ΑΠΟΨΕΙΣ

Απεργία - Τραγωδία

 24/03/2023 14:00

Η ΓΣΕΕ προχθές προκήρυξε μία γενική απεργία. Και πολύ καλά έκανε, δημοκρατική χώρα είμαστε, ο καθείς μπορεί να προκηρύξει μία απεργία αρκεί να είναι νόμιμη.

Όμως μία γενική απεργία είναι μία προεπαναστατική κατάσταση. Ωραία, αλλά εναντίον τίνος; Υποθέτω εναντίον όλων αυτών που δεν φροντίζουν τον σιδηρόδρομο.

Μήπως η απεργία έπρεπε να είχε προηγηθεί της τραγωδίας; Διότι αν υπάρχει κάποιος που ξέρει πως δουλεύουν τα τρένα, είναι οι εργαζόμενοι στα τρένα. Και αν υπάρχει κάποιος που ξέρει πως δουλεύουν τα’ αεροδρόμια, είναι οι εργαζόμενοι στ’ αεροδρόμια.

Ας υποθέσουμε ότι οι εργαζόμενοι στ’ αεροδρόμια είναι πλέον ιδιωτικοί υπάλληλοι και φοβούνται τ’ αφεντικά τους πριν μιλήσουν. Στο σιδηρόδρομο όμως είναι δημόσιοι και δεν μίλησαν. Και όχι μόνο αυτό, αλλά από το δημόσιο ταμείο πληρωνόντουσαν οι άνθρωποι που έκαναν το λάθος.

Η ΓΣΕΕ λοιπόν απεργεί κατά της κρατικής ιδιοκτησίας, άρα υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων. Και κάποιον προσπαθεί να προστατεύσει. Αν είναι οι εργαζόμενοι που ενεπλάκησαν στην τραγωδία, πολύ καλά κάνει και ας είναι και υπερβολικό. Πενήντα επτά άνθρωποι χάθηκαν. Πολύ βαρύ! Όμως όταν καταγγέλλονται παρεμβάσεις συμφερόντων, μπορεί να κυκλοφορεί καχυποψία για το ποιος ευνοήθηκε από αυτές. Διότι όταν ξέρει ο εργαζόμενος ότι είναι προβληματική η διαχείριση του δικτύου, τόσο ποιο προσεκτικός πρέπει να είναι. Δεν καταγγέλλουν εκ των υστέρων.

Την ίδια στιγμή σε συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη, μία φοιτήτρια, που δεν είναι γνωστό αν ήταν στο τρένο κατάγγειλε ότι τους σκοτώνουν προφανώς τους φοιτητές και κάποιοι δεν τους αφήνουν καν να διασκεδάσουν τις εκδρομές τους. Δηλαδή τα συμφέροντα δεν μας θέλουν για πελάτες. Το ερώτημα είναι από ποιον θα ζήσουν τα συμφέροντα όταν δεν θα έχουν πελάτες.

Και ένας μαθητής από την Πάτρα, θυμίζοντας τους αλήστου μνήμης αλήτες που μούντζωναν στις παρελάσεις, μας προανήγγειλε ότι από ’δω και πέρα «το κράτος και οι κυβερνήσεις θα ζούνε με τον φόβο μας».

Και όλες αυτές οι συμπεριφορές έγιναν δεκτές με ενθουσιασμό αν και τους έλλειπαν μία - δύο μικρές μονολεκτικές απαντήσεις.

Τα τρένα ποιος θα τα οδηγεί με ασφάλεια, ποιος θα γυρίζει τα κλειδιά στις γραμμές σωστά και ποιος θα υπογραφεί τις συμβάσεις αγοράς εξοπλισμού.

Να ανατεθεί στο τέταρτο Λύκειο Πάτρας η υπάρχει ειδικότερο όργανο;

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 19.03.2023

Δημοφιλείς Απόψεις