Την απόσταση Θεσσαλονίκη… Μονεμβασιά καλύπτουν τα χιλιόμετρα των δρόμων που θα καθαρίζουν οι 14 δήμοι
31/01/2024 06:50
31/01/2024 06:50
«Σκούπα», για να καθαρίσουν το περιφερειακό οδικό δίκτυο, το οποίο μέχρι πρότινος ήταν υπό την ευθύνη της Περιφέρειας, πιάνουν οι 14 δήμοι της Θεσσαλονίκης και οι συνολικά 38 της Κεντρικής Μακεδονίας.
Αυτό σημαίνει ότι πλην του εσωτερικού τους οδικού δικτύου, στο εξής αναλαμβάνουν την καθαριότητα του περιφερειακού οδικού δικτύου και στις παράπλευρες οδούς αυτού, σε νησίδες, υπόγειες διαβάσεις και τα πρανή τους, κατά το τμήμα που διέρχεται εντός των ορίων τους.
Η αρμοδιότητα μεταβιβάστηκε από το κράτος στους δήμους και τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2024. Ειδικά όμως για τους 14 δήμους, τα χιλιόμετρα του οδικού δικτύου που καλούνται να καθαρίσουν φτάνουν συνολικά σε μήκος τα 829, δηλαδή μια απόσταση από τη Θεσσαλονίκη έως τη Μονεμβασιά στην Πελοπόννησο και λίγο παρακάτω.
Η απόφαση την οποία συνυπογράφουν οι υπουργοί Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκαλεί αντιδράσεις στου κόλπους των αιρετών και αυτό επειδή οι δήμοι δεν διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και το προσωπικό που στην ουσία είναι εργάτες καθαριότητας δεν είναι εκπαιδευμένο για τέτοιας κλίμακας καθαριότητας.
Τη μερίδα του «λέοντος» παίρνει αναμφίβολα ο δήμος Λαγκαδά που χρεώνεται περιφερειακό οδικό δίκτυο μήκους 204 χιλιομέτρων, για το οποίο όπως και οι άλλοι 13 δήμοι θα πρέπει να εξασφαλίσουν επιπλέον προσωπικό και στόλο οχημάτων. Ακολουθεί ο δήμος Βόλβης με οδικό δίκτυο μήκους 178 χιλιομέτρων και έπεται ο δήμο Θέρμης που καλείται να καθαρίζει περιφερειακούς δρόμους μήκους 133 χιλιομέτρων.
Οι δυο δήμοι που επωμίζονται ελάχιστα χιλιόμετρα περιφερειακών δρόμων είναι ο δήμος Θεσσαλονίκης με 4 χιλιόμετρα και με μόλις με 1 ο δήμος Καλαμαριάς.
«Είναι μια δύσκολη και βαριά αρμοδιότητα για την οποία οι δήμοι θα πρέπει να ενισχυθούν με κατάλληλο εξοπλισμό, μέρος του οποίου μεταφέρεται στους κατά τόπους δήμους, αλλά χωρίς το αναγκαίο προσωπικό η κατάσταση θα είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί η δουλειά είναι άλλη από αυτή που κάνει σε έναν αστικό η περιφερειακό δήμο» τόνισε στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας.
Την αντίθεσή του για την αρμοδιότητα που μεταβίβασε το κράτος στους δήμους από την 1η Ιανουαρίου 2024 για την καθαριότητα, στο περιφερειακό οδικό δίκτυο και στις παράπλευρες οδούς αυτού, εξέφρασε ομόφωνα το Δ.Σ της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, με τον πρόεδρό της, δήμαρχο Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιο Καϊτεζίδη να τονίζει η απόφαση αυτή, εκτός από πρόδηλα παράνομη, αντιβαίνει και την απλή λογική.
«Δεν είναι δυνατόν η αρμοδιότητα των περιφερειακών δρόμων να ανήκει στις περιφέρειες, αλλά την καθαριότητά τους να ασκεί άλλος φορέας αυτοδιοίκησης, δηλαδή οι δήμοι. Δεν υπάρχει ανάλογο προηγούμενο σε παγκόσμιο επίπεδο και πρέπει άμεσα να ανακληθεί» υπογράμμισε ο ίδιος.
Υποστήριξε ακόμη ότι είναι μια προκλητική ρύθμιση που δεν έχει καμία λογική, ενώ εγκυμονεί, όπως είπε, κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων. «Να αναλογιστούμε όλοι την επικινδυνότητα του να αναλάβουν οι δήμοι μια τέτοια αρμοδιότητα, γιατί μιλάμε για τμήματα περιφερειακών δρόμων με πολύ μεγάλες ταχύτητες με προβλήματα πάσης φύσεως» τόνισε και πρόσθεσε πως «ό,τι δεν θέλουν να ασκήσουν ως αρμοδιότητα το δίνουν στους δήμους» σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.
Π.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΛΟ ΧΛΜ. |
829 |
ΔΗΜΟΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ- ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ |
9 |
ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΒΗΣ |
178 |
ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΤΑ |
33 |
ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ |
16 |
ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΗΣ |
133 |
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
4 |
ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ |
1 |
ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ |
10 |
ΔΗΜΟΣ ΛΑΓΚΑΔΑ |
204 |
ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΥΚΕΩΝ |
9 |
ΔΗΜΟΣ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ |
12 |
ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ |
60 |
ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ |
103 |
ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ |
57 |
19/01/2024 07:00
«Σκούπα», για να καθαρίσουν το περιφερειακό οδικό δίκτυο, το οποίο μέχρι πρότινος ήταν υπό την ευθύνη της Περιφέρειας, πιάνουν οι 14 δήμοι της Θεσσαλονίκης και οι συνολικά 38 της Κεντρικής Μακεδονίας.
Αυτό σημαίνει ότι πλην του εσωτερικού τους οδικού δικτύου, στο εξής αναλαμβάνουν την καθαριότητα του περιφερειακού οδικού δικτύου και στις παράπλευρες οδούς αυτού, σε νησίδες, υπόγειες διαβάσεις και τα πρανή τους, κατά το τμήμα που διέρχεται εντός των ορίων τους.
Η αρμοδιότητα μεταβιβάστηκε από το κράτος στους δήμους και τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2024. Ειδικά όμως για τους 14 δήμους, τα χιλιόμετρα του οδικού δικτύου που καλούνται να καθαρίσουν φτάνουν συνολικά σε μήκος τα 829, δηλαδή μια απόσταση από τη Θεσσαλονίκη έως τη Μονεμβασιά στην Πελοπόννησο και λίγο παρακάτω.
Η απόφαση την οποία συνυπογράφουν οι υπουργοί Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκαλεί αντιδράσεις στου κόλπους των αιρετών και αυτό επειδή οι δήμοι δεν διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και το προσωπικό που στην ουσία είναι εργάτες καθαριότητας δεν είναι εκπαιδευμένο για τέτοιας κλίμακας καθαριότητας.
Τη μερίδα του «λέοντος» παίρνει αναμφίβολα ο δήμος Λαγκαδά που χρεώνεται περιφερειακό οδικό δίκτυο μήκους 204 χιλιομέτρων, για το οποίο όπως και οι άλλοι 13 δήμοι θα πρέπει να εξασφαλίσουν επιπλέον προσωπικό και στόλο οχημάτων. Ακολουθεί ο δήμος Βόλβης με οδικό δίκτυο μήκους 178 χιλιομέτρων και έπεται ο δήμο Θέρμης που καλείται να καθαρίζει περιφερειακούς δρόμους μήκους 133 χιλιομέτρων.
Οι δυο δήμοι που επωμίζονται ελάχιστα χιλιόμετρα περιφερειακών δρόμων είναι ο δήμος Θεσσαλονίκης με 4 χιλιόμετρα και με μόλις με 1 ο δήμος Καλαμαριάς.
«Είναι μια δύσκολη και βαριά αρμοδιότητα για την οποία οι δήμοι θα πρέπει να ενισχυθούν με κατάλληλο εξοπλισμό, μέρος του οποίου μεταφέρεται στους κατά τόπους δήμους, αλλά χωρίς το αναγκαίο προσωπικό η κατάσταση θα είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί η δουλειά είναι άλλη από αυτή που κάνει σε έναν αστικό η περιφερειακό δήμο» τόνισε στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας.
Την αντίθεσή του για την αρμοδιότητα που μεταβίβασε το κράτος στους δήμους από την 1η Ιανουαρίου 2024 για την καθαριότητα, στο περιφερειακό οδικό δίκτυο και στις παράπλευρες οδούς αυτού, εξέφρασε ομόφωνα το Δ.Σ της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, με τον πρόεδρό της, δήμαρχο Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιο Καϊτεζίδη να τονίζει η απόφαση αυτή, εκτός από πρόδηλα παράνομη, αντιβαίνει και την απλή λογική.
«Δεν είναι δυνατόν η αρμοδιότητα των περιφερειακών δρόμων να ανήκει στις περιφέρειες, αλλά την καθαριότητά τους να ασκεί άλλος φορέας αυτοδιοίκησης, δηλαδή οι δήμοι. Δεν υπάρχει ανάλογο προηγούμενο σε παγκόσμιο επίπεδο και πρέπει άμεσα να ανακληθεί» υπογράμμισε ο ίδιος.
Υποστήριξε ακόμη ότι είναι μια προκλητική ρύθμιση που δεν έχει καμία λογική, ενώ εγκυμονεί, όπως είπε, κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων. «Να αναλογιστούμε όλοι την επικινδυνότητα του να αναλάβουν οι δήμοι μια τέτοια αρμοδιότητα, γιατί μιλάμε για τμήματα περιφερειακών δρόμων με πολύ μεγάλες ταχύτητες με προβλήματα πάσης φύσεως» τόνισε και πρόσθεσε πως «ό,τι δεν θέλουν να ασκήσουν ως αρμοδιότητα το δίνουν στους δήμους» σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.
Π.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΛΟ ΧΛΜ. |
829 |
ΔΗΜΟΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ- ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ |
9 |
ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΒΗΣ |
178 |
ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΤΑ |
33 |
ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ |
16 |
ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΗΣ |
133 |
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
4 |
ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ |
1 |
ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ |
10 |
ΔΗΜΟΣ ΛΑΓΚΑΔΑ |
204 |
ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΥΚΕΩΝ |
9 |
ΔΗΜΟΣ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ |
12 |
ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ |
60 |
ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ |
103 |
ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ |
57 |
ΣΧΟΛΙΑ