Χωρίς τέλη, χωρίς τέλος...
Σύμφωνα με πολλούς κατοίκους των σύγχρονων αστικών κέντρων, μια από τις πιο εκνευριστικές κοινωνικές συμπεριφορές, είναι το διπλοπαρκάρισμα των αυτοκινήτων.
Είχε θεωρηθεί παραδοσιακή ελληνική ευελιξία μέχρι που καταγράφηκε ως συμπεριφορά και σε άλλες πόλεις των Βρυξελλών συμπεριλαμβανομένων (και στη Σόφια και στα Σκόπια εντοπίστηκαν διπλοπαρκαρίσματα αλλά ήταν με ελληνικές πινακίδες).
Η στάθμευση είναι παντού ένα πρόβλημα. Τόσο πρόβλημα που ένας Λιθουανός -αν δεν κάνω λάθος- υποψήφιος δήμαρχος έκανε μία προεκλογική εκστρατεία δείχνοντας ένα άρμα μάχης, τανκ που ισοπεδώνει τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και μία mercedes.
Δεν είναι γνωστό αν εξελέγη και τι έκανε με τη στάθμευση, πάντως πολλοί είχαν πει ότι μία τόσο ριζική λύση μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της στάθμευσης.
Μέχρι που πριν λίγες μέρες μάθαμε ότι η στάθμευση ως πρόβλημα είναι αστείο μπροστά στην κίνηση ως τέτοιο.
Διότι μάθαμε ότι το ελληνικό κράτος γνώριζε ότι μέχρι το 2016 δεν είχε εισπράξει τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονταν σε 252 εκατ. ευρώ. Πόσοι δηλαδή δεν είχαν πληρώσει;
Σύμφωνα πάντοτε με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών το 2017 δεν πλήρωσαν τέλη κυκλοφορίας συνολικού ύψους 15,4 εκατ. ευρώ, περίπου 40.000 αυτοκίνητα. Άρα τα υπολογίζει με μέσο όρο τελών κυκλοφορίας στα 385 ευρώ.
Δηλαδή στα 252 εκατ., αντιστοιχούν 650.000 οχήματα. Και επειδή το κράτος περιμένει 20 χρόνια μέχρι να βεβαιωθεί ότι δεν θα πληρωθεί, τα λεφτά αυτά αντιστοιχούν σε σχεδόν 33.000 οχήματα τον χρόνο. Κοντά στις 40.000 που υπολογίστηκαν για το 2017.
Δηλαδή ενοχλούμαστε που τόσα οχήματα δημιουργούν καθημερινά, στην εποχή της πανδημίας συμπεριλαμβανομένης, οπτικό θόρυβο, ενώ κάποια από αυτά δεν έπρεπε καν να κυκλοφορούν.
Κι ενοχλούμαστε που δεν τα γράφουν, αλλά δεν ξέραμε καν ότι δεν τα βρίσκουν ακόμη και όταν δεν κυκλοφορούν νόμιμα. Και να σκεφτεί κανείς ότι θεωρήθηκε εκσυγχρονισμός η κατάργηση του εντύπου ειδικού σήματος τελών κυκλοφορίας που τυπώνονταν για τα αυτοκίνητα.
Αλλά τυπώνονταν, δεν τυπώνονταν καμία 40.000 τον χρόνο δεν πιέζονταν τόσο που να μπουν στον κόπο να το πληρώσουν. Βεβαίως το εύλογο ερώτημα είναι μήπως το 2017 ήταν η τελευταία χρόνια που συνέβη αυτή η αθλιότητα.
Δυστυχώς όχι! Απλώς μετά το 2017, ούτε πόσοι δεν πλήρωναν δεν είναι γνωστό στις υπηρεσίες...
Θα το λύσει το πρόβλημα το ψηφιακό κράτος αλλά τουλάχιστον γλιτώσαμε το κόστος από το κόστος της εκτύπωσης των ειδικών σημάτων. Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Δεκεμβρίου 2020