), με καθαρή θέση 20 εκατ. κατ’ ελάχιστον (έναντι 50 εκατ.) και με πιστοληπτική ικανότητα 20 εκατ. για το συγκεκριμένο έργο ( έναντι 70 εκατ. ) και 50 εκατ. ευρώ ως νομικό πρόσωπο.

Η επαναπροκήρυξη δεν θα φέρει νέες καθυστερήσεις

Σύμφωνα με έγκυρη πηγή η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. δηλώνει απόλυτα βέβαιη ότι η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού δεν θα επιφέρει περαιτέρω καθυστερήσεις στο έργο, το οποίο ούτως ή άλλως δεν μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται, αν δεν εγκριθούν master plan και ΣΜΠΕ και, δεν εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα.

Σημειώνεται ότι η έκδοση του Π.Δ. αναμένεται περί το Μάρτιο, δηλαδή μετά από εξάμηνο περίπου, ενώ το χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως αναγράφεται και στην δημοσιευμένη Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, έχει ως ακολούθως:

  • Υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 1ου Σταδίου) – 22.12.2023
  • Διαβίβαση Πρόσκλησης Υποβολής Οικονομικών Προσφορών (2ο Στάδιο) – Αρχές 2024
  • Υποβολή Οικονομικών Προσφορών (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 2ου Σταδίου) – 1ο Τρίμηνο 2024
  • Επιλογή Προσωρινού Αναδόχου – 1ο Τρίμηνο 2024

Υπενθυμίζεται, ότι στη Σύμβαση Παραχώρησης που υπέγραψε ο ιδιώτης επενδυτής με το Ελληνικό Δημόσιο, είχε αναλάβει την υποχρέωση να υλοποιήσει υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 130 εκατ. αφορούσε στην επέκταση της 6ης προβλήτας. 

Από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης τον Μάρτιο του 2018 έως τον Ιούλιο 2023 η ΟΛΘ Α.Ε. έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 67,61 εκατομμυρίων ευρώ, από τις οποίες 44,01 εκατ. αφορούν επενδύσεις πέραν των υποχρεωτικών, ενώ 23,6 εκατ. διατέθηκαν για υποχρεωτικές επενδύσεις.

Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την 6η προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αποφάσισε να προχωρήσει η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., προκειμένου να αναθεωρηθεί η οριστική μελέτη του έργου όπως και τα τεύχη του διαγωνισμού, με σκοπό την προσαρμογή στο τροποποιημένο νομοθετικό πλαίσιο, όπως αυτό τροποποιήθηκε με τον Ν.4938/2022 (Άρθρο156) για τη «Ρύθμιση θεμάτων Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων».

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η ΟΛΘ Α.Ε., η οποία έχει καταθέσει προς έγκριση τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από τις 17 Μαρτίου 2023  και από τις 6 Δεκεμβρίου 2022 το επικαιροποιημένο master plan του Λιμένα, ακύρωσε τον προηγούμενο διαγωνισμό κυρίως για τους εξής λόγους, παρότι από τον Φεβρουάριο του 2022 είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος:

α) για να προσαρμοσθεί η οριστική μελέτη στις νομοθετικές αλλαγές ( σ.σ. ζητήματα περιβαλλοντικές διαχείρισης αν και διαθέτει περιβαλλοντική αδειοδότηση )

β) για να συνεκτιμηθούν οι επιπτώσεις από τα σημαντικά γεγονότα της προηγούμενης τριετίας (πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία) στο κόστος αναφοράς του έργου, επένδυση που στη σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο είχε οριστεί στα 130 εκατ. ευρώ

γ) για να ανοίξει, περισσότερο, το έργο στον ανταγωνισμό, πράγμα που αναμένεται να επιτευχθεί με τη συμμετοχή και εργοληπτικών εταιρειών 6ης Τάξης (πτυχίο ΜΕΕΠ) στο διαγωνισμό, όταν στον προηγούμενο διαγωνισμό μπορούσαν να συμμετάσχουν εταιρείες 7ης Τάξης. Πέραν του ότι επιτρέπεται η συμμετοχή Εταιρειών 6ης και άλλης, ανώτερης Τάξης, περιορίζονται και οι απαιτήσεις των κριτηρίων οικονομικής ικανότητας. 

Έτσι, γίνονται δεκτές εταιρείες με μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών, κατά την τελευταία τριετία, 35 εκατ. ευρώ και άνω ( έναντι 250 εκατ. στον προηγούμενο διαγωνισμό), με καθαρή θέση 20 εκατ. κατ’ ελάχιστον (έναντι 50 εκατ.) και με πιστοληπτική ικανότητα 20 εκατ. για το συγκεκριμένο έργο ( έναντι 70 εκατ. ) και 50 εκατ. ευρώ ως νομικό πρόσωπο.

Η επαναπροκήρυξη δεν θα φέρει νέες καθυστερήσεις

Σύμφωνα με έγκυρη πηγή η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. δηλώνει απόλυτα βέβαιη ότι η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού δεν θα επιφέρει περαιτέρω καθυστερήσεις στο έργο, το οποίο ούτως ή άλλως δεν μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται, αν δεν εγκριθούν master plan και ΣΜΠΕ και, δεν εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα.

Σημειώνεται ότι η έκδοση του Π.Δ. αναμένεται περί το Μάρτιο, δηλαδή μετά από εξάμηνο περίπου, ενώ το χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως αναγράφεται και στην δημοσιευμένη Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, έχει ως ακολούθως:

  • Υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 1ου Σταδίου) – 22.12.2023
  • Διαβίβαση Πρόσκλησης Υποβολής Οικονομικών Προσφορών (2ο Στάδιο) – Αρχές 2024
  • Υποβολή Οικονομικών Προσφορών (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 2ου Σταδίου) – 1ο Τρίμηνο 2024
  • Επιλογή Προσωρινού Αναδόχου – 1ο Τρίμηνο 2024

Υπενθυμίζεται, ότι στη Σύμβαση Παραχώρησης που υπέγραψε ο ιδιώτης επενδυτής με το Ελληνικό Δημόσιο, είχε αναλάβει την υποχρέωση να υλοποιήσει υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 130 εκατ. αφορούσε στην επέκταση της 6ης προβλήτας. 

Από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης τον Μάρτιο του 2018 έως τον Ιούλιο 2023 η ΟΛΘ Α.Ε. έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 67,61 εκατομμυρίων ευρώ, από τις οποίες 44,01 εκατ. αφορούν επενδύσεις πέραν των υποχρεωτικών, ενώ 23,6 εκατ. διατέθηκαν για υποχρεωτικές επενδύσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία