ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Κοινή τουριστική ρότα χαράσσουν Ελλάδα, Βουλγαρία - «Επιδόσεις 2019 σε αφίξεις και έσοδα»

Με την καινοτομία κινητήριο μοχλό οι δύο χώρες ενδυναμώνουν τους δεσμούς τους

 14/06/2023 12:30

Θεσσαλονίκη: Κοινή τουριστική ρότα χαράσσουν Ελλάδα, Βουλγαρία - «Επιδόσεις 2019 σε αφίξεις και έσοδα»

Στέφανος Μαχτσίρας

Την αισιοδοξία του πως ο τουρισμός θα προσεγγίσει τις εξαιρετικές επιδόσεις της χρονιάς – ορόσημο, του 2019, εξέφρασε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος. «Κατά μέσο όρο εκτιμώ πως θα αγγίξουμε τα νούμερα του 2019, βέβαια πρέπει να βοηθήσει και ο καιρός. Αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο Μακεδονία έχουν επανέλθει οι αγορές Γερμανίας, Πολωνίας ενώ βλέπουμε πως οι τουρίστες στρέφονται ξανά στα ξενοδοχεία», σημείωσε ενώ στάθηκε και στη διαφοροποίηση που καταγράφεται στις επιδόσεις νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας.

Στο πλαίσιο αυτό, Ελλάδα και Βουλγαρία συμμαχούν στο τουριστικό πεδίο μέσω του προγράμματος «CapTour: An Initiative on Capitalizing Tourism’s prospects of the region», ανταλλάσσοντας τεχνογνωσία με κύριο σκοπό την ανάπτυξη ενός γόνιμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.

Το CapTour είναι μία καινοτόμα δράση που δημιουργήθηκε για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρηματιών στον κλάδο του τουρισμού, στη διασυνοριακή περιοχή Ελλάδας-Βουλγαρίας. Το έργο επικεντρώνεται στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα, καθώς ο τόπος αλλά και ο ρόλος τους έχει μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της διασυνοριακής περιοχής.

Στόχος του προγράμματος, τους κύριους άξονες του οποίου οποίους παρέθεσε η Σόνια Κουγιώνη, βοηθός υπεύθυνου διαχείρισης έργου, είναι η ενδυνάμωση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων καθώς ο ρόλος τους είναι καίριος στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της διασυνοριακής περιοχής Ελλάδας – Βουλγαρίας και στην πρόοδο της τουριστικής επιχειρηματικότητας. Μέχρι στιγμής συμμετέχουν 20 ελληνικές επιχειρήσεις από την Βόρεια Ελλάδα.

Η ανάπτυξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας θεωρείται δυναμικός παράγοντας για την ανάπτυξη των τοπικών κοινοτήτων. Το έργο αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων κατάρτισης, συμβουλευτικής και καθοδήγησης ώστε οι υπάρχοντες, αλλά και δυνητικοί, επιχειρηματίες να εξελίξουν τις ιδέες τους, προάγοντας τον τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή. Ταυτόχρονα, οι ευκαιρίες δικτύωσης μέσα από το έργο (επιχειρηματικά φόρουμ, τομεακές στρογγυλές τράπεζες, συναντήσεις καινοτομίας) θα φέρουν σε επαφή τους ενδιαφερομένους και θα αναπτύξουν ακόμη περισσότερο τον τουρισμό.

Οι θεματικές των συναντήσεων καινοτομίας είναι οι εξής:

1. Τουρισμός εμπειρίας & άλλες μορφές εξωστρέφειας

2. Digital Nomads: Tι θέλουν και πως μπορούν τα ξενοδοχεία να τους προσελκύσουν

3. Πως τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης αλλάζουν τον τουρισμό

4. Destination Marketing

To έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG VA «Ελλάδα-Βουλγαρία 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους των χωρών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.

Το εταιρικό σχήμα του έργου αποτελείται από τέσσερις δικαιούχους:

1. Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (Π.Ο.Ξ.) (Επικεφαλής Εταίρος )

2. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΠΑ.ΜΑΚ.)

3. Association of Hoteliers, Restauranteurs and Tour Operators – Sandanski

4. Rhodopes Hoteliers and Restauranteurs Association

Την αισιοδοξία του πως ο τουρισμός θα προσεγγίσει τις εξαιρετικές επιδόσεις της χρονιάς – ορόσημο, του 2019, εξέφρασε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος. «Κατά μέσο όρο εκτιμώ πως θα αγγίξουμε τα νούμερα του 2019, βέβαια πρέπει να βοηθήσει και ο καιρός. Αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο Μακεδονία έχουν επανέλθει οι αγορές Γερμανίας, Πολωνίας ενώ βλέπουμε πως οι τουρίστες στρέφονται ξανά στα ξενοδοχεία», σημείωσε ενώ στάθηκε και στη διαφοροποίηση που καταγράφεται στις επιδόσεις νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας.

Στο πλαίσιο αυτό, Ελλάδα και Βουλγαρία συμμαχούν στο τουριστικό πεδίο μέσω του προγράμματος «CapTour: An Initiative on Capitalizing Tourism’s prospects of the region», ανταλλάσσοντας τεχνογνωσία με κύριο σκοπό την ανάπτυξη ενός γόνιμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.

Το CapTour είναι μία καινοτόμα δράση που δημιουργήθηκε για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρηματιών στον κλάδο του τουρισμού, στη διασυνοριακή περιοχή Ελλάδας-Βουλγαρίας. Το έργο επικεντρώνεται στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα, καθώς ο τόπος αλλά και ο ρόλος τους έχει μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της διασυνοριακής περιοχής.

Στόχος του προγράμματος, τους κύριους άξονες του οποίου οποίους παρέθεσε η Σόνια Κουγιώνη, βοηθός υπεύθυνου διαχείρισης έργου, είναι η ενδυνάμωση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων καθώς ο ρόλος τους είναι καίριος στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της διασυνοριακής περιοχής Ελλάδας – Βουλγαρίας και στην πρόοδο της τουριστικής επιχειρηματικότητας. Μέχρι στιγμής συμμετέχουν 20 ελληνικές επιχειρήσεις από την Βόρεια Ελλάδα.

Η ανάπτυξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας θεωρείται δυναμικός παράγοντας για την ανάπτυξη των τοπικών κοινοτήτων. Το έργο αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων κατάρτισης, συμβουλευτικής και καθοδήγησης ώστε οι υπάρχοντες, αλλά και δυνητικοί, επιχειρηματίες να εξελίξουν τις ιδέες τους, προάγοντας τον τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή. Ταυτόχρονα, οι ευκαιρίες δικτύωσης μέσα από το έργο (επιχειρηματικά φόρουμ, τομεακές στρογγυλές τράπεζες, συναντήσεις καινοτομίας) θα φέρουν σε επαφή τους ενδιαφερομένους και θα αναπτύξουν ακόμη περισσότερο τον τουρισμό.

Οι θεματικές των συναντήσεων καινοτομίας είναι οι εξής:

1. Τουρισμός εμπειρίας & άλλες μορφές εξωστρέφειας

2. Digital Nomads: Tι θέλουν και πως μπορούν τα ξενοδοχεία να τους προσελκύσουν

3. Πως τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης αλλάζουν τον τουρισμό

4. Destination Marketing

To έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG VA «Ελλάδα-Βουλγαρία 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους των χωρών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.

Το εταιρικό σχήμα του έργου αποτελείται από τέσσερις δικαιούχους:

1. Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (Π.Ο.Ξ.) (Επικεφαλής Εταίρος )

2. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΠΑ.ΜΑΚ.)

3. Association of Hoteliers, Restauranteurs and Tour Operators – Sandanski

4. Rhodopes Hoteliers and Restauranteurs Association

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία