ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Τα πέντε μέτρα που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ για τους τζαμπατζήδες

Ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας έχει πει κατά καιρούς ότι στη Θεσσαλονίκη σχεδόν τρεις στους τέσσερις επιβάτες στον ΟΑΣΘ δεν πληρώνουν εισιτήριο

 11/09/2024 09:05

Θεσσαλονίκη: Τα πέντε μέτρα που λαμβάνει ο ΟΑΣΘ για τους τζαμπατζήδες

Νίκος Ηλιάδης

Η 30η Νοεμβρίου αποτελεί ορόσημο για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Η έναρξη της λειτουργίας του μετρό θα αποτελέσει τον καταλύτη για μια σειρά αλλαγές στον τομέα των συγκοινωνιών και κατά συνέπεια και στον τρόπο μετακίνησης των επιβατών.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει δύο άμεσους στόχους:

Ο πρώτος αφορά το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο η πολιτική ηγεσία πιέζει ώστε να είναι έτοιμο μόλις ανοίξουν οι συρόμενες πόρτες του μετρό. Όπως εξηγεί στο makthes.gr αρμόδια πηγή “το υπουργείο πιέζει αφόρητα ώστε να επιτευχθεί αυτός ο στόχος”, κάτι που, με τα σημερινά δεδομένα δεν φαντάζει εύκολο, αλλά ούτε και ακατόρθωτο.

457785900-1212405693219732-6030976787601221652-n.jpg


Ο δεύτερος στόχος είναι η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής. Ζήτημα στο οποίο έχει αναφερθεί επανειλημμένως ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. Έχει πει κατά καιρούς ότι στη Θεσσαλονίκη σχεδόν τρεις στους τέσσερις επιβάτες στον ΟΑΣΘ δεν πληρώνουν εισιτήριο, ενώ προ ημερών δήλωσε πως ο Οργανισμός ασκεί πλημμελή έλεγχο όσον αφορά την καταβολή κομίστρου αφού από τους 52 ελεγκτές που διαθέτει όλους κι όλους οι 22 δεν ανεβαίνουν σε λεωφορεία. Για τον λόγο αυτό ο κ. Σταϊκούρας έχει ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να λάβει μέτρα ώστε να περιοριστεί στα επίπεδα του ανεκτού η εισιτηριοδιαφυγή.

oasth-elegxoi-eisitiria.jpg


Ιδιώτες ελεγκτές

Το πρώτο μέτρο, όπως είχε αποκαλύψει στις 9 Σεπτεμβρίου το makthes.gr είναι η ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία μέρους των ελέγχων. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΑΣΘ είχε και παλαιότερα ιδιώτες ελεγκτές οι οποίοι σταμάτησαν το καλοκαίρι του 2017 όταν κρατικοποιήθηκε ο Οργανισμός. Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχετικός διαγωνισμός πρόκειται να τρέξει τις προσεχείς ημέρες ώστε οι ιδιώτες ελεγκτές να πιάσουν δουλειά από την 1η Οκτωβρίου. Θα πρόκειται αρχικά για εξήντα άτομα τα οποία θα προστεθούν στους πενήντα ελεγκτές που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ.

Από τους πενήντα ελεγκτές του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων στον Οργανισμό Γιάννη Δήμκα, οι είκοσι δεν μπορούν να ανέβουν σε λεωφορεία για λόγους υγείας γι' αυτό και κάνουν ελέγχους στους σταθμούς μετεπιβίβασης κατά την είσοδο των επιβατών.

Ως δεύτερο μέτρο ο Οργανισμός σκοπεύει να αυξήσει τον αριθμό των δικών του ελεγκτών ώστε, μαζί με τους ιδιώτες, να μπορούν να καλύπτουν, ει δυνατόν και τις περίπου σαράντα λεωφορειακές γραμμές που ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΟΑΣΘ.

Το τρίτο μέτρο
το οποίο θα εφαρμόσει ο Οργανισμός είναι η υποχρεωτική επιβίβαση μόνον από την μπροστινή πόρτα, προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να ελέγχει εάν οι επιβάτες διαθέτουν εισιτήριο. Βεβαίως, το μέτρο αυτό ενέχει τον κίνδυνο να υπάρξουν καθυστερήσεις στις στάσεις γι' αυτό και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά σε περιφερειακές γραμμές, εκτός από τις λεγόμενες γραμμές κορμού οι οποίες διέρχονται από Βασ. Όλγας, Τσιμισκή και Εγνατία, στις οποίες δρομολογούνται 18μετρα λεωφορεία.

oasth-elegxoi-eisitiria-1.jpg


Σε πανεπιστήμια και σχολεία

Ένα τέταρτο μέτρο είναι η λειτουργία εκδοτηρίων εισιτηρίου μέσα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Με τον τρόπο αυτόν η διοίκηση του Οργανισμού επιδιώκει να διευκολύνει τους χιλιάδες φοιτητές και φοιτήτριες που αποτελούν σημαντικό τμήμα του επιβατικού κοινού, ώστε να προμηθευτούν εύκολα τα εκπτωτικά εισιτήρια και τις κάρτες.

Τέλος, η διοίκηση του ΟΑΣΘ σκοπεύει να οργανώσει καμπάνια ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών όσον αφορά το σεβασμό των μέσων μεταφοράς (αποφυγή βανδαλισμών), αλλά και την υποχρέωση καταβολής κομίστρου. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες η διοίκηση του Οργανισμού είναι σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να γίνουν επισκέψεις σε γυμνάσια και λύκεια γι' αυτόν το σκοπό.

Η 30η Νοεμβρίου αποτελεί ορόσημο για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Η έναρξη της λειτουργίας του μετρό θα αποτελέσει τον καταλύτη για μια σειρά αλλαγές στον τομέα των συγκοινωνιών και κατά συνέπεια και στον τρόπο μετακίνησης των επιβατών.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει δύο άμεσους στόχους:

Ο πρώτος αφορά το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο η πολιτική ηγεσία πιέζει ώστε να είναι έτοιμο μόλις ανοίξουν οι συρόμενες πόρτες του μετρό. Όπως εξηγεί στο makthes.gr αρμόδια πηγή “το υπουργείο πιέζει αφόρητα ώστε να επιτευχθεί αυτός ο στόχος”, κάτι που, με τα σημερινά δεδομένα δεν φαντάζει εύκολο, αλλά ούτε και ακατόρθωτο.

457785900-1212405693219732-6030976787601221652-n.jpg


Ο δεύτερος στόχος είναι η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής. Ζήτημα στο οποίο έχει αναφερθεί επανειλημμένως ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. Έχει πει κατά καιρούς ότι στη Θεσσαλονίκη σχεδόν τρεις στους τέσσερις επιβάτες στον ΟΑΣΘ δεν πληρώνουν εισιτήριο, ενώ προ ημερών δήλωσε πως ο Οργανισμός ασκεί πλημμελή έλεγχο όσον αφορά την καταβολή κομίστρου αφού από τους 52 ελεγκτές που διαθέτει όλους κι όλους οι 22 δεν ανεβαίνουν σε λεωφορεία. Για τον λόγο αυτό ο κ. Σταϊκούρας έχει ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να λάβει μέτρα ώστε να περιοριστεί στα επίπεδα του ανεκτού η εισιτηριοδιαφυγή.

oasth-elegxoi-eisitiria.jpg


Ιδιώτες ελεγκτές

Το πρώτο μέτρο, όπως είχε αποκαλύψει στις 9 Σεπτεμβρίου το makthes.gr είναι η ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία μέρους των ελέγχων. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΑΣΘ είχε και παλαιότερα ιδιώτες ελεγκτές οι οποίοι σταμάτησαν το καλοκαίρι του 2017 όταν κρατικοποιήθηκε ο Οργανισμός. Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχετικός διαγωνισμός πρόκειται να τρέξει τις προσεχείς ημέρες ώστε οι ιδιώτες ελεγκτές να πιάσουν δουλειά από την 1η Οκτωβρίου. Θα πρόκειται αρχικά για εξήντα άτομα τα οποία θα προστεθούν στους πενήντα ελεγκτές που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ.

Από τους πενήντα ελεγκτές του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων στον Οργανισμό Γιάννη Δήμκα, οι είκοσι δεν μπορούν να ανέβουν σε λεωφορεία για λόγους υγείας γι' αυτό και κάνουν ελέγχους στους σταθμούς μετεπιβίβασης κατά την είσοδο των επιβατών.

Ως δεύτερο μέτρο ο Οργανισμός σκοπεύει να αυξήσει τον αριθμό των δικών του ελεγκτών ώστε, μαζί με τους ιδιώτες, να μπορούν να καλύπτουν, ει δυνατόν και τις περίπου σαράντα λεωφορειακές γραμμές που ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΟΑΣΘ.

Το τρίτο μέτρο
το οποίο θα εφαρμόσει ο Οργανισμός είναι η υποχρεωτική επιβίβαση μόνον από την μπροστινή πόρτα, προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να ελέγχει εάν οι επιβάτες διαθέτουν εισιτήριο. Βεβαίως, το μέτρο αυτό ενέχει τον κίνδυνο να υπάρξουν καθυστερήσεις στις στάσεις γι' αυτό και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά σε περιφερειακές γραμμές, εκτός από τις λεγόμενες γραμμές κορμού οι οποίες διέρχονται από Βασ. Όλγας, Τσιμισκή και Εγνατία, στις οποίες δρομολογούνται 18μετρα λεωφορεία.

oasth-elegxoi-eisitiria-1.jpg


Σε πανεπιστήμια και σχολεία

Ένα τέταρτο μέτρο είναι η λειτουργία εκδοτηρίων εισιτηρίου μέσα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Με τον τρόπο αυτόν η διοίκηση του Οργανισμού επιδιώκει να διευκολύνει τους χιλιάδες φοιτητές και φοιτήτριες που αποτελούν σημαντικό τμήμα του επιβατικού κοινού, ώστε να προμηθευτούν εύκολα τα εκπτωτικά εισιτήρια και τις κάρτες.

Τέλος, η διοίκηση του ΟΑΣΘ σκοπεύει να οργανώσει καμπάνια ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών όσον αφορά το σεβασμό των μέσων μεταφοράς (αποφυγή βανδαλισμών), αλλά και την υποχρέωση καταβολής κομίστρου. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες η διοίκηση του Οργανισμού είναι σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να γίνουν επισκέψεις σε γυμνάσια και λύκεια γι' αυτόν το σκοπό.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία