ΑΠΟΨΕΙΣ

Η στάθμευση και ο δήμος Θεσσαλονίκης ως αποτυχημένος παρκαδόρος

 14/03/2019 17:00

Λίγο καιρό πριν από τις δημοτικές εκλογές, η γενική εντύπωση είναι ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πάρκιγκ.

Δυστυχώς, όμως, η συζήτηση δεν αφορά το αν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, αλλά το ότι είναι επί πληρωμή, ενώ έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε τη δωρεάν στάθμευση δικαίωμα. Παρότι τέτοιο πάρκιγκ δεν υπάρχει στο κέντρο καμίας πόλης στον κόσμο και το ότι το τελευταίο δωρεάν πάρκιγκ ήταν το πρώην στρατόπεδο, στο οποίο χτίστηκε το δημαρχείο.

Από τα στοιχεία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης προκύπτει ότι ο δήμος προσδοκά έσοδα από το ένα τρίτο περίπου των προβλεπομένων θέσεων. Ή -σε άλλη προσέγγιση- ότι οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης καλύπτονται μόνο στο 1/3 της ημέρας.

Εδώ οι υποψήφιοι δήμαρχοι πρέπει να έχουν θέση. Δεν έχουν όμως. Είναι λιγάκι δύσκολο να πει ο υποψήφιος που ζητά την ψήφο ότι στο κέντρο της πόλης η στάθμευση πληρώνεται. Με αποτέλεσμα και να υπάρχει ελεγχόμενη στάθμευση και να μην εφαρμόζεται.

Κι έτσι μένουν οι ανοησίες περί των εχθρών του αυτοκινήτου, που θα προσπαθήσουν να το διώξουν από το κέντρο της πόλης, όπου είναι το πάρτι του διπλοπαρκαρισμένου. Προφανώς επί διοίκησης Μπουτάρη η κατάσταση της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης επιδεινώθηκε.

Η βασική αιτία ήταν ότι η διοίκηση πήγαινε στα τυφλά με ιδεοληψίες και δήθεν μοντέρνες ιδέες που από κάτω είχαν κενό. Ήταν στο περίπου. Κανείς δε μελετούσε πριν να εφαρμοστεί κάτι, κανείς δεν έλεγχε τα προβλήματά του, αφού εφαρμοζόταν. Και γι’ αυτό η συζήτηση για την ελεγχόμενη στάθμευση αφορά τα έσοδα και όχι τη λειτουργικότητα του συστήματος.

Ζητήθηκαν ποτέ -για παράδειγμα- από τον παραχωρησιούχο του πάρκιγκ της πλατείας Ελευθερίας, ο οποίος είναι εκεί για παραπάνω από 20 χρόνια και έχει αποδειχθεί συνεπής εταίρος του δήμου, ή από άλλους ιδιοκτήτες πάρκιγκ στο κέντρο της πόλης τα στοιχεία για την πυκνότητα των ωρών της στάθμευσης, έτσι ώστε να χαραχθεί πολιτική ή οι υπολογισμοί γίνονται στα τυφλά;

Τους ρώτησαν ποτέ τι θα έκανε επιχειρηματικά αν η πληρότητά τους ήταν τόση όση το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης του δήμου; Υπάρχει περίπτωση να μην τα είχαν κλείσει;

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 9/10 Μαρτίου 2019