ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Πλήρης επιβεβαίωση του αποκαλυπτικού ρεπορτάζ του makthes.gr για το πρόβλημα με τα εισιτήρια του μετρό

Με καθυστέρηση μιας ημέρας υπήρξε αντίδραση από τον ΟΣΕΘ

 30/09/2024 15:55

Θεσσαλονίκη: Πλήρης επιβεβαίωση του αποκαλυπτικού ρεπορτάζ του makthes.gr για το πρόβλημα με τα εισιτήρια του μετρό

Νίκος Ηλιάδης

Με καθυστέρηση μιας ημέρας υπήρξε αντίδραση στο χθεσινό αποκαλυπτικό δημοσίευμα του makthes.gr με τίτλο “Θεσσαλονίκη-μετρό: Άχρηστα 2 εκατ. εισιτήρια και 200.000“έξυπνες” κάρτες-Πιθανόν δωρεάν οι μετακινήσεις τις πρώτες εβδομάδες!”. Η αντίδραση, υπό μορφή άτυπης ενημέρωσης από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνει πλήρως όσα αποκάλυψε χθες το makthes.gr σχετικά με τα προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί με τα εισιτήρια και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών τα οποία θα διατεθούν στο επιβατικό κοινό προκειμένου να μετακινείται με το μετρό από τις 30 Νοεμβρίου που, όπως έχει ανακοινωθεί, θα τεθεί σε λειτουργία.

Όπως είχαμε αποκαλύψει χθες, ο ΟΣΕΘ ο οποίος είναι αρμόδιος για την προμήθεια και διάθεση των εισιτηρίων, έχει ήδη στα χέρια του2 εκατ. εισιτήρια τα οποία μπορούν να επαναφορτισθούν έως περίπου επτά φορές, καθώς και 200.000 “έξυπνες” κάρτες απεριορίστων διαδρομών οι οποίες επιδέχονται πολλές επαναφορτίσεις. Η προμήθεια αυτή περιλαμβανόταν στο διαγωνισμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ η διακήρυξη του οποίου είχε εκπονηθεί το 2017. Ωστόσο, οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί τότε για τα εισιτήρια και τις κάρτες δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του εξοπλισμού του μετρό Θεσσαλονίκης. Γι' αυτό τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι μερικώς ή πλήρως ακατάλληλα για χρήση στο μετρό.

Ο λόγος, σε ό,τι αφορά τις 200.000 “έξυπνες” κάρτες, είναι διότι διαθέτουν μικρή χωρητικότητα(4k) με αποτέλεσμα να μην χωρούν τις αναγκαίες πληροφορίες ενός “έξυπνου” ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το οποίο απαιτείται μεγαλύτερη μνήμη (από 5kέως 8k). Γι' αυτό και, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητείται πελάτης, πάροχος συγκοινωνίας σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας ή και του εξωτερικού για να τις αγοράσει προκειμένου να μην πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων καθώς το κόστος τους ξεπερνά τις 300.000 ευρώ. Στην άτυπη ενημέρωση του ΟΣΕΘ δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στο θέμα αυτών των καρτών, που σημαίνει ότι επιβεβαιώνει απολύτως το ρεπορτάζ.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα 2 εκατ. εισιτήρια, στην άτυπη ενημέρωσή του ο ΟΣΕΘ αναφέρει ότι “τα 2 εκατομμύρια εισιτήρια που έχει στη διάθεση του ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης δεν είναι άχρηστα,θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο Μετρό, θέμα το οποίο προχωρά”. 

Εδώ ο ΟΣΕΘ λέει μόνο τη μισή αλήθεια, κι αυτήν υπό αίρεση. Όπως αποκάλυψε χθες το makthes.gr το πρόβλημα με αυτά τα εισιτήρια έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται στα εκδοτικά μηχανήματα. Συγκεκριμένα, αυτά τα εισιτήρια τα οποία διαθέτει ο ΟΣΕΘ είναι σε ρολό, ενώ στα εκδοτικά μηχανήματα τοποθετούνται συμπιεσμένα (σαν φυσαρμόνικα). Συνεπώς, αυτά τα εισιτήρια δεν θα μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθεύονται από τα εκδοτικά μηχανήματα του μετρό.

Θα μπορούν, ωστόσο, να τα αγοράζουν από άλλα σημεία πώλησης ώστε να τα χρησιμοποιήσουν στο μετρό. Υπό μία όμως, προϋπόθεση: ότι ως τις 30 Νοεμβρίου θα έχει επιτευχθεί η περίφημη διαλειτουργικότητα ώστε να μπορεί ο επιβάτης με το ίδιο εισιτήριο να χρησιμοποιήσει και το μετρό και τα αστικά λεωφορεία. Κάτι τέτοιο, όμως, όπως έγραψε χθες το makthes.gr,φαντάζει προς το παρόν πάρα πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από την πολιτική ηγεσία στους αναδόχους οι οποίοι σχεδιάζουν τα εισιτήρια για μετρό και αστικά λεωφορεία προκειμένου να συνεργαστούν για να είναι έτοιμο το ενιαίο εισιτήριο. Αυτό υπαινίσσεται και ο ΟΣΕΘ όταν αναφέρει, στην άτυπη ενημέρωσή του ότι “το θέμα προχωρά”. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί η διαλειτουργικότητα τότε αυτά τα 2 εκατ. εισιτήρια θα διατίθενται ξεχωριστά για χρήση σε μετρό και αστικά λεωφορεία.

Επιπλέον, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε πλήρως και το σημείο του ρεπορτάζ που ανέφερε ότι προχώρησε σε τροποποίηση της περίφημης σύμβασης του ψηφιακού εκσυγχρονισμού, προκειμένου να εξασφαλίσει, έστω και την ύστατη ώρα επιπλέον 2,7 εκατ. εισιτήρια και 100.000 κάρτες χωρητικότητας 8k. Είναι μια σαφής αποδοχή όσων αναφέρονταν στο χθεσινό δημοσίευμα για τις ακατάλληλες κάρτες(4k). 

Βεβαίως, όπως ανέφερε το ρεπορτάζ του makthes.gr, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε κατ' αρχήν την τροποποίηση της σύμβασης, άρα και τη συγκεκριμένη προμήθεια, γι' αυτό και ο ΟΣΕΘ έχει καταθέσει αίτηση ακύρωσης της πρώτης απόφασης και προεξοφλεί ότι αυτή θα γίνει δεκτή και πως θα προχωρήσει κανονικά η νέα προμήθεια των εισιτηρίων και των καρτών, που αυτή τη φορά θα είναι κατάλληλα και για το μετρό. 

Αλλά και αυτά τα νέα προϊόντα, εφόσον ανάψει το πράσινο φως το Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι ζήτημα εάν θα προλάβουν να διατεθούν στο επιβατικό κοινό ως τις 30 Νοεμβρίου. Βεβαίως, ισχύει και γι' αυτά η προϋπόθεση ότι θα έχει προχωρήσει η διαλειτουργικότητα ώστε τα εισιτήρια και οι κάρτες να είναι ενιαία για μετρό και αστικά λεωφορεία.

Για όλους αυτούς τους λόγους, όπως έγραψε χθες το makthes.gr, και με δεδομένη την απόφαση της κυβέρνησης το μετρό να λειτουργήσει οπωσδήποτε στις 30 Νοεμβρίου, δεν αποκλείεται οι μετακινήσεις με το μετρό να είναι δωρεάν για τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του έως ότου ετοιμαστούν τα εισιτήρια και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και επιτευχθεί και η διαλειτουργικότητα.

Με καθυστέρηση μιας ημέρας υπήρξε αντίδραση στο χθεσινό αποκαλυπτικό δημοσίευμα του makthes.gr με τίτλο “Θεσσαλονίκη-μετρό: Άχρηστα 2 εκατ. εισιτήρια και 200.000“έξυπνες” κάρτες-Πιθανόν δωρεάν οι μετακινήσεις τις πρώτες εβδομάδες!”. Η αντίδραση, υπό μορφή άτυπης ενημέρωσης από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνει πλήρως όσα αποκάλυψε χθες το makthes.gr σχετικά με τα προβλήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί με τα εισιτήρια και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών τα οποία θα διατεθούν στο επιβατικό κοινό προκειμένου να μετακινείται με το μετρό από τις 30 Νοεμβρίου που, όπως έχει ανακοινωθεί, θα τεθεί σε λειτουργία.

Όπως είχαμε αποκαλύψει χθες, ο ΟΣΕΘ ο οποίος είναι αρμόδιος για την προμήθεια και διάθεση των εισιτηρίων, έχει ήδη στα χέρια του2 εκατ. εισιτήρια τα οποία μπορούν να επαναφορτισθούν έως περίπου επτά φορές, καθώς και 200.000 “έξυπνες” κάρτες απεριορίστων διαδρομών οι οποίες επιδέχονται πολλές επαναφορτίσεις. Η προμήθεια αυτή περιλαμβανόταν στο διαγωνισμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ η διακήρυξη του οποίου είχε εκπονηθεί το 2017. Ωστόσο, οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί τότε για τα εισιτήρια και τις κάρτες δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του εξοπλισμού του μετρό Θεσσαλονίκης. Γι' αυτό τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι μερικώς ή πλήρως ακατάλληλα για χρήση στο μετρό.

Ο λόγος, σε ό,τι αφορά τις 200.000 “έξυπνες” κάρτες, είναι διότι διαθέτουν μικρή χωρητικότητα(4k) με αποτέλεσμα να μην χωρούν τις αναγκαίες πληροφορίες ενός “έξυπνου” ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το οποίο απαιτείται μεγαλύτερη μνήμη (από 5kέως 8k). Γι' αυτό και, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητείται πελάτης, πάροχος συγκοινωνίας σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας ή και του εξωτερικού για να τις αγοράσει προκειμένου να μην πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων καθώς το κόστος τους ξεπερνά τις 300.000 ευρώ. Στην άτυπη ενημέρωση του ΟΣΕΘ δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στο θέμα αυτών των καρτών, που σημαίνει ότι επιβεβαιώνει απολύτως το ρεπορτάζ.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα 2 εκατ. εισιτήρια, στην άτυπη ενημέρωσή του ο ΟΣΕΘ αναφέρει ότι “τα 2 εκατομμύρια εισιτήρια που έχει στη διάθεση του ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης δεν είναι άχρηστα,θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο Μετρό, θέμα το οποίο προχωρά”. 

Εδώ ο ΟΣΕΘ λέει μόνο τη μισή αλήθεια, κι αυτήν υπό αίρεση. Όπως αποκάλυψε χθες το makthes.gr το πρόβλημα με αυτά τα εισιτήρια έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται στα εκδοτικά μηχανήματα. Συγκεκριμένα, αυτά τα εισιτήρια τα οποία διαθέτει ο ΟΣΕΘ είναι σε ρολό, ενώ στα εκδοτικά μηχανήματα τοποθετούνται συμπιεσμένα (σαν φυσαρμόνικα). Συνεπώς, αυτά τα εισιτήρια δεν θα μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθεύονται από τα εκδοτικά μηχανήματα του μετρό.

Θα μπορούν, ωστόσο, να τα αγοράζουν από άλλα σημεία πώλησης ώστε να τα χρησιμοποιήσουν στο μετρό. Υπό μία όμως, προϋπόθεση: ότι ως τις 30 Νοεμβρίου θα έχει επιτευχθεί η περίφημη διαλειτουργικότητα ώστε να μπορεί ο επιβάτης με το ίδιο εισιτήριο να χρησιμοποιήσει και το μετρό και τα αστικά λεωφορεία. Κάτι τέτοιο, όμως, όπως έγραψε χθες το makthes.gr,φαντάζει προς το παρόν πάρα πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από την πολιτική ηγεσία στους αναδόχους οι οποίοι σχεδιάζουν τα εισιτήρια για μετρό και αστικά λεωφορεία προκειμένου να συνεργαστούν για να είναι έτοιμο το ενιαίο εισιτήριο. Αυτό υπαινίσσεται και ο ΟΣΕΘ όταν αναφέρει, στην άτυπη ενημέρωσή του ότι “το θέμα προχωρά”. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί η διαλειτουργικότητα τότε αυτά τα 2 εκατ. εισιτήρια θα διατίθενται ξεχωριστά για χρήση σε μετρό και αστικά λεωφορεία.

Επιπλέον, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε πλήρως και το σημείο του ρεπορτάζ που ανέφερε ότι προχώρησε σε τροποποίηση της περίφημης σύμβασης του ψηφιακού εκσυγχρονισμού, προκειμένου να εξασφαλίσει, έστω και την ύστατη ώρα επιπλέον 2,7 εκατ. εισιτήρια και 100.000 κάρτες χωρητικότητας 8k. Είναι μια σαφής αποδοχή όσων αναφέρονταν στο χθεσινό δημοσίευμα για τις ακατάλληλες κάρτες(4k). 

Βεβαίως, όπως ανέφερε το ρεπορτάζ του makthes.gr, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε κατ' αρχήν την τροποποίηση της σύμβασης, άρα και τη συγκεκριμένη προμήθεια, γι' αυτό και ο ΟΣΕΘ έχει καταθέσει αίτηση ακύρωσης της πρώτης απόφασης και προεξοφλεί ότι αυτή θα γίνει δεκτή και πως θα προχωρήσει κανονικά η νέα προμήθεια των εισιτηρίων και των καρτών, που αυτή τη φορά θα είναι κατάλληλα και για το μετρό. 

Αλλά και αυτά τα νέα προϊόντα, εφόσον ανάψει το πράσινο φως το Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι ζήτημα εάν θα προλάβουν να διατεθούν στο επιβατικό κοινό ως τις 30 Νοεμβρίου. Βεβαίως, ισχύει και γι' αυτά η προϋπόθεση ότι θα έχει προχωρήσει η διαλειτουργικότητα ώστε τα εισιτήρια και οι κάρτες να είναι ενιαία για μετρό και αστικά λεωφορεία.

Για όλους αυτούς τους λόγους, όπως έγραψε χθες το makthes.gr, και με δεδομένη την απόφαση της κυβέρνησης το μετρό να λειτουργήσει οπωσδήποτε στις 30 Νοεμβρίου, δεν αποκλείεται οι μετακινήσεις με το μετρό να είναι δωρεάν για τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του έως ότου ετοιμαστούν τα εισιτήρια και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και επιτευχθεί και η διαλειτουργικότητα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία