Θεσσαλονίκη: Η ανάπλαση της ΔΕΘ, οι εμμονές για την πλατεία Ελευθερίας και τι ψάχνει η Εθνική Αρχή Διαφάνειας στον ΟΑΣΘ. Γράφει ο Σαλονικιός
06/09/2023 06:41
06/09/2023 06:41
Η καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, λίγο πριν από την έναρξη της Γενικής Εκθέσεως δόθηκε χθες. Εκτός από τον πρόεδρο της ΔΕΘ Τάσο Τζήκα συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Όπως ήταν αναμενόμενο, στο πλαίσιο της συνέντευξης έγινε αναφορά και για το περιβόητο σχέδιο ανάπλασης του οικοπέδου της ΔΕΘ. Άπαντες εξέφρασαν τη βεβαιότητα ότι πολύ σύντομα θα κλείσει το κρίσιμο θέμα του χρηματοδοτικού σχήματος για την εξεύρεση των 300 εκατ. και πλέον που απαιτούνται ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Εξέφρασαν, μάλιστα, την ευχή, η φετινή να είναι η τελευταία ΔΕΘ που θα διοργανωθεί στις σημερινές εγκαταστάσεις. Φυσικά τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει, το ξέρουν και οι ίδιοι, αλλά οι ευχές, ακόμη και όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι είναι παντελώς ανεδαφικές, ακούγονται ευχάριστα στ' αφτιά.
Για να δούμε τι θα πει και ο πρωθυπουργός για το θέμα αυτό, το προσεχές σαββατοκύριακο.
Κι ενώ ετοιμαζόμαστε στη Θεσσαλονίκη, να ανοικοδομήσουμε έναν από τους τελευταίους εν δυνάμει, ελεύθερους χώρους, στην Αθήνα οι κουτόφραγκοι, ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ένα τεράστιο αστικό πάρκο στην περιοχή του Βοτανικού. Τη σχετική απόφαση έλαβε προ ημερών το δημοτικό συμβούλιο.
Πρόκειται για μία έκταση 260 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 215, δηλαδή ποσοστό 82%, θα είναι πράσινο. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα φυτευτούν 3.563 μεγάλα αειθαλή και φυλλοβόλα δέντρα, όσα περίπου σκοπεύει να κόψει η διοίκηση Ζέρβα από το κέντρο της πόλης, προβλέπει 102.000 θάμνους, διάφορους κήπους καθώς και μια τεχνητή λίμνη 950 τ.μ. που θα λειτουργήσει ως κοιτίδα βιοποικιλότητας. Αυτά συμβαίνουν εις το Κλεινόν Άστυ.
Ούτε λέξη!
Επειδή στη Θεσσαλονίκη οι ευχάριστες ειδήσεις είναι μάλλον σπάνιες, αξίζει να υπογραμμίσουμε την 24ωρη πλέον, λειτουργία του εξαώροφου πάρκινγκ, στην περιοχή του λιμανιού.
Έως τώρα το πάρκινγκ λειτουργούσε, τις καθημερινές από τις 7 το πρωί ως τις 11 το βράδυ, τα Σάββατα από τις 8 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα και την Κυριακή παρέμενε κλειστό!
Πλέον, μετά την παραχώρησή του σε εταιρεία βουλγαρικών συμφερόντων, θα λειτουργεί όλο το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο.
Πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, καθώς μιλάμε για χώρο στάθμευσης δυναμικότητας 850 θέσεων.
Το πάρκινγκ βρίσκεται σε απόσταση δύο, τριών λεπτών με το αυτοκίνητο, από την πλατεία Ελευθερίας. Η επαναλειτουργία του καθ' όλο το 24ωρο, που σημαίνει προσφορά 850 θέσεων στάθμευσης, επαναφέρει το εύλογο ερώτημα, για ποιο λόγο ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας επιμένει στην αδιέξοδη πρότασή του να κατασκευάσει υπόγειο πάρκινγκ κάτω από την πλατεία, χωρητικότητας 200 έως 220 θέσεων.
Μάλιστα, παρά τις αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις του ότι το ζήτημα θα ξεκαθάριζε εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, ότι θα παρουσίαζε την περίφημη μελέτη σκοπιμότητας που έχει παραγγείλει σε αθηναϊκή εταιρία, τους τελευταίους μήνες δεν έχει κάνει την παραμικρή αναφορά.
Έτσι, η δήθεν προσωρινή κατάληψη της ιστορικής πλατείας από αυτοκίνητα και η εκ νέου μετατροπή της σε πάρκινγκ, τείνει να αποκτήσει μόνιμα πλέον χαρακτηριστικά. Μιας και βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο ο Ζέρβας οφείλει να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς σκοπεύει να κάνει. Να δημοσιοποιήσει τις αποφάσεις του ώστε να κριθεί και από αυτές.
Περιμένοντας το πόρισμα της ΕΑΔ
Οι απαιτήσεις για θέσεις στάθμευσης θα ήταν ασφαλώς μικρότερες εάν η Θεσσαλονίκη διέθετε δημόσια συγκοινωνία της προκοπής. Δυστυχώς όμως, πορεύεται με τον αποδεκατισμένο ΟΑΣΘ και κάποια στιγμή, μέσα στο 2024, πιθανότατα μετά ένα χρόνο, θα ξεκινήσει και το μετρό, το οποίο πάντως, θα μετριάσει το πρόβλημα, δεν θα το λύσει.
Όπως έχει γράψει τις τελευταίες ημέρες το makthes.gr τα προβλήματα στον ΟΑΣΘ, κυρίως οι ελλείψεις σε οδηγούς, απασχολεί το υπουργείο.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας, σε αντίθεση με τον Κώστα (Αχ!) Καραμανλή, εμφανίζεται έτοιμος να λάβει αποφάσεις. Προς το σκοπό αυτό έχει παραγγείλει άλλωστε και στην deloitte να κάνει μια fast track αξιολόγηση του ΟΑΣΘ, ώστε να έχει όλα τα δεδομένα στα χέρια του πριν να αποφασίσει.
Πληροφορούμαι, ωστόσο, ότι ο υπουργός περιμένει και κάτι ακόμη. Πρόκειται για το πόρισμα του Ελέγχου που διενεργεί η Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Όπως σας έχω ενημερώσει προ ημερών, ο έλεγχος εστιάζεται στην περίφημη σύμβαση των 40 εκατ. ευρώ, για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του ΟΑΣΘ, η οποία παραμένει κολλημένη εδώ και δυόμισι χρόνια.
Η ΕΑΔ προέβη στον έλεγχο έπειτα από ανώνυμη καταγγελία η οποία αξιολογήθηκε ως βάσιμη. Στο θέμα έχουμε αναφερθεί πολλές φορές, ας περιμένουμε τώρα και το πόρισμα του ελέγχου. Ελπίζω να εκδοθεί σύντομα, καθώς η συγκοινωνία στην πόλη πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή με εκατό λεωφορεία λιγότερα από τα προγραμματισμένα.
Η καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, λίγο πριν από την έναρξη της Γενικής Εκθέσεως δόθηκε χθες. Εκτός από τον πρόεδρο της ΔΕΘ Τάσο Τζήκα συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Όπως ήταν αναμενόμενο, στο πλαίσιο της συνέντευξης έγινε αναφορά και για το περιβόητο σχέδιο ανάπλασης του οικοπέδου της ΔΕΘ. Άπαντες εξέφρασαν τη βεβαιότητα ότι πολύ σύντομα θα κλείσει το κρίσιμο θέμα του χρηματοδοτικού σχήματος για την εξεύρεση των 300 εκατ. και πλέον που απαιτούνται ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Εξέφρασαν, μάλιστα, την ευχή, η φετινή να είναι η τελευταία ΔΕΘ που θα διοργανωθεί στις σημερινές εγκαταστάσεις. Φυσικά τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει, το ξέρουν και οι ίδιοι, αλλά οι ευχές, ακόμη και όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι είναι παντελώς ανεδαφικές, ακούγονται ευχάριστα στ' αφτιά.
Για να δούμε τι θα πει και ο πρωθυπουργός για το θέμα αυτό, το προσεχές σαββατοκύριακο.
Κι ενώ ετοιμαζόμαστε στη Θεσσαλονίκη, να ανοικοδομήσουμε έναν από τους τελευταίους εν δυνάμει, ελεύθερους χώρους, στην Αθήνα οι κουτόφραγκοι, ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ένα τεράστιο αστικό πάρκο στην περιοχή του Βοτανικού. Τη σχετική απόφαση έλαβε προ ημερών το δημοτικό συμβούλιο.
Πρόκειται για μία έκταση 260 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 215, δηλαδή ποσοστό 82%, θα είναι πράσινο. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα φυτευτούν 3.563 μεγάλα αειθαλή και φυλλοβόλα δέντρα, όσα περίπου σκοπεύει να κόψει η διοίκηση Ζέρβα από το κέντρο της πόλης, προβλέπει 102.000 θάμνους, διάφορους κήπους καθώς και μια τεχνητή λίμνη 950 τ.μ. που θα λειτουργήσει ως κοιτίδα βιοποικιλότητας. Αυτά συμβαίνουν εις το Κλεινόν Άστυ.
Ούτε λέξη!
Επειδή στη Θεσσαλονίκη οι ευχάριστες ειδήσεις είναι μάλλον σπάνιες, αξίζει να υπογραμμίσουμε την 24ωρη πλέον, λειτουργία του εξαώροφου πάρκινγκ, στην περιοχή του λιμανιού.
Έως τώρα το πάρκινγκ λειτουργούσε, τις καθημερινές από τις 7 το πρωί ως τις 11 το βράδυ, τα Σάββατα από τις 8 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα και την Κυριακή παρέμενε κλειστό!
Πλέον, μετά την παραχώρησή του σε εταιρεία βουλγαρικών συμφερόντων, θα λειτουργεί όλο το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο.
Πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, καθώς μιλάμε για χώρο στάθμευσης δυναμικότητας 850 θέσεων.
Το πάρκινγκ βρίσκεται σε απόσταση δύο, τριών λεπτών με το αυτοκίνητο, από την πλατεία Ελευθερίας. Η επαναλειτουργία του καθ' όλο το 24ωρο, που σημαίνει προσφορά 850 θέσεων στάθμευσης, επαναφέρει το εύλογο ερώτημα, για ποιο λόγο ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας επιμένει στην αδιέξοδη πρότασή του να κατασκευάσει υπόγειο πάρκινγκ κάτω από την πλατεία, χωρητικότητας 200 έως 220 θέσεων.
Μάλιστα, παρά τις αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις του ότι το ζήτημα θα ξεκαθάριζε εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, ότι θα παρουσίαζε την περίφημη μελέτη σκοπιμότητας που έχει παραγγείλει σε αθηναϊκή εταιρία, τους τελευταίους μήνες δεν έχει κάνει την παραμικρή αναφορά.
Έτσι, η δήθεν προσωρινή κατάληψη της ιστορικής πλατείας από αυτοκίνητα και η εκ νέου μετατροπή της σε πάρκινγκ, τείνει να αποκτήσει μόνιμα πλέον χαρακτηριστικά. Μιας και βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο ο Ζέρβας οφείλει να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς σκοπεύει να κάνει. Να δημοσιοποιήσει τις αποφάσεις του ώστε να κριθεί και από αυτές.
Περιμένοντας το πόρισμα της ΕΑΔ
Οι απαιτήσεις για θέσεις στάθμευσης θα ήταν ασφαλώς μικρότερες εάν η Θεσσαλονίκη διέθετε δημόσια συγκοινωνία της προκοπής. Δυστυχώς όμως, πορεύεται με τον αποδεκατισμένο ΟΑΣΘ και κάποια στιγμή, μέσα στο 2024, πιθανότατα μετά ένα χρόνο, θα ξεκινήσει και το μετρό, το οποίο πάντως, θα μετριάσει το πρόβλημα, δεν θα το λύσει.
Όπως έχει γράψει τις τελευταίες ημέρες το makthes.gr τα προβλήματα στον ΟΑΣΘ, κυρίως οι ελλείψεις σε οδηγούς, απασχολεί το υπουργείο.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας, σε αντίθεση με τον Κώστα (Αχ!) Καραμανλή, εμφανίζεται έτοιμος να λάβει αποφάσεις. Προς το σκοπό αυτό έχει παραγγείλει άλλωστε και στην deloitte να κάνει μια fast track αξιολόγηση του ΟΑΣΘ, ώστε να έχει όλα τα δεδομένα στα χέρια του πριν να αποφασίσει.
Πληροφορούμαι, ωστόσο, ότι ο υπουργός περιμένει και κάτι ακόμη. Πρόκειται για το πόρισμα του Ελέγχου που διενεργεί η Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Όπως σας έχω ενημερώσει προ ημερών, ο έλεγχος εστιάζεται στην περίφημη σύμβαση των 40 εκατ. ευρώ, για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του ΟΑΣΘ, η οποία παραμένει κολλημένη εδώ και δυόμισι χρόνια.
Η ΕΑΔ προέβη στον έλεγχο έπειτα από ανώνυμη καταγγελία η οποία αξιολογήθηκε ως βάσιμη. Στο θέμα έχουμε αναφερθεί πολλές φορές, ας περιμένουμε τώρα και το πόρισμα του ελέγχου. Ελπίζω να εκδοθεί σύντομα, καθώς η συγκοινωνία στην πόλη πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή με εκατό λεωφορεία λιγότερα από τα προγραμματισμένα.
ΣΧΟΛΙΑ