Θεσσαλονίκη: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι από τη Σολομώντεια λύση για τα εισιτήρια σε ΟΑΣΘ και μετρό. Του Νίκου Ηλιάδη
05/11/2024 07:00
05/11/2024 07:00
Ως... κοινωνική πολιτική υπέρ των αδυνάτων επιχειρεί να εμφανίσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την αποτυχία του να έχει έτοιμο το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για χρήση στα αστικά λεωφορεία και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως είχε αποκαλύψει ήδη από τις 29 Σεπτεμβρίου το makthes.gr.
Η αρχική σκέψη να είναι δωρεάν το μετρό για το πρώτο χρονικό διάστημα, όπως την είχε προαναγγείλει ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, λέγοντας μάλιστα ότι αυτό ήταν καθ' υπόδειξη της Κομισιόν, τελικά εγκαταλείφθηκε και το υπουργείο κατέφυγε στη Σολομώντεια λύση να κόψει στη μέση το κόστος του κάθε εισιτηρίου το οποίο είχε προαποφασίσει να τιμολογήσει στο 1,2 ευρώ. Κατόπιν αυτών, από τις 30 Νοεμβρίου όταν υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό, οι επιβάτες θα πληρώνουν εισιτήριο 0,60 ευρώ στον ΟΑΣΘ και στο μετρό, και συνολικά 1,2 ευρώ εφόσον κάνουν μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο.
«Επιλέγεται μία οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες», ανέφερε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει την απρονοησία (είναι η επιεικέστερη έκφραση) όσων ενεπλάκησαν στους διαγωνισμούς για το σχεδιασμό των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να μην έχει εγκαίρως στα χέρια του ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενιαίο για μετρό και ΟΑΣΘ. Εάν πράγματι ο στόχος ήταν “μια ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς” διερωτάται κανείς για ποιο λόγο τότε δεν εφαρμόζεται αντίστοιχη πολιτική και στο λεκανοπέδιο.
Χαράς πανηγύρια, λοιπόν, για όσους επιβάτες θα χρησιμοποιούν μόνον ένα από τα δύο μέσα στις καθημερινές μετακινήσεις τους καθώς για το επόμενο εξάμηνο θα πληρώνουν κατά 33% φθηνότερο εισιτήριο σε σχέση με το σημερινό (0,90 ευρώ). Χαμένοι θα είναι όσοι θα κάνουν μετεπιβίβαση από το λεωφορείο στο μετρό ή και αντίστροφα αφού η μετακίνησή τους θα τους στοιχίζει κατά 33% ακριβότερα (1,2 ευρώ). Βεβαίως, μετά έξι μήνες άπαντες θα πληρώνουν 1,2 ευρώ, είτε χρησιμοποιούν ένα είτε και τα δύο μέσα.
Με τη Σολομώντεια αυτή λύση το υπουργείο διασώζει και την παρτίδα των 2 εκατ. εισιτηρίων και των 200.000 καρτών τα οποία θα έπρεπε να πεταχτούν ή να μεταπωληθούν αφού δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση που υπήρχε ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Τώρα αυτά τα εισιτήρια και οι κάρτες θα χρησιμοποιηθούν μόνο στα αστικά λεωφορεία καθώς, όπως είχε αποκαλύψει το makthes.gr είναι ακατάλληλα για το μετρό. Έτσι, ο επιβάτης για τις μετακινήσεις του με τον ΟΑΣΘ ή τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να αγοράζει εισιτήρια από τα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ και από αυτά του ΟΣΕΘ τα οποία θα λειτουργήσουν σε κεντρικά σημεία της πόλης. Για δε το μετρό, εισιτήρια θα εκδίδονται μόνον από τα εκδοτικά μηχανήματα εντός των σταθμών.
Ως... κοινωνική πολιτική υπέρ των αδυνάτων επιχειρεί να εμφανίσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την αποτυχία του να έχει έτοιμο το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για χρήση στα αστικά λεωφορεία και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως είχε αποκαλύψει ήδη από τις 29 Σεπτεμβρίου το makthes.gr.
Η αρχική σκέψη να είναι δωρεάν το μετρό για το πρώτο χρονικό διάστημα, όπως την είχε προαναγγείλει ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, λέγοντας μάλιστα ότι αυτό ήταν καθ' υπόδειξη της Κομισιόν, τελικά εγκαταλείφθηκε και το υπουργείο κατέφυγε στη Σολομώντεια λύση να κόψει στη μέση το κόστος του κάθε εισιτηρίου το οποίο είχε προαποφασίσει να τιμολογήσει στο 1,2 ευρώ. Κατόπιν αυτών, από τις 30 Νοεμβρίου όταν υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό, οι επιβάτες θα πληρώνουν εισιτήριο 0,60 ευρώ στον ΟΑΣΘ και στο μετρό, και συνολικά 1,2 ευρώ εφόσον κάνουν μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο.
«Επιλέγεται μία οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες», ανέφερε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει την απρονοησία (είναι η επιεικέστερη έκφραση) όσων ενεπλάκησαν στους διαγωνισμούς για το σχεδιασμό των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να μην έχει εγκαίρως στα χέρια του ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενιαίο για μετρό και ΟΑΣΘ. Εάν πράγματι ο στόχος ήταν “μια ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς” διερωτάται κανείς για ποιο λόγο τότε δεν εφαρμόζεται αντίστοιχη πολιτική και στο λεκανοπέδιο.
Χαράς πανηγύρια, λοιπόν, για όσους επιβάτες θα χρησιμοποιούν μόνον ένα από τα δύο μέσα στις καθημερινές μετακινήσεις τους καθώς για το επόμενο εξάμηνο θα πληρώνουν κατά 33% φθηνότερο εισιτήριο σε σχέση με το σημερινό (0,90 ευρώ). Χαμένοι θα είναι όσοι θα κάνουν μετεπιβίβαση από το λεωφορείο στο μετρό ή και αντίστροφα αφού η μετακίνησή τους θα τους στοιχίζει κατά 33% ακριβότερα (1,2 ευρώ). Βεβαίως, μετά έξι μήνες άπαντες θα πληρώνουν 1,2 ευρώ, είτε χρησιμοποιούν ένα είτε και τα δύο μέσα.
Με τη Σολομώντεια αυτή λύση το υπουργείο διασώζει και την παρτίδα των 2 εκατ. εισιτηρίων και των 200.000 καρτών τα οποία θα έπρεπε να πεταχτούν ή να μεταπωληθούν αφού δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση που υπήρχε ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Τώρα αυτά τα εισιτήρια και οι κάρτες θα χρησιμοποιηθούν μόνο στα αστικά λεωφορεία καθώς, όπως είχε αποκαλύψει το makthes.gr είναι ακατάλληλα για το μετρό. Έτσι, ο επιβάτης για τις μετακινήσεις του με τον ΟΑΣΘ ή τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να αγοράζει εισιτήρια από τα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ και από αυτά του ΟΣΕΘ τα οποία θα λειτουργήσουν σε κεντρικά σημεία της πόλης. Για δε το μετρό, εισιτήρια θα εκδίδονται μόνον από τα εκδοτικά μηχανήματα εντός των σταθμών.
ΣΧΟΛΙΑ