Γιατί, Θεέ μου, να είμαστε τέτοιοι;
15/09/2019 20:10
15/09/2019 20:10
Τι φταίμε σε αυτήν την πόλη και θα πρέπει να ζήσουμε για ακόμη μία φορά έναν τέτοιο διχασμό;
Γιατί πρέπει να χωριστούμε σε στρατόπεδα, να αλληλοκατηγορούμαστε, να βριζόμαστε, να αφήνουμε υπονοούμενα οι μεν για τους δε και στο τέλος να… αλληλοεξοντωθούμε;
Για να ακριβολογώ, το ερώτημα δεν είναι τι φταίμε, αλλά τι κάνουμε στραβά επί τόσα χρόνια και διαρκώς οδηγούμαστε σε παρόμοιες καταστάσεις.
Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλη πόλη στον κόσμο που οι ενεργοί πολίτες της θεωρούν ότι έχουν άποψη -αποψάρα για να λέμε την αλήθεια- για όλα τα θέματα της πόλης τους και μάλιστα ότι επιβάλλεται να εισακούονται και η γνώμη τους να κυριαρχεί.
Το ακόμη σημαντικότερο είναι ότι πάντα στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας διαμορφώνεται ένα ισχυρό μέτωπο όχι για να διεκδικήσει μια λύση, αλλά να απαιτήσει να μη γίνει κάτι.
Να μη γίνει η περιφερειακή, η επέκταση του αεροδιαδρόμου, το μπάζωμα της παραλίας, τα πάρκιγκ, οι μαρίνες, το δημαρχείο, ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, ο ΧΥΤΑ, η υποθαλάσσια, η εξωτερική περιφερειακή, το παραλιακό μέτωπο…
Έχουμε εκπαιδευτεί, θαρρείς, να μην αποδεχόμαστε τη συνύπαρξη κόστους - οφέλους σε οποιαδήποτε λύση, αλλά να απαιτούμε αφελώς να κρατάμε το όφελος χωρίς το παραμικρό κόστος.
Να γίνει νέος δρόμος αλλά χωρίς να κοπούν δέντρα, να χτιστεί ένα κτίριο χωρίς να κόψει θέα, να γίνει μετρό χωρίς να σκάψουμε, να βάλουμε δέκα μωρά να μοιραστούν μια τούρτα, αλλά να μη λερωθεί κανένα…
Το ίδιο πάθαμε και συνεχίζουμε να παθαίνουμε και με το μετρό. Αυτό έλειπε να το αποφεύγαμε. Γεμάτη αρχαία η Αθήνα, αλλά και μετρό απέκτησε τάχιστα και Αττική οδό και το παραλιακό μέτωπο στον Φλοίσβο έγινε και το Ελληνικό ξεκινά.
Εμείς εδώ, νιοι ήμασταν και θα φύγουμε από τον μάταιο τούτο κόσμο χωρίς να αξιωθούμε να μπούμε σε μετρό, παρότι το συζητάμε, το εγκαινιάζουμε και το ακριβοπληρώνουμε δεκαετίες ολόκληρες.
Τώρα βρήκαμε ακόμη μία ευκαιρία να διχαστούμε, ως έτοιμοι από καιρό να στοιχηθούμε πίσω από τη μία ή την άλλη επιλογή, χωρίς καν να ξέρουμε τα δεδομένα που στοιχειοθετούν εκάστη.
Δίχως να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία για το κόστος, το χρόνο αποπεράτωσης, τις τεχνικές δυνατότητες, εμείς είμαστε έτοιμοι να αποφανθούμε και μάλιστα με τέτοια βεβαιότητα, που μας οπλίζει με τη βαθιά πεποίθηση πως όποιος έχει την αντίθετη άποψη με εμάς είναι προδότης, εχθρός της πόλης και του λαού…
ΥΓ1. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι Μυλόπουλος - Σπίρτζης μας έκρυβαν αλήθειες (για να μην πω ότι ψεύδονταν συνειδητά) όταν μιλούσαν για ολοκλήρωση του έργου και πρόοδο των εργασιών. Ούτε εργασίες ξεκίνησαν στο σταθμό του Βενιζέλου ούτε προκηρύχτηκε το έργο, ούτε καν εγκρίθηκε μελέτη ούτε φυσικά κοστολογήθηκε και προβλέφθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για το πώς θα γίνει η κατασκευή του σταθμού με την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους.
ΥΓ2. Στον αντίποδα, δεν υπάρχει μελέτη για το τι σημαίνει επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που θα αποσπαστούν, πώς θα γίνει τεχνικά, πόσο θα κοστίσει και τι χρόνο θα απαιτήσει.
ΥΓ3. Ας κρατάμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι τα συγκεκριμένα αρχαία της Βενιζέλου δεν είναι σαν αυτά που υπάρχουν παντού στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά πρόκειται για μοναδικά ευρήματα τεράστιας αρχαιολογικής αξίας.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Δεν θα το πίστευα και δεν θα το έγραφα, αν δεν το άκουγα από τρεις διαφορετικές πηγές, ότι ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζήτησε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να πιέσει τον Νίκο Ταχιάο να παραιτηθεί από τη θέση του στο δημοτικό συμβούλιο, προκειμένου να… υιοθετήσει ο ίδιος ολόκληρη την παράταξη που στηρίχτηκε επίσημα από τη Νέα Δημοκρατία.
* Μαθαίνω ότι η πίεση που ασκεί ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είναι επίμονη και έντονη, υποστηρίζοντας ότι ο Ταχιάος είναι το εμπόδιο για τη δημιουργία μιας πλειοψηφικής παράταξης της ευρείας κεντροδεξιάς στο δημοτικό συμβούλιο της Θεσσαλονίκης.
* Μαθαίνω επίσης ότι Μαξίμου και Πειραιώς δεν έχουν ισχυρή αντίρρηση σε μία τέτοια προοπτική, θεωρώντας ότι με τον τρόπο αυτόν, αφενός θα βάψουν γαλάζια τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και αφετέρου θα εξασφαλίσουν την ομαλή συνεργασία με τον Ζέρβα και την αμέριστη στήριξή του στις βασικές επιλογές της κυβερνητικής πολιτικής.
* Δεν μπορώ να προδικάσω την απόφαση του Ταχιάου, καθώς δεν βρίσκω πειστικά επιχειρήματα τα οποία μπορεί να επικαλεστεί, για να δικαιολογήσει την αθέτηση της υπόσχεσης που έδωσε στους Θεσσαλονικείς και ιδιαίτερα στους ψηφοφόρους και τα μέλη της παράταξής του, που παρέμειναν στο πλευρό του.
* Με το χαμόγελο στα χείλη εμφανίζεται τελευταία ο πρόεδρος της περιφερειακής ένωσης δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, καθώς όλα δείχνουν ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην επιδίωξή του να εκλεγεί στη θέση του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων (ΚΕΔΕ).
* Ο Λάζαρος, έχοντας εξαρχής την υποστήριξη των δημάρχων της Μακεδονίας (όχι μόνο των γαλάζιων), έβαλε πλώρη για την προεδρία της ΚΕΔΕ. Η πλεύση του, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Τη μια ακουγόταν ότι απέναντί του θα βρεθεί ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, την άλλη ότι θα είναι αυτός των Τρικάλων Δημήτρης Παπαστεργίου.
* Μετά, ακούστηκε ότι επειδή έκλεισε η ανάδειξη του Τζιτζικώστα στην προεδρία της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), δεν μπορεί να προχωρήσει η υποψηφιότητα του Λάζαρου, αφού δεν είναι δυνατόν… να τα πάρει όλα η Θεσσαλονίκη. (Βρε, αυτή η Θεσσαλονίκη χωρίς εκπροσώπηση στο υπουργικό συμβούλιο που τα παίρνει όλα…).
* Ο Λάζαρος παρέμεινε απτόητος από τη φημολογία, δηλώνοντας σε όλους τους τόνους ότι η υποψηφιότητά του είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη.
* Πληροφορούμε όμως ότι τελικά ο κύβος ερρίφθη και πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης έλαβε την απόφαση να στηρίξει η ΝΔ την υποψηφιότητα Κυρίζογλου, εξέλιξη που κλείνει το θέμα οριστικά και πιστεύω αμετάκλητα…
* Σε κάθε εκλογική αναμέτρηση υπάρχουν νικητές και χαμένοι, όμως εκτός από το δάσος, δηλαδή την κυβέρνηση ή και την είσοδο στη Βουλή για τους μικρούς, υπάρχει και το... δέντρο του καθενός και ο προσωπικός του καημός για την επιβίωση την επόμενη ημέρα.
* Έτσι, η ογδόη του περασμένου Ιουλίου βρήκε δεκάδες βουλευτές και στελέχη των κομμάτων να έχουν αποτύχει να πείσουν τους ψηφοφόρους να τους στείλουν στα έδρανα του κοινοβουλίου, με αποτέλεσμα έκτοτε να έχουν αποδυθεί σ’ έναν αγώνα, για να βρουν μία θέση στον... ήλιο.
* Εκτός του Νίκου Ταχιάου, που πήρε την περίβλεπτη θέση του προέδρου της Αττικό Μετρό, του Δημήτρη Γαλαμάτη που όλα δείχνουν πως οδεύει προς ΟΣΕΘ και της Σύνθιας Σάπικα που φαίνεται να βολεύεται με την καθημερινή εκπομπή στην ΕΡΤ3, οι λοιποί πολιτευτές του κυβερνώντος κόμματος στην πόλη αναζητούν ένα κρατικό αξίωμα.
* Στον ΣΥΡΙΖΑ, πάλι, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, αφού ως αντιπολίτευση μόνο θέσεις μετακλητών έχει πια να βολέψει τους δικούς του ανθρώπους. Έτσι, η Ελευθερία Χατζηγεωργίου, μετά το πέρασμά της από το ΥΜΑΘ και την αποτυχία της να εκλεγεί, επέστρεψε στα παλιά της λημέρια, δηλαδή στο γραφείο του Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή ως μετακλητή, ενώ ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος δέχτηκε την πρόταση του ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη και θα είναι στο πλευρό του ως επιστημονικός σύμβουλος. Στην Αθήνα, πάλι, τα πράγματα είναι εξίσου ρευστά, ενώ ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος δεν θα μείνει χωρίς δουλειά, αφού μπήκε ως μετακλητός στο γραφείο του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.
* Τέλος, από την πλευρά του ΚΙΝΑΛ, ο Κυριάκος Κυριάκος μετακομίζει στην Αθήνα και αναλαμβάνει την επικοινωνία του κόμματος.
* Μετρό Θεσσαλονίκης 80 χρόνια για 8 χιλιόμετρα. Μετρό Αθήνας 80 χιλιόμετρα σε 8 χρόνια. Να χαιρόμαστε τους τοπικούς μας άρχοντες και εμάς που τους ψηφίζουμε. …Θεσσαλονίκη- ερωτική πόλη, κουλούρι, μπουγάτσα, φραπέ, ρετσίνα και μεζεδάκια, ΠΑΟΚ και τα μυαλά στα κάγκελα, Άρης είσαι κι ας χρωστάς, γήπεδο στον Ηρακλή, κάτω τα χέρια από τη Μακεδονία, τα ζώα μου αργά, γκρίνια, καρντάσια, η κατσίκα του γείτονα, ανευθυνότητα, ξες ποιος είμαι εγώ, ρε…
Τι φταίμε σε αυτήν την πόλη και θα πρέπει να ζήσουμε για ακόμη μία φορά έναν τέτοιο διχασμό;
Γιατί πρέπει να χωριστούμε σε στρατόπεδα, να αλληλοκατηγορούμαστε, να βριζόμαστε, να αφήνουμε υπονοούμενα οι μεν για τους δε και στο τέλος να… αλληλοεξοντωθούμε;
Για να ακριβολογώ, το ερώτημα δεν είναι τι φταίμε, αλλά τι κάνουμε στραβά επί τόσα χρόνια και διαρκώς οδηγούμαστε σε παρόμοιες καταστάσεις.
Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλη πόλη στον κόσμο που οι ενεργοί πολίτες της θεωρούν ότι έχουν άποψη -αποψάρα για να λέμε την αλήθεια- για όλα τα θέματα της πόλης τους και μάλιστα ότι επιβάλλεται να εισακούονται και η γνώμη τους να κυριαρχεί.
Το ακόμη σημαντικότερο είναι ότι πάντα στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας διαμορφώνεται ένα ισχυρό μέτωπο όχι για να διεκδικήσει μια λύση, αλλά να απαιτήσει να μη γίνει κάτι.
Να μη γίνει η περιφερειακή, η επέκταση του αεροδιαδρόμου, το μπάζωμα της παραλίας, τα πάρκιγκ, οι μαρίνες, το δημαρχείο, ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, ο ΧΥΤΑ, η υποθαλάσσια, η εξωτερική περιφερειακή, το παραλιακό μέτωπο…
Έχουμε εκπαιδευτεί, θαρρείς, να μην αποδεχόμαστε τη συνύπαρξη κόστους - οφέλους σε οποιαδήποτε λύση, αλλά να απαιτούμε αφελώς να κρατάμε το όφελος χωρίς το παραμικρό κόστος.
Να γίνει νέος δρόμος αλλά χωρίς να κοπούν δέντρα, να χτιστεί ένα κτίριο χωρίς να κόψει θέα, να γίνει μετρό χωρίς να σκάψουμε, να βάλουμε δέκα μωρά να μοιραστούν μια τούρτα, αλλά να μη λερωθεί κανένα…
Το ίδιο πάθαμε και συνεχίζουμε να παθαίνουμε και με το μετρό. Αυτό έλειπε να το αποφεύγαμε. Γεμάτη αρχαία η Αθήνα, αλλά και μετρό απέκτησε τάχιστα και Αττική οδό και το παραλιακό μέτωπο στον Φλοίσβο έγινε και το Ελληνικό ξεκινά.
Εμείς εδώ, νιοι ήμασταν και θα φύγουμε από τον μάταιο τούτο κόσμο χωρίς να αξιωθούμε να μπούμε σε μετρό, παρότι το συζητάμε, το εγκαινιάζουμε και το ακριβοπληρώνουμε δεκαετίες ολόκληρες.
Τώρα βρήκαμε ακόμη μία ευκαιρία να διχαστούμε, ως έτοιμοι από καιρό να στοιχηθούμε πίσω από τη μία ή την άλλη επιλογή, χωρίς καν να ξέρουμε τα δεδομένα που στοιχειοθετούν εκάστη.
Δίχως να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία για το κόστος, το χρόνο αποπεράτωσης, τις τεχνικές δυνατότητες, εμείς είμαστε έτοιμοι να αποφανθούμε και μάλιστα με τέτοια βεβαιότητα, που μας οπλίζει με τη βαθιά πεποίθηση πως όποιος έχει την αντίθετη άποψη με εμάς είναι προδότης, εχθρός της πόλης και του λαού…
ΥΓ1. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι Μυλόπουλος - Σπίρτζης μας έκρυβαν αλήθειες (για να μην πω ότι ψεύδονταν συνειδητά) όταν μιλούσαν για ολοκλήρωση του έργου και πρόοδο των εργασιών. Ούτε εργασίες ξεκίνησαν στο σταθμό του Βενιζέλου ούτε προκηρύχτηκε το έργο, ούτε καν εγκρίθηκε μελέτη ούτε φυσικά κοστολογήθηκε και προβλέφθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για το πώς θα γίνει η κατασκευή του σταθμού με την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους.
ΥΓ2. Στον αντίποδα, δεν υπάρχει μελέτη για το τι σημαίνει επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που θα αποσπαστούν, πώς θα γίνει τεχνικά, πόσο θα κοστίσει και τι χρόνο θα απαιτήσει.
ΥΓ3. Ας κρατάμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι τα συγκεκριμένα αρχαία της Βενιζέλου δεν είναι σαν αυτά που υπάρχουν παντού στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά πρόκειται για μοναδικά ευρήματα τεράστιας αρχαιολογικής αξίας.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Δεν θα το πίστευα και δεν θα το έγραφα, αν δεν το άκουγα από τρεις διαφορετικές πηγές, ότι ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζήτησε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να πιέσει τον Νίκο Ταχιάο να παραιτηθεί από τη θέση του στο δημοτικό συμβούλιο, προκειμένου να… υιοθετήσει ο ίδιος ολόκληρη την παράταξη που στηρίχτηκε επίσημα από τη Νέα Δημοκρατία.
* Μαθαίνω ότι η πίεση που ασκεί ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είναι επίμονη και έντονη, υποστηρίζοντας ότι ο Ταχιάος είναι το εμπόδιο για τη δημιουργία μιας πλειοψηφικής παράταξης της ευρείας κεντροδεξιάς στο δημοτικό συμβούλιο της Θεσσαλονίκης.
* Μαθαίνω επίσης ότι Μαξίμου και Πειραιώς δεν έχουν ισχυρή αντίρρηση σε μία τέτοια προοπτική, θεωρώντας ότι με τον τρόπο αυτόν, αφενός θα βάψουν γαλάζια τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και αφετέρου θα εξασφαλίσουν την ομαλή συνεργασία με τον Ζέρβα και την αμέριστη στήριξή του στις βασικές επιλογές της κυβερνητικής πολιτικής.
* Δεν μπορώ να προδικάσω την απόφαση του Ταχιάου, καθώς δεν βρίσκω πειστικά επιχειρήματα τα οποία μπορεί να επικαλεστεί, για να δικαιολογήσει την αθέτηση της υπόσχεσης που έδωσε στους Θεσσαλονικείς και ιδιαίτερα στους ψηφοφόρους και τα μέλη της παράταξής του, που παρέμειναν στο πλευρό του.
* Με το χαμόγελο στα χείλη εμφανίζεται τελευταία ο πρόεδρος της περιφερειακής ένωσης δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, καθώς όλα δείχνουν ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην επιδίωξή του να εκλεγεί στη θέση του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων (ΚΕΔΕ).
* Ο Λάζαρος, έχοντας εξαρχής την υποστήριξη των δημάρχων της Μακεδονίας (όχι μόνο των γαλάζιων), έβαλε πλώρη για την προεδρία της ΚΕΔΕ. Η πλεύση του, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Τη μια ακουγόταν ότι απέναντί του θα βρεθεί ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, την άλλη ότι θα είναι αυτός των Τρικάλων Δημήτρης Παπαστεργίου.
* Μετά, ακούστηκε ότι επειδή έκλεισε η ανάδειξη του Τζιτζικώστα στην προεδρία της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), δεν μπορεί να προχωρήσει η υποψηφιότητα του Λάζαρου, αφού δεν είναι δυνατόν… να τα πάρει όλα η Θεσσαλονίκη. (Βρε, αυτή η Θεσσαλονίκη χωρίς εκπροσώπηση στο υπουργικό συμβούλιο που τα παίρνει όλα…).
* Ο Λάζαρος παρέμεινε απτόητος από τη φημολογία, δηλώνοντας σε όλους τους τόνους ότι η υποψηφιότητά του είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη.
* Πληροφορούμε όμως ότι τελικά ο κύβος ερρίφθη και πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης έλαβε την απόφαση να στηρίξει η ΝΔ την υποψηφιότητα Κυρίζογλου, εξέλιξη που κλείνει το θέμα οριστικά και πιστεύω αμετάκλητα…
* Σε κάθε εκλογική αναμέτρηση υπάρχουν νικητές και χαμένοι, όμως εκτός από το δάσος, δηλαδή την κυβέρνηση ή και την είσοδο στη Βουλή για τους μικρούς, υπάρχει και το... δέντρο του καθενός και ο προσωπικός του καημός για την επιβίωση την επόμενη ημέρα.
* Έτσι, η ογδόη του περασμένου Ιουλίου βρήκε δεκάδες βουλευτές και στελέχη των κομμάτων να έχουν αποτύχει να πείσουν τους ψηφοφόρους να τους στείλουν στα έδρανα του κοινοβουλίου, με αποτέλεσμα έκτοτε να έχουν αποδυθεί σ’ έναν αγώνα, για να βρουν μία θέση στον... ήλιο.
* Εκτός του Νίκου Ταχιάου, που πήρε την περίβλεπτη θέση του προέδρου της Αττικό Μετρό, του Δημήτρη Γαλαμάτη που όλα δείχνουν πως οδεύει προς ΟΣΕΘ και της Σύνθιας Σάπικα που φαίνεται να βολεύεται με την καθημερινή εκπομπή στην ΕΡΤ3, οι λοιποί πολιτευτές του κυβερνώντος κόμματος στην πόλη αναζητούν ένα κρατικό αξίωμα.
* Στον ΣΥΡΙΖΑ, πάλι, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, αφού ως αντιπολίτευση μόνο θέσεις μετακλητών έχει πια να βολέψει τους δικούς του ανθρώπους. Έτσι, η Ελευθερία Χατζηγεωργίου, μετά το πέρασμά της από το ΥΜΑΘ και την αποτυχία της να εκλεγεί, επέστρεψε στα παλιά της λημέρια, δηλαδή στο γραφείο του Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή ως μετακλητή, ενώ ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος δέχτηκε την πρόταση του ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη και θα είναι στο πλευρό του ως επιστημονικός σύμβουλος. Στην Αθήνα, πάλι, τα πράγματα είναι εξίσου ρευστά, ενώ ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος δεν θα μείνει χωρίς δουλειά, αφού μπήκε ως μετακλητός στο γραφείο του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.
* Τέλος, από την πλευρά του ΚΙΝΑΛ, ο Κυριάκος Κυριάκος μετακομίζει στην Αθήνα και αναλαμβάνει την επικοινωνία του κόμματος.
* Μετρό Θεσσαλονίκης 80 χρόνια για 8 χιλιόμετρα. Μετρό Αθήνας 80 χιλιόμετρα σε 8 χρόνια. Να χαιρόμαστε τους τοπικούς μας άρχοντες και εμάς που τους ψηφίζουμε. …Θεσσαλονίκη- ερωτική πόλη, κουλούρι, μπουγάτσα, φραπέ, ρετσίνα και μεζεδάκια, ΠΑΟΚ και τα μυαλά στα κάγκελα, Άρης είσαι κι ας χρωστάς, γήπεδο στον Ηρακλή, κάτω τα χέρια από τη Μακεδονία, τα ζώα μου αργά, γκρίνια, καρντάσια, η κατσίκα του γείτονα, ανευθυνότητα, ξες ποιος είμαι εγώ, ρε…
18/12/2024 14:16
18/12/2024 13:44
18/12/2024 12:40
18/12/2024 12:24
ΣΧΟΛΙΑ