Η επανάσταση των αιθέρων: Επιβατικά αεροπλάνα φτιάχνει η ΝΑΣΑ - Τα πλεονεκτήματα και πότε θα πετάξουν
22/01/2023 22:00
22/01/2023 22:00
Mπορεί οι... ενδοπλανητικοί αιθέρες να ήταν ανήκαν σε λίγους αλλά ισχυρότατους κολοσσούς, όμως κανείς δε συγκρίνεται με την τεχνολογία της NASA.
Και όταν η Υπηρεσία Διαστήματος αποφασίζει όχι μόνο να βρει άλλους πλανήτες, αλλά να σώσει (εάν σώζεται) τον ήδη υπάρχον, τότε το μόνο βέβαιο είναι πως τα ταξίδια του μέλλοντος θα είναι πολύ διαφορετικά και σίγουρα πιο αεροδυναμικά αλλά και πιο... πράσινα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, η NASA και η Boeing θα συνεργαστούν στο έργο Sustainable Flight Demonstrator για να κατασκευάσουν, να δοκιμάσουν και να πετάξουν ένα αεροσκάφος μονού διαδρόμου που μειώνει τις εκπομπές αυτή τη δεκαετία, σύμφωνα με ανακοίνωση του οργανισμού.
«Από την αρχή, η NASA ήταν μαζί σας όταν πετάτε. Η NASA τόλμησε να πάει πιο μακριά, πιο γρήγορα, ψηλότερα. Και με αυτόν τον τρόπο, η NASA έκανε την αεροπορία πιο βιώσιμη και αξιόπιστη. Είναι στο DNA μας», δήλωσε ο διευθυντής της NASA, Μπιλ Νέλσον.
«Στόχος μας είναι η συνεργασία της NASA με την Boeing για την παραγωγή και τη δοκιμή μιας συσκευής επίδειξης πλήρους κλίμακας, να οδηγήσει σε μελλοντικά εμπορικά αεροσκάφη που θα είναι πιο αποδοτικά στα καύσιμα, με οφέλη για το περιβάλλον, την εμπορική αεροπορική βιομηχανία και τους επιβάτες σε όλο τον κόσμο. Εάν πετύχουμε, μπορεί να δούμε αυτές τις τεχνολογίες σε αεροπλάνα που το κοινό θα μεταφέρει στους ουρανούς τη δεκαετία του 2030».
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση αυτού του πειραματικού αεροσκάφους έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί το 2028.
Ο στόχος είναι η τεχνολογία να εξυπηρετεί περίπου το 50% της εμπορικής αγοράς μέσω αεροσκαφών μονού διαδρόμου μικρών έως μεσαίων αποστάσεων, είπε ο Νέλσον.
Οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αεροσκάφη ενός διαδρόμου, τα οποία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των εκπομπών των αερομεταφορών παγκοσμίως, σύμφωνα με τη NASA.
Η ανάπτυξη νέας τεχνολογίας για τη μείωση της χρήσης καυσίμου μπορεί να υποστηρίξει τον στόχο της κυβέρνησης Μπάιντεν για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα από την αεροπορία έως το 2050, όπως ορίζεται στο Σχέδιο Δράσης για την Αεροπορία των ΗΠΑ για το κλίμα.
Η Boeing εκτιμά ότι η ζήτηση για το νέο αεροσκάφος ενός διαδρόμου θα αυξηθεί κατά 40.000 αεροπλάνα μεταξύ 2035 και 2050.
Mπορεί οι... ενδοπλανητικοί αιθέρες να ήταν ανήκαν σε λίγους αλλά ισχυρότατους κολοσσούς, όμως κανείς δε συγκρίνεται με την τεχνολογία της NASA.
Και όταν η Υπηρεσία Διαστήματος αποφασίζει όχι μόνο να βρει άλλους πλανήτες, αλλά να σώσει (εάν σώζεται) τον ήδη υπάρχον, τότε το μόνο βέβαιο είναι πως τα ταξίδια του μέλλοντος θα είναι πολύ διαφορετικά και σίγουρα πιο αεροδυναμικά αλλά και πιο... πράσινα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, η NASA και η Boeing θα συνεργαστούν στο έργο Sustainable Flight Demonstrator για να κατασκευάσουν, να δοκιμάσουν και να πετάξουν ένα αεροσκάφος μονού διαδρόμου που μειώνει τις εκπομπές αυτή τη δεκαετία, σύμφωνα με ανακοίνωση του οργανισμού.
«Από την αρχή, η NASA ήταν μαζί σας όταν πετάτε. Η NASA τόλμησε να πάει πιο μακριά, πιο γρήγορα, ψηλότερα. Και με αυτόν τον τρόπο, η NASA έκανε την αεροπορία πιο βιώσιμη και αξιόπιστη. Είναι στο DNA μας», δήλωσε ο διευθυντής της NASA, Μπιλ Νέλσον.
«Στόχος μας είναι η συνεργασία της NASA με την Boeing για την παραγωγή και τη δοκιμή μιας συσκευής επίδειξης πλήρους κλίμακας, να οδηγήσει σε μελλοντικά εμπορικά αεροσκάφη που θα είναι πιο αποδοτικά στα καύσιμα, με οφέλη για το περιβάλλον, την εμπορική αεροπορική βιομηχανία και τους επιβάτες σε όλο τον κόσμο. Εάν πετύχουμε, μπορεί να δούμε αυτές τις τεχνολογίες σε αεροπλάνα που το κοινό θα μεταφέρει στους ουρανούς τη δεκαετία του 2030».
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση αυτού του πειραματικού αεροσκάφους έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί το 2028.
Ο στόχος είναι η τεχνολογία να εξυπηρετεί περίπου το 50% της εμπορικής αγοράς μέσω αεροσκαφών μονού διαδρόμου μικρών έως μεσαίων αποστάσεων, είπε ο Νέλσον.
Οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αεροσκάφη ενός διαδρόμου, τα οποία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των εκπομπών των αερομεταφορών παγκοσμίως, σύμφωνα με τη NASA.
Η ανάπτυξη νέας τεχνολογίας για τη μείωση της χρήσης καυσίμου μπορεί να υποστηρίξει τον στόχο της κυβέρνησης Μπάιντεν για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα από την αεροπορία έως το 2050, όπως ορίζεται στο Σχέδιο Δράσης για την Αεροπορία των ΗΠΑ για το κλίμα.
Η Boeing εκτιμά ότι η ζήτηση για το νέο αεροσκάφος ενός διαδρόμου θα αυξηθεί κατά 40.000 αεροπλάνα μεταξύ 2035 και 2050.
ΣΧΟΛΙΑ